Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 2,2k
  • Weergaven 68,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Kwam dit ineens tegen op Strava. Ga de laatste tijd als een tiet. Elke dag voor het werk en zondagochtend lekker even fitnessen en daarbij nog 1-2 keer hardlopen in de week. Merk dat ik sinds januari

• Net voor het eerst even die 100 kilootjes gedrukt. Nooit echt op kracht getraind dus zo veel boeit een 1 rep max gewicht me niet, maar toch stiekem wel leuk. Zat op setjes van 5x5 met 92.5kg ondertuss

• Het is heel moeilijk om én af te vallen én spiermassa te bouwen. Daarom lees je zoveel over het 'cutten' en 'bulken'.   Met het cutten heb je een fase dat je afvalt om vet te verliezen. Dit

Geplaatst

Ik wil komende periode een nieuwe schema opstellen voor mezelf, ik heb alleen niet de mogelijkheid om alle oefeningen uit te voeren. Doe het namelijk thuis. Heb natuurlijk wel gewoon een halterbank en dergelijke. Mijn schema was eerst als volgt.

Maandag: Biceps en borst

Woensdag: Benen en schouders

Vrijdag: Triceps en rug

De overige spieren trainde ik niet echt in een bepaald schema, zo deed ik bijvoorbeeld buik wel bijna elke keer. Ik doe verder niet aan voedingsschema's. Wat voor schema raden jullie aan, en wat voor oefeningen?

Wil namelijk wat andere oefeningen proberen, kijken of ik het resultaat nog wat verder omhoog kan krijgen (daar ben ik namelijk erg over te spreken).

Geplaatst

Je kunt push pull benen gaan doen.

dus op maandag alle druk oefeningen = borst schouders triceps

woensdag pull = rug + biceps

vrijdag benen

Geplaatst

Deadliften :cab: Heb altijd het idee dat ik die oefening nooit goed uitvoer, als ik hem zwaar pak. Jij kan met 150 kilo deadliften Chiel? Dat doe je echt knap dan. Ik bench press tegen de 100 aan, maar deadliften zit dat er bij mij nog niet in. Niet logisch, ik weet 't.

Geplaatst

Vraag een ervaren iemand of hij je eens kan laten kijken naar die oefening, hoor je het snel genoeg.

Ik wordt de laatste tijd door deze kerel begeleid, eigenaar van m'n gym

normal_aabr0153.jpg

Geplaatst

Echt een beer hoor.. Hoe ziet hij er tegenwoordig uit? Zijn biceps vind ik alleen wat tegenvallen, maar de rest (L)

Geplaatst

Deze week helaas geen tijd om te fitnessen...

afgelopen week hele week geweest...

heerlijk man...eerst 6 minuten crosstrainer :S

dan 5 krachtoefeningen ben ik ongeveer 20 minuten mee bezig.

dan half uurtje fietsen

weer 5 krachtoefeningen.

en dan 10 minuten bergloop helling 5,5% tempo 6km/h goed voor de conditie en kuiten :D

Geplaatst

Wil je in spiermassa aankomen? Dan kun je beter na die 6 min crossen een uur voluit trainen en daarna nog een 30 minuten cardio. Dus half uurtje fietsen skippen.

Overigens is het ook beter als je 3-4x in de week traint en dan elke week dan een week alle dagen en dan een week niet. Maar dat wist je wss wel.

Geplaatst
Echt een beer hoor.. Hoe ziet hij er tegenwoordig uit? Zijn biceps vind ik alleen wat tegenvallen, maar de rest (L)

Weet niet, heb em de laatste tijd niet echt zien poseren maar hoorde laatst in de gym dat ie op 127 kilo zat bij 1.70.. Hij is iig flink in de bulk.

En armen van 60 cm :clap: te bruut.

Geplaatst
Wil je in spiermassa aankomen? Dan kun je beter na die 6 min crossen een uur voluit trainen en daarna nog een 30 minuten cardio. Dus half uurtje fietsen skippen.

