Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
  • Auteur

Als ik meer dagen had zou ik wel splitten. 3 dagen full body gaat me goed af en werkt goed.

• Antwoorden 2,2k
  • Weergaven 68,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Kwam dit ineens tegen op Strava. Ga de laatste tijd als een tiet. Elke dag voor het werk en zondagochtend lekker even fitnessen en daarbij nog 1-2 keer hardlopen in de week. Merk dat ik sinds januari

• Net voor het eerst even die 100 kilootjes gedrukt. Nooit echt op kracht getraind dus zo veel boeit een 1 rep max gewicht me niet, maar toch stiekem wel leuk. Zat op setjes van 5x5 met 92.5kg ondertuss

• Het is heel moeilijk om én af te vallen én spiermassa te bouwen. Daarom lees je zoveel over het 'cutten' en 'bulken'.   Met het cutten heb je een fase dat je afvalt om vet te verliezen. Dit

Geplaatst

Ik weeg Momenteel, 81,6 Kilo. Ik weet nog dat ik rond deze tijd vorig jaar 92 kilo woog. En 3,5 maand geleden nog 88...

Geplaatst
Nejtes m0nk. Wat hebbie zoal veel gedaan dan? Cardio of kracht? En hoe lang alles, wat voor belasting?

Denk vooral cardio als hij is afgevallen. Als hij is aangekomen is het logisch aangezien spieren zwaarder zijn dan vet;)

Geplaatst

Als je hele lange sessies doet van kracht (dus niet 3x10 maar bijvoorbeeld 3x20) dan is dat ook al heel goed om in een afvalprogramma te stoppen hoor.

Geplaatst

I know maar het is het meest van zelfsprekend als hij cardio heeft gedaan maar we weten zijn doel niet(afvallen/spiermassa kweken)

Geplaatst

Ik wil het ook weer gaan oppakken, maar het gaat wel intensief worden dan..

Maandag -> Fitness

Dinsdag -> Voetbal

Woensdag -> Fitness

Donderdag -> Voetbal

Vrijdag -> Fitness

Zaterdag -> Voetbal

Zondag -> Vrij

Geplaatst

Wordt inderdaad een zwaar programma dan ja...zeker als je bij voetbal ook nog conditie moet doen, weet niet of je dit doet...

Maar als je alleen je armen/borst/rug traint is het denk niet zon groot programma..Ik zou alleen niet me benen intensief gaan trainen...

Geplaatst

Ja, ik wil weinig tot geen cardio gaan doen. Omdat ik weet dat mijn trainer ook al veel loopoefeningen doet tijdens de trainingen. En beenspieren hoeft ook niet echt. Beetje combinatie van alles maken.. vetverbranding en nog meer spiermassa kweken :)

Geplaatst
Ja, ik wil weinig tot geen cardio gaan doen. Omdat ik weet dat mijn trainer ook al veel loopoefeningen doet tijdens de trainingen. En beenspieren hoeft ook niet echt. Beetje combinatie van alles maken.. vetverbranding en nog meer spiermassa kweken :)

vetverbranding moet je intensiteit van ongeveer 60-70 van je maximale hartslag doen zodat je het lang volhoud, dan verbrand je de meeste vetten.

Als je dit nog niet wist:m:

Geplaatst

Ik heb een vraag he .. Misschien een hele domme vraag :p

Maar ik zit er al heel lang mee .. Iedereen roept altijd dat je je voeding aan wil passen als je redelijk gespierd wil worden (niet overdreven gespierd) .. Maar ik train nu 4 maanden alleen mijn bovenlichaam .. Maar ik kan toch al wel heel wat verschil zien met voordat ik ging trainen ..

Dus mijn vraag, is het echt zo dat je je voeding moet aanpassen om gepierd te worden? En dan doel ik niet op bodybuilding ofzo hoor, maar gewoon zo .. Want voor bodybuilding moet je wel je voeding aanpassen, dat weet ik.

Schema:

Maandag -> Vroeg: Fiteness. Avond: Voetbal

Dinsdag -> Vroeg: Fitness. Avond: Voetbal.

