Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
Fitness is niets voor mij joh. Veel te duur sowieso. Gewoon thuis inderdaad wat doen, beetje opdrukken, situps en varianten. Dat doe ik dan wel, net zoals Roy lekker op een muziekje.. Maar meer om de inspanning/ontspanning dan om echt de spieren te trainen trouwens.

Mjah dat wil ik dus ook gaan doen. Heb je dan wel een bepaalde dumbell set ofzo thuis ? Of is het bij jou echt puur alleen situps en opdrukken etc.

En te duur valt wel mee...betaal 15euro per maand en kan onbeperkt gaan fitnessen :)

• Antwoorden 2,2k
  • Weergaven 68,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Kwam dit ineens tegen op Strava. Ga de laatste tijd als een tiet. Elke dag voor het werk en zondagochtend lekker even fitnessen en daarbij nog 1-2 keer hardlopen in de week. Merk dat ik sinds januari

• Net voor het eerst even die 100 kilootjes gedrukt. Nooit echt op kracht getraind dus zo veel boeit een 1 rep max gewicht me niet, maar toch stiekem wel leuk. Zat op setjes van 5x5 met 92.5kg ondertuss

• Het is heel moeilijk om én af te vallen én spiermassa te bouwen. Daarom lees je zoveel over het 'cutten' en 'bulken'.   Met het cutten heb je een fase dat je afvalt om vet te verliezen. Dit

Geplaatst

ik heb wel een bankje( met standaard voor bankdrukken) gekocht plus een halterstang en een ez-curl stang!

en dan ook nog setje dumbells;)

Geplaatst
ik heb wel een bankje( met standaard voor bankdrukken) gekocht plus een halterstang en een ez-curl stang!

Waar heb je die spullen gekocht ? Want wil minimaal wel setje dumbellss thuis hebben :)

Geplaatst

fitness seller;) en fitnessapperaat.nl

bij fitness seller kun je wel dumbells kopen;) goede service en word thuis afgeleverd!

bij fitness apperaat heb ik bankje gekocht! weider pro!

Geplaatst

Ik ga van de zomer wel fitnessen. Puur om de conditie een beetje op peil te houden en wat arm- en beenspieren te ontwikkelen/bijhouden. Vind wel dat ik o.a. met voetbal wat meer kracht in het lichaam kan hebben, dus dan in een drie maanden abbo maar even proberen te behalen :p

Geplaatst

Oke en welke dumbbelss adivseer jij ? Chroom, rubber of gietijzer ? Want ik heb dus geen idee omtrend verschillen en voor-/nadelen.

Geplaatst

ik wou gewoon zelf ook wat breder worden en train nu 6 maanden en voel wel aan mezelf dat je wel sterker word in de duels op het voetbal!

Geplaatst
Oke en welke dumbbelss adivseer jij ? Chroom, rubber of gietijzer ? Want ik heb dus geen idee omtrend verschillen en voor-/nadelen.

ik heb gewoon gietijzer! zijn het goedkoopst en gewoon goed dus daar zou ik voor gaan.

Geplaatst

Dat werkt toch totaal niet. Je kunt niet voluit benchpressen en rug, triceps en benen kan je ook niet trainen. Sowieso gaan de meeste dumbells maar tot 14 a 16 kg, wat veel te weinig is als je goed wil trainen.

Geplaatst

benchpressen kan gewoon voluit hoor en je rug ook makkelijk! deadlift en bent over row, single arm row! skullcrushers en tricep extension en small benchpress voor triceps! en squat en lunges voor benen! seated calf raises voor kuiten!

dumbells kun je zelf gewicht op gooien tot 40 kg!

dus ja het werkt totaal wel!

Geplaatst

Benchpressen met 20 kg is te weinig.

Verder kan je je rug onmogelijk goed trainen zonder pull down, alleen rows is niet genoeg.

Triceps extension met alleen dumbells? Sowieso is triceps met dumbells niet goed, omdat je makkelijk smokkelt.

En al ga je met dumbells trainen, het is een ongelooflijke moeite om om de 5 minuten van gewicht te wisselen. Waarom honderden euro's uitgeven aan een incomplete uitrusting als je net zo goed een paar tientjes per maand kan betalen en fatsoenlijk kan trainen?

Geplaatst
Benchpressen met 20 kg is te weinig.

Verder kan je je rug onmogelijk goed trainen zonder pull down, alleen rows is niet genoeg.

Triceps extension met alleen dumbells? Sowieso is triceps met dumbells niet goed, omdat je makkelijk smokkelt.

