Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
42 minuten geleden zei LouisPSV:

Het leeft hier wel.

MU vraagt zich af... kom jij weleens in het FC Groningen-topic? 

• Antwoorden 3,4k
  • Weergaven 109,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

Geplaatst

Dan heb ik het verkeerd.

Ik dacht dat als je niet wint woensdag, je 2 hele belangrijke spelers gaat missen in de belangrijke wedstrijd zondag, je wel iets minder uitbundig mag gaan vieren.  

Maar blijkbaar boeien de play-offs etc allemaal niet, zolang je maar niet verliest van AJAX. Dat kan, daar ben ik even niet van uitgegaan. In mijn hoofd is ambitie leidend en zou ik ervan balen als ik door puntverlies en 2 schorsingen ipv van 9de/10de, 11de/12 eindig en daardoor geen play-offs speel.

Geplaatst
1 minuut geleden zei delichris:

Hoe kom je bij twee spelers? Alleen Valente is geschorst voor aankomende zondag.

Vaessen ook.

Geplaatst
1 uur geleden zei cimbomcu:

Dan heb ik het verkeerd.

Ik dacht dat als je niet wint woensdag, je 2 hele belangrijke spelers gaat missen in de belangrijke wedstrijd zondag, je wel iets minder uitbundig mag gaan vieren.  

Maar blijkbaar boeien de play-offs etc allemaal niet, zolang je maar niet verliest van AJAX. Dat kan, daar ben ik even niet van uitgegaan. In mijn hoofd is ambitie leidend en zou ik ervan balen als ik door puntverlies en 2 schorsingen ipv van 9de/10de, 11de/12 eindig en daardoor geen play-offs speel.

Dat heb je ook!

Er wordt een punt gepakt in de ultieme slotfase tegen op dat moment de koploper in de laatste thuiswedstrijd. Dus ja dan is de ontlading groot zeker omdat de kans groot is dat de koploper daar de titel verspeeld.

Ja je mist twee spelers tegen Zwolle. Maar dat betekend niet dat je daar kansloos bent zonder die 2. Daarnaast was de playoff sowieso geen doel vooraf. En als je reëel bent is de kans op winst in de playoff sowieso zeer klein. 

Geplaatst

Een gelijkmaker in 90+9 tegen de koploper, geeft natuurlijk ontlading. Bovendien wordt dat eerder als een 'extra' punt in de strijd om play-offs gezien dan als puntverlies. Daarnaast speelt het scoreverloop erg mee. Als Groningen de hele wedstrijd voor had gestaan en Ajax maakt in 90+9 gelijk, dan was er niet zo'n feest geweest. Dus doen alsof het allemaal om het niet-verliezen van Ajax draait, is onzin.

bewerkt door Hwb

Geplaatst

Ajax wordt inderdaad vaak anders benaderd dan andere clubs maar er is imo echt helemaal niets mis met de blijdschap van Groningen. Ik kan me niet voorstellen dat de reactie anders was geweest als PSV en Ajax omgedraaid waren in dit scenario. En we moeten ook niet gaan doen alsof ze in Groningen morgen met een bus door de stad gaan rijden om deze overwinning te vieren. Come on. 

Geplaatst
41 minuten geleden zei Arles:

Ajax wordt inderdaad vaak anders benaderd dan andere clubs maar er is imo echt helemaal niets mis met de blijdschap van Groningen. Ik kan me niet voorstellen dat de reactie anders was geweest als PSV en Ajax omgedraaid waren in dit scenario. En we moeten ook niet gaan doen alsof ze in Groningen morgen met een bus door de stad gaan rijden om deze overwinning te vieren. Come on. 

Kijk de beelden van de 2-2 tegen feyenoord in september maar terug. Zelfde emotie na de gelijkmaker in blessuretijd dus eens 

Geplaatst
17 uur geleden zei Geppiej:

Maar Djuro. Ik snap nog enigszins dat je euforisch bent om het arrogante Ajax op een punt te houden. En dat ze daarmee waarschijnlijk geen kampioen wordt, dan des te mooier. Tot zover even mijn begrip. Dat je dat dan viert als een overwinning, prima. Maar daarna is het ook wel klaar toch?

Maar als je dan Etienne Vaessen heet en je eerst al compleet belachelijk maakt tijdens de wedstrijd en daarna nog krankzinniger doet, dan gaat er toch oprecht iets niet helemaal goed in je bovenkamer? 

Nogmaals, het gaat om een punt pakken tegen een zwalkend Ajax. Komt nog bij dat Ajax in principe nog altijd kampioen kan worden (ik geloof hier niet in hoor, maar theoretisch is het mogelijk). Stel dat dat wonder zich gaat voordoen komende zondag. Hoe zou meneer Vaessen dan terugkijken op zijn capriolen van gisteravond?

