Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Hoe zit het met 't overzichtje van de wedstrijd? Zie je daar de logo's of de shirtjes?

• Antwoorden 2,6k
  • Weergaven 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

Wow, nice dat je hem mag testen! Als ik niet lastig ben zou ik graag een screentje willen van Ricky van Wolfswinkel, maar als dat teveel werk is laat dan maar zitten ;)

Geplaatst
Hoe zit het met 't overzichtje van de wedstrijd? Zie je daar de logo's of de shirtjes?

Er is al eerder gemeld dat SI zelf problemen heeft met die 3D shit en dat daardoor de shirts niet tijdens de match zichtbaar zijn :(

Geplaatst

@ Ho0det:

De screens van Suarez en Honda zijn ook FM09 stats + w.i.p. ;) Dus denk niet dat v. Wolfswinkel er veel anders uit ziet (qua stats) dan bij fm09;)

Geplaatst
  • Auteur

Met Everton in de Europa League herinner ik me dat bericht deze keer niet. (y)

Geplaatst
honda2009.jpg

suarez2009.jpg

Remember: beiden screens van 2009 + work in progress!

Underrated, maar dit was te verwachten, samen met een andere Nederlander heb ik op SI forum al een discussie over de gegeven stats/potential value's van spelers gestart. Niet dat het tot nu toe veel opleverd maar toch.

Ik vind het schandalig dat in landen als Nederland, Belgie (etc) spelers die sterren van de hemel kunnen spelen en altijd underrated worden. In andere landen, Duitsland, Frankrijk o.d hoeven spelers maar een paar goed invalbeurten te hebben (Toni Kroos bijv) en ze krijgen meteen een schandalig hoog PA.

Nederlandse competitie is overall underrated en onderschat. En als een speler dan getransfeerd wordt naar een grotere club in een grotere competitie, ja dán pas krijgen ze een flinke boost. Net zoiets alsof die transfer pas de bevestiging is van het talent dat ze altijd al hadden.

Suarez heeft als het goed is in FM 10 een PA van 175, hij is hiermee sowieso de hoogst gewardeerde speler van Nederland. Tientje leggen dat als hij volgende zomer naar pakweg Barcelona gaat zijn PA 185 is. Vermealen bij Ajax was constant 155, nu hij bij Arsenal zit zal dat dit 175 o.d zijn. Heitinga bij Ajax 155, bij Atletico 178, Affelay nu iets van 172, stel dat hij naar een grote club trekt volgend seizoen, gelijk 180. Zo werkt het niet, ik herhaal, een transfer van een speler is geen bevestiging van het talent dat hij altijd al had. Daarnaast, nog essesntieler; een speler behoord niet te worden afgerekent op het niveau van zijn competitie. Tuurlijk in bepaalde mate wel, ik bedoel een goede speler in Ijsland (sorry Bjorn ;)) kan je niet hetzelfde raten als een goede speler in Spanje. Maar toch, bepaalde landen (Nederland, Belgie, Zweden, Turkije, Griekenland, name it ..) zijn underatted.

Sergio Romero keept nu al 2 seizoenen goed voor AZ, wordt opgegroepen voor het Argentijnse elftal. Maar in FM krijg hij een pa van 149. Mandanda, die wel geteld één goed seizoen achter de rug had bij OLM kreeg meteen 187.

Er moet echt beter worden gekeken naar de spelers individueel, ik weet dat dit lastig is, maar er moet echt verbetering komen. Goed, dat zal een zaak voor FM 11 zijn.

Geplaatst

Weet je of er misschien veranderingen zijn in FM2010 met betrekking tot overnames etc, het leek mij wel leuk, als ze daar bij SI wat meer werk in stoken. Want telkens wat het hetzelfde verhaaltje; Je club wordt overgenomen, je TB gaat omhoog, en je moet vrezen voor je baan als manager. (Dat terwijl je al jaren goed presteert)

Alvast bedankt, en toppie dat je dit doet. :thumb:

Geplaatst
Pics, or it didnt happen...

En zo niet, gooi ik er een keihard slotje op.

chagrijnig of zo :cab:. Je had ook z'n postgeschiedenis kunnen bekijken :cab:

Geplaatst

Voor iedereen die bang was dat Keisuka Honda overrated zou zijn, dat is ie niet, in tegendeel, hij heeft een -8 as pa.

Geplaatst

Sebas, ik ben het gewoon met je eens hoor. Als je ziet dat Hermann Hreiðarsson een van de betere spelers is van IJsland, dan tekent dat natuurlijk wel voor het niveau van dat land. Spelers als Gudjohnsen en die 'goede' vc van Reading (even z'n naam kwijt) zijn ook top, maar kunnen gewoon niet mee bij Barça, Real, Manchester e.d. Je hebt gelijk eigenlijk gewoon. ;c

Geplaatst
chagrijnig of zo :cab:. Je had ook z'n postgeschiedenis kunnen bekijken :cab:

Kijk dan zelf ook effe verder dan je neus lang is ofzo gast..

