Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Ik ga afvallen tot ik mijn examens gedaan heb, en daarna heb ik 1/2 maanden vrij daarin ga ik beginnen met spieren maken.

• Antwoorden 2,2k
  • Weergaven 68,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Kwam dit ineens tegen op Strava. Ga de laatste tijd als een tiet. Elke dag voor het werk en zondagochtend lekker even fitnessen en daarbij nog 1-2 keer hardlopen in de week. Merk dat ik sinds januari

• Net voor het eerst even die 100 kilootjes gedrukt. Nooit echt op kracht getraind dus zo veel boeit een 1 rep max gewicht me niet, maar toch stiekem wel leuk. Zat op setjes van 5x5 met 92.5kg ondertuss

• Het is heel moeilijk om én af te vallen én spiermassa te bouwen. Daarom lees je zoveel over het 'cutten' en 'bulken'.   Met het cutten heb je een fase dat je afvalt om vet te verliezen. Dit

Geplaatst
Squatten kan ik dus echt niet ;e

Maar ben benieuwd naar je schema.. Heb op dezelfde manier getraind de afgelopen maanden, alleen nu in de vakantie red ik het niet om 4 keer te trainen. (50+ uur in de week werken)

Ik deelde alleen benen op, want als je die helemaal doet op 1 dag ga je helemaal kapot. Dag 1: squat, good morning; dag 2: kuiten

Was het vergeten. Dus bij deze mijn schema.

Dag 1:

Pec Deck

Cable Cross Over

Dumbell Fly Schuin

Triceps Press

Dumbell Extension

Leg Extension

Squat

Gekruiste situps 3x30

Leg raises 3x20

Dag 2:

Triceps Grip breed

Zittend roeien small

Back extension

Conc. curl

Hammer cul

Front Raise

Schoulder press

Leg curl

Stiff Deadlift

Dit zijn de spiergroepen

Dag 1: Borst, Triceps, Quadriceps, Buik

Dag 2: Rug, Biceps, Schouders, Hamstrings.

Alle oefeningen 3x15 tenzij anders aangegeven. Dit schema volg ik 2 weken, daarna alle oefeningen behalve buik 3x12 met zwaarder gewicht. Dan 1 week 3x20 met zelfde gewicht als 3x15. 2 weken daarna 3x 15 met zelfde gewicht als 3x15.

Geplaatst

Ik ben van plan om vanaf morgen weer een beetje te beginnen met sporten. Beetje afvallen (dunner), spieren kweken en een betere conditie.

Weet iemand er wat goede oefeningen voor, ik heb geen abbo op de sportschool ofzo en niet echt van die apparaten. Alleen dumbells, zo'n fiets, roeitrainer en nog een of ander vaag ding.

Geplaatst

Daarmee moet het wel te doen zijn, alleen kun je beenspieren en borst/rugspieren dan niet echt trainen. Toch? Of ik lette niet echt goed op wat die keal van de fitness allemaal zei. :m:

Geplaatst

Borst/rug toch wel? Kan toch gewoon met push-ups/optrekken (dan moet ik buiten ff een stang zoeken) of op een bankje en dan met dumbells.

Beenspieren weet ik dan niet. Misschien op die fiets wel, maar daar ben ik niet zeker van.

Maar voor de conditie ben ik vooral van plan om rondjes te rennen, hoeveel meter/km per dag en wat voor snelheid ongeveer zou goed zijn om mijn conditie te verbeteren? En ik heb astma dus daarom is het sowieso al minder.

Geplaatst

Bij fitness train ik mn beenspieren met zo'n apparaat, met fiets helpt het niet echt volgens mij.

Maar kzou niet echt weten hoeveel jij moet lopen, ligt aan je capaciteit lijkt me. Gewoon proberen tot het uiterste te gaan en het zo lang mogelijk vol te houden, dan voel je automatisch wel een keer verbetering en loop je automatisch ook meer/harder. Denk ik. ;c

Geplaatst
  • Auteur

Voor beenspieren kun je altijd lunges doen met dumbells ;)

Worden je benen echt sterk en stabiel van, omdat je evenwicht moet houden. Zoek maar op google : lunges.

Geplaatst
Borst/rug toch wel? Kan toch gewoon met push-ups/optrekken (dan moet ik buiten ff een stang zoeken) of op een bankje en dan met dumbells.

Beenspieren weet ik dan niet. Misschien op die fiets wel, maar daar ben ik niet zeker van.

Maar voor de conditie ben ik vooral van plan om rondjes te rennen, hoeveel meter/km per dag en wat voor snelheid ongeveer zou goed zijn om mijn conditie te verbeteren? En ik heb astma dus daarom is het sowieso al minder.

Conditie kun je ook buiten trainen idd dmv schema's. Jij bent pas 15 en nog in de groei, dus ik zou niet teveel bezig zijn met krachttraining.

