Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

The Italian Way

Even wat korte zakelijke info vooraf voordat het topic echt begint:

Geselecteerde competities:

- België (Alleen de Jupiler League)

- Engeland (Conference North/South)

- Frankrijk (Ligue 2 en hoger)

- Duitsland (2. Bundesliga en hoger)

- Italië (Serie B en hoger)

- Nederland (Jupiler League en hoger)

- Portugal (Alleen BWinLiga)

- Schotland (Alleen Premier Division)

- Spanje (Segunda Division en hoger)

- Argentinië (Alleen Primera Division)

- Brazilië (Alleen Brasileirão)

Dit allemaal met de FMFormation v2.0 small database.

BannerMilan.png

Goed, mijn keuze voor mijn nieuwe game is dus gevallen op AC Milan. Een topteam waar je makkelijk veel mee kan bereiken. Als je de topictitel leest zul je misschien al merken dat ik het over een iets andere boeg ga gooien. Ik ga het op de manier doen die Carlo Ancelotti ook hanteert. In een redelijk afwachtende opstelling met Kaká als spelverdeler waar het team omheen wordt gebouwd.

De tacktiek

Dan zal ik maar gelijk de opstelling presenteren. Ik heb gekozen voor een 4-4-1-1 systeem waarvan de basisopstelling als volgt is:

tacktiek.jpg

Zoals je ziet een redelijk afwachtende opstelling die heel erg overeen komt met hoe AC Milan in het echt ook speelt. PIrlo als schakel tussen de verdediging en de aanval (Kaká en Gilardino). Gatusso als echte stofzuiger op het middenveld en Seedorf en Jankulovski die van respectievelijk rechts en links voor openingen moeten zorgen. Van Gilardino tenslotte verwacht ik niet zo heel veel, zolang hij maar flink wat ballen er in knalt. Hieronder ook nog een afbeelding van de teaminstructies:

instructies.jpg

Download de tacktiek van Rapidshare.

De selectie

De selectie is vrijwel ongewijzigd van de selectie waarmee ik start. Er zijn 2 spelers binnengekomen, dit zijn Vedran Corluka. Een 20 jarig verdedigend wonderkind dat overkwam voor 2.5 miljoen Euro van NK Dinamo. Daarnaast kwam ook Anthony Vanden Borre ons versterken. De jonge Belg wordt door velen gezien als een groot talent en heeft nu de kans om bij het grote AC Milan de opvolger van Cafu te worden.

Verder is er ook nog 1 speler vertrokken. Voor Zeljko Kalac was geen plaats meer bij AC Milan en hij vertrok voor een bedrag van 650.000 Euro naar promovendus Catania.

Na deze rustige transferperiode resulteerde dit in de volgende selectie:

selection.jpg

Doelstellingen voor seizoen 2006/2007

Ondanks de 8 minpunten die we hebben wil ik toch meedoen voor de titel. Dit zal een zware opgave worden met tegenstanders als AS Roma en Inter Milan die, zonder minpunten, ook voor het kampioenschap zullen strijden. Europees gezien ga ik voor de halve finale van de Champions League. Met de huidige selectie is dit zeker mogelijk en ik hoop van harte dat we het halen. In de Coppa Italia tenslotte hoop ik ook de halve finale te bereiken. Echter ligt de prioriteit niet bij deze prijs maar bij de Serie A.

Doelstellingen op de lange termijn

Op de lange termijn ben ik in ieder geval van plan mijn selectie te vullen met meer Italianen en de spelers van buiten de EU, op Kaká na, langzaam aan de deur uit te doen.

In de volgende update

- De start van de competitie;

- Kwalificatie voor de Champions League + loting groepsronde;

- Screens, als deze gevraagd worden.

Geplaatst
  • Auteur

The Italian Way

Even wat korte zakelijke info vooraf voordat het topic echt begint:

Geselecteerde competities:

- België (Alleen de Jupiler League)

- Engeland (Conference North/South)

- Frankrijk (Ligue 2 en hoger)

- Duitsland (2. Bundesliga en hoger)

- Italië (Serie B en hoger)

- Nederland (Jupiler League en hoger)

- Portugal (Alleen BWinLiga)

- Schotland (Alleen Premier Division)

- Spanje (Segunda Division en hoger)

- Argentinië (Alleen Primera Division)

- Brazilië (Alleen Brasileirão)

Dit allemaal met de FMFormation v2.0 small database.