Geplaatst

kun je toevallig al zien opp Jente Van Gucht er al bij zit

hij speelt bij anderlecht op dit moment

en ook graag een screentje van Lukaku ( zat bij mij in lagere school in mijn klas)

Geplaatst
  • Auteur

Wat me opvalt, is dat scouts een stuk strenger zijn geworden. Overal. Alles boven de 3 sterren is echt wel al een topper (voor jouw club). Ik manage nu Everton en de enige speler met vier sterren is Tim Cahill.

Je ziet dat ook bij Lukaku, die 'slechts' 3,5 sterren wordt voorspelt maar wel 'een superieure aanvaller in de Premier League kan worden'. Er zijn in Engeland een heel pak spelers die tussen de 2 en de 4 sterren schommelen. Mijn scouts (en het zijn zéér goede) hebben nog maar één speler volgens hen gevonden met 4,5 sterren: Luca Modric. Maar ook de spelers met 4 sterren zijn op één hand te tellen: Hangeland en Srna.

Spelers als Defour, Rossi, Diarra, Palacios doen het allemaal met 3 of 3,5 sterren.

Het wordt als manager nu dus nog moeilijker te beslissen, vind ik persoonlijk. De verschillen liggen veel dichter bij elkaar. En een speler van 3 sterren binnenhalen is ook financieel gezien geen lachertje!

Geplaatst

Vind ik wel goed, want in 09 was het: Redelijke aankoop, dat het dus niks is. En nuttig al helemaaal niet.

Geplaatst

Sebas, ik zag je discussie @ Sigames. Maar Nic! gaf hier toch aan dat de screens zijn met de stats van 09? Die worden dan volgens mij wel veranderd bij FM10.

Geplaatst
Vind ik wel goed, want in 09 was het: Redelijke aankoop, dat het dus niks is. En nuttig al helemaaal niet.

Ik heb alleen wel atijd een voorkeur voor spelers met oranje sterretjes.

Geplaatst

Vraag: kan je voor mij kijken of de schorsing van Axel Witsel aan het begin van het spel er in zit?

Bij Alves was het namelijk zo dat je hem tot ik denk 15 december niet kon gebruiken?

Geplaatst
Vraag: kan je voor mij kijken of de schorsing van Axel Witsel aan het begin van het spel er in zit?

Bij Alves was het namelijk zo dat je hem tot ik denk 15 december niet kon gebruiken?

De stats en dergelijke zijn nog niet aangepast, dus ik betwijfel of dat wel aangepast zal zijn mocht die schorsing erin zitten.

Geplaatst

Is he tnu makkelijker om met de Tactics Creator een tactiek te maken ?

Geplaatst
  • Auteur
De stats en dergelijke zijn nog niet aangepast, dus ik betwijfel of dat wel aangepast zal zijn mocht die schorsing erin zitten.

(Nog) geen schorsing Witsel doorgevoerd, Wasilewski wel tussen de 12 en de 15 maand out bij het begin van het spel wegens 'gebroken been'.

En er zijn wel degelijk al stats aangepast. Alleen weet ik niet wie wel en wie niet, en of degenen die al aangepast zijn nog een een keer aangepast worden.

Alle transfers zijn doorgevoerd trouwens.

Geplaatst
  • Auteur
Is he tnu makkelijker om met de Tactics Creator een tactiek te maken ?

Ja, makkelijker. Ik paste mijn tactieken eigenlijk amper of nooit aan in vorige FM's. Eén gouden tactiek, die ik van MU downloadde. In FM2010 heb ik echt wel een paar verschillende tactieken gehanteerd naargelang de tegenstander. En helemaal zelf. Het is een stuk toegankelijker, ook de spelerinstructies. Je ziet ook welke stats van belang zijn voor die bepaalde spelersrol.

De 'backroom advice' speelt daar ook een grote rol in. Bij sommige tegenstanders geven ze tactische tips, die je misschien wel wilt doorvoeren. Zo wist mijn staf mij te vertellen dat Liverpool het moeilijk heeft tegen een 4-1-4-1 formatie. Aangezien mijn staf goede 'tactical knowledge' heeft, heb ik er naar geluisterd en heb ik rond die formatie een tactiek gevormd.

Ik heb de wedstrijd met Everton uiteindelijk met 2-1, verdiend, gewonnen.

Maar goed, ik moet nog wat informatie over laten voor mijn aankomende artikels. Daarin veel meer info! :)

Geplaatst
  • Auteur

Er zijn drie Belgen en twee Nederlanders met een PA van -9. Een tiental Belgen en een veertigtal Nederlanders met -8.

Er zijn denk ik ongeveer tien spelers in de hele deatabase met een PA van -10.

Reputatie wordt nu ook op een schaal van 200 uitgedrukt.

Geplaatst

Je gaat zeker niet vertellen wie die Belgen en Nederlanders zijn met een -9 PA?