Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Waar kun je je lichaamsvet eigenlijk meten? Trouwens een dieet zou ik me denk ik nooit aan kunnen houden, daarvoor zijn sommige dingen te lekker ;o

• Antwoorden 2,2k
  • Weergaven 68,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Kwam dit ineens tegen op Strava. Ga de laatste tijd als een tiet. Elke dag voor het werk en zondagochtend lekker even fitnessen en daarbij nog 1-2 keer hardlopen in de week. Merk dat ik sinds januari

• Net voor het eerst even die 100 kilootjes gedrukt. Nooit echt op kracht getraind dus zo veel boeit een 1 rep max gewicht me niet, maar toch stiekem wel leuk. Zat op setjes van 5x5 met 92.5kg ondertuss

• Het is heel moeilijk om én af te vallen én spiermassa te bouwen. Daarom lees je zoveel over het 'cutten' en 'bulken'.   Met het cutten heb je een fase dat je afvalt om vet te verliezen. Dit

Geplaatst

Echt dieet is ook niet nodig als je niet heel dik bent. Je kunt ook gewoon iets beter letten op wat je eet en ipv frisdrank water gaan drinken. Helpt ook al flink.

Geplaatst

Misschien is sugar free een aanrader. Zitten nauwelijks calorieën in en is goed weg te drinken, vind ik zelf. Ik drink dan nu ook veel 7up.

Geplaatst
Misschien is sugar free een aanrader. Zitten nauwelijks calorieën in en is goed weg te drinken, vind ik zelf. Ik drink dan nu ook veel 7up.

Zit er geen suiker etc. in 7up? Ik dacht altijd dat 7up even schadelijk was als cola.

Geplaatst
Misschien is sugar free een aanrader.

Da's toch light?

Ik drink dan nu ook veel 7up.

Zag ik vanavond nog staan bij de AH. Op het etiket van de gewone stond 150 Kcal en op de light 4 Kcal. Scheelt dus wel een hoop. :checkit:

Geplaatst
1 kilo per week is wel fucking veel. Ik zou niet super mijn best doen, dan krijg je het jojo effect en dat wil je niet.:D

Doe gewoon rustig aan, je bent niet zo oud geloof ik, je hebt meer dan genoeg tijd voor jeee n 24% is niet superveel of gevaarlijk ofzo.;e

1 kilo per week krijg je echt niet een jojo effect van. Een jojo effect krijg je of van ondervoeding of van dieet (afvallen) en daarna weer normaal eten (aankomen) ;)

24% is wel teveel als je gewoon een sixpack wil. Het is niet zo dat ik perse morgen dan een sixpack wil. Maar gewoon om daarna toe te werken ;)

Geplaatst

Ik heb hier nog niet eerder gepost, maar ik lees het al wel een tijdje. Leuk topic met handige tips! Ik zal even mijn situatie schetsen:

Zo'n 2 Ã* 3 jaar terug was ik te zwaar, ik woog zo'n 90 kg. Maar mede dankzij een late groeispurt en op m'n eten te letten, ging ik vrij gemakkelijk binnen een jaar naar de 78 kg. Dat vond ik al super en voor mijn gevoel had ik er niet echt veel voor hoeven te doen. Ik ben een tijd lang rond dat gewicht blijven hangen, maar sinds het voetbalseizoen voorbij is ben ik weer wat aangekomen en na een welverdiende vakantie zit ik inmiddels op 86. En voor mijn gevoel eet ik niet super veel, al heb ik er op vakantie helemaal niet aan gedacht.

Ik ben nu al weer een tijdje bezig om veel water te drinken, vaste maaltijden (ontbijt: boterham met melk/jus, lunch: 3 of 4 boterhammen en melk/jus + fruit, avondeten: aardappels/vlees/pasta) te eten, ben weer lid van de sportschool en eet 's avonds niks meer na 20/21u. Bij het fitnessen beperk ik me nu vooral tot cardio, ik heb de beschikking over een fiets, loopband, step en zo'n wave-geval. Wat raden jullie me aan om de komende tijd te doen tot de voorbereiding van het voetbalseizoen weer begint (begin augustus), ik wil eigenlijk dan alweer richting de 80/82 kg en uiteindelijk naar de 76/78.

Alvast bedankt (y)

Geplaatst

Ik ga vanmiddag steppen, want ik heb er hier een thuis staan. Hoelang moet ik dat ongeveer doen, of hoeveel calorieen is normaal. Ik heb namelijk echt geen idee:oops:

Geplaatst

So, ik heb net 6 km wezen hardlopen binnen een half uur. Langzaam komt mijn oude conditie weer terug.

2 jaar geleden liep ik 3 keer in de week met een gemiddelde afstand van 14 km per keer. Daarna ben ik weer gaan roken en deed ik niets meer aan hardlopen. Sinds begin april ben ik weer gestopt en sinds 2 weken ben ik weer aan het bouwen aan mijn conditie.

Geplaatst

Iemand tips voor buikspieren, zodat ik wat beweeglijker wordt op het voetbaldveld. Sneller draaien enzo. Iemand tips voor oefeningen?

Geplaatst

Hardlopen..?

Net weer getraind. Kan op papier zien dat ik duidelijk een progressie boek met de gewichten en met hardlopen op de loopband.

Nu nog volhouden.

