Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Pfoe, hoeveel kansen heb je nodig zeg. Alhoewel ik het Go Ahead wel gegund zou hebben, is het voor Willem II gewoon het beste. Anders waren ze op zeker failliet, nu is er nog een kansje.

• Antwoorden 1,7k
  • Weergaven 47,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

Is er nog hoop? Brabants Dagblad pakt vandaag uit met de penibele financiële situatie.

Geplaatst

Willem II in financiële problemen

TILBURG - Eredivisieclub Willem II heeft acute financiële problemen. Dat bevestigde een woordvoerder van de Tilburgse club maandag. Nadere details over de aard van de problematiek worden later op maandag verwacht.

Het nieuws komt een dag nadat Willem II zich ternauwernood handhaafde in de eredivisie. Na verlenging werd Go Ahead Eagles zondag verslagen.

Geplaatst

Volgende club die eraan gaat? Ze hebben nou ook niet echt spelers in de selectie die een bepaalde waarde vertegenwoordigen.

Geplaatst

Ik zou het prima vinden. Ook al is het een club met een mooie geschiedenis voegen ze al tijden totaal niets meer toe aan de Eredivisie, en dat ze zich dan ook elke keer weer ter nauwe nood veilig spelen begint ook irritant te worden. Van mij apart einde voor WII, geen problemen mee.

Geplaatst

Ahja, omdat ze iedere keer in degradatienood verkeren moeten ze maar failliet :cab:

Geplaatst
Ik zou het prima vinden. Ook al is het een club met een mooie geschiedenis voegen ze al tijden totaal niets meer toe aan de Eredivisie, en dat ze zich dan ook elke keer weer ter nauwe nood veilig spelen begint ook irritant te worden. Van mij apart einde voor WII, geen problemen mee.

Dus dan maar alle jupiler league ploegen ook opdoeken?

Geplaatst

Dus als ze gedegradeerd waren zou het al over en sluiten geweest zijn? Om 2 uur persconferentie hoorde ik.

Geplaatst
Dus als ze gedegradeerd waren zou het al over en sluiten geweest zijn? Om 2 uur persconferentie hoorde ik.

Ja, ze hebben helemaal geen geld meer in kas.

Nu hebben ze wel een aantal spelers die vertrekken (Boutahar bv.) die aardig wat verdienen, maar het is echt niet genoeg om zeker ervan te zijn dat ze volgend seizoen nog door kunnen. Moet veel werk verzet worden binnen nu en 2 maanden, waaronder sponsoren zoeken, gemeente om financiële steun vragen (is al gebeurd, brief gaat er vandaag uit volgens mij) en bedrijven in de omgeving te vragen om steun.

Gebeurt dat niet, dan is het over en sluiten.

Geplaatst
Ja, ze hebben helemaal geen geld meer in kas.

Nu hebben ze wel een aantal spelers die vertrekken (Boutahar bv.) die aardig wat verdienen, maar het is echt niet genoeg om zeker ervan te zijn dat ze volgend seizoen nog door kunnen. Moet veel werk verzet worden binnen nu en 2 maanden, waaronder sponsoren zoeken, gemeente om financiële steun vragen (is al gebeurd, brief gaat er vandaag uit volgens mij) en bedrijven in de omgeving te vragen om steun.

Gebeurt dat niet, dan is het over en sluiten.

Dat is lelijk voor ze.

Sponsoren vinden en steun krijgen van bedrijven gaat em niet echt worden in deze financieel bare tijden lijkt me? En de gemeente zal ook minder snel geld geven na de vorige keer.

Om hoeveel tekort gaat het?

Geplaatst
Die zijn toch niet actief in de eredivisie itt WII?

Ja maar jij zegt Willem II voegt niks toe aan de ewredivisie dus laat ze maar failliet gaan.

In de jupiler league zijn heel wat ploegen die niets toevoegen aan de eredvisie, volgens die redenatie moeten die dus ook failliet gaan.

Geplaatst

Ik zeg van mij apart mogen ze falliet gaan. Ik vind het geen mooie club, en ze voegen (imo) idd niets toe aan eredivisie. Maar of er daar heel veel clubs van in de Jupiler League zitten is koffiedik kijken, dan zouden die eerst eens actief moeten zijn in de eredivisie, dan kunnen we daarover oordelen.

Geplaatst

Sponsoren vinden en steun krijgen van bedrijven gaat em niet echt worden in deze financieel bare tijden lijkt me? En de gemeente zal ook minder snel geld geven na de vorige keer.

Om hoeveel tekort gaat het?

Ze hebben het al moeilijk zat gehad met het vinden van Destil, en die stoppen met sponsoring geloof ik? Vorig jaar zetten ze het uit solidariteit nog een jaar door.

Hoeveel tekort is niet bekend, persconferentie begint nu, vanavond infobijeenkomst bij het stadion voor supporters, 20:00 uur.

Geplaatst

Beetje raar natuurlijk dat er gewoon trainers de laan uit worden gestuurd, spelers worden aangetrokken terwijl er helemaal geen geld is. Ongelooflijk dat bestuurders telkens weer dezelfde fouten maken.

