Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
Wat is je doel Aka?

ehm, ik wil eigenlijk gewoon een 'beter' lichaam. Ik wil van 86 naar ongeveer 75 kg gaan en gewoon ipv al dat vet bij m'n bovenlichaam gewoon spieren hebben + een betere conditie. Mooie is dat k augustus nog 96 woog, maar op de één of andere manier 10 kg ben afgevallen en nu 12, want k weeg nu 84. Ik ben 1,82 m lang.

Vraagje nog aan de mensen hiero die aan de loopband doen, hoe lang zijn jullie op de loopband te vinden en op welke snelheid met welke helling?

Vandaag zat k namelijk (1e x loopband) na 10 minuten met een snelheid van 10.00 en helling van 0.00 al op een hartslag van 180, dat is gewoon niet goed :cab: Ik zal loopband dus ook elke x gaan doen dat ik er ben.

• Antwoorden 2,2k
  • Weergaven 68,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Kwam dit ineens tegen op Strava. Ga de laatste tijd als een tiet. Elke dag voor het werk en zondagochtend lekker even fitnessen en daarbij nog 1-2 keer hardlopen in de week. Merk dat ik sinds januari

• Net voor het eerst even die 100 kilootjes gedrukt. Nooit echt op kracht getraind dus zo veel boeit een 1 rep max gewicht me niet, maar toch stiekem wel leuk. Zat op setjes van 5x5 met 92.5kg ondertuss

• Het is heel moeilijk om én af te vallen én spiermassa te bouwen. Daarom lees je zoveel over het 'cutten' en 'bulken'.   Met het cutten heb je een fase dat je afvalt om vet te verliezen. Dit

Geplaatst
Shit man dat duurt te lang ik heb nog ongeveer 5 weken om mn buikje weg te werken joh :5 Vrijdag vakantie, dus dan gelijk wat rondjes park lopen en sit ups enzo want anders moet ik mn buik inhouden, ja daag.

Hehe tis mij niet gelukt. Ga morgen op vakantie :banana:

Geplaatst
Over dit stukje heb ik 2 dingen te zeggen:

- Almaar situps doen heeft totaal geen nut. Je spieren moeten na een work-out terug komen op hun oude niveau, dit heet compensatie. Dit duurt ongeveer 24 uur. Maar omdat je beter wilt en gaat worden door een work-out kom er super-compensatie, dit fenoneem duurt 48 uur. Je moet er dus eigenlijk altijd voor zorgen dat je om de dag dezelfde spiergroep weer trained.

- Als je nu begint met sit-ups zal je waarschijnlijk niet binnen een maand het resultaat zien. Dit komt omdat bij mannen het vet zich nou eenmaal ophoopt rondom de buikstreek. Als je echt blokjes wilt zul je er ook voor moeten zorgen dat hier weinig vet zit door middel van het veranderen van je eetpatroon (het vet zit er niet voor niks) of door meer te gaan sporten om de calorieën te verbranden.

En hier wil ik ook nog wat aan toevoegen: Je kan wel op 1 dag bv 3 verschillende Oefeningen voor je buik doen. Zodat het zwaarder word. Aangezien je buik een grote spier is zal die na 1 dag rust wel weer goed aanvoelen. Verder is de loopband ook een goede manier om vet te verbranden, plus je buik (stabiliseren) te trainen.

ehm, ik wil eigenlijk gewoon een 'beter' lichaam. Ik wil van 86 naar ongeveer 75 kg gaan en gewoon ipv al dat vet bij m'n bovenlichaam gewoon spieren hebben + een betere conditie. Mooie is dat k augustus nog 96 woog, maar op de één of andere manier 10 kg ben afgevallen en nu 12, want k weeg nu 84. Ik ben 1,82 m lang.

Vraagje nog aan de mensen hiero die aan de loopband doen, hoe lang zijn jullie op de loopband te vinden en op welke snelheid met welke helling?

Vandaag zat k namelijk (1e x loopband) na 10 minuten met een snelheid van 10.00 en helling van 0.00 al op een hartslag van 180, dat is gewoon niet goed :cab: Ik zal loopband dus ook elke x gaan doen dat ik er ben.

Moest je toen rennen bij 10.00? Ik ren namelijk hier @ 8.5 zonder helling. Maar het ligt ook aan het merk. de ene loopband ren je @ level 100 en bij de andere al bij level 10 bij wijze van spreken.

