Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

[FM 2010] Roda JC: Time to make progress part II

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 246
  • Weergaven 590
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

81 en nog zo voetballen, ik hoop dat ik dat dan ook nog kan. Novelle is trouwens prachtig, ga ik zeker volgen.

Geplaatst

Wat een held die Koerver! Mss wel een van de mooiste en beste filmpjes ooit geplaatst in ee novelle ;)

Geplaatst
  • Auteur

[spoiler=reacties]

Mooie update weer hoor! KIU!

Bedankt, zal ik zeker doen ;)

Ziet er weer goed uit, btw check ff pm:cab:

Bedankt, pm is inmiddels beantwoord ;)

Succes bij je FM2010 novelle met Roda man! ;)

Bedankt!

Wiel Coerver, wat een held _O_ SUcces

Idd, heb de man één keer mogen ontmoeten bij KVC Oranje, hij was wel aardig. Helaas was het in het langslopen, dus heb hem geen handtekening ofzo kunnen vragen :p

81 en nog zo voetballen, ik hoop dat ik dat dan ook nog kan. Novelle is trouwens prachtig, ga ik zeker volgen.

Haha, dat hoop ik ook, maar dat zal wel niet :mrgy: Bedankt voor je reactie, ik hoop dat je hem blijft volgen ;)

Nooit FC Limburg!!!

;)

Wat een held die Koerver! Mss wel een van de mooiste en beste filmpjes ooit geplaatst in ee novelle ;)

Haha, bedankt!

208ha2e.png

1pt3rn.png

'En hier gaan wij de komende tijd mee aan de slag, daar zullen we genoeg tijd aan moeten besteden.' zegt Martin van Geel op de persconferentie over de toekomst van Roda JC. 'Sommige doelstelling zijn nog niet echt uitgewerkt, hier zijn we nog druk mee bezig.

Hieronder een korte toelichting van de doelstellingen:

Eerste twee jaar in top 10 eindigen, daarna meedoen om Europese plekken:

'Willen wij weer aansluiten bij de (sub)top van Nederland, zullen we moeten presteren. Dit kunnen wij alleen door in het linkerrijtje te eindigen. Prestaties zijn natuurlijk het belangrijkst wil je in de toekomst een rol van betekenis gaan spelen voor Nederland in Europees verband. Als wij dan die eerste twee jaar goed hebben gepresteerd, willen ook betere spelers naar ons toekomen waardoor wij ons wellicht kunnen gaan plaatsen voor Europa.'

Aanvallender spel:

'Wij kunnen alleen meer toeschouwers trekken als we aanvallend spelen en presteren. Daar gaan we het ook met de (nieuwe) trainer over hebben.

Schoonmaak in de (technische) staff:

'In de vergadering zijn we tot de conclusie gekomen dat het niet alleen aan de trainer en de spelers ligt als er niet gepresteerd wordt, dat is dan een structureel probleem. Wij denken dat onze staff waarschijnlijk niet goed genoeg is voor onze ambities. Vandaar dat wij binnen 5 jaar een volledig nieuwe staff willen hebben.'

Investeren in jeugdopleiding:

'De jeugdopleiding was de afgelopen jaren niet echt van een hoog niveau, hier willen wij verandering in brengen. Want wat is er nou mooier dan de mogelijkheid te hebben om eigen jeugdspelers in de basis te hebben staan? Wij zullen ook de jeugdopleiding flink gaan veranderen, omdat wij meer jeugd de kans willen geven.'

Investeren in trainingsfacaliteiten:

'Spelers kunnen het beste groeien als de trainingsfaciliteiten het beste zijn. Wij willen, als we weer genoeg geld hebben, hier in investeren om de spelers echt beter te maken.

