Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 2,2k
  • Weergaven 68,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Kwam dit ineens tegen op Strava. Ga de laatste tijd als een tiet. Elke dag voor het werk en zondagochtend lekker even fitnessen en daarbij nog 1-2 keer hardlopen in de week. Merk dat ik sinds januari

• Net voor het eerst even die 100 kilootjes gedrukt. Nooit echt op kracht getraind dus zo veel boeit een 1 rep max gewicht me niet, maar toch stiekem wel leuk. Zat op setjes van 5x5 met 92.5kg ondertuss

• Het is heel moeilijk om én af te vallen én spiermassa te bouwen. Daarom lees je zoveel over het 'cutten' en 'bulken'.   Met het cutten heb je een fase dat je afvalt om vet te verliezen. Dit

Geplaatst
  • Auteur
ffkes een vraagje.

Is er een verschil tussen opdrukken met je vuisten of met de vlakke hand?

Of doen die mensen die met de vuisten dat omdat ze het stoer vinden?

Lijkt me niet echt verschil, want áls ik opdruk dan gaat het makkelijker met vuisten.

Dat doen ze niet om stoer te zijn. Het is origineel onstaan in de vechtsport, om je vuisten harder te maken (denk bijvoorbeeld aan het door midden slaan van planken en betonblokken, wat overigens echt nergens op slaat maargoed ;e). Je krijgt er dus vooral 'sterkere' vuisten van. Ook is de afstand tussen de vloer en jou een centimeter of 5 verder waardoor je dieper door kan zakken.

Zelf zou ik trouwens opdrukken op de vuisten niet aanraden, aangezien je er maar weinig aan hebt. Als het te makkelijk gaat, moet je gewoon 3 om 3 doen. Dwz, 3 seconden zakken, 3 seconden omhoog. De beweging dus heel erg vertragen.

Ook kun je proberen je voeten ergens op te zetten (bijvoorbeeld je bed) Hiermee train je meer de bovenkant van je borst omdat je schuin gaat.

Geplaatst

Ik kan opzich ook wel 3x30 keer opdrukken, en soms zelfs meer. maar helpt dit wel goed? en zoja, wanneer begin je het verschil te merken?

Geplaatst

Als jij om de dag bv 3x je maximaal doet. Dan merk je dat gauw genoeg.

Je moet er gewoon mee gaan beginnen, en resultaat komt vanzelf.

Geplaatst
Dat doen ze niet om stoer te zijn. Het is origineel onstaan in de vechtsport, om je vuisten harder te maken (denk bijvoorbeeld aan het door midden slaan van planken en betonblokken, wat overigens echt nergens op slaat maargoed ;e). Je krijgt er dus vooral 'sterkere' vuisten van. Ook is de afstand tussen de vloer en jou een centimeter of 5 verder waardoor je dieper door kan zakken.

Zelf zou ik trouwens opdrukken op de vuisten niet aanraden, aangezien je er maar weinig aan hebt. Als het te makkelijk gaat, moet je gewoon 3 om 3 doen. Dwz, 3 seconden zakken, 3 seconden omhoog. De beweging dus heel erg vertragen.

Ook kun je proberen je voeten ergens op te zetten (bijvoorbeeld je bed) Hiermee train je meer de bovenkant van je borst omdat je schuin gaat.

Je traint ook andere delen van de spieren maar welke spieren je precies traint met ''vuisten'' weet ik niet. Wat ik jullie dus ook allemaal aanraad niet elke x gewoon met vlakke hand opdrukken. Probeer een keer op 3 vingers te doen, armen heel dicht bij elkaar en armen juist heel erg breed.

Geplaatst
Proteineshakes is over het algemeen wel voor de wat serieuzere trainer hoor.. En als je er teveel van neemt wordt je een vetklepje.

@ Kjeld, wtf is peperkoek? En wat eet je zoal op een dag?

Antwoord hierop is al gegeven. Normaal eet ik ongeveer 8 boterhammen per dag('s morgens 4 's middags ook) dan tussendoor chips,fruit etc. en 's avonds gewoon aardappelen met vlees en groente(meestal 1,5 portie). 2 of 3x per week eet ik macaroni of lasagna.

Over 1 uurtje ga ik weer fitnessen, 3e keer deze week. Gisteren voelde ik toch wel lichte spierpijn na de training. Is alleen maar goed :)

Geplaatst
Antwoord hierop is al gegeven. Normaal eet ik ongeveer 8 boterhammen per dag('s morgens 4 's middags ook) dan tussendoor chips,fruit etc. en 's avonds gewoon aardappelen met vlees en groente(meestal 1,5 portie). 2 of 3x per week eet ik macaroni of lasagna.

Over 1 uurtje ga ik weer fitnessen, 3e keer deze week. Gisteren voelde ik toch wel lichte spierpijn na de training. Is alleen maar goed :)

Je moet wel wachten tot je lichaam hersteld is. Zoals je zelf zegt. Lichte spierpijn is goed, zodat je meer gebruik maakt van het effect supercompensatie. Als je teveel last heb raad ik jullie aan niet te gaan trainen, ook al wil je zo graag. De kans dat je spieren gaat scheuren is dan zeer groot..

Geplaatst

Weet ik, heb nu ook nergens last meer van. ;) Ga vandaag toch iets zwaarder fietsen, voor uithoudingsvermogen. Doe nu elke week 1 niveau en 1 level omhoog op de fiets. Zodat ik uiteindelijk weer op mijn oude niveau terug kom.

Geplaatst

Als ik niet oppas begin ik een beetje een buikje te krijgen dus wat is de beste manier dat tegen te gaan? Ik doe nu niet aan sport, aangezien voetbalseizoen afgelopen is, maar kga binnenkort op fitness dus..

Geplaatst
Als ik niet oppas begin ik een beetje een buikje te krijgen dus wat is de beste manier dat tegen te gaan? Ik doe nu niet aan sport, aangezien voetbalseizoen afgelopen is, maar kga binnenkort op fitness dus..

Letten op eten enzo. Ga elke avond kwartiertje hardlopen helpt ook al veel!

Geplaatst
Letten op eten enzo. Ga elke avond kwartiertje hardlopen helpt ook al veel!

Dat ga ik vooral doen, al helemaal in de vakantie. ;)

En dan ben ik van plan 2 of 3x te gaan fitnessen per week, ook een beetje conditie opdoen voor volgend seizoen.

Geplaatst
Dat ga ik vooral doen, al helemaal in de vakantie. ;)

En dan ben ik van plan 2 of 3x te gaan fitnessen per week, ook een beetje conditie opdoen voor volgend seizoen.

Als je al elke keer naar sportschool fietst, is al goed om geen buikje te krijgen. Moet je natuurlijk niet op scooter/auto gaan want dan heeft het weinig zin.

Als je let op eten scheelt het ook al heeeeeeeel veeeeeel. succes ermee

Geplaatst

In Combinatie met Kracht training hea :p

Zometeen denk nog ff half uurtje/uurtje cardio @ sportschool :)

Geplaatst
Wat is in jou ogen een buikje? :p Cardio is gewoon het effectiefst tegen vet. :)

Nja niet dat ik echt dik ben, heb nogal mager postuur :p Maar omdat ik nogal veel ongezond eet en drink komt er wel meer vet, terwijl ik toch liever een strak buikje heb. ;)

Geplaatst
In Combinatie met Kracht training hea :p

Zometeen denk nog ff half uurtje/uurtje cardio @ sportschool :)

Nee hoor, niet in combinatie. Cardio is gewoon veel beter om vet te verbranden.

Ik heb trouwens gehoord dat als je een kop koffie drinkt voor het fitnessen je nog meer vet verbrand. Omdat je dan gelijk je vetreserves gaat verteren en niet eerst alle koolhydraten. Weet niet 100% zeker of dit zo is hoor. Me docent van fysiologie zei dit, maar heb nooit erg veel vertrouwen in haar gehad :P

Geplaatst
Nee hoor, niet in combinatie. Cardio is gewoon veel beter om vet te verbranden.

Ahum spieren verbranden in rust vet :oops: Meer/Grotere spieren (Krachttraining) Verbranden in rust dus meer vet :oops:

Cardio verbrand wel meer vet, Maar als jij geen Krachtraining doet, dan blijf je voor altijd Cardio doen.

Geplaatst

ik doe sinds kort fitness met mijn zus :D grappige is dat ik bijna niks gedaan heb en mijn zus elke dag gaat lopen :D en toch heb ik betere conditie, hoop dat ik eind van deze vakantie toch wat blokjes heb ;) maar, wat raden jullie mij aan?

ik wil echt blokjes

gewoon krachttraining (dus ja gewichten?)

of

gewoon conditietraining (dus gwn loopband, steppe endie sjit)

Geplaatst

Ik weet niet hoe je er nu uitziet. Maar als je nu een dikke bierbuik hebt heb je aan het einde van de vakantie geen blokjes. Voor blokjes moet je toch veel buikspieroefeningen doen en goed op je eten letten. Zorgen dat je vetpercentage laag wordt.