Woensdag -> Vroeg: Fitness. Avond: Niks.

Donderdag -> Avond: Voetbal

Vrijdag -> Vroeg fitness.

Zaterdag: Niks.

Zondag: Wedstrijd voetbal.

Geplaatst

Dat hangt af van:

1 Je vetpercentage. Als je een laag vetpercentage laag is zie je spieren beter, waardoor je progressie meer lijkt dan het is.

2 Hoe lang je traint. De eerste maanden zie je progressie ja, maar zodra je door die beginfase heen bent wordt het al een stuk moeilijker. Dat is niet allen qua spiergroei, maar ook qua gewichten. Ik ging binnen 3 maanden van 45-50 kg bandrukken naar 70 kg bankdrukken en bleef daar lange tijd steken, pas nu ik wat meer op mijn eten let kan ik 90 kg, maar dit heeft me dus zeer veel tijd gekost. Vergelijk het maar met afvallen. Je valt makkelijker af naarmate je meer weegt, zodra je je natuurlijk gewicht nadert wordt het moeilijk. Als ik jou was zou ik niet mijn hele leven erop aanpassen, maar wel wat meer op mijn eten letten. Bruinbrood, rijst, pasta, mager vlees, veel zuivelproducten proberen te nuttigen. Begin maar eens om voor je training een banaan en daarna een blik tonijn in water te eten, dat zal al een stuk helpen.

Geplaatst

Deze jongen gaat volgende week naar de sportschool. Aangezien ik een atletische bouw heb, maar alleen de spieren ontbreken gaat dat wat beloven voor de zomer. [spoiler=uhhh]safetywink ;)

Geplaatst

oke ik was ook in november maar begonnen met fitness;)

weekplanning:

maandag: voetbal

dinsdag: full body

woensdag: vrij

donderdag: voetbal

vrijdag: full body

zaterdag: voetbal

Geplaatst

Ik kan nog niet zeggen welk schema ik heb, aangezien ik volgende week pas mijn eerste introductie heb. Ik kan alleen wel zeggen dat het een idee van een vriendin van mij is (die is voedingsdieëtiste), aangezien ik niet aankom van voedsel. Enige mogelijkheid om wat voller te worden is spieren aantrainen. (die ik vroeger op atletiek meer had door speerwerpen, kogelstoten etc)

Geplaatst

Bedankt. Hoe is het begin van fitness/krachttraining? Doorzettingsvermogen nodig? Elke keer na trainen kapot? Of went het snel genoeg?

Geplaatst

ik vind dat het wel aardig snel went;)

maar je moet wel gewoon dorrgaan ook al ben je kapot!

en de eerste maanden groei je egt snel als je niet eerder heb gefitnesst;)

en gewoon goed blijven eten natuurlijk;)

Geplaatst
Bedankt. Hoe is het begin van fitness/krachttraining? Doorzettingsvermogen nodig? Elke keer na trainen kapot? Of went het snel genoeg?

Na 2 a 3 maanden goed trainen zal de spierpijn afnemen en begin je het leuk te vinden. Eerste paar maandjes doorzetten en genoeg rusten.:)

Geplaatst

Buikspieren, Opdrukken en Hardlopen met korte 10 meter sprintjes helpen mij genoeg :D

Als ik 18 jaar ben dan ga ik echt met gewicht bezig houden. Ben benieuwd.

Geplaatst

Heb ook een fitness abo-tje echter kan ik de motivatie maar niet vinden om geregeld te gaan :cab: .. dus vraag me af hoe jullie jezelf motiveren om 2 a 3x per week te gaan fitnessen. Mijn doel is voornamelijk om cardio te gaan doen aangezien ik niet een echte spierbundel wil worden en het ook niet past bij mijn bouw.

Geplaatst

Fitness is niets voor mij joh. Veel te duur sowieso. Gewoon thuis inderdaad wat doen, beetje opdrukken, situps en varianten. Dat doe ik dan wel, net zoals Roy lekker op een muziekje.. Maar meer om de inspanning/ontspanning dan om echt de spieren te trainen trouwens.