Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Ik ben er gister mee begonnen, best leuk om te doen, alleen ik zoek eigenlijk een tutorial voor de tweede stap.. Ik heb een begintut gedaan, maar hebben jullie misschien tips voor dingen daarna te doen?

• Antwoorden 134
  • Weergaven 7,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Richarð.
    Richarð.

"Mijn creatie." Gemaakt met AI, dus vandaar de aanhalingstekens, omdat het in principe niet de insteek is van dit topic en ik de echte muzikanten niet wil beledigen. Maar wilde hem toch even posten op

• Dikke bump voor mijn nieuwe nummer:     

• Grote Ree
    Grote Ree

Laat ik ook maar eens wat delen. Ben de afgelopen 1,5 jaar bezig geweest met een muzikaal soloprojectje. Heb er veel te veel uren ingestopt, omdat ik natuurlijk zo perfectionistisch als de neten

Geplaatst

Waar ben je mee begonnen? welke eerste stap heb je genomen etc.

Ik kan je anders misschien wel verder helpen.

Geplaatst

Eigenlijk de basictuts, dus vooral dingen hoe je moet werken met de patterns en playlists, ben nu een beetje dingen samenvoegen enzo en klinkt wel ok:p

Als je wil helpen, graag!

Geplaatst

Zo te horen klinkt het als Fruityloops.

Ik ben overigens geen meester erin oid. Maar werk er al wel een aardig tijdje mee.

Geplaatst

Ow, zo bedoel je, idd Fruity Loops;)

Zal zo wel ff een dingetje uploaden wat ik net gemaakt heb(y)

EDIT: klikkie

Het probleem is eigenlijk, ik heb deze beat, allemaal leuk en aardig, maar dan zie je mensen dingen met piano doen enzo, maar daar begrijp ik niet echt wat van.. Simpel gezegd, hoe bouw ik om deze beat een nummer??

Geplaatst

ff Een vraagje voor de FL Studio gebruikers...

Wel eens geprobeerd om die wobble bass van dubstep te krijgen? Ik doe meestal gewoon 3x osc en dan kloten met de LFO en heb ook wel Wasp XT gebruikt, vaak icm met wat effecten, maar ik krijg niet die vieze dubstep sound.

Ook gaat het dan om de wat melodieuze sound en niet om een beetje drum achtige sound, als je snapt wat ik bedoel. Die laatste wil ik ook proberen te maken...

Anyone tips? :)

Geplaatst

ik heb ff dubstep geluisterd. Ik denk dat je een heel eind komt als je de LFO gebruikt om de cut-off van de LPF te moduleren.

anders zou je kunnen proberen een trance gate te gebruiken. op kvraudio kun je vast wel een gratis downloaden

Geplaatst

Iemand die een goed mixprogramma weet? :D

De enige vereiste is dat ik liever meer tracks dan 2 door elkaar mix dus dat moet kunnen :)

BVD

Geplaatst

Is niet netjes gemixed en veel te eentonig. Maar wel leuk gedaan verder hoor.

Geplaatst
kun je een youtube filmpje posten met een voorbeeld?

bijvoorbeeld

5-aeLS5Mg80

ik heb ff dubstep geluisterd. Ik denk dat je een heel eind komt als je de LFO gebruikt om de cut-off van de LPF te moduleren.

anders zou je kunnen proberen een trance gate te gebruiken. op kvraudio kun je vast wel een gratis downloaden

Bedankt voor de tips, ik zal het eens proberen. :)

Geplaatst

Ik gebruik FL ook, maar ik maak enkel eigen nummers (remixen vind ik niet creatief, dat vind ik derivatief en voor mietjes) en ik maak dan vage muziek die bijzonder ontoegankelijk is. Het is een soort melodische postminimalistische electronische technorock. Ik heb het grootste deel van mijn werk tot heden in twee albums gevat en deze heb ik gepost op CMB eerder. Ik zal hier de links geven naar die posts voor als mensen het uit willen proberen. Ik verwacht niet echt dat mensen het leuk zullen vinden, maar ik heb af en toe positieve reacties dus ik wil de kans niet laten lopen dat ik iemand een plezier ermee doe hiero. In die posts op CMB staat wat uitleg en er zitten de links naar de albums zelf in. Het tweede album is een stuk beter dan het eerste, al begint het wat zwakjes.

Album 1: Scherven van de Kosmos (7-zip benodigd geloof ik)

Album 2: Princeps Novitatis (gewoon zipje)

Geplaatst

Goed ik ben ff bezig geweest met de LPF cutoff, 't kost soms wel wat tijd als je wat variatie in de lfo neemt maar werkt wel het beste imo. Ik heb ook even geprobeerd om gewoon direct de lfo aan een automation clip te koppelen, maar dat werkt niet precies genoeg.

Ik ben nu nog een beetje aan het kutten met 3xosc of andere vst's om een beetje een vette bass te krijgen, ook dmv layers met meerdere vst's.

Geplaatst
  • Auteur

Zonde dat dit topic uitgestorven is, zaten wat mooie dingetjes tussen. Ik ben de laatste tijd weer wat bezig geweest met muziek, mashups dit keer. Twee daarvan heb ik online gepleurd, wellicht interessant te bekijken.

am0GgIS3EIk

Voor de rest kun je kijken op

Geplaatst
Zonde dat dit topic uitgestorven is, zaten wat mooie dingetjes tussen. Ik ben de laatste tijd weer wat bezig geweest met muziek, mashups dit keer. Twee daarvan heb ik online gepleurd, wellicht interessant te bekijken.

am0GgIS3EIk

Voor de rest kun je kijken op

zit best lekker in elkaar imo

Geplaatst

zevenaar.jpg

Ik heb muziek gemaakt. Het album heet Zevenaar. Het is electronica met veel rockinvloeden en de nodige dosis minimalisme. Het is tamelijk vaag, maar ik vind het zeker niet slecht wat ik heb gemaakt. Mensen die eerder werk van me hebben gehoord moeten dat vergeten, dit is beter dan mijn eerdere werk. Het is wel brutalistisch, het klinkt dus ongepolijst want dat vind ik mooier (en kost tevens minder werk). Als mensen geinteresseerd zijn kan het gratis en voor niets gedownload worden.

De tracklist:

1.  'Rob' - Voedertijd				2:30
2.  'Rob' - Iniquus II				2:55
3.  'Rob' - Turbo Turbo!			4:58
4.  'Rob' - Tsigalko				1:10
5.  'Rob' - Oevervloed				4:37
6.  'Rob' - Getiteld				1:42
7.  'Rob' - Frikandel Halal			3:06
8.  'Rob' - Ignoroloog				3:36
9.  'Rob' - Momentje				0:01
10. 'Rob' - Miyagi				3:22
11. 'Rob' - Reeplium				3:08