Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
  • Auteur

Bedankt voor de reacties :clap:

Het is inderdaad Zidane. Nu jullie dit weten komt morgen de laatste post in een verhaal vorm over Zidane. Hierna komt in Layout vorm of ik aan de slag ga bij Juve, want zoals jullie weten werd ik ook gebeld door Mr. Perez.

Geplaatst

Dacht idd al wel dat het Zidane werd. Succes!

Geplaatst
  • Auteur

Hoofdstuk IV

Een dag later reizen ik en mijn zoontje richting het kantoor van Jean Claude op de club. Als we hier aankomen, worden we vriendelijk ontvangen. Aan de balie vraag ik naar Jean Claude. Ik krijg te horen dat hij over een klein kwartiertje hier moet zijn. “Je kunt wel even naar het spelershome gaan. De spelers zitten daar met zijn allen te ontbijten. Misschien kunnen jullie wat bijpratenâ€, zegt Jean Claude’s assistente. “Dat lijkt me een goed idee. Dan kan ik gelijk kennismaken met wat jongens die hier dit jaar voor het eerst spelen. En ik en mijn zoontje zullen ook snel wat eten naar binnen werkenâ€. Ik en Enzo lopen naar het spelershome en ook hier worden we vriendelijk ontvangen. Ik zie een aantal nieuwe spelers staan. De meest opvallende is Diego, de ex-ster van Werder Bremen. Hij speelt op de positie die ik altijd bezette in het team, de positie van spelmaker. Ik vertel hem dat hij met zijn capaciteiten zeker een rol kan gaan vervullen die ik ook vervuld heb bij Juventus. “Ik weet dat ik een leider kan worden in dit team, maar ik zal nooit dezelfde rol als u op mij kunnen nemenâ€, antwoord hij bescheiden. Na een kwartier hoor ik mijn naam, Jean Claude is er. We lopen naar zijn kantoor.

14cgtpi.pngi402o6.png

In het kantoor krijgen ik en mijn zoontje zoals gewoonlijk wat te drinken. Jean Claude wil direct ter zaken komen. “En, wat is je besluitâ€, vraagt hij. “Ik wil niet direct ter zaken komen, ik wil je eerst om een gunst vragen. Zou mijn zoontje een keer met de jeugd mee kunnen trainen, zodat hij professioneel beoordeeld wordt. En als hij over genoeg talent beschikt, dat hij bij de club kan komenâ€, vraag ik. “Dat is mogelijk. Ik zal regelen dat hij met de -15 selectie mee mag trainen. Maar dan wil ik nu toch graag je antwoord horen. Word je de nieuwe coach van Juventus, of laat je ons in de steekâ€â€¦

[spoiler=][b]

Bedankt weer voor de reacties :clap:

En inderdaad, sommige van jullie hadden al door dat het Zidane was.

Dit is de laatste update in verhaal vorm, ik wacht nu op mijn layout zodat ik daarmee verder kan ;)

De volgende update zien jullie of ik aan de slag ga bij Juventus of dat ik de club "in de steek" laat

[/b]

Geplaatst

Tenzij je publieke vijand nummer één wil worden Turijn ga je het aanbod aanvaarden en bij Juventus aan de slag gaan. Maar ik zie dit nog een onverwachte wending krijgen ... Succes

Geplaatst

Ik denk dat je toch gewoon aan de slag gaat bij Juventus. Succes!

Geplaatst

Leuke update :) ga zo door

Geplaatst
  • Auteur

Hoofdstuk V

“Zidane gezien in Madridâ€

De dag nadat Zidane het contractvoorstel van Juventus voorlopig naast zich neer heeft gelegd, werd hij met Florentino Perez gezien in Madrid. Het is al enige tijd bekend dat de voorzitter van Real Madrid Zidane aan wil stellen als hoofdtrainer van de club. Ook had Zidane al een telefoontje gehad van Perez, maar toen zei hij dat hij pas wilde praten als Juventus geen optie was. Omdat de onderhandelingen met Juventus nogal stroef verlopen, zou Real dus een optie kunnen zijn volgens de media.

2j199np.pnghtwkr6.png

Zidane zou het contract bij Juventus om verschillende redenen niet ondertekend hebben. Zo wil hij volledige zeggenschap over de transfers en zou hij een hoger transferbudget willen. Ook vind hij het salaris en de premies die hem geboden worden onacceptabel. Juventus wil de onderhandelingen graag voortzetten, maar wil Zidane dat ook nu Real Madrid zich in de strijd mengt?

[spoiler=][i]Iedereen weer bedankt voor de geweldige reacties :clap:

@ Peterzinho: Publieksvijand nummer 1 wil ik niet worden, hou het publiek graag te vriend! haha ;)

@ Izsco: Bedankt voor de mooie layout, ik ga hem binnenkort gebruiken![/i]

Geplaatst

Leuke update ;)

Aan de slag in Madrid lijkt me mooi :) echt topspelers daar

Geplaatst

de oude dame of de koninklijke??

succes, hopelijk wordt het real, kun je flink schiterren!

Geplaatst
  • Auteur

11uviw4.png

[spoiler=Reacties, volgende update & bedankje]@Pepe_Steve: Bedankt ;) Real heeft inderdaad veel toppers, maar ik bouw liever aan een team! Vandaar mijn keuze.

@ Klus: Zoals je ziet is het de Oude Dame geworden!

In de volgende update vertel ik wat over Juventus.

Izsco, wederom bedankt voor je layout!

Geplaatst

Zonde man, die fout in de titel. als nog = alsnog!

Verder wel leuk hoor. :)

Geplaatst
  • Auteur

Bedankt voor de verbetering ;)

Ik zat namelijk te twijfelen of het aan elkaar moest!