Als je gewicht gaat heffen, schrik dan niet als je juist aankomt. Spieren wegen zwaarder dan vet. Je kan ook kijken of ze je vet percentage kunnen meten bij de sportschool. Want als dat naar beneden gaat dan zit het goed. Het zou kunnen dat je ook spierweefsel bent verloren bij die 10 KG. Maar het is in een periode van bijna een jaar dus dat zal wel niet. Drink genoeg water en eet niet teveel. In Combinatie met genoeg Cardio en Kracht training komt het helemaal goed.

Remember:

1- Lose It.

2- Build It.

3- Shape It.

Edit: Ik nam gisteravond een foto van mezelf. En kon duidelijk verschil zin tussen nu en paar maanden geleden. Misschien een Idee voor jou? Om je te blijven motiveren.

Geplaatst

Ik doe elke avond sit-ups (iets van 150 keer ofzo), en dan voel ik wel wat, maar er gebeurt eigenlijk niks met men onderste 2 'blokjes', hoe kan ik die dan trainen?

Geplaatst

@M0nk: Wou ik inderdaad ook nog zeggen. Als je echt wilt afvallen qua kilo's moet je niet te veel met gewichten doen omdat spieren zwaarder wegen dan vet.

@Bene: Doe je ze alleen recht of ook schuin? En als je er nu al iets van 150 doet op een avond is het misschien een idee van je om iets in je handen te nemen. Een gewicht van 1 kilo is al genoeg om het een stuk lastiger te maken voor je.

@Jomar: Hoe lang ben je al bezig met die 8-minutes abs dan? En hoe vaak doe je ze?

Geplaatst

Maandje ofzo iedere dag, maar nu pauze van 2 weken want vakantie;e dan weer hele jaar door, maar ben van plan ook te gaan fitnessen, wel tjillie.

Geplaatst
Moest je toen rennen bij 10.00? Ik ren namelijk hier @ 8.5 zonder helling. Maar het ligt ook aan het merk. de ene loopband ren je @ level 100 en bij de andere al bij level 10 bij wijze van spreken.

Als je gewicht gaat heffen, schrik dan niet als je juist aankomt. Spieren wegen zwaarder dan vet. Je kan ook kijken of ze je vet percentage kunnen meten bij de sportschool. Want als dat naar beneden gaat dan zit het goed. Het zou kunnen dat je ook spierweefsel bent verloren bij die 10 KG. Maar het is in een periode van bijna een jaar dus dat zal wel niet. Drink genoeg water en eet niet teveel. In Combinatie met genoeg Cardio en Kracht training komt het helemaal goed.

Remember:

1- Lose It.

2- Build It.

3- Shape It.

Edit: Ik nam gisteravond een foto van mezelf. En kon duidelijk verschil zin tussen nu en paar maanden geleden. Misschien een Idee voor jou? Om je te blijven motiveren.

jup, bij 8.5 moet k ook wel joggen maar vanaf 10 wordt het meer joggen/rennen dus wel ideaal. Ik deed het gister 15 minuten en zo bouw ik het dus op. Morgen ga k weer en voorlopig hou ik het wel bij 15, misschien 20 minuten. Later doe k dan maybe wel 11 enzo. Op die manier val ik ook af. Na het rennen ga k gelijk naar de fiets en dat andere apparaat voor je benen. Dit allemaal bij mekaar duurt zon 30/35 minuten. Volgens mij wel genoeg. Daarna doe k wat aan krachttraining.

Sowieso let ik nu ook op me eetgedrag ja. Niet meer buiten eten (kfc, maccie, burgerking, döner, kapsalon etc.) en minder/geen chips en dat soort dingen. Ik merk nu al een beetje resultaat, maar dat is logisch na een week btje intensief trainen. Uiteindelijk zal ik wss pas écht écht esultaat zien na 2 maanden ofzo? Foto maken doe k dan wellicht wel.

Iig bedankt voor je reactie (y)

Geplaatst

Echt nice hoor dat je erg zo serieus mee bezig bent Aklilu. Ik weet hoe moeilijk het kan zijn dat afvallen. Het begin is moeilijk, het erin komen zeg maar, daarna gaat het stukken beter en verlies je vrij snel wat gewicht, dat is vooral ook vocht en dergelijke. Daarna begint het 'echte' verbranden pas en dat gaat niet zo snel. Soms had ik ook het gevoel van 'OMG waarom doe ik dit nog? ;e' als ik bij bijv een week keihard had zitten trainen en letten op wat ik at was er soms niet niet meer als een halve kilo af. Dan baal je wel. Toch ben ik blijven doorgaan en nu ben gewoon heel blij met mijn gewicht (70-73 kg) ... kan me ook niet meer voorstellen dat ik een dik jaar geleden nog 115kg was.

Het minderen met het eten was écht kut. Ik ging vaak met een leeg gevoel slapen. Zeer vervelend. Maja niet zo gek ook als ik gewend was s'ochtends te beginnen met 5 tot 6 boterhammen en s'avonds af te sluiten met allerlei toetjes en minstens één zak chips. Nu kan ik eigenlijk alles weer eten maar gewoon met mate. De behoefte is ook niet meer zo groot. Een kommetje chips is nu al méér dan genoeg terwijl ik daar vroeger dus wel 3 of 4 van nam.

Qua eten kan je het best kleine porties eten de hele dag door. Ik at bijvoorbeeld iets van 4 tot 5 keer per dag een stukje brood met wat kipfilet. Je lichaam blijft dan namelijk constant verteren én verbraden. Verder veel groente en fruit, appels ofzo, crackers kan ook, magere kaas, kipfilet zoals ik al zei, zit amper iets aan vet in. Komkommers, cherrytomaatjes, dat waren zo een beetje de dingen die ik at. En inderdaad veel drinken zoals M0nk al zegt.

Maar goed, ik had verder niet echt de behoefte om spieren te kweken e.d. Tof dat jij dat wel wilt maar het kost zeker flink wat energie. Succes in ieder geval! :)

Geplaatst

Goed van je dat je hebt volgehouden. Ik zat vorige week maandag op 24% lichaamsvet, morgen word ik weer gemeten, maar aangezien ik bijna niet heb gesport zal het wel of iets meer zijn, of iets minder. Maar vanaf deze week ga ik echt proberen er 1 kilo vet per week af te trainen. Of laat ik het zo zeggen, ik ga naar die 1 kilo toe werken. Elke week proberen om meer vet te verbranden dan de vorige keer. 5x in de week hardlopen @ loopband + 3x in de week krachttraining. Goed op me eten letten en dan zal het vast wel goed komen.

@ Aka: Hmm misschien moet ik ook maar is @ 10 proberen dan morgen. Kijken hoelang ik dat volhoudt.

Geplaatst

@Aka: Je conditie bouw je beter op door een kortere tijd op een hogere intensiteit te lopen. Dus in plaats van 20 minuten op 10 km/u te lopen kan je beter 2 keer 8 minuten op 15 km/u lopen.

@Sebas: Kan me idd herrineren dat jij een hele tijd geleden had gepost dat je 115 was en dat die post toen geedit werd vanwege bescherming tegen jezelf. Goed van je dat j nu 70-73 weegt!

Geplaatst

thanks sirkeith, ik dacht altijd juist dat het andersom was :P Alleen ben k niet echt snel genoeg voor 15 km/u dus zal ik het liever bij 11/12 houden hehe

Geplaatst

In sportschool loop ik meestal tegen 16 km per uur en dat ongeveer 7 minuten, dan een cool down. Doe overigens in totaal 50 min conditie, 10 min kracht.

Geplaatst
@Sebas: Kan me idd herrineren dat jij een hele tijd geleden had gepost dat je 115 was en dat die post toen geedit werd vanwege bescherming tegen jezelf. Goed van je dat j nu 70-73 weegt!

Dankje Ruud (y) :)

Geplaatst

damn volgens mij waren me benen vermoeid ofzo van vorige week, want vandaag na 5 minuten 10 km al moe :S Is dit logisch?? .. heb vorige week elke dag loopband 10 minuten maar en fiets behalve op zaterdag. Verder ook wat dagen gevoetbald met boys en veel gelopen.. naja morgen ga ik rustig n middag naar mattie in spijkenisse en avond met boys naar bios dus geen sportschool, maybe dat ik er dan woensdag weer goed tegenaan kan. Vreemd, want vorige week vrijdag deed k gewoon 15 minuten 10 km..

naja heb voor de rest wel goed getraind. Veel kracht ook enzo. Nu maar eens lekker douchen en dan weer chillinG

Geplaatst
Elke dag is sowieso niet goed ;)

Jawel ;) Kan makkelijk.

@Aka: Misschien iets meer kip (voor spierherstel) eten. Dat scheelt ook al.

Geplaatst

Een aantal eieren helpen daar ook goed bij. Maar dan moet je wel gelijk een hele uitsmeiter maken met echt 3 /4 eieren. Eiwitten bevoorderen namelijk het spierherstel.

Geplaatst

Yup. Zolang hij maar niet elke dag volop kracht training gaat doen. Als je trouwens licht vermoeit raakt Aka, neem dan ff rust. Rust is een belangrijke factor in afvallen/spierbouw.

Geplaatst

Dank jullie wel boys, ik zal de tips gebruiken :) Ik heb vandaag beetje spierpijn, maar that's a good thing.

Geplaatst

hehe ging vandaag na vier dagen weer naar F4F en dan merk je wel dat je even uit je ritme bent :P Doordat ik laatste dagen veel gelopen/voetbald heb en weinig gegeten kreeg k na 5 minuten loopband (10km/u) al kutpijn bij m'n linkerbeen :S Dat was wel lomp. Daarna gewoon wat krachttraining gedaan en daarna nog even rustig 5 minuten 9km/u gedaan. Wel goed gevoel dat die 5 minuten 9km/u kapot simpel gingen.

Morgen ga ik 8.30 met een vriend joggen. Loopband vind ik eerlijk gezegd maar saai, dan ga ik liever in de ochtend rennen met een mattie. Daarna vergezel ik twee bilmaatjes om 12.30 om ff 'goed' te fitnessen.

Ik kwam toevallig in f4f een jongen van school tegen dus ging even met hem praten. Op zijn aanraden ga ik vanaf volgende week (als bijna iedereen op vakantie is en ik me meer kan focussen op fitness) een programma maken: dus de ene dag cardio, andere dag buikspieren/schouders of whatever etc. etc.

Iemand nog tips met betrekking tot zo'n programma..? :) Tips zijn van harte welkom.

Geplaatst

Ik heb wel een vrij voor de hand liggende tip:

Niet 2 dagen achter elkaar dezelfde spiergroep, i.v.m. overbelasting. Dus niet 2 dagen schouders, maar 1 dag schouders, dan een dag wat anders en dan evt. pas weer schouders.

Geplaatst
@M0nk: Wou ik inderdaad ook nog zeggen. Als je echt wilt afvallen qua kilo's moet je niet te veel met gewichten doen omdat spieren zwaarder wegen dan vet.

@Bene: Doe je ze alleen recht of ook schuin? En als je er nu al iets van 150 doet op een avond is het misschien een idee van je om iets in je handen te nemen. Een gewicht van 1 kilo is al genoeg om het een stuk lastiger te maken voor je.

@Jomar: Hoe lang ben je al bezig met die 8-minutes abs dan? En hoe vaak doe je ze?

Ik ben het hier niet mee eens. Spieren zijn ongelooflijk belangrijk voor iemand die wil afvallen/afslanken en wel om 2 redenen:

1 Een gespierd lichaam geeft je een betere bouw, waardoor je dikte minder opvalt.

2 Als je spieren opbouwt zal je dagelijks meer verbranden en val je hierdoor sneller af. Ik ben van 89 kilo (33%) naar 72 kilo (15%) gegaan en heb hierbij zeer weinig cardio gedaan en vooral krachttraining. Dieet is uiteraard het belangrijkste....

Geplaatst
Goed van je dat je hebt volgehouden. Ik zat vorige week maandag op 24% lichaamsvet, morgen word ik weer gemeten, maar aangezien ik bijna niet heb gesport zal het wel of iets meer zijn, of iets minder. Maar vanaf deze week ga ik echt proberen er 1 kilo vet per week af te trainen. Of laat ik het zo zeggen, ik ga naar die 1 kilo toe werken. Elke week proberen om meer vet te verbranden dan de vorige keer. 5x in de week hardlopen @ loopband + 3x in de week krachttraining. Goed op me eten letten en dan zal het vast wel goed komen.

@ Aka: Hmm misschien moet ik ook maar is @ 10 proberen dan morgen. Kijken hoelang ik dat volhoudt.

1 kilo per week is wel fucking veel. Ik zou niet super mijn best doen, dan krijg je het jojo effect en dat wil je niet.:D

Doe gewoon rustig aan, je bent niet zo oud geloof ik, je hebt meer dan genoeg tijd voor jeee n 24% is niet superveel of gevaarlijk ofzo.;e