Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

ik zag in een stemtopic een youtube video van zombie (cranberries) en het bracht me terug naar een vraag die ik me al eerder stelde; wat is de waarde van LIVEMUZIEK. begrijp me niet verkeerd, ik ben bij genoeg optredens geweest om de waarde van LIVE te begrijpen, maar op cd valt dat gewoon weg. op youtube valt dat weg. de youtubeversie van zombie is een bijna perfecte recreatie van het origineel. en dus less than perfect. wat directere voorbeelden: pearl jam - alive: 2x op ten. track 3 is veel beter dan track 11. heel the muddy banks of the whishkah.

specifieke vraag: zijn live versies van nummers waar niets aan toegevoegd is (zoals bv de live versie van stagger lee (nick cave versie)) bij definitie slechter dan stduio tracks?

Geplaatst
  • Auteur

ik zag in een stemtopic een youtube video van zombie (cranberries) en het bracht me terug naar een vraag die ik me al eerder stelde; wat is de waarde van LIVEMUZIEK. begrijp me niet verkeerd, ik ben bij genoeg optredens geweest om de waarde van LIVE te begrijpen, maar op cd valt dat gewoon weg. op youtube valt dat weg. de youtubeversie van zombie is een bijna perfecte recreatie van het origineel. en dus less than perfect. wat directere voorbeelden: pearl jam - alive: 2x op ten. track 3 is veel beter dan track 11. heel the muddy banks of the whishkah.

specifieke vraag: zijn live versies van nummers waar niets aan toegevoegd is (zoals bv de live versie van stagger lee (nick cave versie)) bij definitie slechter dan stduio tracks?

Geplaatst

Ligt eraan, het geluid is natuurlijk beter op studio tracks maar ik heb bv The Up In Smoke Tour DVD (optredens van Dr Dre, Snoop Dogg, Eminem, Xzibit etc etc die allemaal tegelijk aanwezig zijn) en dat is zooo vet, echt kippenvel krijg ik daar van.

En af en toe heb ik ook liever een mp3tje van een liveversie dan van de studioversie omdat ze live bijvoorbeeld helemaal los gaan, de stem is dan misschien wel minder zuiver maar er zit wel meer gevoel achter en het klinkt dan ook gewoon beter imo.

Geplaatst

Meeste nummers luister ik liever studio, live opgenomen beelden zijn vaak ook verneukt door gebrek aan opnamekwaliteit, ruis, achtergrondgeluiden, etc. en het is vaak sowieso minder gelikt natuurlijk.

Bij een concert zefl zijn uiteraard is weer een ervaring apart, dat is geweldig (meestal) of kut (soms).

Maar sommige uitzonderingen die live opgenomen wél goed zijn, zijn dan ook in één keer erg de moeite waard. Zo heb ik een concert van Coldplay op DVD die gewoon zeer gelikt is. Ook geïmproviceerde optreden of ongebruikelijke combinaties die je alleen live tegenkomt vind ik veel waard. Bijv. Corinne Bailey Rae, John Legend en John Mayer:

n4Mlz1jUI-4

Geplaatst

Die versie van Coming Home is prachtig.

Sowieso is een goede band/artiest voor mij pas echt goed als deze live ook weet te imponeren. Daarom hecht ik vaak meer waarde aan een livenummer dan aan een studioopname.

Geplaatst

In hoeverre is het 'live' te noemen? Ik denk dat een band als Coldplay (en vele anderen) achteraf een beetje sleutelen aan het geluid en het dan uitbrengen.

Bij de muziek die ik graag luister gebeurt dat regelmatig, simpelweg omdat er anders geen touw aan vast te knopen is (Cradle of Filth...:D)

Geplaatst

Ik heb het voorbije jaar de wondermooie wereld der bootlegs ontdekt, ik luister nu bijna uitsluitend liveopnamen van bijvoorbeeld Springsteen, Pearl Jam, etc. En dat knalt keer op keer op keer, zo zie je idd of een artiest echt goed is of niet.

Geplaatst

b1XdZtYG1ms

Het merendeel zal wel schreeuwen kutnummer, dat vind ik van de studioversie ook, maar! Dit optreden doet iets met je. Helemaal afkijken.

Geplaatst

Moeilijke keuze. De energie bij een live optreden is mooi, maar de kwaliteit op cd is vaak beter. Ik ga toch voor live, de energie en de emotie komt dan nog duidelijker over.

Voorbeeld:

mx0aHfUDPTg

Geplaatst

Ligt maar net aan de band. De ene band is live echt zo slecht dat je wou dat je nooit was gegaan en je alleen nog maar de albums luistert. De andere band is live zo subliem dat je alleen nog maar live wil horen.

Geplaatst

Liep net dit tegen het lijf. Supervet. Studio is het al goed, maar live veel toffer en levendiger

11_kvTEshco

Let ook even op die nice bass (door een vrouw gespeeld)

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]