Over 5 jaar 60 % Nederlanders in de selectie:

'Wij hebben de afgelopen jaren een 'Duits' imago gekregen. Roda JC haalde jarenlang spelers uit België, Duitsland en allerlei andere landen. We willen meer binding hebben met de regio en Nederland, en dat kunnen we ook alleen bereiken als er veel Nederlanders spelen bij Roda JC. Natuurlijk gaat de kwaliteit voor, dus als er een buitenlandse speler beter is dan een Nederlander zullen we die contracteren, maar onze voorkeur gaat naar een speler met de Nederlandse nationaliteit.'

Over 5 jaar 20 % jeugdspelers in de selectie:

'Over dit onderdeel zijn we nog flink aan het discussiëren, maar dit is hoe we voorlopig erover. Als we met een selectie van bijvoorbeeld 20 man gaan werken betekend dit dat we 4 jeugdspelers bij de selectie zouden moeten hebben. Ook hebben we hier alternatieven voor, bijvoorbeeld om ieder seizoen 1 of 2 spelers (die het niveau aankunnen uiteraard) te laten debuteren bij Roda 1.'

Over 5 jaar stadion van 30.000 toeschouwers:

'Als de prestaties en het spel goed zijn, willen er ook meer mensen komen kijken naar Roda. Daarom willen we het stadion op den duur gaan uitbreiden.'

3149df8.png

Het Parkstad Limburg Stadion, dat in de toekomst meer toeschouwers zou moeten ontvangen.

Over 5 jaar minimaal 1x kampioen worden:

'We willen dat de buitenwereld én de clubleiding over 3 jaar Roda als een titelkandidaat ziet. Over 3 of 5 jaar zullen we dan ook kampioen moeten worden.'

Ieder jaar kwartfinale beker halen:

'Roda JC doet het meestal wel goed in de beker, maar we willen dat Roda JC ieder jaar minimaal de kwartfinale gaat halen, simpelweg omdat dit veel geld oplevert.'

Over 3 jaar in weer vast in Europa spelen, over 5 jaar in Champions League:

'Roda JC is een club die, met goede prestaties, zich wel kan plaatsen voor Europa. Daarom willen wij dat Roda JC vanaf het 3e seizoen vast in Europa gaat spelen. Over 5 jaar, als we denken 1x kampioen te zijn geworden, willen we dan ook in de Champions League spelen. Dit levert de nodige centen op om in andere onderdelen van het beleid, zoals de jeugdopleiding en de trainingsfacaliteiten, te investeren.

21n0ahd.png

De grootse droom van Roda JC, ´de cup met de grote oren´ winnen.

Op zoek gaan naar satellietclub om daar jonge talenten te stallen:

'Soms is het zo dat we een speler hebben die in potentie het eerste elftal kan halen, maar op het moment niet rijp genoeg is. Deze willen wij dan laten ontwikkelen bij een satellietclub in een lagere klasse in bijvoorbeeld Duitsland of België.'

Niet te veel geld uitgeven voor spelers, alleen als ze écht beter zijn dan de huidige spelers op die positie, proberen om veel spelers aan het einde van hun contract vast te leggen:

'Roda JC is in de financiële problemen gekomen door veel geld uit te geven aan middelmatige spelers die weinig toevoegen aan Roda 1. Dit willen wij in de toekomst niet meer, daarom willen wij ook veel spelers aan het einde van hun contract vast leggen. Hier betaal je dan alleen salaris en tekengeld voor, en als ze niet goed presteren kun je ze nog altijd kwijt voor een paar ton. Als ze dan een meerwaarde zijn, hebben we goede zaken gedaan.'

Geplaatst

Lijstje ziet er goed uit, en doelstellingen moeten wel gehaald kunnen worden!;)

Geplaatst
  • Auteur

[spoiler=reacties]

hoge doelstellingen, maar veel succes ermee!

Idd hoge doelstellingen, maar ik denk wel dat ik die kan halen ;) Bedankt voor je reactie weer!