En al ga je met dumbells trainen, het is een ongelooflijke moeite om om de 5 minuten van gewicht te wisselen. Waarom honderden euro's uitgeven aan een incomplete uitrusting als je net zo goed een paar tientjes per maand kan betalen en fatsoenlijk kan trainen?

hoezo benchpressen met 20 kg?:P ik heb gewoon een olimpische halterstang met 80 kg aan gewichten!

en bij het bankje van weider pro zit een pull down;) triceps doe ik met de ez curl stang! en de small benchpress is ook voor triceps!

Geplaatst

Doet iemand van jullie ook nog iets speciaal aan zijn voeding of fitness je gewoon en eet je wat de pot schaft verder ?

Geplaatst
Doet iemand van jullie ook nog iets speciaal aan zijn voeding of fitness je gewoon en eet je wat de pot schaft verder ?

Ik gebruik(te) proteine en creatine. Ben iets te dik geworden, vandaar dat ik er nu tot aan het einde van de zomervakantie mee gestopt ben. Ben 7 kg aangekomen binnen een paar weken, is meer dan genoeg. Nu gewoon fitness doen en kappen met creatine, massa genoeg momenteel.

Geplaatst
Normaal 3x per week :)

Ik ook al is het de afgelopen weken wat verslapt maar moet het binnekort maar weer op gaan pikken.

Geplaatst
  • Auteur
Ik gebruik(te) proteine en creatine. Ben iets te dik geworden, vandaar dat ik er nu tot aan het einde van de zomervakantie mee gestopt ben. Ben 7 kg aangekomen binnen een paar weken, is meer dan genoeg. Nu gewoon fitness doen en kappen met creatine, massa genoeg momenteel.

Creatine houdt vocht in je lichaam vast dus is wss verantwoordelijk voor 3-4 van die 7 kilo's.

Geplaatst
  • Auteur

Thuistraining

Ik kreeg van Achraf de vraag hoe hij het beste thuis kan trainen. Hij wil zich vooral richten op biceps, borst en buik. Ik ga er vanuit dat je vrijwel geen ervaring hebt met 'krachttraining' dus zal ook wat basisregels uitleggen.

Borst, biceps en buik zijn de meest 'zichtbare' spieren. Dat is dan ook de reden waarom de meeste 'beginners' zich vooral richten op deze spiergroepen. Er zijn echter een paar haken en ogen aan deze insteek.

Voor serieuze krachttraining bestaan er 3 bouwstenen. Training, voeding, en rust. Het is belangrijk dat je die drie goed in balans hebt. Vooral voeding is een complexe bouwsteen voor het opbouwen van spieren. Voor nu volstaat het wanneer je gewoon stevig en goed eet. Denk aan ontbijt met yoghurt en muesli, overdag boterhammen met kipfilet of kaas, s avonds gewoon goed eten.

Dan de oefeningen, die voor thuis trainen toch het belangrijkst zijn.

Biceps

Omdat je net begint met trainen kun je het best met de basis beginnen. De standaard dumbell curl voldoet prima om je biceps te trainen.

Richt je op 3 setjes van 10 herhalingen, waarbij de 9e en 10e herhaling zwaar zijn/moeite kosten.

Dit kun je na 2 maanden veranderen in 4 setjes van 6 herhalingen met uiteraard een zwaarder gewicht. (doe dit pas na 2 maanden, het is belangrijk om eerst een beetje 'spierconditie' op te bouwen)

alternate_dumbell_curlcopybig.jpg

Triceps

Je traint je biceps waarschijnlijk omdat je bredere bovenarmen wilt. De triceps leveren in tegenstelling tot de biceps, een veel grotere bijdrage aan de omvang van je arm. Deze zul je beter dus ook gaan trainen mits je brede en sterke bovenarmen wilt!

Een goede oefening is de triceps extension.

Ga op de grond liggen en hou het gewicht achter je hoofd. Let hierbij erop dat je bovenarmen in een hoek van 90 graden staan. Zoals je op de afbeelding ziet moeten alleen je onderarmen bewegen bij deze oefening!

Doe hiervoor 3 setjes met 15 herhalingen. Als je het juiste gewicht gebruikt zul je bij herhaling 13, 14, en 15 je triceps voelen 'branden'.

Na 2 maanden kun je 4 setjes van 10 herhalingen met een zwaarder gewicht nemen.