BannerMilan.png

Goed, mijn keuze voor mijn nieuwe game is dus gevallen op AC Milan. Een topteam waar je makkelijk veel mee kan bereiken. Als je de topictitel leest zul je misschien al merken dat ik het over een iets andere boeg ga gooien. Ik ga het op de manier doen die Carlo Ancelotti ook hanteert. In een redelijk afwachtende opstelling met Kaká als spelverdeler waar het team omheen wordt gebouwd.

De tacktiek

Dan zal ik maar gelijk de opstelling presenteren. Ik heb gekozen voor een 4-4-1-1 systeem waarvan de basisopstelling als volgt is:

tacktiek.jpg

Zoals je ziet een redelijk afwachtende opstelling die heel erg overeen komt met hoe AC Milan in het echt ook speelt. PIrlo als schakel tussen de verdediging en de aanval (Kaká en Gilardino). Gatusso als echte stofzuiger op het middenveld en Seedorf en Jankulovski die van respectievelijk rechts en links voor openingen moeten zorgen. Van Gilardino tenslotte verwacht ik niet zo heel veel, zolang hij maar flink wat ballen er in knalt. Hieronder ook nog een afbeelding van de teaminstructies:

instructies.jpg

Download de tacktiek van Rapidshare.

De selectie

De selectie is vrijwel ongewijzigd van de selectie waarmee ik start. Er zijn 2 spelers binnengekomen, dit zijn Vedran Corluka. Een 20 jarig verdedigend wonderkind dat overkwam voor 2.5 miljoen Euro van NK Dinamo. Daarnaast kwam ook Anthony Vanden Borre ons versterken. De jonge Belg wordt door velen gezien als een groot talent en heeft nu de kans om bij het grote AC Milan de opvolger van Cafu te worden.

Verder is er ook nog 1 speler vertrokken. Voor Zeljko Kalac was geen plaats meer bij AC Milan en hij vertrok voor een bedrag van 650.000 Euro naar promovendus Catania.

Na deze rustige transferperiode resulteerde dit in de volgende selectie:

selection.jpg

Doelstellingen voor seizoen 2006/2007

Ondanks de 8 minpunten die we hebben wil ik toch meedoen voor de titel. Dit zal een zware opgave worden met tegenstanders als AS Roma en Inter Milan die, zonder minpunten, ook voor het kampioenschap zullen strijden. Europees gezien ga ik voor de halve finale van de Champions League. Met de huidige selectie is dit zeker mogelijk en ik hoop van harte dat we het halen. In de Coppa Italia tenslotte hoop ik ook de halve finale te bereiken. Echter ligt de prioriteit niet bij deze prijs maar bij de Serie A.

Doelstellingen op de lange termijn

Op de lange termijn ben ik in ieder geval van plan mijn selectie te vullen met meer Italianen en de spelers van buiten de EU, op Kaká na, langzaam aan de deur uit te doen.

In de volgende update

- De start van de competitie;

- Kwalificatie voor de Champions League + loting groepsronde;

- Screens, als deze gevraagd worden.

Geplaatst

Zo, veel competities heb je geselecteerd! Heb je een super pc? ;) Maar even over je novelle. Ac Milan is een mooie en leuke club. Veel succes daaro.

Geplaatst
  • Auteur
Zo, veel competities heb je geselecteerd! Heb je een super pc? ;) Maar even over je novelle. Ac Milan is een mooie en leuke club. Veel succes daaro.

Nou, niet echt een super PC, heb altijd zoiets van, ohw, daar wil ik ook wel heen later in mijn game. Dus ja, dan kom je opeens aan veel competities. Heb het detail van het grootste gedeelte van die competities ook helemaal uit staan.

