Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Kampioen geworden! Haarlem was de enige ploeg die dit seizoen van ons heeft gewonnen, dus we hadden wat recht te zetten. Met rust pas 10-9, maar 2e helft heer en meester. Wonnen alle duels, verdedigend in staat om veel druk te geven en zij hadden het erg moeilijk. 21-13 winst, dus goed feestje gehad.

• Antwoorden 1,1k
  • Weergaven 43,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Eerst zaalcompetitiewedstrijd is een feit. Helaas verloren. Tegenstanders zijn een stelletje idiote rauwdouwers. Dat sloeg echt nergens meer op. Een beetje duelleren is helemaal prima en hoort erbij,

• Nee, ik heb geen interesse in jouw korfbalprestaties. 

• Gister te horen gekregen dat ik bij de selectie zit. Komend seizoen dus in het 2e team van de club. Echt heel blij mee, want heb er hard voor gewerkt. Zelfs iemand eruit gespeeld die vorig jaar wel er

Geplaatst

Hier was het Berend-Jan opnieuw. Hij viel weer in bij dat team. Ik speelde alleen pas de tweede helft en hij werd toen al snel gewisseld. Helaas dus geen worstelpartijen met hem gehad. Geen echt smeuïge verhalen deze keer over hem. 

Geplaatst

Ook al waren we al kampioen, we wilden vandaag op bezoek bij Tweemaal Zes 2 ook nog winnen. Helaas wel flink wat personele problemen. Is al een half seizoen zo dat onze beste heer in het eerste mee moet doen vanwege een blessure. Alleen hadden bij de mannen nu ook nog 2 zieken die niet gingen spelen. Dus naast mij stond vandaag een heer uit het 3e. Die traint wel eens mee, maar niet vaak. En had tot nu toe ook nooit minuten gemaakt op ons niveau. Desondanks vulde hij het prima in.

Probleem kwam er alleen wel bij dat na 20 minuten onze beste heer die nog over was, zijn achillespees afscheurde. Tot dat moment ging de wedstrijd gelijk op, maar dit was wel even een flinke tik. Voor hem natuurlijk het meest kut en je merkte ook wel dat wij als team de focus een beetje verloren. Daar ook nog een heer erin uit het 3e en dat maakte wel een groot verschil vandaag. Met rust stond het nog 13-12, maar uiteindelijk met 26-18 verloren. Kan er eigenlijk ook niet echt van balen, want hebben naar onze kunnen gespeeld. Zelf ook lekker op dreef met 6 doelpunten tegen een vrij goede tegenstander. Daar dus wel tevreden over.

Maar al met al wel kut dat we die teamgenoot lang moeten missen. Te meer omdat we op het veld Reserve 1e klasse gaan spelen.

Geplaatst

Hier verloren, nipt. Als we strafworpen nu eens wel gaan maken, bijvoorbeeld. Zelf ook eentje gemist. Ik denk echt dat we ondertussen op iets van 3 van 15 doelpunten zitten uit strafworpen. Bizar slecht. Dat stukje afronding doet ons toch steeds de nek om. Helaas. 

Geplaatst

Wat een manier om het seizoen af te sluiten. Ik heb zelden zo'n dramatische scheids gezien. Hij heeft in de gehele wedstrijd denk ik drie keer voor verdedigt gefloten. Alle drie keer nadat duidelijk was dat de bal van ons er ging of zelfs al door de korf heen was. Hij was dus nogal laat met fluiten. Tegenstander zaten de hele tijd te duwen, maar er was steeds niets aan de hand. Dan raakte wij een keer per ongeluk de tegenstander aan en dan floot ie vaak wel meteen. Ook strafworpen kende hij niet bepaald. Ik heb maar een halfje gespeeld, maar had er al meerdere mee moeten krijgen. Dan wordt je tijdens het nemen van een doorloper van de zijkant op je arm getikt, maar dan is het niets. Zelfs niet als de persoon een dame (!) was. Allerlei van dat soort acties liet hij gewoon doorgaan. Tenzij wij hetzelfde natuurlijk bij hen deden. Dan was het wel een overtreding.

Dat leidde wel tot een bizar wedstrijdverloop. Na iets van 20-25 minuten spelen stond er 0-1 op het scorebord :moop: Ik heb nog nooit zo'n doelloze wedstrijd gezien. Zelf heb ik alleen de tweede helft gespeeld. Ik ben wel heel blij dat we in de tweede helft deze wedstrijd alsnog hebben weten binnen te halen tegen deze slechte tegenstander met een kansloze scheidsrechter. Als ik zeg dat er ten minste 3 doelpunten onterecht zijn afgekeurd én we ten minste 5 strafworpen hadden moeten krijgen, dan overdrijf ik geen eens. Nu weet ik dat strafworpen niet helemaal onze specialiteit zijn, maar met de drie doelpunten en een enkele strafworp die er in zou gaan, hadden we al veel sneller afstand van de tegenstander kunnen nemen. 