DumbbellTricepsExtension.JPG

Borst

De borstoefening is natuurlijk opdrukken. Dit is een zeer complete oefening, je traint je borstspieren, triceps, en 'core' (oftewel onderrug, buikspieren, en zij). Ik zou je deze oefening zeker aanraden. Begin met 3 setjes, met 10-15 herhalingen (ligt eraan hoeveel je er kan). Belangrijk is dat je goed op je houding let, en niet gaat smokkelen. Voor alle oefeningen geldt (biceps, triceps, buik, borst) : 2 seconden op, 2 seconden neer. Doe de herhalingen vooral niet te snel dus! Later kun je 5 setjes van 10 gaan proberen.

pushup-main_Full.jpg

Buik

Je buikspieren herstellen sneller dan de meeste andere spieren. Het is echter niet nodig om ze extra hard aan te pakken. Belangrijk is dat je ze goed aanpakt. Je buikspieren zijn onder te verdelen in 4 delen, maar voor het gemak delen we het in het begin op in 2 delen, namelijk je middelste buikspieren en je schuine buikspieren.

De middelste buikspier (later weer onder te verdelen in bovenste en onderste buikspieren) omvat het beroemde 6pack. Belangrijk is weer dat je de herhalingen niet te snel doet, let op je ademhaling (rustig in en uit blijven ademen) en je houding.

Begin met 3 sets van 15 herhalingen. Gaat dit je gemakkelijk af, neem dan wat gewicht zoals je kunt zien op onderstaande afbeelding.

Later kun je naar meer setjes gaan met meer gewicht.

als-partial-sit-up.jpg

Voor de schuine buikspieren, voer je onderstaande oefening uit. Deze oefening kun je meestal al met aardig wat gewicht doen. Let op je houding, beweeg alleen vanuit je zij. Bij voorkeur doe je deze oefening voor een grote spiegel zodat je goed kunt zien hoe je lichaam beweegt. 2 setjes van 15 herhalingen per kant! Dus in totaal 4 setjes.

dt-03.gif

Je mist natuurlijk nog een rugtraining, schouders, en benen, maar voor nu zou dit je al wel zoet moeten houden. Ik raad je aan dit op maandag, woensdag en vrijdag te doen, oftewel om de dag en dan na 3 keer, 2 dagen rust.

Voor jezelf is het wel handig om op te schrijven met welk gewicht je begint. Gaat het je gemakkelijk af, verhoog dan de volgende week het gewicht een klein beetje. Doe dit niet na 1 training, want je weet niet wat de training de volgende dag met je doet (dan voel je vaak pas de gevolgen van de training).

Mocht je nog meer advies willen, of toe zijn aan een stapje verder (meer uitgebreide training, bijvoorbeeld op een sportschool) laat dan maar wat horen! Succes! :thumb:

Geplaatst

Ik ben gepwnd.

Bedankt verder Oldskool, kan ik thuis alvast ff beginnen met trainen. :) Ik begin echt een buikje te krijgen en dat ziet er niet uit bij mij ;e

Geplaatst
Creatine is niet voor de massa in de eerste plaats, maar voor de kracht. Bij proteïnen is dat dan weer omgekeerd. Dus die 7 kg aan de creatine wijten is wel kort door de bocht.

Velen maken ook de fout om creatine een langere periode te nemen. Bij zoiets is het aan te raden het een maand te nemen, en dan een maand zonder.

Geplaatst
Ik ben gepwnd.

Bedankt verder Oldskool, kan ik thuis alvast ff beginnen met trainen. :) Ik begin echt een buikje te krijgen en dat ziet er niet uit bij mij ;e

Damn wat triest :cab: Deed ff opdrukken, ging al heel lastig (heb ook geen spieren in de armen zo'n beetje, vooral niet vergeleken met het gewicht dat ik moet houden ;c) en die situps die al helemaal zwaar waren, maar nu weet ik niet of ik het wel goed deed hehe want kprobeerde steeds zover mogelijk rechtop te zitten. Zo zie je maar dat ik absoluut niet fit ben iig ;e Ben trouwens niet bepaald dik hehe, meer een magere jongen met een goedgevulde buik. :cab:

Geplaatst

Dat spul he, dat lijkt mij dus niks. Ik wil en zou het ook nooit gebruiken maar het geeft mij een gevoel van, dat je pilletjes slikt om spieren te krijgen en wat in mijn ogen heel onnatuurlijk is. Heb liever dat ik een half jaar flinke krachttraining doe en dan uiteindelijk resultaat zie, op een normale manier.