Gewoon even een stukje zelfreflectie. 

De blijdschap was echt niet puur doordat het tegen Ajax was. Al had sikkom er wel een prima artikel over. 

https://sikkom.nl/incoming/We-komen-van-ver-maar-we-zijn-er-weer.-Daarom-46357164.html

Het gedrag van Vaessen in de wedstrijd en na afloop als Capo juich ik echt van harte toe. Die matpartij na afloop had hij beter niet kunnen doen. Maar dat was echt niet alleen puur door Vaessen. Begon al met Klaasen en Brobbey en die Italiaanse assistent. Hij had het beter moeten aanpakken absoluut 

Geplaatst

Misschien als Vaessen meer energie in keepen stopt ipv populaire jongen bij de supporters zijn had hij die twee ballen gehad.

Evenals dat Pasveer twee keer niet vrijuit gaat moet Vaessen die twee ballen ook gewoon hebben.

Dus dan is het leuk dat hij als een druktemaker bij ieder opstootje is. Maar kan volgens mij beter ballen tegenhouden.

Geplaatst

Er wordt morgen gevoetbald he. Ga je lekker daar druk over maken ;e

Of gaan we elke keer als een top 3 club verliest een heel epiloog schrijven?

Geplaatst
21 uur geleden zei Hwb:

Een gelijkmaker in 90+9 tegen de koploper, geeft natuurlijk ontlading. Bovendien wordt dat eerder als een 'extra' punt in de strijd om play-offs gezien dan als puntverlies. Daarnaast speelt het scoreverloop erg mee. Als Groningen de hele wedstrijd voor had gestaan en Ajax maakt in 90+9 gelijk, dan was er niet zo'n feest geweest. Dus doen alsof het allemaal om het niet-verliezen van Ajax draait, is onzin.

Door deze wedstrijd is kans op Europees voetbal misschien wel weg.

Hoe rijm je dat met het vieren van dit gelijkspel?

Geplaatst
12 minuten geleden zei cimbomcu:

Hoe rijm je dat met het vieren van dit gelijkspel?

Dat valt te rijmen met een stukje realiteitszin. Groningen is recent diep gevallen en komt dus van ver; Europees voetbal is als promovendus natuurlijk nooit de verwachting geweest en dus 'verlies' je hier niet zoveel. Daarnaast ontnemen ze de koploper waarschijnlijk de titel door een goal in de 99e minuut terwijl ze zelf op dat moment met tien man staan. Daarvoor kom je toch naar het stadion? Laat die mensen in het noorden dus lekker hun feestje bouwen en stel je niet zo kleinzerig op. Zo'n calimerohouding siert je immers niet. 

Geplaatst
17 minuten geleden zei cimbomcu:

Hoezo dat? Je weet dat je concurrenten tegen PSV en Feyenoord moeten spelen en jijzelf tegen PEC. Wint Groningen hun eigen wedstrijd dan moeten NEC, Heerenveen en Sparta hun eigen wedstrijd winnen om boven Groningen te blijven. Door dit gelijke spel kan je dus NEC ook nog voorbij als die gelijk spelen en daarnaast inderdaad wat Urbeto hierboven zegt en velen daarboven ook. Je komt van ver, je pakt met 10 man in de laatste minuut een punt tegen de koploper op dat moment. Tuurlijk vier je dat met je publiek in de laatste thuiswedstrijd van het seizoen.

Geplaatst
7 minuten geleden zei Urbeto:

Dat valt te rijmen met een stukje realiteitszin. Groningen is recent diep gevallen en komt dus van ver; Europees voetbal is als promovendus natuurlijk nooit de verwachting geweest en dus 'verlies' je hier niet zoveel. Daarnaast ontnemen ze de koploper waarschijnlijk de titel door een goal in de 99e minuut terwijl ze zelf op dat moment met tien man staan. Daarvoor kom je toch naar het stadion? Laat die mensen in het noorden dus lekker hun feestje bouwen en stel je niet zo kleinzerig op. Zo'n calimerohouding siert je immers niet. 

Ik had niet verwacht dat Ajax dit jaar directe plaatsing CL zou halen. Als Ajax dan op zo'n plek staat, en het nog weggeeft door een gelijkspel. Ga ik dat toch niet vieren onder het mom van "ik vind EL ook prima". Nee je verpest je CL plek.

Jullie doen alsof Groningen een RKC is, of Almere. Dat zijn ze niet.

