Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

[spoiler=Informatie vooraf..]Na het succesvolle verhaal van Napoli was ik de drive in FM kwijt. Gelukkig is die weer terug, vandaar een nieuwe game en een nieuwe novelle! In het begin komt er nogal wat tekst voorbij, wanneer het richting FM gaat, komen er ook lay-outs. Ik hoop dat jullie er plezier aan beleven!

In deze novelle gebruik ik een zelfgemaakte update met transfers bijgewerkt t/m 30juni 2007

Zoals elk jaar was ik ook afgelopen winter (januari en februari) samen met mijn vriendin in Marbella. In het luxe huis van mijn ouders, die in deze periode altijd zelf op vakantie zijn. Het was zoals altijd mooi weer en we besloten, terwijl we over de boulevard liepen, om ergens op een terrasje te gaan zitten. Terwijl we een plaatsje zochten ging mijn telefoon af. Ik weet nog dat ik tegen mn vriendin zei: ''Wie is dat nu?'' En jawel, niemand minder dan Johan Cruijff had ik aan de telefoon.

Hoe ken ik Johan hoor ik de meeste al denken? Nou dat is eigenlijk niet al te ingewikkeld. Toen Johan aan de slag ging bij FC Barcelona als trainer, was mijn vader al werkzaam bij de club. Hij hielp nieuwe spelers maar ook andere nieuwe personen binnen de club met alle randzaken, voornamelijk het zoeken en het onderhandelen over een geschikt huis. Johan en mn vader raakten goed bevriend en Johan kwam vaker bij ons over de vloer en zo kwam ook ik in contact met hem. Op momenten dat ik hem sprak liet ik altijd duidelijk merken dat ik veel bewondering voor hem had, zowel als voetballer, trainer als zijn persoon. ''U heeft de mooiste baan van de wereld,'' was iets wat ik hem vaak mededeelde.

Ik was verrast dat hij me belde, al wist hij wil via mijn ouders dat ik momenteel in Marbella verbleef. ''Ik ben benaderd door een voorzitter......, nouja laten we dat morgen bespreken tijdens een potje golf?'' was zijn voorstel. Die avond was er merkwaardig genoeg eentje zoals zovelen op Marbella en na het terrasje gingen we naar huis. De volgende ochtend stond ik vroeg op, want om 11u hadden we afgesproken op de Marbella Club Golf Resort. Eigenlijk wist ik vantevoren al dat ik geen kans had. Niet dat ik niet kan golven, maar met een handicap van 26 zat Johan 2 onder par en dus wist ik dat ik het moeilijk ging krijgen. Maar desondanks begon ik met frisse moed aan de partij. Terwijl we aan het golven waren begonnen we te praten over die andere mooie sport: voetbal. We bespraken de laatste transfers, het Nederlandse voetbal en natuurlijk ook het Spaanse voetbal. We gingen redelijk gelijk op met golven overigens.

5x8hxyt.jpg

''Zoals gezegd ben ik benaderd om terug te keren in de voetballerij,'' begon Johan zijn verhaal. ''Dus je hebt weer de kans om trainer te worden?,'' vroeg ik me hardop af. ''Nee, je weet dat ik dat niet meer zie zitten op mijn leeftijd. Ik moet ook een beetje aan mijn gezondheid denken jongen,'' was het antwoord dat ik eigenlijk ook wel had kunnen verwachten. ''Maar waarvoor ben je dan benaderd?'' vroeg ik nieuwsgierig verder. ''De beste man heeft mij benaderd om te helpen om zijn club op de kaart te zetten. Hij weet dat het een groot publiek geheim is dat ik niet happig ben op een terugkeer in de voetballerij, maar desondanks probeerde hij het toch.'' ''En neem je de uitdaging aan?'' vroeg ik afwachtend. ''Nou dat zit niet zo makkelijk in elkaar. De vooruitzichten van de club zijn niet zo rooskleurig, al draaien ze momenteel wel lekker bovenin mee (2de plek, 8 punten achter de nr. 1). Hij vroeg mij om een trainer te zoeken die eenzelfde visie als mij heeft, iemand waar we op kunnen bouwen, legt hij uit. Als je kijkt heeft de club goede faciliteiten, een mooi stadion en een goed trainingscomplex maar op de een of andere manier wil het maar niet lukken en hij denkt dat ik net dát zetje kan geven dat de club nodig heeft.'' ''Klinkt allemaal zeer uitdagend!'' zei ik, niet wetend wat Johan van plan was. ''Ja dat is het zeker…..''

