Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 2,6k
  • Weergaven 88,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• MetalMichael
    MetalMichael

Twee keer tanken.

• Christian.
    Christian.

Heeft dit seizoen nog altijd minder competitiedoelpunten gemaakt dan good old Bram van Polen     Overigens is de promotiestrijd in de Ligue 2 ook leuk om te volgen. Best wel wat leuke clubs

• Daarom gaat ie ook niet in Nederland voetballen denk ik. Hij is nogal begaan met de rechten van vrouwen in Nederland. 

Geplaatst

Lorient toch?

Edit: oh staat op de vorige pagina

Voor zover ik weet altijd wel een spits geweest die zijn doelpuntjes meepakt :)

Geplaatst

AS Monaco gedegradeerd. Valt me op dat veel grote ploegen zijn gedegradeerd dit seizoen. Samp, Depor en nu Monaco dus.

Geplaatst
Gameiro, uit het elftal van het jaar, ken ik helemaal niet eigenlijk. Iemand die 'em wel kent?

Gaat naar Valencia.

Geplaatst
AS Monaco gedegradeerd. Valt me op dat veel grote ploegen zijn gedegradeerd dit seizoen. Samp, Depor en nu Monaco dus.

Zonde zeg, mooie club.

Geplaatst
Omdat Nederlandse vertaling :cab:?

Dikke ranzige FAAL! Zeg dan Te Rijssel.. Dat is de letterlijke vertaling van L'isle..

Got yo back bro @ sibon's ereklit..

Kusje voor SImon..

Geplaatst
Dikke ranzige FAAL! Zeg dan Te Rijssel.. Dat is de letterlijke vertaling van L'isle..

Got yo back bro @ sibon's ereklit..

Kusje voor SImon..

Wat zeg jij nu allemaal? :cab: Ben je dronken?

Geplaatst

Nee.. Te Rijssel is de letterlijke van Lille wat oorspronkelijk L'isle was.

Geplaatst

Ik schrok een beetje van Monaco toen ik het net las, ik wist niet eens dat ze er zo slecht voor stonden.

Geplaatst
Ik schrok een beetje van Monaco toen ik het net las, ik wist niet eens dat ze er zo slecht voor stonden.

Het zelfde hier. Best bizar, in 2004 stonden ze gewoon in de finale van de CL

Geplaatst
Gameiro, uit het elftal van het jaar, ken ik helemaal niet eigenlijk. Iemand die 'em wel kent?

Ja man, heerlijke spits, snel, behendig en dodelijk in de zestien. Heeft ook al een paar caps voor Frankrijk he.

Snap overigens niet waarom hij naar Valencia gaat, zeker om bank te zitten achter Aduriz en Soldado.

Geplaatst

Ja inderdaad.

Erg zonde ook dit.

Geplaatst
Nee.. Te Rijssel is de letterlijke van Lille wat oorspronkelijk L'isle was.

Ga dan ook maar zagen tegen onze wegenbeheerders. Dat ze overal op de borden Rijsel moeten veranderen in Te Rijssel.

;e

Geplaatst

Die Steeven Monrose van Frankrijk Onder 20, wat voor een heerlijke voetballer is me dat. Raar dat hij maar bij Lens speelt.

Geplaatst

Gisteren de Franse Supercup, heerlijke pot met uiteindelijk Marseille als winnaar in de blessuretijd :)

LOSC Lille Métropole - Olympique de Marseille 4-5 (1-0)

9' Florent BALMONT [1-0]

57' Eden HAZARD [2-0]

71' André AYEW [2-1]

72' Moussa SOW [3-1]

87' Jérémy MOREL [3-2]

88' Loic REMY [3-3]

90' André AYEW (Pen) [3-4]

90+2' Marko BASA [4-4]

90+5' André AYEW (Pen) [4-5]

Geplaatst
Clubnamen vertalen, ohja dat is logisch, sorry dat een Servische Nederlander uit Italië en overigens ik dat niet weten

Plaatsnamen worden vaak vertaald:

Paris --> Parijs

London --> Londen

Berlin --> Berlijn

Bruxelles --> Brussel

Firenze --> Florence

Danzig --> Gdansk

Sommige zijn een beetje flauw en geen eentje is er zo extreem onherleidbaar als Lille --> Rijsel, maar zeker in België is het gebruikelijk dat plaatsen twee namen hebben: een Nederlandse en een Franse. Zo is Antwerpen ook Anvers en Kortrijk Courtrai. Vaak gebeurt dit in landen waar meer talen gesproken worden of wanneer (in het verleden) steden in een ander land kwamen te liggen. In Nederland kennen we dit alleen in Friesland, waar Leeuwarden Ljouwert heet.

@ Montass: De officiële vertaling van L'isle kan dan wel Te Rijsel zijn, maar de stad heet niet L'isle, maar Lille. En de officiële vertaling daarvan is Rijsel.

Geplaatst

Paris Saint-Germain heeft zich op dit moment trouwens al uitstekend versterkt met Douchez, Bisevac, Menez, Matuidi en Gameiro. Blijkt dat ze nu overwegen om een bod van 40 miljoen op Ganso te doen, terwijl Sissoko van Juventus zo goed als rond zou zijn. :cab:

Edit: En ze zijn ook nog steeds dus met Pastore bezig ;c

Geplaatst

Pastore zie ik imo eerder naar Chelsea vertrekken.

6 augustus eerste speeldag in Frankrijk: Marseille - Sochaux, wou tickets kopen maar ik kon ze niet bestellen op de site van OM :S Hopen dat ze dit jaar terug de titel pakken!

EDIT: Nu staat de match er wel maar is al volledig uitverkocht :S

Geplaatst

Naja als Paris Saint-Germain zo doorgaat zal het denk ik een duel tussen OM en PSG worden, hopen idd op OM. Lille heeft weliswaar een aantal belangrijke spelers goed kunnen vervangen (Payet voor Gervinho, Pedretti voor Cabaye), maar denk toch dat ze niet de dubbel van vorig jaar kunnen herhalen. Lyon gaat dit jaar denk ik teleurstellen, Auxerre en Lorient worden denk ik de verassingen.

Zo ;c

Geplaatst

o00vva.gif

Plaatsnamen worden vaak vertaald:

Bruxelles --> Brussel.

Brussel en Bruxelles zijn beiden officiële benaming :LO:

Geplaatst

Mooie goal inderdaad van Hazard, maar nadat hij gewisseld werd in de 82ste minuut kreeg, veranderde de stand van 1-3 naar 5-4 in 11 minuten. Aanvallend ging direct alles verkeerd bij Lille, terwijl Marseille na het inbrengen van Jordan Ayew stukken beter begon te spelen. Al blijft het natuurlijk een knotsgekke wedstrijd ;c

Pastore zou inmiddels zo goed als rond moeten zijn met PSG volgens de Franse media, voor een recordbedrag in de Ligue 1 van 42 miljoen.