Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

echt top Thomas, fijn dat jullie zo'n indruk hebben gemaakt.

Over die stille rouwstoet: op de begrafenissen waar ik ben gweest was het niet verplicht om stil te zijn, maar uit respect doe je dat toch wel gewoon... automatisch. Je schiet je dan ook niks binnen om te zeggen. Als in je in zon rouwstoet loopt en je gaf echt om die persoon, ben je automatisch stil

• Antwoorden 104
  • Weergaven 278
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

Heel mooi verslag. Je beschrijft het mooi en degene die er niet waren kunnen zo toch lezen hoe het was. Wel mooi is dat je schreef dat iedereen niet mocht praten. Maar het is wel zonde dat er een paar mensen geen respect tonen.

Geplaatst

Bedankt voor het verslag Sander. Het klinkt als een prachtig afscheid, zoals Harm Jan verdiend heeft.

Geplaatst

Ik heb expres gisteren niet gepost omwille van de begrafenis. Ondanks het feit dat ik HJ niet kende, heb twee PB met hem gewisseld was hij alom tegenwoordig. De brief die Thomas heeft voorgelezen is iets om stil van te worden : ik heb het twee keer gelezen en heb ergens wel spijt dat ik hem niet beter gekend heb. We kunnen HJ wel aan MU binden, maar voor weinigen hier onder ons was hij meer : een echte vriend, iemand waar ze altijd op konden rekenen, iemand die er altijd was. Dat is zeer schaars te noemen dezer dagen en daarom Remco - Thomas en alle andere vrienden ( Sander en zijn vriendne uit het niet MU - leven ) moeten jullie troosten dat hij nu rust, hij zal nooit meer pijn hebben. Koester de mooie momenten samen en vergeet hem niet !

Heel veel sterkte iedereen !

Geplaatst

Heeft er iemand van jullie toevallig nog een papier van de dienst? Ik ben erg benieuwd naar de liturgie (gezongen liederen/psalmen).

Pieter ik heb de liturgie voor je overgetypt.

[spoiler= Liturgie]

Welkom

Gedicht: 'Verlangen'

Ik weet niet hoe het zal zijn op die morgen als al wat God beloofde wordt vervuld. Als alles wat geheim was en verborgen door Hem geopenbaard wordt en vervuld.

Ik weet het niet; ik kan nog niet doorgronden hoe straks mijn wegen worden omgelegd. Hoe wat gebonden is, zal zijn ontbonden en onrecht zal veranderen in recht.

Ik weet niet hoe het zijn zal op die morgen, maar mijn verlangen groeit met ieder dag omdat ik in Gods liefde en trouw geborgen voor eeuwig op zijn aarde wonen mag.

Zingen: Lied 392: 1 en 3

Blijf mij nabij, wanneer het duister daalt.

De nacht valt in, waarin geen licht meer straalt.

Andere helpers, Heer, ontvallen mij.

Der hulpelozen hulp, wees mij nabij.

U heb ik nodig, uw genade is mijn enig licht in nacht en duisternis.

Wie anders zal mijn leidsman zijn dan Gij?

In nacht en ontij, Heer, blijf mij nabij.

Gebed

Lezen: Romeinen 8:18-25

Zingen: Lied 523: 1 en 2 (Joh. de Heer)

Veilig in Jezus' armen,

veilig aan Jezus' hart!

D�*�*r in Zijn teer erbarmen,

daar rust mijn ziel van smart,

hoor, 't is het lied der engelen,

zingend van liefd' en vreê.

Ruisend uit 's hemels zalen,

over de glazen zee.

Refrein:

Veilig in Jezus' armen,

veilig aan Jezus' hart;

daar in zijn teer erbarmen,

daar rust mijn ziel van smart.

Veilig in Jezus' armen,

vrij bij mijn Heer en Borg;

vrij van 't gewoel der wereld,

vrij van verdriet en zorg;

vrij van de vrees en twijfel,

vrij van der zonden macht:

nog slechts een weinig lijden,

nog slechts een korte nacht.

