Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ajax Amsterdam; Grote club, grote prijzen.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Sneijder is een toptalent, misschien kan je deze nog even meenemen ;-) aangezien dit de volgende jeugdspeler is die gaat doorstromen:D

Geplaatst

Leuk geanalyseert, maar ik ben zeker benieuwd wat je van de joge talenten van Ajax vindt?

Geplaatst
  • Auteur

hwz7eh.png

Ik weet natuurlijk als geen ander hoe het er in de jeugd aan toe gaat. Toen ik zelf 12 jaar oud was mocht ik bij Ajax voetballen, in 1993 ben ik er pas vertrokken. Natuurlijk zijn de trainers wel eens boos op je en zeuren ze wel eens op je, maar dat hoort er tegenwoordig allemaal bij. Bij de Ajax jeugd trainen ze vaak op techniek, De Wiel-coerver methode hanteren ze in de jeugd. Tegenwoordig hebben ze op de toekomst een speciale gymzaal en een speciale kamer met allemaal apparatuur er in, daar bestuderen ze allerlei dingen zoals looplijnen en ruimte creëren. Ik vind dat het heel belangrijk is dat ze al op jonge leeftijd te maken krijgen met zulke dingen, je bent nooit te jong en te oud om dingen te leren. Ze beschikken in de jeugd dan ook over veel goede trainers, veel jeugdtrainers zijn vaak eerder zelf voetballer geweest en meestal ook van bij Ajax denk aan Frank de Boer, Arnold Mühren en natuurlijk ikzelf was trainer van de jeugd. Ik kijk er dan ook niet raar tegen op dat Ajax wereld toppers heeft groot gebracht die nu bij topclubs spelen zoals Real Madrid. Enkele voorbeelden daarvan zijn Van der Vaart, Sneijder en Ryan Babel. Maar er zijn nu ook jeugdige spelers bij Ajax die bijna rijp zijn voor het eerste. Ik stel hier een elftal spelers voor die klaar zijn voor het grotere werk.

Donald: Deze 20 jarige middenvelder is inmiddels al een vaste waarde bij jong Ajax. Donald tekende in 2007 zijn profcontract en sinds dien heeft hij 3 keer voor Ajax mogen opdraven in de Eredivisie. Die drie wedstrijden speelde hij allemaal in het seizoen 2007/2008. Eigenlijk zou vorig seizoen het seizoen worden voor hem maar in de voorbereiding raakte hij ernstig geblesseerd aan zijn kruisbanden waardoor hij het hele seizoen niet meer in actie kon komen. Het is dan ook maar de vraag of hij ooit weer zo word als vroeger. Ik hoop het in ieder geval wel, als hij er weer boven op komt heb ik wel een paar invalbeurten voor hem in petto.

Anita: Deze kleine en eveneens 20 jarige Anita brak vorig jaar eigenlijk al door. Hij mocht onder Van Basten 16 keer opdraven, meestal speelde hij als controleur op het middenveld. Hij deed vaak mee mede door blessures, Donald lag er lang uit en Gabri was lang geblesseerd en Enoh is ook nog een tijdje geblesseerd geweest. Hij heeft er in de vorm van Demy de Zeeuw wel weer een concurrent bij gekregen. In het seizoen 2005/2006 mocht Anita voor het eerst meedoen, hij was toen nog maar 16 jaar oud. In 2007 bereikte Anita zijn hoogtepunt, hij mocht deelnemen aan het UEFA/CAF Meridian cup. Hij zat in het Europees team, zijn teamgenoten waren onder andere Bojan Krkic, Aaron Niguez en Krisztian Nemeth.

De Jong: Vorig jaar onder Van Basten heeft De Jong vaak genoeg mogen opdraven in de basiself. In totaal heeft hij al 30 competitie wedstrijden voor Ajax mogen voetballen. daarin wist hij 3 keer het net te vinden. De jong kan als centrale middenvelder uit de voeten maar hij kan ook achter de spitsen spelen. Hij heeft net zo als zijn broertje (Luuk de Jong, FC Twente) zijn jeugd doorgebracht bij De Graafschap. In 2005 nam Ajax hem over van De Graafschap. Siem heeft met Aissati en Sulejmani en Sarpong veel concurrentie voor de aanvallende middenvelder positie. Hij in de voorbereiding en op de trainingen moeten laten zien wat hij waard is.