Geplaatst

Is dat niet goed dan? Vorig jaar ofzo heb ik dat wel een tijdje gedaan en ik merkte toen wel verschil maar geen (spier) pijn ofzo.

Maar in me eentje is bijvoorbeeld rondjes rennen echt saai, om ons voetbalveldje thuis (+- 60 meter helemaal er rond omheen) stopte ik na 25 rondjes al, 1,5 km dus, omdat ik geen zin meer had.

Wat voor soort schema's bedoel jij dan? Van bijvoorbeeld de 1e dag zoveel rennen, de dag daarna wat meer. Zoiets?

Geplaatst

Ik loop altijd 12~16 kmh voor 10~15 minuten lang (verschilt weleens) en dan aan het begin beetje inkomen lopen en aan het eind afbouwen, maarja ik doe dan ook nog andere dingen op de fitness he. En ik fitness ook bijna nooit maarja. ;c

Geplaatst
  • Auteur

12 tot 16 kmh? Dat is echt tegen het sprinten aan!? 10 kmh is een normale hardloopsnelheid lijkt me.

Geplaatst

12 kmh hou ik ook nog wel kwartier vol op hardloopband. In ieder geval in de tijd toen ik twee maandjes op fitness zat. Maar dat is ook alweer een jaar geleden.

Geplaatst

Netjes hoor. Ik begin nu ook minder moe te worden als ik vijf minuten op 11 kmh ren. Ik hoop aan het eind van de vakantie 10 minuten 11 kmh en/of 5 minuten 12kmh te kunnen doen :)

Geplaatst

Geen cardio meer voor mij. Fiets nu elke dag 10 km naar me werk, en dan weer 10 km terug :)

Geplaatst

Dat is mooi meegenomen ja, al zou ik nog wel cardio blijven doen > elke kleine beetjes helpen. Hoe lang duurt dat fietsen dan? Zodat ik beetje beeld heb van hoe intensief 10 km is. (wat voor werk btw?)

Geplaatst

10 km in 30 minuten, niet zo heel intensief, maar toch wel uurtje beweging. Werk is in een kaas export fabriek. Kazen inpakken enzo. Sommige wegen gewoon 15 kilo.

Geplaatst

Vanaf 2 weken geleden tot vandaag 4x in de week getraind met onze B1, veel duurwerk gedaan en ik ben echt dood gegaan daar op het trainingsveld. Ontzettend veel lopen, dan denk je dat je klaar bent ga je 1 tegen 1 doen, dus dat is stilstaan bewegen, lopen, megazwaar. Daarna ga je opnieuw duurwerk/interval doen. Vervolgens afwerken in een duurwerk sessie. Daarna afsluiten met een partij. Ik had een hartslag (na 2 trainingen) van 26/p 10 seconden. Ben dus best tevreden na twee trainingen. Vervolgens ging het steeds beter en zat het rond de 21 seconden.

Overigens lijkt het alsof ik vanaf vandaag niet meer meetrain ofzo. Dat is niet het geval hoor, maar kort uitgelegd wat ik heb gedaan.

Geplaatst
  • Auteur

Zometeen ff lekker trainen in de gym :) Zal wel niet meer veel kunnen want heb nogal stil gelegen.. Maargoed gaat vanaf 1 september weer vol erop :)

Geplaatst

Laatste tijd ben ik weer veel aan het hardlopen. Ik heb net 10 km in 45 minuten gelopen. Ik merk alleen dat mijn doorbloeding in mijn voeten en kuiten niet goed is. Na 5 km begint dat steeds erger te worden en bij de 10 km heb ik geen gevoel meer in mn voeten. Ligt dit aan mijn schoenen of zijn mijn benen niet goed?

Geplaatst

De laatste anderhalve week fitness k best weinig. Komt ook omdat iedereen weer terug is van vakantie enzo. Morgen ga k weer de zaal in. Gelukkig loop k sowieso veel met matties elke dag, rondzwerven in Rotterdam, dus dat is al handig. Verder doe k thuis nu ook sit-ups en push-ups :) Maar ja, morgen weer de zaal in!

Geplaatst
  • Auteur

Ben momenteel bezig met het maken van een schema voor de komende +- 5 maanden.. Wil er weer vol tegenaan want van het trainen ga ik me echt beter voelen. Conditie staat ook op het programma. Als ie af is post ik hem hier wel.

Geplaatst
  • Auteur

En hij is af.. Volgende week ff proefdraaien, kijken of de dagen een beetje gelijk verdeeld zijn en of het vol te houden is en goed aansluit.

Maandag

Lat Pulldown

Bench Press

T-Bar Rows

Abs

Dumbell Side Raises

Prone Incline Curl

Barbell Triceps Extensions

Woensdag

Incline Press

Barbell Bent-over Row

Shrugs