Overigens is het ook beter als je 3-4x in de week traint en dan elke week dan een week alle dagen en dan een week niet. Maar dat wist je wss wel.

Naja wil vooral eerst afvallen...dat is nu het belangrijkste...dan kan ik waarschijnlijk eerst beter een aantal weken cardio doen...

maar dat vind ik geen reet aan de hele training...

Geplaatst

Je moet eerst krachttraining doen en dan cardio! Dat is veel beter, heeft met bepaalde dingen in je spieren te maken.

Krachttraining verbrand ook veel langer na dan cardio. En ga goed op je eten letten.. mits je echt vet wil verbranden.

Geplaatst

Oke, van het eten snap ik ;) maar hoezo geven ze me dan een schema waarbij ik begin met een oefening cardio, dan 5 oefeningen kracht, 1 oefening cardio, 5 oefeningen kracht en dan wederom 1 cardio?

Geplaatst

Wat Chiel zegt klopt, ooit opgezocht, wist het niet zeker meer;

Het heeft te maken met waar je lichaam energie voor krachttraining en cardio vandaan haalt. Krachttraining is een anaërobe bezigheid, je hebt korte, intensieve krachtexplosies, waarbij vooral koolhydraten gebruikt worden. Die zitten opgeslagen in de spieren en lever in de vorm van glycogeen (een soort dierlijk zetmeel). Bij cardio (op lage intensiteit) ben je bezig met een aërobe bezigheid. In het begin, als er nog glycogeen beschikbaar is, zal het lichaam (lui als het is) vooral glycogeen voor de cardio gebruiken. Na ong. een kwartier begint dat op te raken en stapt het over op vetverbranding. Noem het glycogeen maar de benzine en het vet de diesel.

Als je krachttraining voor de cardio doet, heb je een tweeledig positief effect:

Je hebt al je glycogeen nog, waardoor je merkbaar sterker zult zijn en meer uithoudingsvermogen in je spieren hebt. Dat bedoel ik dus met 'energie voor de training'. Ik heb het dus NIET over het gevoel wat je van cardio kunt krijgen (lekker opgewarmd), waardoor je je energieker kunt voelen als je aan de krachttraining begint. Dit is nl. alleen maar schijn, je hebt in werkelijkheid minder energie over.

Als je klaar bent met krachttraining, ga je direct over op de vetverbranding als je gaat cardio-en. Je hebt zojuist je glycogeenvoorraden uitgeput en je lichaam heeft dus geen keuze dan vetverbranden

Doe je het andersom, dan moet je eerst een kwartier 'voor niks' cardio-en voordat je gaat vetverbranden én je hebt je hoogwaardige brandstof, die je nodig hebt voor krachttraining, al opgemaakt voordat je überhaupt een gewicht hebt opgetild.

Maar dit is de uitleg iig.

Geplaatst

Ja kon ff niet op de naam komen maar 't is glycogeen idd.

En waarom ze je dat schema geven? Omdat ze er zelf geen kloten verstand van hebben..

Zou je je schema wat je hebt gekregen eens willen posten?

Geplaatst

En een half uur stevig doorfietsen en daarna half uur hardlopen? Heb de komende tijd totaal geen zin in kracht training. Ik begin morgen weer sinds 2 weken ziekte en tentamens. Maar ik wil dan 3 dagen fietsen en hardlopen en als het kan nog 2 dagen in de week buiten hardlopen. Of heeft het meer nut om kracht ook te blijven doen voor vetverbranding.

Geplaatst

Tof dat je begonnen bent.. Ik kan hier wel een heel verhaal typen, maar ik denk dat je beter dit linkje door kunt lezen.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/slechte-goede-voeding-onderscheid-113259/

Sowieso is dat forum echt super handig voor alles wat je over krachttraining/fitness/bodybuilding wil weten, er staan een hoop stickies in de verschillende secties waar machtig veel informatie in staat. Het gaat er niet alleen maar over bodybuilding en anabolen, dat is maar een kleine sectie.