Sneijder: De hele familie Sneijder heeft veel talent, Rodney heeft nog twee broers. De een is inmiddels al een wereldster zijn naam is Wesley Sneijder, en een heeft het mede door blessures niet kunnen maken en hij voetbalt nu bij Elinkwijk. Maar Bij Ajax hoopt men dat Rodney net zo goed word als zijn grote broer Wesley. Rodney beschikt over een zeer goede trap, hij neemt dan bij Ajax A1 de vrije trappen en hij schiet ze met regelmaat in de winkelhaak. Rodney wacht nog op zijn debuut in Ajax 1, maar als hij zich dit seizoen goed doorontwikkeld krijgt hij sowieso een keer de kans als invaller.

Claasen: Deze Zuid-Afrikaan is overgekomen van onze satellietclub Ajax Cape Town. Bij jong Ajax is Daylon aanvoerder. Je kan hem het beste omschrijven als hard werkende middenvelder, dat hebben ze daar in Zuid-Afrika geleerd je kan hem dan ook vergelijken met Enoh. Ik heb Claasen nog niet vaak genoeg gezien om hem te beoordelen, maar als je aanvoerder bent van jong Ajax zegt het wel genoeg lijkt me. We moeten reëel zijn, Claasen krijgt uiteraard geen basisplek. Misschien is verhuur dit seizoen een optie voor hem.

Martina: Eigenlijk is Martina met zijn 23 jaar geen talent meer, maar de reden dat ik hem hier noem is om zijn veelbelovende eerste wedstrijd voor Ajax. Hij mocht bij zijn eerste wedstrijd voor Ajax in de basis starten het was een wedstrijd tegen FC Twente hij gaf direct een assist. Hij kwam op de laatste speeldag nog een keer in actie voor Ajax, wat zijn totale optredens op 2 brengt. Het is een rappe aanvaller die het liefst op de flanken speelt, hij wil daar op snelheid zijn mannetje passeren om hem vervolgens voor te geven.

Blind: Hij heeft natuurlijk al de naam, hij is natuurlijk de zoon van Danny Blind. Martin van Geel noemde hem een keer “het grootste Ajax talent van dit moment.†Er hadden toen dan ook veel Engelse en Spaanse topclubs interesse in hem. Maar hij besloot zijn contract te verlengen, hij staat tot het eind van dit seizoen nog onder contract bij Ajax. Hij mocht tot nu toe 2 keer opdraven in Ajax 1. Blind kan in de verdediging uit de voeten maar ook op het middenveld. Als hij dit seizoen niet naar behoren presteert laten we hem transfervrij de deur uitlopen. Bewijst hij het tegendeel, dan verlengen we zijn contract uiteraard.

Zeegelaar: Hij had een opvallend debuut, hij mocht debuteren bij het eerste in een uitwedstrijd tegen Volendam. Maar pas twee dagen voor die wedstrijd speelde hij voor het eerst mee met jong Ajax. Hij speelt nog niet heel lang voor Ajax, in 2006 kwam hij pas bij Ajax voetballen. Zijn contract loopt nu door tot 2011. Het liefst zoekt Zeegelaar zijn tegenstander op om hem op snelheid voor bij te gaan. Ik ben niet van plan om hem in het eerste jaar al te gebruiken, hij zal zich vooral moeten bewijzen in jong Ajax, of oefenwedstrijden met het eerste.

Sarpong: Deze 21 jarige middenvelder kwam zeer merkwaardig in aanraking met Ajax. Hij stuurde als E puppil een brief naar het televisieprogramma Willem Wever met de vraag hoe hij bij Ajax zou kunnen komen te voetballen. Ze brachten hem naar een talentendag, en de kleine Jeffrey bleek goed te kunnen voetballen. Zodoende is hij bij Ajax terecht gekomen. Hij heeft nu al 12 duels achter zijn naam staan, hij scoorde daarin 2 keer. Zijn eerste doelpunt maakte hij gelijk tegen de rivaal Feyenoord. Sarpong komt zeker weten in aanmerking voor een plek bij de wedstrijdselectie, maar hij heeft veel concurrenten voor zich. De voorbereiding is dan ook een mooie kans voor hem om zich te bewijzen.

Padt: Deze 19 jarige keeper zal derde keus worden als Verhoeven vertrekt uit Amsterdam. Padt zal zijn wedstrijden vooral in het tweede spelen, hij doet het daar tot nu toe zeer goed. Helemaal aan het eind van vorig seizoen brak de jonge keeper zijn vinger waardoor hij een deel van de voorbereiding zal missen. Hij heeft in ieder geval zijn lengte al mee, want hij is maarliefst 1.92 meter. Zo als ik al zei, word hij dit jaar derde keus dus hij zal alleen onder de lat komen te staan wanneer en Stekelenburg en Vermeer geblesseerd raakt, die kans is zeer klein maar je weet het maar nooit.