Geplaatst
Op 16-5-2025 om 09:03 zei Urbeto:

En dit is waarom half Nederland ervan geniet wanneer Ajax de wind eens niet in de zeilen heeft. Wat een totaal misplaatst dedain weer, ongekend :cab:

Ah, ja. Want er lopen gelukkig niet talloze Feyenoorders en PSVers rond die met een cynisch toontje zoiets zouden kunnen zeggen natuurlijk. Of die ‘arrogant’ zijn. Altijd maar Ajax, Ajax, Ajax. Grootste club, dus ik snap het ergens wel. Alleen die eierdopjes mogen wel een keer af hoor jongens. Ik ken werkelijk waar geen PSVer die minder ‘arrogant’ is dan de gemiddelde Ajacied, en ik ken veel PSVers. Feyenoorders zijn daar wellicht iets minder in, maar dat komt waarschijnlijk ook door de laatste, pak ‘m beet, dertig jaar.

Wil je nog even op m’n quote van een paar dagen geleden (betreffende emotionele reacties) reageren of ben je tegenwoordig content met het plaatsen van ondoordachte oneliners als in bovenstaande post?

Geplaatst
11 minuten geleden zei cimbomcu:

Ik had niet verwacht dat Ajax dit jaar directe plaatsing CL zou halen. Als Ajax dan op zo'n plek staat, en het nog weggeeft door een gelijkspel. Ga ik dat toch niet vieren onder het mom van "ik vind EL ook prima". Nee je verpest je CL plek.

Jullie doen alsof Groningen een RKC is, of Almere. Dat zijn ze niet.

Dat doen we helemaal niet, alleen jij moet niet doen alsof men daar na dit wedstrijdverloop in zak en as zou moeten zitten omdat ze (ik zeg het nog maar eens, als promovendus) misschien wel de kans 'verspelen' om Europees voetbal te halen. Sterker nog, deze late gelijkmaker stelt ze zoals Bas zegt misschien juist wel in staat om de play-offs alsnog te bereiken. Dit soort potjes zijn lichtpuntjes in een seizoen voor een club als Groningen. Waarom zou je dat zo willen downplayen met je eigen projectie op de Groningse prestaties? 

15 minuten geleden zei JanVertonghen:

Ah, ja. Want er lopen gelukkig niet talloze Feyenoorders en PSVers rond die met een cynisch toontje zoiets zouden kunnen zeggen natuurlijk. Of die ‘arrogant’ zijn. Altijd maar Ajax, Ajax, Ajax. Grootste club, dus ik snap het ergens wel. Alleen die eierdopjes mogen wel een keer af hoor jongens. Ik ken werkelijk waar geen PSVer die minder ‘arrogant’ is dan de gemiddelde Ajacied, en ik ken veel PSVers. Feyenoorders zijn daar wellicht iets minder in, maar dat komt waarschijnlijk ook door de laatste, pak ‘m beet, dertig jaar.

Wil je nog even op m’n quote van een paar dagen geleden (betreffende emotionele reacties) reageren of ben je tegenwoordig content met het plaatsen van ondoordachte oneliners als in bovenstaande post?

mTLKTJO.png

Verder weet ik eerlijk gezegd even niet op welke post je in je laatste zin nu doelt, maar wil er natuurlijk best op reageren als je me even tagt. 

Geplaatst
32 minuten geleden zei Urbeto:

mTLKTJO.png

Verder weet ik eerlijk gezegd even niet op welke post je in je laatste zin nu doelt, maar wil er natuurlijk best op reageren als je me even tagt. 

Ah, geen oneliner deze keer, maar de definitie van een hip Engels woordje.

Zal het middels een vraagstelling doen dan: waarom geniet half Nederland ervan als het Ajax overkomt, maar niet/minder als het PSV of Feyenoord overkomt?

Geplaatst
5 uur geleden zei Urbeto:

Dat doen we helemaal niet, alleen jij moet niet doen alsof men daar na dit wedstrijdverloop in zak en as zou moeten zitten omdat ze (ik zeg het nog maar eens, als promovendus) misschien wel de kans 'verspelen' om Europees voetbal te halen. Sterker nog, deze late gelijkmaker stelt ze zoals Bas zegt misschien juist wel in staat om de play-offs alsnog te bereiken. Dit soort potjes zijn lichtpuntjes in een seizoen voor een club als Groningen. Waarom zou je dat zo willen downplayen met je eigen projectie op de Groningse prestaties? 

mTLKTJO.png

Volgens mij heb ik niet gezegd in zak en as.

Maar iets minder uitbundig mag wel ;) Ik heb liever dat ze zondag uitbundig reageren als ze play-offs zouden pakken.