Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 2,2k
  • Weergaven 68,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Kwam dit ineens tegen op Strava. Ga de laatste tijd als een tiet. Elke dag voor het werk en zondagochtend lekker even fitnessen en daarbij nog 1-2 keer hardlopen in de week. Merk dat ik sinds januari

• Net voor het eerst even die 100 kilootjes gedrukt. Nooit echt op kracht getraind dus zo veel boeit een 1 rep max gewicht me niet, maar toch stiekem wel leuk. Zat op setjes van 5x5 met 92.5kg ondertuss

• Het is heel moeilijk om én af te vallen én spiermassa te bouwen. Daarom lees je zoveel over het 'cutten' en 'bulken'.   Met het cutten heb je een fase dat je afvalt om vet te verliezen. Dit

Geplaatst

Ik ga er nog een setje dumbbels bij halen om mn schouders te trainen denk, is echt hard nodig. Iemand nog goeie oefeningen?

Geplaatst

Schouders trainen is voor vrouwen.

Edit: sebas 't is niet 10 kg massa, ook een deel vocht en een klein deel vet. Maar grootste deel is denk ik toch wel massa..

Maja ik doe al 3 maand niets anders dan eten trainen en slapen.

Geplaatst

Ik ga binnenkort denk ik ook weer beginnen, zodra ik weer helemaal beter ben.

Kan om gezondheidsredenen al 8 maanden niet meer fitnessen, ik hoop over 3 maanden weer te kunnen beginnen!

Geplaatst

Hoevaak train jij in de week Chiel? Schouders zijn in mijn ogen trouwens erg belangrijk..

Geplaatst
  • Auteur

Chiel je doet zelf toch ook Military Press :cab:

Schouders zijn ook erg belangrijk naar mijn mening, maar dan wel met oefeningen zoals MP/Push Press.

Geplaatst
  • Auteur

Oke.

Een vriend van mij heeft vroeger een jaar in Amerika gewoond. Daar was het gebruikelijk om na school (rond 13.30) 2 uur te gaan hardlopen en vervolgens 2 uur de gym in te gaan. :cab: Hij was toen 12-13 en mag nu de rest van zijn leven geen krachttraining meer doen (hij is nu 20), omdat al het kraakbeen tussen z'n gewrichten weg is door het te jong en te zwaar trainen.

Geplaatst
Hoevaak train jij in de week Chiel? Schouders zijn in mijn ogen trouwens erg belangrijk..

3 x per week.

Vanaf april denk ik een ander schema, dan ga ik een 4daagse split in ofzo.

Oja ik zat te dollen verder ;o

Geplaatst
Chiel, wtf, heb jij 10kg gewonnen al? En is dat puur spiermassa? Dat is echt sick, want van wat ik kan herriner van foto's van jou leek je me best mager, echt zo'n marathonloper zeg maar.

Ik ben ook weer bezig, maar ik verlies echt te snel mijn motivatie, mijn doorzettingsvermogen is 0,0, als ik drie weken bezig ben en ik zie geen resultaat stop ik ermee. Ik zit nu rond de 84kg (bij 1.93) maar heb wel iets van 20% vetpercentage ;e :cab:. Naast dat ik dus wat meer spieren probeer te kweken wil ik ook een betere conditie hebben want ik heb nu de conditie van iemand die 200kg is. Ik ging eerst een uur lang op de hometrainer, maar vond dat dat niet het gewenste effect gaf. Nu doe ik ongeveer 10 á 15 min lang echt op volle snelheid ± 40km p.u, zodat ik nadien echt bek af ben. Iemand een idee of dat in feite een betere of slechtere manier is? Kan je beter intens en kort cardio doen, of matig en lang?

10 minuten op hoog niveau is meer voor je conditie dan je vetpercentage.

Ik moet zelf ook alleen 10 minuten op hoog niveau doen, omdat anders mijn vetpercentage te laag wordt.. Binnenkort weer meten overigens.

Geplaatst

Chiel, jij was toch heel serieus bezig met hardlopen? Dan is veel spiermassa toch iets wat je niet wil, aangezien meer spieren = meer zuurstof nodig?

Geplaatst

Ja maar hardlopen wil niet met m'n enkel.. krijg er continu blessures van. Toen ontdekte ik krachttraining en dat vind ik toch een stuk leuker :cab:

Geplaatst
  • Auteur

Maximaal een uur neem ik aan. Daarna kun je echt niets meer winnen aan spier(kracht).

Geplaatst

Misschien dat ik volgend jaar ook weer ga beginnen. Was er een jaar geleden ook mee begonnen maar toen wist ik niet goed waar ik mee bezig was en had ik ook totaal geen resultaat en toen al weer vrij snel gestopt. Ook omdat ik toen ben verhuisd en de dichtstbijzijnde sportschool een half uur fietsen werd. Volgend jaar ga ik toch niet meer te fanatiek voetballen (veels te veel last van blessures) dus dan heb ik er ook wel tijd voor.