Lijstje ziet er goed uit, en doelstellingen moeten wel gehaald kunnen worden!;)

Bedankt, doelstellingen zijn idd haalbaar ;)

208ha2e.png

Even voorstellen: Mads Junker

28layd2.png

In de rubriek 'even voorstellen' zullen wij alle nieuwe aankopen van Roda JC presenteren. Vandaag Mads Junker, die op huurbasis overkomt van Vitesse.

Mads Junker werd geboren in het Deense dorpje Humlebæk, op 21 april 1981. Hij begon zijn profcarrière bij Lyngby FC, waar hij in totaal 4 seizoenen onder contract stond. De Deen speelde in totaal 23 wedstrijden voor deze club waarin hij 4 keer scoorde.

Brøndby IF zag toekomst in de spits en haalde hem in het seizoen 2001/2002. Junker speelde hier 3 seizoenen, waarvan hij in het derde seizoen werd uitgeleend aan Ølstykke FC. Hier brak hij door. De spits scoorde hier 23 doelpunten in 30 wedstrijden, waarmee hij zijn (vrije) transfer naar FC Nordsjælland verdiende. Hier speelde hij in twee seizoenen 52 wedstrijden en scoorde in totaal 28 keer.

26942013374128568120.png

Lorenzo Davids van NEC kan de bal niet veroveren van Junker, die te sterk is.

In de winterstop van het seizoen 2005/2006 kocht Vitesse hem voor een bedrag van € 2 miljoen. In 4 seizoen bij de Arnhemse club speelde de 28-jarige spits 79 wedstrijden en scoorde daar 24 keer. Vitesse hoopte in Junker de goaltjesdief te hebben gevonden, maar raakte het vertrouwen kwijt in de spits.

Vitesse hoopt dan ook dat Junker bij Roda JC wel gaat scoren, zodat de middenmoter hem een contractverlenging kan aanbieden als ze er geld voor hebben. Roda JC hoopt echter door zijn komst te handhaven in de Eredivisie.

Zelf is de Deen blij met zijn keuze voor de Kerkraadse club. ‘Ik hoop bij Roda JC te kunnen laten zien wat ik in me heb, en dat Vitesse een verkeerde keuze heeft gemaakt door mij tijdelijk weg te sturen. Mocht Vitesse mij na komend seizoen ook niet meer nodig hebben, hoop ik dat Roda mij een contract zal aanbieden.’

2199w2c.png

Junker samen met Martin van Geel

Geplaatst

Mooie doelstellingen, hopelijk krijg je ze ook allemaal voltooid. Verder is Mads Junker natuurlijk een prima speler voor het Roda niveau.

Geplaatst

Goede doelstellingen en zeker in FM realistisch gesteld.

Stukje over Junker is ook goed geschreven!

Geplaatst

Ziet er mooi uit, zowel de doelstellingen als het stuk over junker, GZD!

Geplaatst
  • Auteur

[spoiler=reacties]

Ziet er allemaal weer goed uit!(y)

Bedankt!

Mooi stukje weer

Bedankt!

Mooie doelstellingen, hopelijk krijg je ze ook allemaal voltooid. Verder is Mads Junker natuurlijk een prima speler voor het Roda niveau.

Bedankt, ik hoop het ook. Mads Junker is idd een prima speler voor een club zoals Roda, ik hoop dat hij dat ook is in FM 2010 ;)

mooi stukje!

Bedankt!

Goede doelstellingen en zeker in FM realistisch gesteld.

Stukje over Junker is ook goed geschreven!

Bedankt voor je reactie, in FM idd realistische doelstellingen ;)

Ziet er mooi uit, zowel de doelstellingen als het stuk over junker, GZD!

Bedankt, zal ik zeker doen ;)

208ha2e.png

Even voorstellen: Rihairo Meulens

bg7l90.png

In de rubriek 'even voorstellen' zullen wij alle nieuwe aankopen van Roda JC presenteren. Vandaag Rihairo Meulens, die met het oog op de toekomst wordt gehaald.