Geplaatst

Hier zit het zaalseizoen er ook eindelijk op. Zouden eigenlijk afgelopen zaterdag afsluiten met de thuiswedstrijd tegen mijn oude team van vorig seizoen. Werd alleen door hun geappt dat ze niet genoeg mensen hadden, en het verzoek om het op papier af te doen. Vrij triest en zijn wij ook niet akkoord mee gegaan. Als je als vereniging 9 seniorenteams en 3 juniorenteams hebt, dan lijkt het mij dat je toch voldoende mensen hebt om te vragen. Kregen uiteindelijk pas op zaterdagochtend het bericht dat ze niet zouden komen.

Wedstrijd werd dus verplaats naar vanavond en zij kregen 2 punten in mindering. Eindigen dus daar op -1 punt lol. We speelden ze vanavond in de eerste helft ook volledig weg met een 12-3 ruststand tot gevolg. In de rust zette ze wel een heer van een team hoger in. Mag eigenlijk niet, maar uit coulance hebben we toegelaten. Anders hadden ze namelijk geen wissels mee. Vooruit dan maar. Het is dat wij echt met de handrem erop speelden en 2e helft allemaal wel geloofden. Bijna beschamend spel lieten we ook zien, maargoed. Eindstand van 18-13 is dan ook niet een juiste afspiegeling van het krachtverschil. Waren we 60 minuten voluit gegaan, had hier zomaar een score in de 30 voor ons uit kunnen rollen.

Wel een heerlijk zaalseizoen gehad met 24 punten uit de maximale 28. Op naar het veld waar we 1e Klasse spelen en zijn ingedeeld met AW/DTV 3, Groen Geel 3 en Haarlem 2.

Geplaatst

Van een kut eerste helft waarin we maar 1x scoorde naar de overwinning en maar 1 tegendoelpunt in de tweede helft. En dat tegen de op papier sterkste tegenstander. In de zaal hadden we er nog twee keer tegen verloren. 

Geplaatst
Op 19-3-2025 om 21:52 zei 007mark:

Op naar het veld waar we 1e Klasse spelen en zijn ingedeeld met AW/DTV 3, Groen Geel 3 en Haarlem 2.

Nou, degradatie is eigenlijk na 1 pot al beklonken. 2 ploegen gaan eruit en normaal is Haarlem de minste. Andere ploegen zijn serieus sterk. Maar als je dan vandaag thuis tegen Haarlem het weggeeft en 9-10 verliest, dan doe je geen goede zaak. Lang verhaal kan ik erover maken, maar mag je eigenlijk nooit gebeuren. 

Geplaatst

Helaas toch weer PKC naar de titel gister. Gunde het Fortuna wel, maar daar was de tank duidelijk leeg in de 2e helft.

Geplaatst

Hoe dan? Weer gewonnen? Ik moet alleen wel even gaan werken aan mijn afronding zeg. Dat was me toch een drama. Na 2 speelrondes enige team met 100% score. Nu de volgende twee maar gaan winnen. In de zaal verloren we daar steeds van, omdat we echt complete offdays hadden, benieuwd hoe dat op het veld gaat zijn. 

Geplaatst

Beetje voorbarig vorige keer dat ik het had over degradatie, hoewel het met slechts 6 wedstrijdjes in een competitie ook snel kan gaan. Maar we hebben gister een enorm goede wedstrijd gespeeld en AW/DTV 3 met 16-17 verslagen. Een ervaren ploeg met spelers erin die League ervaring hebben. We doen dus weer volledig mee in de poule!

Geplaatst

Kans op kampioenschap waarschijnlijk verknalt. Verloren van het team dat nog niets hadden gewonnen. Waren ook totaal geen leuke tegenstanders. Hun coach is ook een grote debiel. En omdat de scheids niet kwam opdagen, ging die coach zelf maar fluiten. Dat kon hij natuurlijk totaal niet. Dat resulteerde dus in een verschrikkelijke wedstrijd om te spelen. Ik had het idee dat ik vaker aan het worstelen was dan aan het korfballen. Daar stond die ploeg al bekend om en met de coach als scheids (Die totaal ongemotiveerd was) mocht alles gewoon lekker doorgaan. Daarbij hadden ze ook nog eens hulp van invallers uit hogere teams. Alles bij elkaar heeft het ons net genekt...

Hopelijk eindigen we dit seizoen niet net als tweede doordat we deze punten zijn misgelopen... 