Eriksen: Dit is een 17 jarige Deen die pas op 1 Januari van dit jaar bij Ajax is komen te voetballen. Hij is nu de spelverdeler van Ajax A1, alles loopt via hem. Hij komt ook voor zijn land uit, natuurlijk nog niet voor “het grote Denemarken†maar voor Denemarken onder 17. Het is een aanvallende middenvelder die het spel graag bepaalt. Als hij zich zo stormachtig zal blijven ontwikkelen zit er zeker een toekomstige basisplek voor hem in. Maar dan moet hij zich wel blijven doorontwikkelen en niet denken van, ik kom er wel.

5ewift.png

Sarpong, de nieuwe Ajax ster?

Bedankt voor alle reacties, zeer stimulerend!

Geplaatst
  • Auteur
Sneijder is een toptalent, misschien kan je deze nog even meenemen ;-) aangezien dit de volgende jeugdspeler is die gaat doorstromen:D

Ik heb Sneijder ook gedaan, ik heb ook even naar een future screen gekeken van hem. Hier is die http://i36.tinypic.com/euhn41.png

Brord (iemand van dit forum) is op vakantie gegaan een aantal jaar en heeft dus een screentje van hem gemaakt.

Geplaatst

Leuk al die stukjes over hoe jij over de spelers denkt. ;) Ga zo door.

Ik heb Sneijder ook gedaan, ik heb ook even naar een future screen gekeken van hem. Hier is die http://i36.tinypic.com/euhn41.png

Brord (iemand van dit forum) is op vakantie gegaan een aantal jaar en heeft dus een screentje van hem gemaakt.

Wil je hem dus van meerwaarde laten zijn, moet je hem wat meer fysiek trainen dan Brord. :p

Geplaatst
  • Auteur

@beautykees: Heel erg bedankt, geweldig zo'n reactie!

@Vinz: Bedankt, maar Brord heeft hem zelf niet getraind hij is gewoon op vakantie gegaan en hij heeft er zelf niks aan gedaan.

Geplaatst

een goed beschreven stuk over de talenten!

Geplaatst

Im FM 09 speelt Rodney Sneijder bij mijn FC Twente de sterren van de hemel :)

Ook in FM 2010 is het een groot talent zag ik al.

Wederom weer een leuke analyse. Ajax moet IRL zijn jeugd echt veel meer gaan gebruiken....

Geplaatst
  • Auteur

hwz7eh.png

Terugblik eerste seizoenshelft 2008/2009

Voor het nieuwe seizoen werd een nieuwe coach aangesteld. Marco van Basten was zijn naam. Hij was al met het Nederlands elftal aanwezig op het EK 2008 en kwam daar niet verder dan de kwartfinale. Verder had van Basten geen verdere ervaringen met het coachen van een team. Hij deed voor aanvang van de competitie enkele aankopen. Zo werd het supertalent Miralem Sulejmani overgenomen van Heerenveen en moest Oleguer de rots in de branding worden. Verder werden deze jongens ook nog aangetrokken: Cvitanich, Aissati, Sno en de wat onbekend Enoh. en Vermeer werd nog teruggehaald na een verhuur aan Willem II. Vooraf werd Ajax veelvuldig getipt als kampioen, alleen Psv zou nog een gevaar kunnen vormen voor de Amsterdammers.

Het begon allemaal wat anders. Gelijk de eerste wedstrijd was het al mis. Ze verloren met 2-1 uit bij Willem II. Sno kreeg een rode kaart na een vermeende elleboog stoot. Enig lichtpuntje was de goal van de dure Sulejmani.

De 2e speelronde mocht Ajax thuis aantreden tegen Roda JC. Ajax won de wedstrijd met enige moeite met 1-0 van de Limburgers, nota bene moest de goal van Ajax van een verdediger komen, Vermaelen scoorde.

Een week later stond de topper tegen Feyenoord al op het programma. Na 39 minuten kwam Ajax al op voorsprong door jeugdproduct Sarpong, tevens was dat de ruststand. 5 Minuten na rust verziekte Tomasson het Ajax feestje door er 1-1 van te maken. Gelukkig werd het door Huntelaar nog wel 1-1, maar 6 minuten was het wederom Tomasson die beide teams op gelijke hoogte bracht ditmaal uit een strafschop. Er zat zeker weten meer in voor Ajax, en de roep om een ervaren kracht in het team word alleen maar groter.