Wel prima dat er nu veel spelers ook vertrekken (flinke kostenbesparing), maar dat is eigenlijk gewoon een jaar te laat.

Geplaatst

Nou, heb het laatste deel van de persconferentie gezien. Wat ik eruit kon opmaken (schakelde van 14:30 in, dus als iemand aanvult, graag!):

- Er is nog geen hoofdsponsor voor komend seizoen

- Vrouwenvoetbal stopt volgend seizoen. KNVB is zwaar tegen.

- Jeugdopleiding deels opdoeken of samenvoegen met andere clubs uit de provincie. KNVB is zwaar tegen.

- Tot 27 mei om salarissen te betalen, dus deadline voor het eventuele reddingsplan

- Gemeente heeft geld verdiend aan Willem II, dat moet volgens die man (deels) in de club geïnvesteerd worden. Daarover zijn onderhandelingen begonnen.

Kortom, hachelijke situatie. Zelfs al zouden ze het redden, dan denk ik dat ze komend seizoen met minpunten gaan beginnen. De KNVB zal zich wel weer moeten laten gelden.

Geplaatst

Ik hoop iig dat de gemeente niet aan Willem II gaat bijdragen, ik zie het geld liever in andere dingen geïnvesteerd worden.

Geplaatst
Voetbalclub Willem II heeft anderhalf miljoen nodig

TILBURG - Voetbalclub Willem II heeft voor eind volgende maand anderhalf miljoen euro nodig, anders moet de club uitstel van betaling aanvragen. Dat heeft woordvoerder Paul Bottelier maandagmiddag op een persconferentie bekendgemaakt.

De club hoopt een regeling te kunnen treffen met de gemeente zodat de salarissen over mei en juni toch betaald kunnen worden. Bottelier heeft daar maandag nog een gesprek over met de gemeente.

De financiële situatie bij Willem II blijkt nog veel slechter dan gedacht. De club heeft een schuld van 4,5 miljoen euro, een aantal jaren geleden had de de club nog vier miljoen eigen vermogen. Volgens Bottelier is er bij Willem II een slecht financieel beleid gevoerd.

De geldnood legt een schaduw over het lijfsbehoud van Willem II in de eredivisie. Willem II won zondag de beslissende play-offwedstrijd tegen Go Ahead Eagles met 3-0 en is daardoor verzekerd van een langer verblijf op het hoogste niveau.

Geplaatst

Wat zou de gemeente dan aan Willem 2 verdiend hebben? Belastingen e.d.?

Verder vind ik dat de KNVB ook wat schuld zou moeten krijgen. Zoveel clubs failliet of in de problemen, dan heb je het als bond ook slecht voor elkaar. Het lijkt erop alsof er veel te laat wordt ingegrepen.

Geplaatst
Wat zou de gemeente dan aan Willem 2 verdiend hebben? Belastingen e.d.?

Verder vind ik dat de KNVB ook wat schuld zou moeten krijgen. Zoveel clubs failliet of in de problemen, dan heb je het als bond ook slecht voor elkaar. Het lijkt erop alsof er veel te laat wordt ingegrepen.

Stadionhuur, evenementen in het stadion en bijbehorende horeca-inkomsten.

@Menno: Waarom niet? Willem II is meer Tilburgs dan 013, en die krijgen een bak subsidie waar je akelig van wordt.

Geplaatst

Ai dat klinkt niet goed. Zou het zonde vinden als WIllem II uit het betaald voetbal verdwijnt. Wel altijd een nette club.

Geplaatst

@ Gino: Ja maar als importtilburger heb ik weinig met de stad zelf. Ik gun andere mensen de club zeker, maar voor mezelf heb ik liever dat er meer aan voorzieningen voor studenten en bedrijven wordt gewerkt. Komt nog eens bij dat Willem II een lek mandje lijkt te zijn, het lijkt me voor de gemeente ook niet verstandig om (weer?) te investeren in Willem II.

Geplaatst
Is er nog hoop? Brabants Dagblad pakt vandaag uit met de penibele financiële situatie.

Ik zag het staan. Ze kunnen zelfs de salarissen niet meer betalen.

Geplaatst

Ik vind dat de gemeente nu echt niet achterwege kan blijven met 1.5 miljoen. Willem II heeft de afgelopen jaren 11 miljoen teveel betaald aan de gemeente. En daarnaast staat Willem II nu in de steigers en word er met man en macht aan gewerkt om er weer een gezonde club van te maken. Ik hoop met de netwerken van o.a. Bottelier dat er ook wat extra centjes via sponsoren binnen zullen komen, enkele weken geleden werd er al een nieuwe shirtsponsor gepresenteerd.

En hoeveel clubs hebben dit soort situaties in de loop der jaren overleeft ? ADO, NAC, FC Twente, Vitesse, Roda JC, RKC, MVV, Fortuna etc etc.

Vaak werden deze clubs gered met 10tallen miljoenen euro's. Ik heb er wel vertrouwen in dat we deze overleven.

En daar komt ook nog eens bij dat dit de eerste keer ooit is dat Willem II bij de gemeente aan de deur klopt voor geld.