Refrein

Tekst meditatie: Romeinen 8:18

Ik ben ervan overtuigd dat het lijden van deze tijd in geen verhouding staat tot de luister die ons in de toekomst zal worden geopenbaard.

Zingen: Psalm 103:6

De mens is aan het sterven prijsgegeven

gelijk het gras kortstondig is zijn leven,

en als een bloem die naar de zon zich keert,

maar die ten prooi valt aan de barre winden,

en knakt en sterft, en is niet meer te vinden.

Ja zelfs haar eigen plaats kent haar niet meer

Gebed

Zingen: Lied 140:1, 2 en 4 (Joh. de Heer)

Ik zie een poort wijd open staan,

waardoor het licht komt stromen

van 't kruis waar 'k vrijlijk heen mag gaan,

om vrede te bekomen

Refrein:

Genade Gods, zo rijk en vrij

die poort staat open ook voor mij

voor mij, voor mij, staat open ook voor mij!

De open poort laat d'ingang vrij,

aan wie komt binnen vlieden

aan rijk en arm, aan u en mij

komt Jezus vrede bieden

Refrein

In 't hemelrijk voor Jezus' troon,

daar leidt het kruis tot zegen

daar dragen wij voor kruis een kroon

door Jezus' bloed verkregen

Refrein

Sprekers

Dankwoord familie

Op de begraafplaats:

Apostolische Geloofsbelijdenis

Gebed: Onze Vader

Geplaatst
Een heel groot merendeel van de bevolking in Drogeham is gelovig.

Moet je er wel bij zeggen dat er amper 1000 man wonen ;)

Geplaatst
Nooit geweten dat HJ gelovig was eigenlijk.

HJ zelf ook niet zozeer, hij ging als sinds zijn 13e niet meer naar de kerk.

Geplaatst

Ik heb zelf ook familie in Drogeham wonen, misschien ga ik wel eens een keer langs HaJee als ik er ben.

Geplaatst

Goed om te zien dat HJ een waardig afscheid gekregen heeft. Mooi tekstje trouwens Thomas

Geplaatst

Ik heb echt respect voor hoe Boes op de begrafenis heeft gesproken. Ik was blij dat hij al gauw zei dat hij het van plan was. Want ik weet niet of de boodschap net zo goed had kunnen overbrengen. Een speech houden onder dergelijke omstandigheden is bijzonder knap.

Geplaatst
  • Auteur

Alsnog ook mijn text, gezien het feit ik vind dat MU er wel recht op heeft hier in mee te delen (denkend aan donaties etc.) let wel.. het is niet gepost op de hyve omdat ik vind dat mensen die echt waarde aan HJ hebben gehecht ook naar de begrafenis hadden kunnen komen. Voor de MU community ligt dit wel net wat anders:)

Hierbij:

Hoe heb ik Harm-Jan leren kennen?

Harm-Jan leerde ik op het Lauwers College in Surhuisterveen kennen. Hij zat 2 of 3 klassen hoger dan ik. Harm-Jan heeft op een gegeven moment het VMBO diploma gehaald en is vervolgens een opleiding gaan doen aan het Friese Poort in Drachten. Tot op dat moment had ik weinig contact met Harm-Jan, ik wist wie hij was, en hij misschien niet eens wie ik was.

Daar kwam verandering in op het moment dat ik mijn diploma had gehaald, en alweer een tijdje op dezelfde school als Harm-Jan zat. Ik sprak hem steeds weer wat vaker op het plein of in de pauzes en op een gegeven moment kwam ik van school en liep ik toevallig een klein stukje met hem op. Hij naar zijn auto (Toen nog de mooie rode Alfa Romeo) en ik op weg naar de bus. Althans, dat is wat ik dacht. Harm-Jan vroeg me waarom ik met de bus ging, terwijl ik ook met hem kon meerijden. Want dat was toch veel gezelliger!

Dat werd dus het geval. Ik reed mee met Harm-Jan, hij zette me thuis af. En vanaf dat moment begonnen we steeds meer met elkaar om te gaan.