21 oktober kwamen de geel-zwarten van Vitesse op bezoek in de ArenA. Mede door 2 goals van matchwinner Vertonghen won Ajax redelijk gemakkelijk met 3-0. Het andere doelpunt werd gescoord door Luis Suarez.

Van Basten was laaiend na het resultaat in Heerenveen. Er werd met 5-2 verloren van de Friezen. “Het lijkt wel alsof ze bang zijn voor regen.†Was een uitspraak van van Basten die duidelijk niet te spreken was over zijn mannen. Binnen 8 minuten stond Ajax al met 2-0 achter mede door een eigen goal van Bruno Silva. Ongeveer een kwartier na rust werd het al 4-0. Huntelaar en Suarez deden nog wel wat terug voor Ajax. Het werd nog erger toen lastpak Pranjic in de 90e minuut de 5-2 binnenschoot, Ajax droop van het veld af.

Thuis tegen Groningen was de uitgelezen kans om zich te herstellen na de blamage van vorige week. Groningen was in de ArenA de betere ploeg maar door een frommel goal van Oleguer wist Ajax ondanks slecht voetbal toch de 3 punten te pakken.

Een week later moest Ajax thuis aantreden tegen het taaie Nec. Ze hadden een leuk ploegje onder Been met onder andere Schöne, Fernandez en Wisgerhof. Maar gelukkig had Ajax 2 goden voorin staan. Vlak voor rust was het Huntelaar die doel trof en in de 73 minuut was het Suarez die het net wist te vinden. Ajax werd dit keer geholpen door hun superspelers voorin.

Voetballen op kunstgras in Almelo is altijd lastig. Over het algemeen win je uit niet zo gemakkelijk bij de Heraclieden, maar dit keer was het een redelijk simpele 1-3 overwinning. Suarez wees Ajax al in de 2e minuut de weg. Wuytens maakte halverwege de eerste helft nog wel gelijk, maar na rust stond Huntelaar op. Hij scoorde 2 keer in 5 minuten daardoor won Ajax met 1-3.

Het goeddraaiend Twente was op de eerste dag van November de tegenstander van Ajax. Ajax startte met talent Martina in de basis, een slimme zet van van Basten. Hij gaf de assist op de 0-1 die op naam kwam van Siem de Jong. De laatste minuten waren billenknijpen voor Ajax, maar in de 90e minuut was het aanvoerder Lindgren die met een stiftje Boschker wist te verschalken. De eindstand kwam daarmee op 0-2 te staan.

Een week later kwam volgens sommige Ajax supporters DE club uit Rotterdam op bezoek, Sparta. Het zou geen al te moeilijke wedstrijd voor Ajax worden. Want voor de rust stond Ajax al met 3-0 voor de doelpunten kwamen van Huntelaar, Suarez en de voor Huntelaar ingevallen Sno. 10 minuten na rust deed John nog wel wat terug maar Kennedy en Leonardo scoorden weer tegen. In de 88 minuut scoorde Rose nog voor Sparta. Daarmee kwam de eindstand op 5-2 te staan.

Op 16 november ontmoet Ajax thuis de rivalen uit Eindhoven. Deze wedstrijd zou gewonnen moeten worden om de aansluiting met de top niet te verliezen. Na een klein half uurtje komt Ajax op voorsprong dankzij het troetelkindje uit Uruguay, Suarez. Ajax gaat dan ook met een 1-0 voorsprong de rust in. Maar Psv verneemt dat er meer inzit en brengt Lazovic in voor Wuytens. Die wissel pakt goed uit voor de mannen uit Eindhoven. Lazovic zet met een mooie actie de keeper van Ajax op het verkeerde been en geeft daarna de bal aan Afellay die hem vervolgens niet kan missen. Een kwartier voor tijd strooit Sulejmani zand in de ogen van de Eindhovenaren, hij scoort de 2-1. Dan is het over en uit met Psv, door een eigen doelpunt van Pieters en een goal van Leonardo wint Ajax met 4-1 van Psv.

Een week na de topprestatie tegen Psv staan een uitwedstrijd tegen het moeilijk te passeren AZ op het programma. De ploeg van Louis van Gaal speelt mooi en snel voetbal. Daar komt Ajax na ruim 20 minuten ook achter, het gaat ze iets te snel waardoor Ajax aan de bel moet trekken. De scheids legt hem op de stip en de Zeeuw rond beheerst af. 5 minuten na de pauze maakt de Braziliaan met zijn O-benen Ari er 2-0 van. Ajax probeert het nog wel maar ze komen er niet meer uit. 2-0 is de uiteindelijke uitslag waar van Basten wel mee kan leven.

Van Basten tegen Van Hanegem staat er op het programma een week nadat er verloren is van AZ. Uiteindelijk zal het een kaartrijke wedstrijd worden (9 gele kaarten) maar een winnaar komt er niet. 10 minuten voor rust kwam Utrecht nog wel op voorsprong dankzij verdediger Keller. Maar in de 61e minuut maakt Sulejmani alweer gelijk. Ajax was bijna de gehele wedstrijd nog wel de bovenliggende partij maar ze weten niet te winnen.

Met respectievelijk Volendam uit, Nac thuis, De graafschap uit en Ado den Haag thuis zijn het niet de moeilijkste wedstrijden in de maand December. Ajax begint de maand December met een uitwedstrijd tegen Volendam. Ajax start met Blind op de bank. Volendam neemt 4 minuten voor het rustsignaal brutaal de voorsprong op kunstgras in Volendam. Sheotahul is de doelpuntenmaker aan de kant van de Oranjehemden. Maar 3 minuten later is het Suarez die alweer gelijk maakt. Met een 1-1 eindstand kan je als Ajax geen genoegen nemen dus ze gaan wat aanvallender spelen. Dat resulteert uiteindelijk ook in een doelpunt van Jan Vertonghen. Een moeizame 1-2 overwinning voor Ajax, lichtpuntje is dat Daley Blind zijn debuut heeft gemaakt.

Het maakt niet uit of je tegen Nac uit of thuis moet voetballen het is altijd een lastige tegenstander mede door hun ervaren team. Maar na 27 minuten is Cvitanich de verdedigers van Nac te snel af en scoort het eerste doelpunt van de wedstrijd. 1-0 is tevens de ruststand. Maar 10 minuten na de pauze maakt Kwakman een overtreding in de 16 wat leid tot zijn 2e gele kaart en een penalty voor Ajax. Suarez scoort de penalty en stelt de overwinning veilig. In de 64e minuut maakt Lindgren het nog erger voor Nac hij tekent voor de 3-0, dat is tevens de eindstand.

Op 21 December staat de uitwedstrijd tegen het kwakkelende De Graafschap op het programma. Het zou uiteindelijk uitlopen op een blamage voor De Graafschap ze verliezen met 0-6 van Ajax. Maar ze verliezen niet alleen maar ze verliezen ook hun aanvoerder Volmer die een rode kaart krijgt voor het slaan van Cvitanich. Het kon Cvitanich niet deren want hij maakt er in die wedstrijd 2 doelpunten. De overige 4 doelpunten komen op naam van Sulejmani, Suarez 2x en Emanuelson.

De laatste wedstrijd voor de winterstop is een thuiswedstrijd tegen Ado den Haag. Het zal uiteindelijk de wedstrijd worden van Cvitanich want de Argentijn neemt alle doelpunten voor zijn rekening, het zijn er 3. hij scoort er twee voor rust en een na rust. Vlak voor het einde krijgt Cvitanich een welverdiende publiekswissel.

nxjlsl.jpg

Huntelaar en Suarez bezorgden Ajax veel goals in het eerste seizoenshelft.

Bedankt voor alle reacties! Volgende keer uiteraard de tweede seizoenshelft met daarin ook de beker resultaten.

Geplaatst
Heel erg bedankt Bart.

Ik heb fm2010 inmiddels besteld!

:clap: ook in je priveleven doe je goede aankopen dus ;)

Geplaatst

Pff, wel een grote update hoor....

Wel een goeie update, probeer ze wel wat korter te maken, want zo'n lap tekst kan mensen afschrikken denk ik.

Geplaatst

ja zo'n update kan je bijvoorbeeld beter in twee stukken verdelen, dus 2 tot de winterstop en 2 erna. Voor de rest ziet het er goed uit.

Geplaatst

vind ik ook, is nu erg groot, maar toch ziet er goed uit!

gzd

Geplaatst
  • Auteur

@beautykees: Haha ja, maar ik heb hem nog niet he;)

@donovan1989: Ja zeker een elftal met veel potentie, bedankt voor de Reactie!

@thomassje123: Oke bedankt voor de tip, zal hem in het vervolg kleiner maken. Ik heber dan ook meer als een uur bijgezeten;sm; Maar bedankt voor de reactie!

@larrie: Ja, ik zal in het vervolg de updates wat kleiner maken. Ook jij bedankt !

@Klus: Bedankt voor je reactie. Maar ik zal niet zo door gaan. In het vervolg worden de updates idd wat kleiner!

Morgen een update en anders zaterdag 2!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]