Geplaatst
  • Auteur
AC Milan loot Osasuna

Osasuna is de eerste tegenstander van het AC Milan van Jan Willems. De Nederlandse manager, die sinds enkele weken aan het roer staat bij de club uit Milan, is tevreden met de loting. "Osasuna is een hele mooie loting. Het is een mooi team waar enkele goede spelers spelen. Het zal in ieder geval geen makkelijk opgave worden."

Osasuna verraste vriend en vijand vorig seizoen door lange tijd de koploper van de Primera Division te zijn. Dit konden ze alleen niet vast houden tot het eind van seizoen, maar eindigden toch nog op een zeer verdienstelijke 4de plek, wat dus recht gaf op voorronde Champions League.

Andere interessante ontmoetingen zijn Fenerbahçe tegen Shakhtar Donetsk en OSC Lille tegen Chievo Verona.

Gatusso in belangstelling Chelsea

gattuso01g.jpg

Gennaro Ivan Gatusso zou volgens enkele Engelse media binnenkort zijn handtekening zetten onder een 4-jarig contract bij Chelsea. Chelsea manager José Mourinho heeft al aangegeven dat hij en het management van de club bezig zijn om de 28 jarige middenvelder vast te leggen.

Jan Willems, manager van AC Milan, bevestigd dat er contact is met Chelsea, maar voegt daar meteen achter toe dat hij Gatusso liever niet laat vertrekken. "Gatusso is een belangrijke speler in mijn elftal die moeilijk te vervangen zal zijn."

De vraagprijs zou ongeveer tussen de 30 en 35 miljoen euro liggen.

"Ricardo Oliveira stuurt aan op vertrek"

Ondanks dat hij nog maar enkele weken meetraint op Milanello zou Ricardo Oliveira nu al aansturen op een vertrek. Hij zou moeite hebben met het wennen aan de Italiaanse cultuur. Er zouden zich zelfs al enkele clubs gemeld hebben voor Oliveira waaronder Manchester United.

Het management van AC Milan zou zelf niet happig zijn op een transfer van Oliveira. Algemeen manager Ariedo Braida sprak het volgende op een persconferentie: "Oliveira is gehaald om bij ons de concurentie aan te gaan in de spitspositie. Tevens is hij pas 26 jaar en kan hij nog veel leren hier. We zullen binnen nu en enkele dagen met Ricardo om de tafel gaan zitten om het een en ander te bespreken, maar we gaan er van uit dat hij blijft."

Geplaatst

Gatusso proberen te houden! echt een ongelooflijke Milanese held.

Oliveira zou je kunnen verkopen.

Succes verder!

Geplaatst

Als je Gatusso verkoopt ben je niet helemaal lekker volgens mij want dat is natuurlijk echt een topjongen. Oliviera kun je nog missen aangezien je al een aantal andere spelers hebt voor zijn positie.

AC Milan is een leuke club en daar zie je eigenlijk te weinig novelles over zeg ik heel eerlijk.

Jammer dat je vanden Borre als standaard aankoop gehaald hebt maar hij heeft geen basisplaats heb ik begrepen? Corluka lijkt me een best goede speler hoewel ik hem niet ken maar daar komt verandering in nu hij bij Man City gaat spelen.

Geplaatst

Hoeveel zijn dat er stuk of 9 ofso ik heb meestal 16 competities en hij draait nog super, terwijl mijn pc al anderhalf jaar oud is 8)

Geplaatst

Hoeveel zijn dat er stuk of 9 ofso ik heb meestal 16 competities en hij draait nog super, terwijl mijn pc al anderhalf jaar oud is 8)

altijd baas boven baas: ik heb er 32 geselecteerd, en hij draait als een tierelier :thumb:

Geplaatst

*kijkt naar dik 50 competities* :p

Jammer dat je als AC gaat, dat je maar veel mag verliezen. ;)

Geplaatst
  • Auteur
BannerMilan.png

De Voorbereiding

friendlies1.jpg

Zoals je ziet een redelijke voorbereiding. Een nette overwinning op Celtic en 2 redelijke overwinningen op twee Spaanse amateurteams door de assistent. Alleen de laatste wedstrijd tegen Xerez was een smetje op de voorbereiding, maar gelukkig worden er in de voorbereiding nog geen prijzen verdeeld.

Kwalificatie Champions League wedstrijd #1

osasuna.pngscoreboard1.pngacmilanscoreboard.pngscoreboard2.png

De opstellingen:

Osasuna:

Elia; Izquierdo, Nekounam ('65 Jesetxo), Cuéllar, Monreal; Valdo ('75 Juanlu), Raúl García, Puñal, Delporte; Soldado ('75 Webó), Milosevic.

AC Milan:

Dida; Vanden Borre ('76 Costacurta), Nesta, Bonera, Maldini; Gatusso, Seedorf ('76 Gourcuff), Pirlo, Jankulovski; Kaká, Inzaghi.

Weinig verassingen in de opstelling, behalve dat Inzaghi start in de spits. Wegens flink wat blessures in de spitspositie, Gilardino, Ronaldo en Ricardo Oliveira liggen allemaal voor enkele weken uit de roulatie, mocht Inzaghi dus in de spits beginnen met Borriello als reservespits op de bank.

De wedstijd:

De wedstrijd op zich was heel erg saai. Beide ploegen creëerden erg weinig, wat ook blijkt uit de statistieken. Na 90 minuten waren er slechts 6 schoten op de beide doelen afgevuurd. Milan was daarin de meest gelukkige. In de 28ste en de 51ste minuut scoorde Inzaghi voor de Milanezen terwijl Robert Soldado voor Osasuna in de 41ste minuut nog voor wat spanning zorgde, maar verder dan wat schoten uit de 2de lijn kwam Osasuna niet meer. AC Milan wint dus de lastige uitwedstrijd in Spanje met 1-2.

ball_73.png - ['41] Roberto Soldado (Osasuna) - ['28], ['51] Filipo Inzaghi (AC Milan)

yellow.png - Valdo (Osasuna)

Kwalificatie Champions League wedstrijd #2

acmilanscoreboard.pngscoreboard1.pngosasuna.pngscoreboard0.png

De opstellingen:

AC Milan:

Dida; Vanden Borre, Nesta, Bonera, Maldini; Gatusso ('45 Ambrosini), Seedorf, Pirlo, Jankulovski ('45 Serginho); Kaká, Ricardo Oliveira ('80 Gilardino).

Osasuna:

Ricardo; Cruchaga, Izquierdo, Cuéllar, Monreal ('45 Jesetxo); Juanfran ('72 Valdo), Raúl García, Puñal, Delporte; Soldado ('72 Bernardo Romeo), Milosevic.

De wedstrijd:

Het was bijna een kopie van de wedstrijd die 2 weken terug in Spanje gespeeld werd. Weer werden beide keepers nauwelijks op de proef gesteld. Slechts 6 schoten op doel verdeeld over beide teams. Ook was AC Milan weer trefzekerder. Marek Jankulovski zette Milan na 44 minuten spelen op een 1-0 voorsprong. Milan was toen op dat moment de betere partij omdat in de 19de minuut Cruchaga van het veld was gestuurd met een rode kaart. Osasuna zette in de 2de helft nog wel enkele keren aan, maar het kon gewoon niet door de stugge defensie van Milan heen komen. Enige smetje op de overwinning van AC Milan is wel de rode kaart die Allesandro Nesta kreeg in de 89ste minuut voor het uitdelen van een elleboogstoot. Nesta werd hiervoor voor 3 wedstrijden geschorst.

Over 2 wedstrijden gezien is Milan verdiend door naar de groepsfase van de Championsleague. In die groepsronde komt Milan uit tegen de kampioen van België, Anderlecht. De kampioen van Portugal, FC Porto en het Franse Bordeaux. Zeker geen makkelijke poule, maar van alle 4 de teams in de poule is Milan toch beduidend het sterkste team.

ball_73.png - ['44] Marek Jankulovski (AC Milan)

yellow.png - Seedorf, Gattuso, Kaká en Serginho (AC Milan) - Juanfran, Roberto Soldado, Savo Milosevic (Osasuna)

red.png - Cruchaga (Osasuna) - Nesta (AC Milan)

Iedereen bedankt weer voor de reacties. Trouwens, zoals de lay-out nu is zal dit nooit zijn. Verdere updates zijn gewoon op een normale manier met screens, dit was alleen maar om even te experimenteren. Vind het er zelf wel leuk uitzien eerlijk gezegd.

Dat Vanden Borre een standaard aankoop is weet ik, maar ik heb in deze FM nog bijna geen ervaring met hem. Heb hem in 1 game gehad voor zover ik weet en die game duurde minder dan een half jaar, dus voor mij is hij niet zo heel standaard eigenlijk :) Heb hem nu trouwens ook omgetraind tot AMR, dus hij zou over enkele seizoenen Seedorf kunnen vervangen, hoe standaard is Vanden Borre dan nog :P

Geplaatst

Je doet dit wel heel erg mooi zeg JantjeW vooral met die kaarten en dat balletje bij die goal. Hoe flik je dat zeg?

Je hebt best een aardige voorbereiding doorgemaakt alleen jammer dat Xerez gelijkspeelde tegen je. Dat hoort natuurlijk niet met deze club en Celtic is nu ook niet de sterkste uitslag.

Geplaatst

ziet er inderdaad goed uit, ga zo door

Geplaatst

Jaa ziet er leuk uit man!

Ga zo door

Succes

Geplaatst
  • Auteur
BannerMilan.png

In deze update:

• Competitie t/m wedstrijd 16 + Coppa Italia
  • Champions League poulefase

Serie A

wedstrijden1.jpg

We begonnen uiterst teleurstellend met een gelijkspel tegen Ascoli, maar na dat gelijke spel volgden er wel twee mooie overwinning op AS Roma en Catania wat meteen gevolgd werd door nog een gelijk spel, ditmaal tegen Torino. Hierna ging het een hele lange tijd goed, totdat we moesten aantreden tegen Livorno. Livorno dat het in de Serie A zeker niet onverdienstelijk doet was een stugge tegenstander en we verloren deze wedstrijd met 1-0. Hierna volgde een simpele 3-1 overwinning in de Coppa op Perugia en werd Lazio met grote cijfers naar huis gestuurd.

En toen, toen kwam de stadsderby. Het was een zeer gelijkopgaande wedstrijd, maar we sprongen te onzorgvuldig om met de kansen waardoor Inter met de winst er vandoor ging. Na deze wedstrijd ging het meteen weer beter en zijn we dus zeker niet slecht begonnen aan de competitie. De tussenstand is als volgt:

tussenstanddec2006.jpg

Geen verassingen echt bovenin, behalve Livorno dan, dat knap 5de staat. Wij doen nu al weer mee om de titel, met slechts 4 punten verschil is het gat tussen Inter en mij zeker niet onoverbrugbaar, maar achterons voelen we de hete adem van Lazio Roma, AS Roma en Livorno in onze nek.

Champions League: de poulefase

bordeauxmilan.jpg

milanporto.jpg

milananderlecht.jpg

anderlechtmilan.jpg

milanbordeaux.jpg

portomilan.jpg

Goed, zoals je ziet ging het niet allemaal even gemakkelijk, maar we waren na 5 wedstrijden al geplaatst voor de achtste finale. De wedstrijd tegen Porto was een wedstrijd voor mijn vaste bankklanten. Deze werd jammerlijk verloren, maar dit kan ook aan de kleedkamerspeeches hebben gelegen. Anderlecht uit was weer een wedstrijd waar onze spitsen het vizier niet op scherp hadden. Van de 10 kansen die we creëerden tegen het verdedigende Anderlecht waren er maar 2 doelgericht.

Ach, we zijn door, als eerste in de groep nog wel, en in de volgende ronde wacht het Liverpool van Dirk Kuyt op ons. Een tegenstander van formaat wat een mooie krachtmeting zal worden.

En nog even naar alle mensen die vonden dat ik 442 moest gaan spelen, deze opstelling die ik nu heb werkt nog steeds heel erg goed (zie de wedstrijden tegen Udinese en Lazio maar) dus daar wijk ik voorlopig nog niet vanaf ;)

---------------------------------------------

Zoals ik zei zal de lay-out vanaf nu anders zijn. Voorbereiding was inderdaad niet denderend, maar dat maakt me niet zo veel uit, zolang het wedstrijdritme maar goed zit. Volgende update zal even op zich laten wachten, pas als ik rond de 30/32 wedstrijden zit komt de volgende, waarna het slot van het seizoen zal volgen. Iedereen bedankt voor het lezen, en ook bedankt voor het plaatsen van een reactie. Screens kunnen op verzoek.

Geplaatst
  • Auteur

Bedankt voor alle reacties :cab:

BannerMilan.png

Goed, het heeft even geduurd, maar het eerste seizoen zit er dan eindelijk op. Ik moet zeggen dat het redelijk lekker ging allemaal en dat we het niet onaardig gedaan hebben op 3 fronten.

De Serie A

Allereerst de competitie. In de competitie was het constant een nek aan nek race tussen Inter en mij. De derby eindigde in een gelijkspel dus daar kon het niet beslist worden. Uiteindelijk trokken wij aan het langste eind omdat Inter te veel punten liet liggen tegen kleinere clubs.

De eindstand

eindstand.jpg

Ook nog een mooie voorsprong uiteindelijk van 5 punten. Zonder minpunten hadden we zelfs 13 punten voorsprong, maar ik ben hier meer dan tevreden mee.

Coppa Italia

Tot aan de halve finale geen tegenstanders van formaat tegen gekomen. In de halve finale moesten we tegen AS Roma. Thuis werd er met 1-1 gelijk gespeeld wat voor ons een zeer ongunstige uitgangspositie was. Uit begonnen we heel mak aan de wedstrijd en na 50 minuten keken we tegen een 3-1 achterstand aan. Het leek er dus niet meer op dat we naar de finale gingen, maar niets bleek minder waar. In de 60ste minuut schoot Seedorf de 3-2 tegen de touwen en 6 minuten later was het Kaka die de 3-3 liet aantekenen. Met deze stand waren we geplaatst voor de finale en dat bleek na 90 minuten ook zo. Roma was de klap niet meer teboven gekomen.

In de finale wachtte Inter Milan op ons en deze keer moesten we eerst de uitwedstrijd afwerken. We speelden een stuk minder dan Inter, maar toch kwamen we na 15 minuten al op een 1-0 voorsprong dankzij Gilardino. Pas in de 2de helft kwam Inter langszij, in de 49ste minuut was het Shaun Wright-Philips die de gastheren op 1-1 zette en in de 71ste minuut was het Adriano die de 2-1 binnen tikte. Dit leek het ook te worden, maar de oude goaltjesdief Filipo Inzaghi dacht daar anders over. In de 82ste minuut tikte hij de 2-2 binnen en dit bleef het ook.

Inter-Milan.jpg

Thuis was Inter geen schim meer van de tegenstander die we 3 weken eerder tegen kwamen. Ze speelden zwak en kwamen er eigenlijk nauwelijks aan te pas, zoals ook te zien is in de statistieken van die wedstrijd. In de 30ste minuut zette Nesta ons uit een corner op 1-0 en pas laat in de 2de helft werd het krachtsverschil in doelpunten verder uitgedrukt. Kaká liet de 2-0 aantekenen en in de laatste minuten van de wedstrijd was het Clarence Seedorf die de 3-0 binnen schoot.

milan-inter.jpg

Prijs nummer 2 is dus ook binnen. In Italië is dus bijna alles al gewonnen op de Supercoppa na.

Het Europese avontuur komt in de volgende update aangezien ik daar nu geen tijd voor heb, maar ik beloof jullie dat dit niet te lang zal duren.

Mochten jullie screens willen dan kun je het vragen.

Geplaatst

zeer mooie presentatie JantjeW,

screentje Vedran Corluka svp

Geplaatst

Het begin is veel belovend :) Mooie presentatie en de prestaties zijn ook goed. Ga zo door ;)

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]