Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 2,5k
  • Weergaven 3,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
waar zijn Mbokani en Jovanovic ? :o

een 7

standardis financieel niet da bomb, ik heb mbokani jovanovic verkocht voor 8 miljoen, voor 2 miljoen had ik gladkyi makukula, samen goed voor bijn a 50 goals in de competitie, bijgevolg nam ik de dubbel.

en ja, ik ben gladkyi verslaafd, ik koop hem altijd, want hij scoort altijd.

2e seizoen nu 5 matchen 8 goals

Geplaatst
Leuk team idd! Is Aaritalo nog steeds zo overrated als in FM 08? Van mij krijg je een 7,8

niet zó overrated, maar hij is toch cker een goede linksbuiten in de belgische competitie.

Geplaatst

Krijg je bij Man. City alleen begin seizoen 1 veel geld of in het verdere verloop van het spel ook?

Geplaatst

dit vind ik wel een leuke ploeg, alleen veel te weinig spelers, en toch wel een redelijk aanvallende ploeg.. waardoor je denk ik veel gaten laat vallen op het middenveld. en voor Banega en Schaars, had je toch wel betere middenvelders voor kunnen vinden, in die 4 seizoenen

7.5

Geplaatst

ja klopt, als ik er nu zo over nadenk heb ik wel betere kwaliteit spelers op VMC posititie kunnen kopen.

en dat ik te weinig spelers heb weet ik :(

gelukkig heb ik weinig last van blessures.

Geplaatst

@Hayder, Hoezo gebruik je pannekoek :cab: Kom je toevallig uit winsum??

En in welk seizoen zit je verder een 6.5 om dat je zo defensief speelt

Geplaatst
ja klopt, als ik er nu zo over nadenk heb ik wel betere kwaliteit spelers op VMC posititie kunnen kopen.

en dat ik te weinig spelers heb weet ik :(

gelukkig heb ik weinig last van blessures.

hoeveel geld heb je nu dan?

Geplaatst
@Milanfan

ik heb 13.140.000 euro.

ideeen??

13 miljoen dus...

Wat voor VMC wil je hebben. Wat voor type moet het zijn ?

Goede verdedigende middenvelders herkennen

Geschreven door Thomas, herschreven door Gerwin

zaterdag 15 november 2008

Typische verdedigende middenvelders zijn vaak agressieve, pittige spelers binnen een team. Denk bijvoorbeeld aan Gattuso, Mascherano of Vieira. Sterke spelers die je niet graag in een donker steegje tegenkomt. Ze brengen felheid, strijd en pit in een elftal en dat zien de supporters graag. Vaak zijn ze verdedigend van grote waarde voor het team en schakelen ze de creatieve man van de tegenstander uit. Maar hoe herken je een goede verdedigende middenvelder in Football Manager?

De belangrijkste eigenschappen, een overzicht:

Hoofdattributen – Tackelen, positiespel en uithoudingsvermogen.

Techniek – Tackelen, passen en afstandschoten.

Mentaal – Positiespel, anticipatie, agressiviteit, teamwork, lef, inzet en beslissingen.

Fysiek – Uithoudingsvermogen, kracht en evenwicht.

Een goede verdedigende middenvelder beschikt over de kwaliteiten van een verdediger én een middenvelder. Maar hij is vooral mentaal heel sterk. Het is belangrijk dat een verdedigende middenvelder zijn verdedigende taken goed uit kan voeren. Zijn duelkracht is zeer belangrijk, omdat hij moet proberen in duels of dankzij een goede positionering/anticipatie ballen te veroveren. Hij moet veel meters maken, dus over een goed uithoudingsvermogen beschikken. Maar ook opbouwend is er een rol voor zo’n middenvelder, dus moet hij goed kunnen passen.

Sommige verdedigende middenvelders verdelen het spel met slimme passes en nemen de rol van spelmaker op zich. Dat zijn vaak spelers die het vooral moeten hebben van hun tactische inzicht en zo ballen veroveren. Soms kan een goed afstandsschot erg handig zijn, want een verdedigende middenvelder komt vrij vaak in de gelegenheid te schieten. Javier Mascherano en Andrea Pirlo zijn voorbeelden van een goed voetballende, slimme verdedigende middenvelders. Koppen en springen kunnen ook waardevol zijn, omdat dat er voor zorgt dat hij nog meer ballen kan onderscheppen. Het zijn echter niet de kerneigenschappen van een verdedigende middenvelder.

Pas op met

Agressiviteit - Deze eigenschap is heel belangrijk voor verdedigende middenvelders, maar is onlosmakelijk verbonden met het Temperament van een speler. Temperament is een verborgen eigenschap, je kunt dus niet in een profiel van een speler zien of de speler temperamentvol is. Een speler die heel temperamentvol en agressief is, zal tegen veel gele en rode kaarten aanlopen.

Lef – Een verdedigende middenvelder met weinig lef zal minder ingrijpen en minder tackelen. Dat kan er voor zorgen dat een speler er op het eerste oog prima uitziet, maar in de praktijk te vaak niet ingrijpt vanwege een gebrek aan lef.