Geplaatst
  • Auteur

[spoiler=Informatie vooraf..]Na het succesvolle verhaal van Napoli was ik de drive in FM kwijt. Gelukkig is die weer terug, vandaar een nieuwe game en een nieuwe novelle! In het begin komt er nogal wat tekst voorbij, wanneer het richting FM gaat, komen er ook lay-outs. Ik hoop dat jullie er plezier aan beleven!

In deze novelle gebruik ik een zelfgemaakte update met transfers bijgewerkt t/m 30juni 2007

Zoals elk jaar was ik ook afgelopen winter (januari en februari) samen met mijn vriendin in Marbella. In het luxe huis van mijn ouders, die in deze periode altijd zelf op vakantie zijn. Het was zoals altijd mooi weer en we besloten, terwijl we over de boulevard liepen, om ergens op een terrasje te gaan zitten. Terwijl we een plaatsje zochten ging mijn telefoon af. Ik weet nog dat ik tegen mn vriendin zei: ''Wie is dat nu?'' En jawel, niemand minder dan Johan Cruijff had ik aan de telefoon.

Hoe ken ik Johan hoor ik de meeste al denken? Nou dat is eigenlijk niet al te ingewikkeld. Toen Johan aan de slag ging bij FC Barcelona als trainer, was mijn vader al werkzaam bij de club. Hij hielp nieuwe spelers maar ook andere nieuwe personen binnen de club met alle randzaken, voornamelijk het zoeken en het onderhandelen over een geschikt huis. Johan en mn vader raakten goed bevriend en Johan kwam vaker bij ons over de vloer en zo kwam ook ik in contact met hem. Op momenten dat ik hem sprak liet ik altijd duidelijk merken dat ik veel bewondering voor hem had, zowel als voetballer, trainer als zijn persoon. ''U heeft de mooiste baan van de wereld,'' was iets wat ik hem vaak mededeelde.

Ik was verrast dat hij me belde, al wist hij wil via mijn ouders dat ik momenteel in Marbella verbleef. ''Ik ben benaderd door een voorzitter......, nouja laten we dat morgen bespreken tijdens een potje golf?'' was zijn voorstel. Die avond was er merkwaardig genoeg eentje zoals zovelen op Marbella en na het terrasje gingen we naar huis. De volgende ochtend stond ik vroeg op, want om 11u hadden we afgesproken op de Marbella Club Golf Resort. Eigenlijk wist ik vantevoren al dat ik geen kans had. Niet dat ik niet kan golven, maar met een handicap van 26 zat Johan 2 onder par en dus wist ik dat ik het moeilijk ging krijgen. Maar desondanks begon ik met frisse moed aan de partij. Terwijl we aan het golven waren begonnen we te praten over die andere mooie sport: voetbal. We bespraken de laatste transfers, het Nederlandse voetbal en natuurlijk ook het Spaanse voetbal. We gingen redelijk gelijk op met golven overigens.

5x8hxyt.jpg

''Zoals gezegd ben ik benaderd om terug te keren in de voetballerij,'' begon Johan zijn verhaal. ''Dus je hebt weer de kans om trainer te worden?,'' vroeg ik me hardop af. ''Nee, je weet dat ik dat niet meer zie zitten op mijn leeftijd. Ik moet ook een beetje aan mijn gezondheid denken jongen,'' was het antwoord dat ik eigenlijk ook wel had kunnen verwachten. ''Maar waarvoor ben je dan benaderd?'' vroeg ik nieuwsgierig verder. ''De beste man heeft mij benaderd om te helpen om zijn club op de kaart te zetten. Hij weet dat het een groot publiek geheim is dat ik niet happig ben op een terugkeer in de voetballerij, maar desondanks probeerde hij het toch.'' ''En neem je de uitdaging aan?'' vroeg ik afwachtend. ''Nou dat zit niet zo makkelijk in elkaar. De vooruitzichten van de club zijn niet zo rooskleurig, al draaien ze momenteel wel lekker bovenin mee (2de plek, 8 punten achter de nr. 1). Hij vroeg mij om een trainer te zoeken die eenzelfde visie als mij heeft, iemand waar we op kunnen bouwen, legt hij uit. Als je kijkt heeft de club goede faciliteiten, een mooi stadion en een goed trainingscomplex maar op de een of andere manier wil het maar niet lukken en hij denkt dat ik net dát zetje kan geven dat de club nodig heeft.'' ''Klinkt allemaal zeer uitdagend!'' zei ik, niet wetend wat Johan van plan was. ''Ja dat is het zeker…..''

Geplaatst

Het begin is weer veelbelovend.

Laten we hopen dat hij net zo goed wordt als je Napoli game.

Succes!

Geplaatst

Ik ben benieuwd over welke club jullie het nu hebben maar dat maakt het vaak alleen maar spannender als die nog even geheim blijft.

Leuk overigens ook dat je niet meteen met de voetbalzaken begint maar eerst rustig een beetje eromheen praat met het golfen etc.

Geplaatst
  • Auteur

Nadat ik voorkwam tijdens het golven gooide Johan het over een andere boeg. Ik wist toen nog niet dat hij het serieus meende en had het idee dat hij me op deze manier uit mn concentratie probeerde te halen. "Ik denk dat jij de ideale trainer bent voor die club," zei hij terwijl ik aan slag was. "Wooow, nu verras je me toch wel heel erg! Ik heb niet eens ervaring als trainer en jij denkt dat ik de man ben die die club omhoog kan brengen?" vroeg ik verbaasd. "Kijk je staat er natuurlijk niet alleen voor. Als alles doorgaat kom ik samen met Julio Salinas in het bestuur van de club. Je komt natuurlijk op voorspraak van mij en de voorzitter zal je zeker de kans geven om je te bewijzen en ik doe natuurlijk een goed woordje voor je," antwoordde hij alsof hij alles al helemaal had uitgedacht. "Ja, je ziet het al helemaal voor je eh?! Het lijkt me overigens een geweldige uitdaging, eentje die ik waarschijnlijk niet meer zal krijgen mocht ik er niet op ingaan." Johan voelde dat ik er niet helemaal van overtuigd was. Eigenlijk toch wel raar, want als iemand als Johan het in jou ziet zitten zou je normaal gesproken niet snel twijfelen. Van het golven kwam na zijn aanbod natuurlijk niets meer terecht, Johan won dan ook eenvoudig.

"Ik zal proberen om een afspraak te regelen op de club de komende week, zodat je eens kunt kennismaken met de club en de man zelf. Als je dat tenminste goed vind? Als jij zegt: nee ik zie het niet zitten dan doen we het niet, dan blijf ik je gewoon inmaken met golf," zei hij lachend. "Nee, dat vind ik wel een goed idee. Dan weet ik in ieder geval al snel wat ik er een beetje van moet verwachten. En dat golven blijven we gewoon doen, ook als ik trainer ben." Na nog wat gedronken te hebben in het restaurant van de golfclub stapten we in onze auto's en gingen we beiden naar huis, nouja ik naar dat van mn ouders in Marbella.

4plmgdx.jpg

Wanneer mijn vriendin en ik ’s avonds besluiten om iets te gaan eten in Marbella is het natuurlijk weer overvol in de haven. Marbella is een cliché. Witwassen van drugsgeld en liquidaties van criminelen. Megalomane jachten van superrijken in de haven van Puerto Banus. Koning Fahd van Saoedi Arabië die een kopie van het Witte Huis in Marbella liet neerzetten. Het cliché klopt. In Marbella komt de poen van boven- en onderwereld samen. In de jachthaven Puerto Banus kost een parkeerkaart 1500 euro per jaar. Een schijntje voor de bezitters van de Rolls Royces, Lamborghinis, Ferraris en andere showcases uit de buitencategorie. We lopen langs de Sinatra-bar. Daar gebeurt het, zo is bij iedereen bekend, en het klopt. Nu is het nog rustig, maar dat zal vanavond laat wel anders zijn. Heel wat golftripjes naar Marbella eindigen in een bachanaal hier in Puerto Banus. In de tientallen danscafés van Puerto Banus komt een hoeren en snoeren op gang dat zijn weerga niet kent. Honderden jonge meisjes uit alle streken van de wereld zijn er voor een nacht te koop. De klanten zijn rijk en van alle leeftijden. Het is bij iedereen bekent dat wanneer je een meisje aanspreekt en haar naam vraagt, ze niet veel later de prijs laat horen. Dat gaat zo elke nacht, zeven nachten in de week, het hele jaar door. Bovendien wordt er flink gesnoven in Marbella. Het invalidentoilet van een dure beachclub is voortdurend bezet door minstens twee of drie feestgangers. In de cafés van Puerto Banus wisselen kleine pakjes snel van hand. Marbella is een cliché. Maar er bestaat een ander Marbella, slechts enkele kilometers verderop en daar hebben mijn ouders hun villa. Wanneer we daar op het terras zitten, zien we de jachthaven van Puerto Banus ver onder ons liggen.

Geplaatst

Schitterend stukje wederom...

Ik denk dat ik eens naar Marbella reis, lijkt interessant ;)

Ik wacht op het vervolg...

Geplaatst
  • Auteur

[spoiler= Voor de lezers..]Marbella is zeer interessant Paul en dus zeker een bezoekje (of meerdere) waard:*)! Bedankt voor de reacties tot nu!

Na lekker gedineerd te hebben, pakken we nog even een terrasje mee op de boulevard. Niet te lang want dan gaat het feestgedruis hier echt los en daar hebben we vanavond geen behoefte aan. Na een anderhalf uur stappen we op en rijden we terug naar de de villa op de berg. Waar we eenmaal aangekomen besluiten om nog even de jacuzzi in te gaan. "Ik vind dat je die uitdaging moet aannemen," begint mn vriendin. Wel mooi dat ze achter me staat denk ik bij mezelf. "Nadat ik met Johan langs ben geweest bij de club, denk ik wel dat ik een beslissing zal nemen. Ik vind het ook een enorme uitdaging, maar het kan ook helemaal fout aflopen," antwoord ik. We praten nog wat over andere dingen en besluiten om na een half uurtje toch maar het bed in te duiken. Wanneer ik mijn tanden gepoetst heb en de slaapkamer binnen kom ligt er een beeldschone jongedame in sexy lingerie op bed. Wat ben ik blij dat ze mijn vriendin is denk ik bij mezelf en van het slapen kwam niet veel die nacht.....

Drie dagen later is het zover en breng ik samen met Johan een bezoekje aan de club. Ik rijd naar het vliegveld waar ik Johan tref. Voordat we vertrekken moeten we nog even wachten op Julio, wanneer die er is stappen we in een klaarstaande privéjet die ons naar de plaats van bestemming zal brengen.

4q4oynt.png

Eenmaal geland staat er een auto voor ons klaar, die ons naar de club zal brengen. Tijdens het ritje in noordelijke richting zie ik voornamelijk rotsachtige bergen aan de linkerkant en de zee aan de rechterkant. Na een klein half uurtje komen we aan bij een stadion. Ik schrik een beetje want dit had ik niet verwacht. "Hoeveel mensen kunnen hier in?" vraag ik verbaasd aan Johan. "Rond de 30.000 geloof ik," antwoord hij. We lopen richting de hoofdingang waar we al opgewacht worden door een man in een grijs pak. Nadat we ons allemaal hebben voorgesteld gaat hij ons voor richting zijn kantoor. Daar wordt wat gepraat en Johan vertelt hem dat hij in mij de nieuwe trainer ziet. De beste man vraagt mij hoe ik er zelf tegen aan kijk en wat ik ervan verwacht. Na het gesprek krijgen we een kleine rondleiding door het stadion, waarna we op het einde nog even de training van het eerste elftal bijwonen. Ik zie geen bekende gezichten denk ik bij mezelf, dit zal nog een zware klus worden mocht ik hem aannemen. Terug op kantoor pakt de voorzitter de contracten te voorschijn. "Ik geef jullie alledrie twee weken de tijd om na te denken of jullie vanaf volgend seizoen hier willen komen werken. Bovendien mag je nog twee man aan de technische staff toevoegen Marco," zegt hij. Nou, in twee weken moet ik er toch wel uit zijn denk ik bij mezelf en wat betreft die technische staf: dat lukt ook wel. We praten nog wat verder, waarna we niet veel later weer in de auto zitten richting het vliegveld.

Wanneer ik ’s avonds thuiskom zie ik mn vriendin in de jacuzzi zitten. Ik besluit om er bij te gaan zitten, na zo’n lange dag kan ik wel een lekker badje gebruiken. "Doe je het?" was het eerste wat ze vroeg. "Ik denk het wel, het is een enorme uitdaging en als jij achter me staat dan ga ik er voor," antwoordde ik ethousiast. "Natuurlijk sta ik achter je," verzekerde ze me. Het werd weer een lange avond en nacht. Toen ik ’s morgens wakker werd besloot ik om dr maar eens te verwennen. Ik liep naar de keuken en begon wat sinaasappels te persen en schoof de croissantjes in de oven. Toen ik stond te wachten op de croissantjes dacht ik aan de krant. Ik haalde hem op en bladerde er vluchtig doorheen. Aangekomen bij het Sport-gedeelte trok 1 artikel mn aandacht. Niet te geloven dat de pers alweer alles wist. Het nieuws dat Johan Cruijff kon terugkeren in de voetballerij werd groot uitgemeten en ook werd er aandacht besteed aan een mogelijk nieuwe trainer. Verbaasd las ik het artikel door en niet veel later was alles klaar en bracht ik het met een roos naar de slaapkamer. Mn vriendin was zeer verrast en genoot echt van het klaargemaakte ontbijtje. Die dag was lekker rustig: een beetje in de zon liggen, zwembad in, jacuzzi in etc...

’s Avonds besluit ik om de selectie maar eens door te gaan nemen. De gezichten die ik op de training zag kwamen me niet bekend voor, maar de namen misschien wel. Wanneer ik de selectie bekijk op internet zie ik niet echt veel bekende namen. Toch springen er een paar spelers uit. Roberto Trashorras bijvoorbeeld, hij speelde in het verleden voor FC Barcelona en Real Madrid al brak hij bij beide ploegen niet door. Een andere bekende naam is die van Roberto Losada. Deze speler, waarvan me de naam alleen bekend voorkomt, heb ik zelf nog nooit zien spelen. Verder zegt de naam Aythami me wel iets. Ik weet niet precies hoe ik deze speler moet plaatsen, maar ik meen me ergens te herinneren dat die ook nog in de jeugd van Valencia heeft gespeeld. Wat niet wegneemt dat ik me natuurlijk kan vergissen......

Geplaatst
  • Auteur

Na een aantal drukke dagen, om mijn technische staf rond te krijgen, zijn we inmiddels een week verder. Zowel Johan, Julio als ik hebben, na goed overleg, besloten om de uitdaging aan te nemen. Wanneer we onze samenwerking, in het bijzijn van de dames, vieren op een terrasje in Barcelona gaat de telefoon van Johan over. Na een kleine anderhalve minuut hangt hij op. ’’Juan Rodriguez heeft zn ontslag ingediend. Waarschijnlijk krijgen we nu de mogelijkheid om eerder aan de slag te gaan,’’ vertelt hij. “Dit kan er ook nog wel bij en dat bedoel ik niet negatief,“ is mijn eerste reactie. We besluiten dat wanneer we de mogelijkheid krijgen om nu binnen te stappen we deze ook zullen aannemen, maar alleen als we allemaal eerder mogen beginnen.

De volgende dag is het dan zover en krijgen we te horen dat we ook nu al mogen beginnen bij de club. Ik heb erg veel zin in deze nieuwe uitdaging en ik hoop dat het een succes wordt. De dag erna worden eerst Johan en Julio en daarna ikzelf officieel voorgesteld aan de pers en kan het echte werk beginnen. Luis Enrique en Abelardo (Fernandez) zullen worden toegevoegd aan de technische staf op advies van Johan. Met de komst van Johan en Julio heeft de club ook een financiele boost gekregen. Ik heb een transferbudget van €3.7mln ter beschikking en een salarisbudget van bijna €300.000 per week.

Eerst maar eens wat informatie over de club:

6f8ppw1.gif

Na de presentatie besluit ik om maar eens een kijkje te gaan nemen bij de selectie. Ik kijk op mijn horloge en zie dat ze over een half uur beginnen aan een training, onder leiding van assistent- trainer Daniel Carnevali. Ik heb besloten dat hij in ieder geval dit seizoen mijn assistent blijft en mocht de samenwerking goed gaan dan zal hij ook volgend seizoen naast mij op de bank zitten. Na de training overleg ik met Daniel over de tactiek en de opstellingen. Ik besluit om niet veel te veranderen aan de tactiek die momenteel erg goed werkt. Zo blijft het team dit seizoen in een 4-4-2 tactiek spelen. Als ik samen met Daniel de selectie doorneem krijg ik van hem wat informatie over de betere spelers van het team (in willekeurige volgorde):

Na kennis gemaakt te hebben met de gehele selectie vertel ik ze dat, voor de wedstrijd van morgen tegen Ponferradina, de opstelling gemaakt wordt door Daniel omdat ik nog niet veel met ze heb gewerkt....

[spoiler= Extra informatie..]Klik op de naam voor de screen van het profiel. Deze screens zijn genomen in de voorbereiding op het nieuwe seizoen, vandaar dat ik de vorm heb uitgewist.

Over het bestuur van de club: Johan en Julio heb ik toegevoegd met de editor (net als Luis Enrique(coach) en Abelardo(jeugdcoach).

Geplaatst

Leuk dat je in een lagere competitie aan de slag gaat zeg ik heel eerlijk en ik hoop dat je zo snel mogelijk naar boven weet te klimmen. Op naar de duels met Real Madrid en Barcelona!

Ik vind het mooi zoals jij het verteld en zelf heb ik ook de assistent van de vorige coach gehouden hoewel dat een Spanjaard is en ik in Engeland zit dus op termijn kan het zijn dat die eruitvliegt en een Engelsman voor in de plaats komt.

Geplaatst
  • Auteur

De volgende morgen word ik wakker en besluit ik om met de spelersprofielen naast me eens te gaan zoeken naar een goede opstelling. Aangezien het team, zoals ik al eerder zei, het hele seizoen in een 4-4-2 systeem speelt zal ik aan de hoofdtactiek niet veel veranderen. Enkele spelers zullen hun rol iets anders moeten invullen, dat is ook iets wat iedere trainer anders ziet. Na een half uurtje doorkijken van de gegevens kom ik voor mijn idee tot een mooie opstelling.

Natuurlijk zijn er nog meer spelers. Om de gehele selectie te bekijken kun je op het logo hieronder klikken...

Wanneer ik op de club kom laat ik Daniel natuurlijk eerst zijn idee voordragen. Na enig overleg komen we er samen uit. Zoals uit de gehele selectie blijkt, zijn het niet echt spelers die je herkent. Een mooie uitdaging om deze ploeg hun succes te bezorgen. Ikzelf zie wel potentieel in enkele spelers. Na de training te hebben verzorgd ga ik weer richting mijn hotelkamer, waar ik momenteel verblijf. Ik voel de spanning voor de eerste wedstrijd (morgen red.) al redelijk opkomen. Ik weet niet wat ik ervan moet verwachten, het is natuurlijk heel anders om op een bank te zitten als op de tribune..... denkend aan wat komen gaat val ik in slaap.

De volgende dag gaat maar langzaam voorbij. Wanneer het eindelijk tijd is besluit ik om te vertrekken richting de club. De eerste wedstrijd staat op het programma en de zenuwen gieren nu al door mn lijf!

[spoiler= Klik voor het vervolg..]Aangezien ik midden in dit seizoen terecht kom, zal ik hier iets sneller doorheen gaan. Vanaf het komend seizoen wordt alles in een lay-out gepresenteerd, nu ga ik het even doen zoals hieronder.

Liga BBVA, Jornada 31

Las Palmas - Ponferradina: 1-0

66lgayu.gif’34 M. Marquez [1-0]

Na de wedstrijd werd ik belaagd door de aanwezige pers: “Dit is natuurlijk fantastisch! Mijn eerste wedstrijd en de jongens halen meteen de 3 punten binnen, ik ben ze zeer dankbaar! Het spel kan nog beter, maar daar gaan we de komende weken aan werken. Nu ga ik eerst even genieten!

Geplaatst
  • Auteur

Liga BBVA, Jornada 32

Tenerife - Las Palmas: 1-0

66lgayu.gif’35 R. Sanchez [1-0]

Na de wedstrijd weer even een korte reactie aan de aanwezige pers: Na de mooie overwinning van vorige week leek het wel of er nu een ander team stond. Met name voor de supporters vind ik dit zeer teleurstellend, aangezien dit toch een derby is. Ik zal er alles aan doen om te zorgen dat de jongens er volgende week weer staan!

Liga BBVA, Jornada 33

Las Palmas - Hércules: 2-0

66lgayu.gif’39 R. Losada [1-0]

66lgayu.gif’90 M. Marquez [2-0]

Liga BBVA, Jornada 34

Almeria - Las Palmas: 0-1

’71 V. Afonso [LP]

66lgayu.gif’92 Fredi [0-1]

Liga BBVA, Jornada 35

Las Palmas - Cádiz: 3-2

66lgayu.gif’16 R. Losada [1-0]

66lgayu.gif’26 Fredi [2-0] [pen.]

66lgayu.gif’51 O. de Paula [2-1]

66lgayu.gif’76 C. Acuña [2-2]

66lgayu.gif’78 J. Bezares [3-2] [own goal]

4ott43k.jpg

Na de wedstrijd: Een echte topmatch! De nr 2 tegen dr nr 1, en zo zie je maar weer dat de stand niets zegt! We hebben een goede wedstrijd gespeeld en ik kan niets anders dan tevreden zijn. Ondanks dat het 2-2 werd had ik nog steeds vertrouwen in een goede afloop.

Liga BBVA, Jornada 36

Ejido - Las Palmas: 0-1

66lgayu.gif’92 R. Trashorras [0-1] [pen.]

Liga BBVA, Jornada 37

Las Palmas - Numancia: 2-0

66lgayu.gif’3 Aythami [1-0]

66lgayu.gif’16 R. Trashorras [2-0]

Liga BBVA, Jornada 38

Real Valladolid - Las Palmas: 3-1

66lgayu.gif’6 J. Llorente [1-0]

66lgayu.gif’21 J. Llorente [2-0]

66lgayu.gif’40 J. Llorente [3-0]

66lgayu.gif’62 R. Trashorras [3-1]

Ondanks de nederlaag was ik toch tevreden, niet over de wedstrijd maar over iets anders. Doordat de wedstrijd tussen Cádiz-Murcia (respectievelijk de nr2 en nr 4) eindigde in een 3-1 overwinning voor Cádiz waren wij zeker van promotie! Het kampioenschap is nog niet beslist, we staan 2 punten voor op Cádiz..........
Geplaatst
  • Auteur

Liga BBVA, Jornada 39

Las Palmas - Alaves: 3-0

66lgayu.gif’54 N. Aléman [1-0]

66lgayu.gif’73 J. Arriaga [2-0]

66lgayu.gif’82 Fredi [3-0]]

Malaga-Cádiz: 2-1........ onze voorsprong bedraagt nu 5 punten met nog 3 wedstrijden te gaan. Dit moet lukken toch?

Liga BBVA, Jornada 40

Castellón - Las Palmas: 2-1

66lgayu.gif’32 G. Oberman [1-0]

66lgayu.gif’57 Nákor [2-0]

66lgayu.gif’82 Aurelio [2-1] [own goal]

Cádiz-Ciudad Murcia: 3-4........ onze misstap kost ons niets, de voorsprong blijft 5 punten.

Liga BBVA, Jornada 41

Xerez - Las Palmas: 1-0

66lgayu.gif’14 V. Moreno[1-0]

Cádiz-Salamanca: 2-0........ We verliezen weer en Cádiz komt dichterbij! Onze voorsprong bedraagt nu nog maar 2 punten met nog 1 wedstrijd te gaan. We hebben het in eigen hand........

Volgende week:

Promotie is binnen, maar worden we kampioen?

Overzicht afgelopen seizoen...

Vooruitblik nieuwe seizoen...

Geplaatst
  • Auteur

Campeones!!

Liga BBVA, Jornada 42

Las Palmas - Vecindario: 3-0

66lgayu.gif’16 Aythami [1-0]

66lgayu.gif’31 M. Marquez [2-0]

66lgayu.gif’79 R. Trashorras [3-0]

Castilla-Cádiz: 0-2........ deze wedstrijd deed er niet meer toe omdat we zelf wonnen!

Na het laatste fluitsignaal vlogen alle spelers elkaar in de armen. Het hele bestuur was naar het veld toegekomen om ons te feliciteren. “Dit had ik niet eens durven dromen,“ zeg ik tegen Johan. “Je hebt het fantastisch gedaan! Niet te geloven!“

Na de felicitaties was het tijd voor de huldiging. Nadat we de trofee in het stadion in ontvangst hadden genomen vierden we met de hele technische staf nog een feestje met de supporters.

De eindstand

4qyxfeh.png

Nog wat info

5z2q108.png

Geplaatst
  • Auteur

4uxwac1.png

67iwm84.png

Klik op het logo voor de gehele selectie van het seizoen 07-08

62hj6lh.png

De tactiek en basisopstelling zien er als volgt uit

4ped36q.png

Doelmannen:

Westerveld in het doel, al zal Asenjo ook zijn wedstrijden meepikken. Nacho Gonzalez wordt derde keeper.

Verdediging [centraal]:

Met Aythami en Alejandro hebben we een zelf-opgeleid centraal verdedingsduo. Beiden kunnen uitgroeien tot hele goede spelers. Alejandro is nog jong, maar desondanks al een goede speler.

Back-ups zijn Ione, Valiente en de oudste speler van onze selectie V.Afonso.

Verdediging [backs]:

Nieuweling Lopez krijgt de kans om zich te bewijzen, ten koste van David Garcia die daardoor voorlopig naar de bank wordt verwezen. Op de linksbackpositie staat net als vorig seizoen Juanma, een degelijke verdediger.

Back-ups zijn zoals gezegd Garcia en de van Barcelona gehuurde Llamas.

Middenveld [centraal]:

Verdedigend is nieuweling Sanchez de opvolger van Aythami die naar achter is geschoven. Sanchez kan uitgroeien tot een hele goede! Aanvallend zal Okocha de lijnen moeten uitzetten, met zijn ervaring moet dat geen probleem zijn.

Back-ups zijn de ''oudjes'' Monteagudo en Losada.

Middenveld [buitenspelers]:

Op rechts krijgt Alemán de voorkeur boven nieuweling Joaquin, aangezien hij vorig seizoen een goed seizoen draaide en Joaquin nog erg jong is. Op links krijgt nieuweling Gonzalez wel de voorkeur boven Fredi. Gonzalez is naar mijn idee een groot talent!

Aanval:

Trashorras en Nakor zullen het eerste aanvalskoppel vormen. Ondanks zijn goede prestaties afgelopen seizoen zal Marquez dus genoegen moeten nemen met een plaats op de bank, net als Arriaga. Briceño is gehuurd en is eigenlijk de extra spits in het geval van blessures.

Geplaatst

De opstelling die heb je erg mooi gemaakt al zeg ik het zelf maar dat meen ik echt heel erg knap zoals je zoiets in elkaar kunt zetten!

Je hebt alleen met het gele wel een heel lastig lettertype gepakt aangezien dat haast niet te lezen is. Probeer daar zeker wat aan te doen Marco.

Geplaatst
  • Auteur

Zal er op letten, bedankt voor je reactie!

------------------------------------------------

52epg8z.png

67322dk.png

Geplaatst

hmm gemiddelde leeftijd van je selectie is best hoog, screen van Nakor aub

Geplaatst

moie 10 plaats, okoch de man !

Bednakt voor de screen, boven aan staat 27 vind ik vergeleken met vele games best hoog, want talent word vaak gekocht en ouderen verkocht omdat talent nog harder,sneller groeit dan ouderen maar ik vind het wel mooi hoor..zoveel mogelijk spelen met spelers die er zijn en alleen kopen wat echt nodig is.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]