Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

The Football Manager guy- " The story about a manager "

" Kom op zeg! Schiet die bal er nu gewoon eens even in. Is het te moeilijk voor je om je lichaam over de bal te houden in plaats van achterover te leunen terwijl je schiet, logisch dat ie dan over gaat hé?" Raar kijkt mijn medespeler me aan, hij zegt niets maar knikt instemmend. Het is een zaterdagmiddag 15.00 als er 22 spelers op eén voetbalveld staan. Er is een halfuur gespeeld en de stand is nog 0-0. We krijgen kans voor kans maar die bal wil er maar niet in. Onze spits, Gijs Ruiters staat al meer dan 10 wedstrijden droog op het gebied van doelpunten maken. Dit seizoen scoorde hij slechts vier keer, maar we hebben gewoon geen betere spits. Ikzelf ben de aanvoerder en sta centraal op het middenveld, redelijk aanvallend ingesteld. Met een aantal van deze gasten waarmee ik voetbal, voetbal ik al mijn hele leven samen. Vanaf de F'jes tot het eerste elftal van een bescheiden club die goed meedraait in de Tweede klasse van het amateurvoetbal. Ooit ben ik uitgenodigd voor een testwedstrijd bij het " grote " Ajax. Ik kon niet, mijn ouders vonden het voetbal niet belangrijk genoeg en wilde me niet naar de ArenA brengen, sterker nog, ik mocht niet. Hoe gek het ook klinkt, achteraf gezien vind ik het niet erg, ja, toen der tijd heb ik mijn hele kamer gesloopt, maar dat terzijde. Nu ben ik 23 en voetbal al 6 jaar in het eerste elftal van de club. " Wat doe je nou? In plaats van die bal gewoon breed te leggen op Peter geef je zo'n belachelijk idiot crosspass." Zeg ik gefrustreerd tegen onze linksback Simon Kuipers. Het is rust, de stand is nog in evenwicht, 0-0. Eerst houd ik me stil en laat ik onze trainer aan het woord. Daarna wil ik altijd mijn woordje nog doen. De meeste spelers kijken daar positief tegenop. Ik zeg gewoon waar het op staat, Gijs, je speelt weer een klote wedstrijd. Hij beugt zijn hoofd naar voren, maar kop omhoog kerel, die kans komt nog wel eens en dan prik je er 'm gewoon in. Dan gaan we de kleedkamer uit. De tweede helft gaan we spelen. Na een kansen regen van de tegenpartij geef ik een steekpass op Gijs die goed de ruimte in loopt, hij heeft tijd om te kijken en ziet die keeper ietsje ver van zijn goal afstaan, hij lobt 'm briljant over de keeper en maakte de winnende 1-0. Het hele elftal wordt gek, Gijs is opgelucht en ik ben een tevreden mens. Na de wedstrijd drinken we een pilsje en eten we een kroketje. Het is even stil als ineens Gijs tegen me zegt, " Jezus kerel, jij moet trainer worden, hoe je die eerste helft een beetje analyseerde was goed, je probeert je medespelers altijd iets aan te leren en je zegt waar het op staat, een geboren leider noemen ze dat jongen, en geboren leiders worden trainers, Johan Cruijff, uitstekend voorbeeld, jij gaat het maken gast." Het is weer stil en zacht wordt er gemompeld door spelers, " hij heeft gelijk, ja klopt, moet je doen." Dan begin ik te lachen en geef ik nog een rondje. Kan ik een goede trainer worden? De jongens zeggen het, meteen denk ik aan wie zijn stijl ik wil gaan hanteren, Arséne Wenger is mijn voorbeeld, Jonge spelers beter maken en grote sterren ervan maken. Maar ik ben slechts een eenvoudige amateur, maar achter een amateur kan toch ook een geweldige manager schuilen?

123nknq.png

Geplaatst
  • Auteur

" Kom op zeg! Schiet die bal er nu gewoon eens even in. Is het te moeilijk voor je om je lichaam over de bal te houden in plaats van achterover te leunen terwijl je schiet, logisch dat ie dan over gaat hé?" Raar kijkt mijn medespeler me aan, hij zegt niets maar knikt instemmend. Het is een zaterdagmiddag 15.00 als er 22 spelers op eén voetbalveld staan. Er is een halfuur gespeeld en de stand is nog 0-0. We krijgen kans voor kans maar die bal wil er maar niet in. Onze spits, Gijs Ruiters staat al meer dan 10 wedstrijden droog op het gebied van doelpunten maken. Dit seizoen scoorde hij slechts vier keer, maar we hebben gewoon geen betere spits. Ikzelf ben de aanvoerder en sta centraal op het middenveld, redelijk aanvallend ingesteld. Met een aantal van deze gasten waarmee ik voetbal, voetbal ik al mijn hele leven samen. Vanaf de F'jes tot het eerste elftal van een bescheiden club die goed meedraait in de Tweede klasse van het amateurvoetbal. Ooit ben ik uitgenodigd voor een testwedstrijd bij het " grote " Ajax. Ik kon niet, mijn ouders vonden het voetbal niet belangrijk genoeg en wilde me niet naar de ArenA brengen, sterker nog, ik mocht niet. Hoe gek het ook klinkt, achteraf gezien vind ik het niet erg, ja, toen der tijd heb ik mijn hele kamer gesloopt, maar dat terzijde. Nu ben ik 23 en voetbal al 6 jaar in het eerste elftal van de club. " Wat doe je nou? In plaats van die bal gewoon breed te leggen op Peter geef je zo'n belachelijk idiot crosspass." Zeg ik gefrustreerd tegen onze linksback Simon Kuipers. Het is rust, de stand is nog in evenwicht, 0-0. Eerst houd ik me stil en laat ik onze trainer aan het woord. Daarna wil ik altijd mijn woordje nog doen. De meeste spelers kijken daar positief tegenop. Ik zeg gewoon waar het op staat, Gijs, je speelt weer een klote wedstrijd. Hij beugt zijn hoofd naar voren, maar kop omhoog kerel, die kans komt nog wel eens en dan prik je er 'm gewoon in. Dan gaan we de kleedkamer uit. De tweede helft gaan we spelen. Na een kansen regen van de tegenpartij geef ik een steekpass op Gijs die goed de ruimte in loopt, hij heeft tijd om te kijken en ziet die keeper ietsje ver van zijn goal afstaan, hij lobt 'm briljant over de keeper en maakte de winnende 1-0. Het hele elftal wordt gek, Gijs is opgelucht en ik ben een tevreden mens. Na de wedstrijd drinken we een pilsje en eten we een kroketje. Het is even stil als ineens Gijs tegen me zegt, " Jezus kerel, jij moet trainer worden, hoe je die eerste helft een beetje analyseerde was goed, je probeert je medespelers altijd iets aan te leren en je zegt waar het op staat, een geboren leider noemen ze dat jongen, en geboren leiders worden trainers, Johan Cruijff, uitstekend voorbeeld, jij gaat het maken gast." Het is weer stil en zacht wordt er gemompeld door spelers, " hij heeft gelijk, ja klopt, moet je doen." Dan begin ik te lachen en geef ik nog een rondje. Kan ik een goede trainer worden? De jongens zeggen het, meteen denk ik aan wie zijn stijl ik wil gaan hanteren, Arséne Wenger is mijn voorbeeld, Jonge spelers beter maken en grote sterren ervan maken. Maar ik ben slechts een eenvoudige amateur, maar achter een amateur kan toch ook een geweldige manager schuilen?

123nknq.png

Geplaatst
  • Auteur

123nknq.png

Geplaatst

Eén van de weinige stukken tekst die ik bereid was te lezen en me gelijk boeide. Een compliment aan je schrijfstijl dus! Ziet er tevens mooi uit. Succes.

Geplaatst

Mooi begin. En zo te horen heb je die leiderscapaciteiten inderdaad ;)

Geplaatst
  • Auteur

The Football Manager guy

bjfoki.png

Onverwachts heb ik besloten om te stoppen met voetballen. Ik wil trainer worden. Dat is meer aan mij besteed ook al kon ik wel aardig voetballen en was aanvoerder van een team in de Tweede klasse. Ik wil hogerop als trainer en besluit allerlei cursussen te doen en mag uiteindelijk stage lopen bij Feyenoord. Ik werd helemaal gek toen ik via de KNVB hoorde dat Feyenoord mij wou aannemen. De eerste stage dag was een speciale. Ik kwam voor het eerst op de club. Weliswaar zou ik assisteren bij Jong Feyenoord ik ontmoette de trainer Gert Jan Verbeek die toen nog bij Feyenoord zat. Het zou een goede tijd worden in Rotterdam waar ik mijn eerste voetbalkennis en contacten op deed. Veel sprak ik met Gert Jan en ook met bijna de gehele eerste elftal van Feyenoord kwam ik in contact. Op dat moment waren er veel blessures en de niet geheel fitte spelers trainde en speelde dan met ons mee. Maar vooral de contacten die ik met Gert Jan Verbeek en de trainer van Jong Feyenoord had heeft me goed gedaan. Ik kreeg het gevoel of stond ik er niet alleen voor in de voetbalwereld van betaald voetbal. Gert Jan is een uitstekende trainer alleen jammer dat het zo gelopen is met al die blessures. Om mijn betaald voetbal diploma te halen moest ik een wedstrijd van Jong Feyenoord alleen leiden. Zowel de trainer van Jong Feyenoord als Gert Jan waren erbij om mij te beoordelen en uiteraard ook een meneer van de KNVB. Het zou niet uitmaakte of het een verlies werd, er word alleen gekeken naar mijn coaching en mijn keuzes. De wedstrijd was tegen Jong Sparta, een mooie derby dus. Een dag van te voren moest ik mijn opstelling doorgeven aan de drie heren.

Darley; Tobias Waisapy, Kaj Ramsteijn, Daan Bovenberg, Kelvin Leerdam; Jerson Anes Ribeiro, Hanne Hagary, Manteiga; Tim Vincken, Erasmus, Luis Pedro

Ik koos dus voor een 4-3-3 opstelling met op de flanken Luis Pedro en Tim Vincken. Een middenveld van drie man met als aanvallende Hagary achter de spits een beetje. De verdediging spreekt voor zich. In de teambespreking voor de wedstrijd heb ik Kaj en Daan meegegeven kort te dekken als ze elk een man hebben. