Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
NIEUWE top 100:

1. Saybia – Ok Love

2. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy Jr

3. Teitur – I Was JustThinking

4. The Beatles – Blackbird

5. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)

6. Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day

7. Jeff Buckley - Lover, You Should've Come Over

8. Tom McRae - Sadly Beautiful

9. The Beatles - A Hard Day's Night

10. Radiohead – Creep

Ik wil graag mijn nr 5 naar plek 1 doorschuiven, toch elke keer kippenvel. Ook bij Sufjan, maar deze in het echt meegemaakt. Dus ik heb het al aangepast Simon, kan jij het verwerken?

• Antwoorden 405
  • Weergaven 14,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
Ede Staal komt niet in de Top 2000

Gepost door Rob (R@b) - Bron: Dagblad van het Noorden

Gepubliceerd: woensdag 21 november 2007 @ 10:49

Helaas, pindakaas. Maar de Groningse zanger Ede Staal zal dit jaar niet postuum binnenstormen in de Radio 2 Top 2000 met het nummer 't Is nog nooit zo donker west. Het Dagblad van het Noorden had haar lezers opgeroepen om massaal op dat nummer te stemmen, om zo een lied met Gronings dialect in de Top 2000 te kunnen krijgen.

Het lied kreeg de laatste dagen zoveel stemmen, dat het van niets in de top 10 zou kunnen komen. Radio 2 telt de stemmen op het nummer echter niet mee. Kees Toering, zendercoördinator van Radio 2: ''Het is niet de bedoeling nummers, die - met alle respect - niemand buiten het Noorden kent, zo te pushen. Dan word je speelbal van georganiseerde acties.'' volgens hem kreeg het nummer vorig jaar maar 5 stemmen.

Om die reden is ook een actie uit protestants christelijke hoek op Hyves kansloos. Daar werd actie gevoerd om een relirocknummer de Top 2000 in te stemmen. Ook dat nummer kreeg duizenden voorkeurstemmen en ook die worden niet meegeteld.

In een reactie zegt hoofdredacteur Pieter Sijpersma van het Dagblad van het Noorden dat de boycot van Radio 2 hem tegenvalt. ''Onze actie is aan zijn eigen succes ten onder gegaan.''

Ede Staal was een Groningse zanger die in het streekdialect zong. Hij werd in zijn provincie medio jaren '80 erg populair. Zijn muziek is dat daar tot heden ten dage. Staal overleed zelf al in 1986 op 44-jarige leeftijd na een slopende ziekte.

En fanclubs mogen wel weer een nummer van fokking Katie Meloen naar 17 stemmen. Hypocriet!

Geplaatst

Tsja, een nummer dat wereldwijd bekend is tegenover een nummer wat misschien 100.000 mensen kennen, hypocriet ten top ja :cab:

Geplaatst

Kennis van een nummer is alleen statistisch aan te tonen, en laten ze daar nou absoluut nooit onderzoek naar doen, dus jouw argument gaat al niet op. Het is wel aannemelijk.

Het nummer werd geweigerd omdat het via een fanactie in de lijst kwam, terwijl Avond van Boudewijn de Groot vorig jaar nummer 1 werd door zo'n fanactie op Radio 2, Katie Melua daardoor op 17 stond en ga zo maar door. Daar gaat het om, niet om de bekendheid.

Geplaatst

Op radio2.nl zeggen ze er het volgende van:

Top 2000 is van iedereen

(16-11-2007)

Radio 2 heeft twee lobby's om een plaat hoog in de Top 2000 te krijgen een halt toegeroepen, bij het stemmen moet de persoonlijke liefde voor muziek voorop staan.

Lobby

Radio 2 heeft twee lobby's om een plaat hoog in de Top 2000 te krijgen een halt toegeroepen. Het Dagblad van het Noorden organiseerde een actie om de Groningse zanger Ede Staal in de Top 2000 te krijgen.

Niet bekend

Een christelijke Hyves-groep riep op om 'Tell The World' van Hillsong United genoteerd te krijgen. Beide platen zijn bij een groot publiek niet bekend en hadden nooit in de Top 2000 gestaan zonder een georganiseerde lobby.

Doel

Radio 2 spreekt zich met dit besluit niet uit over de kwaliteit van de liedjes, maar de Top 2000 kan niet gebruikt worden om een politiek of religieus doel na te streven.

Liefde

De persoonlijke liefde voor muziek moet voorop staan bij het stemmen voor de Top 2000. Zo blijft de Top 2000 Lijst der Lijsten van alle Nederlanders.

Om deze reden hebben wij besloten de stemmen voor deze beide platen niet mee te laten tellen.

Ik ben het met Gino eens dat het erg hypocriet is en ik vind het sowieso jammer dat er acties worden gehouden om nummers hoger in de lijst te krijgen. Er is wel degelijk een verschil tussen Katie Melua en Ede Staal, maar als Radio2 lobby's tegenhoudt moeten ze het niet zelf wel gaan doen. Ik ben het wel eens met het onderstreepte gedeelte, en ben blij dat deze acties zijn tegengehouden. Ede Staal in de top10 zou te gek voor woorden zijn, want zoveel stemmen had ie al gekregen...

Geplaatst

ik stel voor dat we met zijn allen op avond gaan stemmen. als iemand radio 2 dan inlicht wordt avond ook niet meegeteld.

Geplaatst

Ze zijn op FOK! en Hyves al bezig om Bohemian Rapsody eruit te gooien door hem flink op 1 te zetten.

Geplaatst

Nou nou laten we hele acties gaan houden om een nummer op 1 te krijgen :cab: Sjonge jonge alsof zo'n lijst ook meteen bepaalt wat jij luistert. Vrij sneu in mijn ogen.

Geplaatst

GeenStijl (kutsite) heeft wel gelijk wat betreft internetstemmingen. 1 pot nat, te manipulatief, allemaal boycotten.

Geplaatst

Lijst maken duurt me vééls te lang, dus vergeet het maar. Het leukste lijstje dat ik tot nu toe heb gezien is die van die frietsaus, daar kon ik me wel in verplaatsen.

Geplaatst

Als je een echte muziekliefhebber bent, dan ga je er gewoon even voor zitten om een lijst te maken. Jij zo te zien dus niet.

Geplaatst
Als je een echte muziekliefhebber bent, dan ga je er gewoon even voor zitten om een lijst te maken. Jij zo te zien dus niet.

Heb wel wat beters te doen op het moment, en vorig jaar heb ik er toch al één gemaakt (hoewel die inmiddels al weer outdated is).

Geplaatst
  • Auteur

Dan hoef je niet eens een nieuwe te maken, alleen die van vorig jaar te updaten.

Geplaatst

Simonsav, ik wil me uiteindelijk toch ook eens gaan wagen aan m'n eigen lijstje, wanneer heb je voor jezelf de uiterlijke deadline gesteld?

Geplaatst

Hier mijn lijstje:

1. Billy Joel - Piano Man

2. Coldplay - The Scientist

3. RyanDan - Tears of an Angel

4. Nick & Simon - Spaanse Duif

5. Ennio Morricone - Gabriels Oboe

6. Stef Bos - Papa

7. Simply Red - Stars

8. Guus Meeuwis - de Weg

9. Il Divo - I believe in You

10. Bruce Hornsby - The Way it is

11. Phil Collins - Another day in Paradise

12. Elton John - Sorry Seems to be the hardest word

13. Hans Zimmer - I don't thinks now is the best time

14. The Beatles - Let it Be

15. Green Day - Boulevard of Broken Dreams

16. AHA - Take on Me

17. Enrique Iglesias - Tired of Being Sorry

18. Andrea Boccelli - Time to say goodbye

19. Alan Parsons Project - Old and Wise

20. Marco Borsato - Margherita

21. Il Divo - Hero

22. Nick & Simon - Kijk omhoog

23. Christina Aguilera - Hurt

24. Westlife - Total eclipse of the heart

25. John Lennon - Imagine

26. Phil Collins - Easy Lover

27. Red hot Chili Peppers - Snow

28. Fool's Garden - Lemon Tree

29. The Beatles - Yesterday

30. Guus Meeuwis - Brabant

31. Bruce Springsteen - Born in the USA

32. Akon - Don't Matter

33. Boudewijn de Groot - Testament

34. Simon & Garfunkel - The Boxer

35. Snow Patrol - Shut your eyes

36. Phil Collins - I Wish It would Rain down

37. Robbie Williams - Feel

38.Anouk - Lost

39. Gary Jules - Mad World

40. Kelly Clarkson - Breakaway

41. Pink - Dear mr. President

42. Acda en de Munnik - Het regent Zonnestralen

43. Andre Hazes - Vaag en Stil

44. Boudewijn de Groot - Avond

45. Simon And Garfunkel - Bridge Over Troubled Water

46. Maroon 5 - She Will be Loved

47. Maroon 5 - Sunday Morning

48. Clouseau – Passie

49. Hoobastank – The Reason

50. Gabriel Rios – Broad Daylight

Over “Lost”: ik ben helemaal gek van dit nummer, sinds dat werd gezongen door dat ene mens bij So You Wannabe a Popstar!

Over “Time to say Goodbye”: dit nummer gezongen door Paul Potts, vind ik het nog mooier!

Over: “Total Eclipse of the Heart”: ik weet wel dat het nummer oorspronkelijk van Bonnie Tyler is, maar door Westlife uitgevoerd vind ik het nummer mooier.

Ik hoop dat jullie het lijstje kunnen waarderen, zo niet, dan is dat spijtig voor jullie.

Geplaatst

Hmm opzich een heel mooi lijstje. Een paar 'foutjes' als Nick en Simon, Hoobastank, Maroon 5 en Akon zal ik door de vingers zien ;)

Geplaatst
  • Auteur

Hoobastank een foutje :shhh:

Beter maak je zelf een lijstje ipv onzin te lullen ;)