Rihairo Meulens zag het levenslicht op 3 juni 1988 in Apeldoorn. Meulens werd door Vitesse gescout bij amateurclub WSV. Hij maakte de overstap naar de jeugdopleiding van Vitesse in 2001. In het seizoen 2006/2007 maakte de 21-jarige buitenspeler zijn debuut voor de Arnhemmers. In dit seizoen speelde hij in totaal 9 keer. Echter, doordat Vitesse o.a. Harrie Gommans en Santi Kolk aantrok, werden zijn kansen op speelminuten sterk verminderd.

14bq7gp.png

Meulens in actie voor Vitesse

Vitesse besloot om het talent te verhuren aan AGOVV, uit zijn geboortestad Apeldoorn. Hier speelde hij in totaal 26 wedstrijden, waarin hij 6 keer scoorde. Het seizoen hierna, 2008/2009, werd hij verhuurd aan FC Dordrecht, waar hij 3 keer wist te scoren in 21 wedstrijden. In de wedstrijd tegen Roda in de playoffs viel hij positief op, en de Kerkraadse club besloot de Apeldoorner transfervrij te contracteren, zijn contract bij Vitesse was namelijk afgelopen.

ru1ti0.png

Meulens na een gemiste kans voor AGOVV

‘Rihairo is gehaald met het oog op de toekomst. Dit seizoen zal hij zeker speelminuten maken, maar dan voornamelijk als invaller. Hij is een technische, snelle buitenspeler met veel fysiek. Rihairo krijgt van ons de tijd om zich aan te passen aan de club en we hopen dat hij zich hier goed gaat ontwikkelen en dat hij een meerwaarde voor ons wordt.’ Aldus technisch directeur Martin van Geel.

2uxth1y.png

Meulens samen met Martin van Geel

Naast voetballen rapt hij ook onder de naam Young Panty, waarvan hieronder een filmpje is te zien.

1X5so6qS8y8

Geplaatst

weer een mooie update, hopen dat het belangrijk kan worden

Geplaatst
  • Auteur

[spoiler=reacties]

Ziet er weer heel goed uit, en filmpje(y)

Bedankt!

zien er goed uit je updates!

Bedankt!

weer een mooie update, hopen dat hij belangrijk kan worden

Ik hoop het ook ;)

208ha2e.png

Coerver zegt nee, Hendriks niet negatief tegenover terugkeer

Wiel Coerver en Nol Hendriks zijn gepolst voor een terugkeer naar Roda JC. Techniektrainer Coerver, bekend van zijn vele dvd’s en oefenstof, heeft Roda een ‘nee’ verkocht. ‘Kijk, ik ben al bijna 85, dan moet je niet meer aan een functie bij een club beginnen. Ik raad Roda aan om een goede techniektrainer te zoeken. Misschien kan ik hierbij helpen.’

15wi2xl.jpg

De beroemde techniektrainer Wiel Coerver

Nol Hendriks zou wel willen terugkeren. ‘Ik heb altijd gezegd dat Roda zelf de stap moet zetten om naar mij te komen. Deze stap hebben ze gezet. Ik heb Martin van Geel (technisch directeur Roda .red) om drie dagen bedenktijd gevraagd. Wel heeft Martin mij kunnen vertellen dat Roda op de achtergrond bezig is om grote veranderingen door te voeren binnen de club. Daarin willen ze mijn advies hebben. Ik weet nog niet zeker of ik het ga doen, daarom heb ik ook om een paar dagen bedenktijd gevraagd.’

2dbqsev.jpg

De voormalige suikeroom van Roda JC, Nol Hendriks, zou misschien willen terugkeren.

Geplaatst

Nol hendriks z'n kleinzoon zit bij mij in de klas haha, maar ziet er allemaal goed uit!(y)

Geplaatst

Ziet er goed uit Jarich !. Heb hem net ff doorgenomen en dit word een toppertje :thumb:

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]