Geplaatst
13 uur geleden zei MisterX:

Kans op kampioenschap waarschijnlijk verknalt. Verloren van het team dat nog niets hadden gewonnen. Waren ook totaal geen leuke tegenstanders. Hun coach is ook een grote debiel. En omdat de scheids niet kwam opdagen, ging die coach zelf maar fluiten. Dat kon hij natuurlijk totaal niet. Dat resulteerde dus in een verschrikkelijke wedstrijd om te spelen. Ik had het idee dat ik vaker aan het worstelen was dan aan het korfballen. Daar stond die ploeg al bekend om en met de coach als scheids (Die totaal ongemotiveerd was) mocht alles gewoon lekker doorgaan. Daarbij hadden ze ook nog eens hulp van invallers uit hogere teams. Alles bij elkaar heeft het ons net genekt...

Hopelijk eindigen we dit seizoen niet net als tweede doordat we deze punten zijn misgelopen... 

Jullie waren dus zelf ook niet goed genoeg. Altijd van eigen kracht uit gaan.

Geplaatst

Hier helaas een zure nederlaag tegen Groen Geel 3. Wel echt een goede ploeg, met oa 2 spelers die vorig seizoen nog hij hun in 1 speelde. Toen die nog Korfbal League speelden. Wisten dat zwaar ging worden, maar ons plan van ontregelen, vertragen en achterverdedigen werkte wel. Eerste helft konden ze er totaal niet mee omgaan en wij stonden dus ook verdiend 5-8 voor met rust.

Zij bleken alleen een groot team te hebben en konden na rust wat wissels brengen van gelijk niveau. Wii niet, omdat ons eerste tegelijk ergens anders moest. En zelfs onze beste spelers had meegenomen. Ze gingen met meer tempo spelen, lopende rebounds en wisten initiatief te pakken. Slechts 15-14 uiteindelijk voor hun, helaas.

Geplaatst
Op 11-5-2025 om 10:24 zei delichris:

Jullie waren dus zelf ook niet goed genoeg. Altijd van eigen kracht uit gaan.

Jij was er bij?

Vandaag thuis de return. Deze keer compleet ander beeld: ze maakte geen kans. We hebben het wel te lang spannend gehouden, maar uiteindelijk 2x zoveel als hulen gescoord. Dus eenvoudig gewonnen.

Maar wat een stel zeikerds zijn dat zeg. Ik mocht weer worstelen tegen die heer. Alleen jammer voor hem werd er nu wel voor alle overtredingen gefloten. Tegenstander vond de scheids nu een drama en ging zeiken. Het werd zelfs zo erg dat de scheids tegen meerdere dreigde met een gele kaart. Mijn directe tegenstander heeft hem uiteindelijk gehad. En dat had zomaar rood kunnen zijn.

Dat heet gerechtigheid.

O ja, en het in mijn ogen sterkste team heeft vandaag verloren. Nog 2 punten nodig in 4 wedstrijden voor het kampioenschap. Dat is een andere mooie meevaller.

Geplaatst

Aarrgghhh zelfde ploeg tegen ons als vorige week, maar weer verloren. 11-13 slechts deze keer. Dus wel echt zaak om de laatste 2 potten te winnen.

Geplaatst
1 uur geleden zei delichris:

Als jij verliest en de ander wint, was je niet goed genoeg.

Zeg je dat ook als je in FM met 0-1 verliest, terwijl je 50 kansen had, een xG van 7, terwijl de tegenstander eigenlijk helemaal niets wist te creëren, maar toch een keer wist te scoren? 

Geplaatst
5 minuten geleden zei MisterX:

Zeg je dat ook als je in FM met 0-1 verliest, terwijl je 50 kansen had, een xG van 7, terwijl de tegenstander eigenlijk helemaal niets wist te creëren, maar toch een keer wist te scoren? 

Ja. Dan had ik maar moeten scoren.

Geplaatst

Ik blijf het wel bizar vinden dat de tegenstander de wedstrijd zo heeft laten ontsporen gisteren. Ze mogen van geluk spreken dat er maar 1 gele kaart en geen rode kaarten zijn gevallen. En dat terwijl in mijn wedstrijden in bijna 25 jaar nog nooit een rode kaart is gevallen en misschien maar 5 gele kaarten. Als we die 5 al redden... Er zat echt een tikkie los bij de tegenstander.