Ik koos voor uit elkaar, maar dat was dus de verkeerde keuze.

Geplaatst

Zidane _O_ Leuke clubkeuze, hopelijk kan je Juve weer laten schitteren. Succes!

Geplaatst

Mooi dat je naar Juventus gaat, heerlijke club vooral met Diego en Criscito. Ziet er lekker uit (y)

Geplaatst
  • Auteur

@ Kloppie: Volgens mij zit Criscito bij Genoa vanwege het mede-eigenaarschap. In de demo zag ik hem namelijk niet bij Juventus zitten. Het kan zijn dat ik hem over het hoofd heb gezien, maar volgens mij niet :p

Geplaatst

Dat zou dan wel spijtig zijn, is namelijk echt een heldje

Geplaatst
  • Auteur

o10kkw.png

Geschiedenis

Juventus werd op 1 november 1897 opgericht als Sport Club Juventus door studenten van het Massimo D'Azeglio Lyceum in Turijn. De club werd in 1899 echter hernoemd naar Football Club Juventus. De ploeg voegde zich bij het Italiaanse voetbalkampioenschap in 1900 in een outfit bestaand uit een roze shirt en een zwarte broek. De bekende wit-zwartgestreepte shirts van tegenwoordig komen er pas in 1903. Het eerste kampioenschap werd binnengehaald in 1905.

In 1906 kwam het tot een breuk binnen de club. Voorzitter Alfredo Dick was ongelukkig met deze situatie en ging samen met enkele van de vooraanstaande spelers FBC Torino oprichten. Direct ook was de beruchte Derby Delle Mole (Juventus Turijn vs. FC Torino) geboren. Juventus was tot na de Eerste Wereldoorlog bezig met het heropbouwen van een ploeg.

Het Trapattoni-tijdperk

Tijdens het zogenoemde Trapattoni-tijdperk was de club heel erg succesvol. Coach Trapattoni schonk Juventus drie extra titels tot aan 1984. Dit betekende direct dat Juventus 20 keer de Scudetto gewonnen had waardoor er een 2e gouden ster werd toegevoegd aan het shirt. Juventus is tot op heden nog altijd de enige Italiaanse club die dat voor mekaar gekregen heeft. Rond deze periode schijnt het succes van de Oude Dame niet alleen in de Serie A. Sterspeler Paolo Rossi werd Europees Voetballer van het Jaar en schonk Italië de eindoverwinning op het WK 1982. Het Italiaanse team staat symbool voor de autoritaire positie van Juventus in het Italiaanse voetbal, want veel basisspelers verdedigden toen de kleuren van Il Bianconero.

De Fransman Michel Platini, tegenwoordig voorzitter van de UEFA, kreeg de prijs voor Europees Voetballer van het Jaar maar liefst drie keer op een rij. In 1983, 1984 en 1985 was hij Europa's beste. Juventus is de enige ploeg die de prijs 4 jaar achter elkaar won. Ook was het Platini die in 1985 de enige goal scoorde in het Heizelstadion, waar vlak voor de wedstrijd een drama gebeurde. Hoewel het een hoogtepunt moest worden voor de club, draaide het uit tot een van de meest trieste dagen uit de rijke geschiedenis van Juventus. Tijdens het Heizeldrama kwamen die dag 39 supporters om het leven, de meesten waren Juventino's.

Maar Juventus moet verder. En dat gaat niet zonder moeite. Met uitzondering van het seizoen 1985-1986 wint Juventus geen Scudetto meer. Oorzaak was onder andere de aankomst van stervoetballer Diego Maradona bij Napoli. Ook de grootheden uit Milaan, Internazionale en AC Milan pakten hun titel mee. Na een aantal sombere jaren was er in 1990 een klein lichtpuntje. Juventus kreeg een nieuwe stadion, Stadio Delle Alpi.

Het Lippi-tijdperk

Het is aan de start van het seizoen 1994-1995 dat Marcello Lippi aan het roer komt als coach. Zijn eerste was direct succesvol want Juventus pakte na 9 jaren zonder Scudetto opnieuw de titel. Lippi blijft aan als hoofdtrainer en ook het volgend jaar is succesvol. In de finale van de UEFA Champions League klopt zijn Juventus Ajax Amsterdam na het nemen van strafschoppen. Na het winnen van de Europacup kon Juventus nog enkele sterren zoals Zinédine Zidane, Filippo Inzaghi en Edgar Davids binnenhalen. Juventus won in eigen land de Serie A in zowel 1996-97 als 1997-98. Ook de Europese Supercup werd in dat jaar binnengehaald. In Europa was Juventus sterk bezig maar werd het twee jaar achter elkaar geklopt in de finale. Eerst door Borussia Dortmund en daarna door Real Madrid. Juventus speelde drie finales op een rij in de Champions League, maar won er maar één.

Na twee seizoenen afwezigheid kwam Lippi terug. In de zomer van 2001 blinkt Juventus uit op de transfermarkt door het hoogste bedrag aller tijden te betalen voor een doelman, namelijk voor de Italiaanse international Gianluigi Buffon, die van Parma overkomt. Ook David Trézéguet, Pavel Nedvěd en Lilian Thuram worden binnengehaald en die leiden Juventus naar twee opeenvolgende titels in 2001-02 en 2002-03. Juventus verliest in 2003 echter opnieuw een Champions League finale. Dit keer is AC Milan de winnaar. Juventus kwam niet verder dan een 0-0 en verloor na het nemen van strafschoppen. Lippi wordt het jaar daarop aangesteld als bondscoach van Italië. Lippi zal in 2006 de wereldbeker winnen met Italië. Er komt een eind aan een prachtig tijdperk.

Bron: Wikipedia

Iedereen weer bedankt voor de reacties! :clap:

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]