In de loop van de jaren hebben we het merendeel van de Noord-Nederlandse steden aangedaan met een bezoek, en daarbij in de meeste gevallen ook een aantal terrasjes bezocht. Op een gegeven moment kwam het voor dat ik instapte en dat Harm-Jan zei: “Waar moeten we nu weer eens heen jong? Sjembek..â€

De laatste keer dat ik Harm-Jan gezien heb, was op 2e kerstdag. Hij heeft me opgehaald van mijn ouders huis in Surhuisterveen. We zijn daarna naar mijn huis in Leeuwarden gereden om vervolgens ons kerstdiner klaar te maken. Broodjes Shoarma!

Voor deze dag had Harm-Jan een cd gemaakt om te beluisteren in de auto en ook daarna op mijn geluidsinstallatie af te spelen. Deze CD is toen bij mij blijven liggen. Harm-Jan is op 2 Januari nog teruggekomen op het feit dat de CD nog bij mij lag. En dat hij hem toch wel graag spoedig terug wilde.

De cd waar het hier om gaat, is een CD met daarop alle muziek die Harm-Jan mooi vond over het jaar 2008.

Helaas heb ik de cd nooit meer aan Harm-Jan kunnen overhandigen. Dat is de reden dat ik zijn CD graag toch aan hem terug zou willen geven.

Tot slot heb ik nog een kort gedicht aan Harm-Jan:

Ey Maatje,

Daar lig je dan, onverwacht tegen je eigen plan.

Het leven is je ontnomen, de humor van jou zal nooit meer komen.

Die droge humor was de bom! De humor waar iedereen om lachen kon.

Jongen, ik vond het een fijne tijd, een tijd die is beëindigd… tot mijn spijt.

Het idee dat je iedereen wist te dissen, het is een van de vele dingen die ik van jou zal missen.

Maatje, de glazen Cola-Berenburg zullen nog vaak klinken, het enige wat mij rest, is om hem in plaats van ‘met’ jou… ‘op’ jou te drinken.

Rust zacht lieve vriend, ik zal je missen…

Sander

Geplaatst

Bedankt Remko, echt enorm bedankt. Psalm 103 is een echte overlijdenspsalm, mooi vers. Romeinentekst is ook erg mooi, al zal dat velen van jullie niks zeggen, helaas. Mooie liturgie ook, ik ga het morgen nog eens op men gemak overdenken.

Sander, mooi stuk tekst jong, mooi dat je het deelt met ons.

Geplaatst
  • Auteur
Ik heb expres gisteren niet gepost omwille van de begrafenis. Ondanks het feit dat ik HJ niet kende, heb twee PB met hem gewisseld was hij alom tegenwoordig. De brief die Thomas heeft voorgelezen is iets om stil van te worden : ik heb het twee keer gelezen en heb ergens wel spijt dat ik hem niet beter gekend heb. We kunnen HJ wel aan MU binden, maar voor weinigen hier onder ons was hij meer : een echte vriend, iemand waar ze altijd op konden rekenen, iemand die er altijd was. Dat is zeer schaars te noemen dezer dagen en daarom Remco - Thomas en alle andere vrienden ( Sander en zijn vriendne uit het niet MU - leven ) moeten jullie troosten dat hij nu rust, hij zal nooit meer pijn hebben. Koester de mooie momenten samen en vergeet hem niet !

Heel veel sterkte iedereen !

Mooie en wijze woorden:)

Ik hou ook vast aan de gedachte dat Harm-Jan nu kan rusten bij zijn broer. Ik ben blij voor hem dat hij verlost is van het kwellende leven wat zijn gezondheid met zich meebracht.

Die gedachte geeft mij persoonlijk veel steun, en het heeft er voor gezorgd dat ik het overlijden van HJ nu een plaats in mijn hart heb kunnen geven. Ik kan terugdenken aan een mooie tijd met hem..

Het neemt niet weg dat ik hem ontzettend zal missen.. Aan de andere kant.. is het goed dat ik hem mis.. het herinnerd me er persoonlijk aan hoeveel ik altijd aan hem heb gehad.. En dat koester ik.

Sander

Gast
Antwoord op deze discussie...

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]