Geplaatst
Iemand tips voor buikspieren, zodat ik wat beweeglijker wordt op het voetbaldveld. Sneller draaien enzo. Iemand tips voor oefeningen?

Ik weet niet of buikspieren je beweeglijkheid verbeterd. Ik denk dat beweeglijkheid een combinatie is van explosiviteit en lenigheid. Ik train mijn explosiviteit door zo snel mogelijk een paar keer een heuvel op te rennen. Je kan ook in de sportschool je benen trainen, maar dan moet je rekening houden met je lenigheid van je spieren. Ik heb gemerkt dat als ik mijn benen in de sportschool trainde, ik eerder last kreeg van blessures tijdens voetbal.

Je lenigheid kan je trainen door elke dag goed te rekken en strekken. Als je vaak spieren rekt en sterkt dan worden ze soepeler.

Geplaatst
Hardlopen..?

Net weer getraind. Kan op papier zien dat ik duidelijk een progressie boek met de gewichten en met hardlopen op de loopband.

Nu nog volhouden.

vertel..?

Geplaatst

kapotzielig, net ren ik 3 rondjes op behoorlijk tempo op zo'n atletiekbaan hier in de buurt (maar dan wat kleiner) en ik was helemaal kapot :s Andere man rent gewoon droog 7 rondjes en rende daarna weer rustig weg. Ga nu elke dag 2x naar die baan toe om te rennen om uiteindelijk verbetering te zien. Daarnaast gebruik ik Fitforfree dan alleen voor krachttraining en af en toe wat cardio.

editje

renbaaneu5.jpg

hier dus :\

Geplaatst

Netjes, goed bezig. Let alleen op dat je niet vermoeid raakt. Vermoeid => Teveel inspanning.

Over mijn resultaten,

Op de loopband rende ik eerst 3 minuten op een snelheid van 9.0.

Nu Ren ik 7 Minuten op 9.0.

Bankdrukken van 12x10 Kilo naar 8x20 kilo.

Barbell Curl van 12x10 kilo naar 10x15 kilo.

Squat 12x10 Kilo naar 12x20 Kilo.

En zo nog een paar oefeningen :) Ben er zelf best trots op.

Geplaatst
Netjes, goed bezig. Let alleen op dat je niet vermoeid raakt. Vermoeid => Teveel inspanning.

Over mijn resultaten,

Op de loopband rende ik eerst 3 minuten op een snelheid van 9.0.

Nu Ren ik 7 Minuten op 9.0.

Bankdrukken van 12x10 Kilo naar 8x20 kilo.

Barbell Curl van 12x10 kilo naar 10x15 kilo.

Squat 12x10 Kilo naar 12x20 Kilo.

En zo nog een paar oefeningen :) Ben er zelf best trots op.

Bankdrukken 20 kilo aan beide kanten of totaal???

Geplaatst

Totaal. Dat is ook één van de redenen dat ik fitness. Om sterker te worden.

Geplaatst
Totaal. Dat is ook één van de redenen dat ik fitness. Om sterker te worden.

Dat is zooo belangrijk als je wil afslanken. Geloof mij nou maar, als je eenmaal spieren en een bouw hebt maken die paar kilootjes extra geen reet uit. Ik heb nu ook een vetpercentage van 15 a 16 procent (veel te hoog dus), maar je ziet het totaal niet terug.

Geplaatst

Ja klopt.Vooral om het vet eraf te houden als het er eenmaal af is. Merk ook aan mezelf dat me bouw er al anders uitziet.

Geplaatst

Mijn trainings programma, is nu: (kruisband revalidatie Ongeveer in maand 4/5)

Cardio:

20 min. fietsen profiel 5 level 5

20 min. Rotex profiel 5 level 5

10 min. steppen level 5

20 min. loopband snelheid 9.0

Balans oefeningen: (zit nu in de piramide.....) Dat betekend dat de oefeningen kwa series minder worden maar belasting meer.

Squat tenenstand met halter: (na elke serie 3 minuten rust.)

12 herhalingen van 10 kilo.

8 herhalingen van 15 kilo.

6 herhalingen van 20 kilo.

dit geld ook voor Lunge-squat en zijwaardse squat deze 2 doe ik op zo'n kussentje.

goodmorning: 6 series van 12

Eenbenige squat: 4 kilo, 6 series van 12.

3 gewichten om zo'n halve bal heen en dan met je (probleem knie) je evenwicht bewaren en je andere voet ze proberen aan te tikken en dat 5 series van 20.

Apparaten:

Leg Press: (na elke serie 3 minuten rust, geld voor alles hier onder.)

2 benen:

12 herhalingen met 70 kilo.

8 herhalingen met 75 kilo.

6 herhalingen met 80.

1 been:

12 herhalingen met 40 kilo.

8 herhalingen met 45 kilo.

6 herhalingen met 50 kilo.

Leg Curl:en Leg Extension

2 benen:

12 herhalingen met 15 kilo.

8 herhalingen met 17.5 kilo.

6 herhalingen met 20 kilo.

1 been:

12 herhalingen met 10 kilo.

8 herhalingen met 12.5 kilo.

6 herhalingen met 15 kilo.

Glut Max:

6 series van 12, 30 kilo.

Bij die Cardio, phoe daar krijg je best een conditie van. Heb al meer conditie dan dat ik ooit had.

Ik ben wel zo'n 3 uur met dit schema bezig.