Geplaatst

Even een vraagje over een voedingsschema. Ik heb nu zeg maar alles uitgerekend en weet ik dat ik per dag een max heb van 2831 kcal. Daarbij wil ik cutten, dus zit je aan een max van 2321 kcal. Ik heb alle onderdelen berekend

eiwitten : 139gr

vetten: 63gr

koolhydraten: 426 gr

Hoe zit het daar nou eigenlijk mee? Moet je die 139gr eiwitten per dag halen of is het zo dat je daar niet boven uit moet komen, dus een dag slechts 110gr eiwitten zou kunnen. Hoe zou bijvoorbeeld een eetschema er uit kunnen zien er van uitgaande dat je op de volgende tijden iets eet:

9:30

11:00

13:00

15:30

18:00

20:00: Afsluiten met enkel magere kwark voor de aanvulling van eiwitten voor het slapen

Geplaatst

Misschien dat je zelf eerst wat in elkaar kunt flansen? Zo'n voedingsschema is nogal een werk om te maken.

Geplaatst

Word weer tijd dat ik ga trainen. Tot een jaar of twee geleden trainde ik minimaal drie keer per week tot weken met wel eens zes keer per week. Was destijds verslaafd aan fitnessen. Voornamelijk cardio deed ik en krachttraining. Bankdrukken etc. Had destijds ook een schema. Resultaten waren er zeker te zien.

Maar dat was twee jaar terug. Twee jaar later zie ik er echt niet meer zo uit. Moet ik wel toegeven dat mijn lichaam wel de rust heeft gekregen en mijn borst en triceps er iets groter uit zijn gaan zien. In vorm ben ik absoluut niet. Heb in de afgelopen jaar denk ik twee keer een sportschool bezocht. Nu heb ik ook absoluut een hekel aan de sportschool. Abonnementje opgezegd. Belangrijkste nu is ook dat ik thuis alles wil gaan doen. Heb echt een buikje gekregen. Dat moet zeker weg. Ben 1.87m en weeg nu 88 kilo. Zoveel heb ik nog nooit gewogen. Toptijd was ik rond de 80 kilo, maar dan ook wel redelijk gespierd voor mijn bouw. Rare is, ik heb soort van veel vet rondom mijn heupen. Mijn pa heeft het ook, zit volgens mij in de familie, maar het ziet er echt lelijk uit. Nu wil ik absoluut mijn buik platter hebben (aan mijn two till four-pack denk ik niet meer terug, haha :P :() en dat ik dus niet meer vet rondom mijn heupen heb.

Ben in de afgelopen jaren ook gegroeid van een maatje 32 naar een maatje 34. Ben niet super dik ofzo, maar voor mijn doen wel mollig geworden.

Wat zijn de tips? Want ben er echt tussenuit en weet bij lange na niet meer hoe ik destijds at. Sowieso veel water drinken nu en geen prik oid. Mijn grootste probleem is: ik heb vaak honger na 20:00 uur. Dan eet ik nog rustig cruesli of brood. Maarja, dan heb je ook geen beweging daarna. Zit ik aan huiswerk, serie checken, msn, etc. Dat moet veranderen, alleen hoe haal ik dat honger gevoel weg?

Geplaatst
Als je krachttraining doet lijkt het me dat je veel meer dan 2300kcal binnen wil krijgen. :cab: Eerder het dubbele.

Nee er moet juist vijf kilo af ;)

Ik heb ff zitten kutten en heb dit :

9:30

2x Bruine boterham

Kipfilet

Appel 1 stuk,

Glas Half volle Melk,

291 kcal E 15 K 42 V 6

11:00

Bak magere yoghurt

Bruin Broodje

Rosbief

2 Mandarijnen

163 kcal, E 11, K 26, V 2

13:00

2x Bruin Broodje

Rosbief

2 kiwi's

kcal 244, E 15, K 39, V 3

15:30

Cup a soup

Appel

kcal 89, E 2, K 18, V 1

18:00

Zilvervliesrijst

Kipfilet

Thais groente mix van de AH met Prei, Paprika, Rode ui, Rode peper en Witte kool

kcal 404, E 29, K 62, V 5

20:00

Kop Koffie en een bak magere kwark

kcal 56, E 10, K 3, V 0

Dit is zeg maar wat ik vandaag gegeten heb aan de hand van dat schema. Dan kom ik op een totaal van 1247 kcal, Eiwitten 82, Koolhydraten 190, Vetten 17

Kortom, ik kom nog veel te kort volgens het minimum. Wat zou ik daar nog bij kunnen doen om het wat op te waarderen?