Ik lees er ook heel veel, ben er echt een heel stuk wijzer geworden.

Geplaatst
Ja kon ff niet op de naam komen maar 't is glycogeen idd.

En waarom ze je dat schema geven? Omdat ze er zelf geen kloten verstand van hebben..

Zou je je schema wat je hebt gekregen eens willen posten?

Officieel is dit mijn schema...

6 minuten crosstraining.

legpress

chestincline

Vertical traction

Arm Curl

Arm Extension

10 minuten fietsen (meestal doe ik dit een half uur omdat het anders voor mijn gevoel niet werkt)

Abdominal Crunch

Rotary Torso

Lower Back

Shoulder Press

Total Abdominal

En dan afsluiten met 10 moeten hardlopen/snelwandelen.

Meestal loop ik 6km per uur met een 5% stijgingspercentage

is wel een startersschema...alleen wil ik dat het snel gaat...heb altijd gesport alleen is fitness nieuw voor mij

Ben benieuwd wat je er van vind

En het citaat wat Shefkee aanhaalt is opzich wel herkenbaar. Ik begin met opwarmen maar daarna ben ik toch al soort van moe voor ik met de kracht begin. Nou gaat het me vooral om afvallen en als dat gelukt is pas om wat meer kracht te krijgen maar toch. Als het tegelijk kan is dit alleen maar mooi natuurlijk.

Geplaatst

Hmm je kunt beter beginnen met iets als rippetoe. Ik weet niet of je de mogelijkheid tot squatten en deadliften hebt in je gym? Dit schema is in ieder geval helemaal niets.

Google anders eens op rippetoe, is 3 trainingen in de week en daarna kun je er nog cardio bij doen.

Edit: ik reageer andere keer wel wat meer uitgebreid, moet nu naar een tentamen.

Geplaatst

Ben al een poosje gestopt met fitness, kan mij niet geheel bekoren en is vrij saai.. Buiten joggen vind ik wel weer wat... :cab:

Geplaatst

Die mogelijkheden heb ik maar dat is dus wat ik sowieso niet wil.

De apparaten die ik gebruik vind ik prima, alleen gaat het mij evht om het afvallen.

Ik heb ong 10 a 15 kile te veel en dat wil ik er zsm af hebben door middel van veel sporten.

Geplaatst

Alles staat of valt met je eetpatroon. Gewoon alleen ontbijten, middageten en avondeten en voor de rest geen tussendoortjes (op een stuk fruit na als je echt iets wilt eten), en ik denk dat je je doel dan al kan bereiken zonder echt te sporten...

Geplaatst

Ik wil dus wel graag sporten dat is het probleem niet.

Tot mijn 19e sportte ik elke dag behalve zondag.

Tot mijn 22e niks gedaan. Sindsdien een buikje gekregen :S

Nu ben ik weer bezig met veldvoetbal in een vriendenteam en de trainingen daar heb ik niet genoeg aan.

Daarom ben ik begonnen met fitness.

Denk dat ik voorlopig eerst mijn programma aanhoud.

Alleen dan de kracht onderdelen eerst en daarna de cardio.

Hoor trouwens net dat ik geen 10 a 15 kilo te veel heb maar 7 a 8...dus dat scheelt al weer...

kijken of dat werkt

Geplaatst

Nee je snapt het niet helemaal...

Ik wil er wel wat voor doen...dit was een reactie op sirkeith.

Dat wanneer je alleen je eetpatroon aanpast je wel afvalt...

maar ik wil er juist wel wat voor doen...sporten...

alleen wat ik bedoel is dat deathliften enzo niks voor mij is

Geplaatst
Chiel dis je me nou keihard of lees je je PM helemaal niet? Of je bent Chiel helemaal niet en ik heb je namechange niet door maar daar geloof ik niks van.

Ik heb je al lang toegevoegd gast :-D

Edit: je bent alleen nog steeds niet online geweest.