Een paar dingen over de wedstrijd:

• De heer (mijn directe tegenstander) denkt dat hij de Olav van Wijngaarden is van zijn team. Zo wil hij het liefst spelen. Heel fysiek en met oogkleppen op. Het enige probleem is dat hij zijn lichaam fysiek en mentaal niet onder controle heeft. Op mijn niveau schuwen de meeste spelers de harde duels, dus dan komt hij er mee weg. Hij wint dan vaak die duels, omdat zijn directe tegenstander niet het duel aan gaat, waardoor het ook geen overtreding is. In mij had hij echter de verkeerde tegenstander, want ik ga de duels niet uit de weg en ik weet veel beter wat ik wel en niet kan doen. En als hij dan zijn lichaam niet onder controle heeft, dan resulteren die fysieke duels in duwen, trekken en beuken van zijn kant. En dat wordt dan ook terecht afgefloten. En als er dan een paar keer voor gefloten wordt, dan gaat er ook nog eens een switch om in zijn hoofd waardoor hij ook mentaal ontspoort.
  • Ons doel was al dat ik tegen hem zou spelen. Daarom wilde we - als thuisploeg - gaan tegenopstellen. Meestal lukt dat wel, maar blijkbaar wilde hun ook tegen opstellen, en ja, dan moet je als thuisploeg eerst gaan staan. Gelukkig pakte het goed uit en kwam ik inderdaad tegen hem te spelen. Ik wist namelijk dat ik hem wel uit zijn spel kon halen (op een faire manier). Dat is achteraf wel heel goed gelukt.
  • Op een gegeven moment kwam een teamgenoot naar hem toe: Dat hij zich maar niet moest laten afleiden door mijn toneelspel en dat hij daarin niet mee moest gaan. Want ik zou daar alleen maar plezier uit halen en de scheids beloonde mijn gedrag. Toen moest ik stiekem toch wel gniffelen. Want dat was overduidelijk niet de situatie. De heer zelf maakte de hele tijd overtredingen en daar werd gewoon terecht voor gefloten. Sterker nog: Van mij had de scheids zelfs best nog iets strenger daarin mogen zijn en had de gele kaart best eerder al uitgedeeld mogen worden aan de tegenstander.
  • Met een snelle actie ren ik mijn heer voorbij, dus bij het nemen van de doorloper loopt hij achter mij. Ik krijg een dusdanige duw dat ik moeite moet doen om niet te vallen en pas na een meter of 5 achter de korf weer mijn balans kan vinden (Note: Ik kreeg de bal een meter of 2-3 voor de korf, dus ik had iets van 7,5 meter nodig om weer in balans te komen na de duw). Natuurlijk is dit een strafworp. Hij was het er niet mee eens. Ik zou hem namelijk geduwd hebben. Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik - terwijl ik de bal krijg - iemand die achter mij loopt kan duwen. Hoe dan?! Is dat überhaupt wel mogelijk? Dus hij was zwaar beledigd dat hij een strafworp tegen kreeg...
  • Ik mocht later nog eens een strafworp nemen (geen idee meer wat hij deze keer had uitgevreten). Die scoorde ik. Vervolgens kwam die heer alsnog invliegen als een idioot om de bal af te vangen. Die bal stuiterde voor mijn neus, dus dat afvangen was voor mijn neus. Voor hem reden om dus in te vliegen op mij en vervolgens zijn kont naar achteren te doen, zodat ik een extra duw van hem kreeg. Als ik echt zo'n goede toneelspeler was, dan had ik bij deze situatie moeten gaan liggen. Dan was het gegarandeerd op dat moment een kaart geweest... Nu bleef het bij een vermaning van de scheids aan de speler (want ook deze actie van die heer had de scheids netjes gezien). Eén minuut later kreeg hij alsnog zijn verdiende gele kaart. De scheids twijfelde volgens mij of hij rood of geel moest gaan trekken. Ik denk dat hij geluk heeft dat hij geel kreeg. De scheids dreigde al eerder tegen een andere dame met een kaart (vanwege zeiken op de scheids), dus met 1 gele kaart (en geen rood) komen ze er - in mijn optiek - nog goed vanaf... 
  • O ja, nog wat leuks: Ze willen op een gegeven moment ook iemand in zetten vanuit een hele andere vereniging?! Ze hadden wat pijntjes en iemand vanuit een andere vereniging wel bereid gevonden om in te vallen. En ze dachten dat we dat wel even zouden toestaan. Ter info: in de wedstrijd voor ons wedstrijd speelde ook een seniorenteam vanuit hun vereniging. Dat was ook breedtekorfbal. Dus al die spelers zijn gewoon speelgerechtigd. Als je team ziek, zwak en misselijk zou zijn, dan moet je daar gewoon wat extra reserves van vragen. Dan ga je niet een speler van een hele andere vereniging oproepen om in te vallen. Wat dachten ze wel bij de tegenstanders?! 

Tot hier mijn betoog over de wedstrijd van gisteren :-D

Geplaatst
24 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Jezus, op deze manier lijkt korfbal nog meer een mietjessport dan dat het al lijkt. Probs voor jou @MisterX

Als je het vergelijkt met voetbal, dan lagen ze allang op de grond te kermen van de pijn terwijl er niets aan de hand was. Dat si pas een mietjessport dan!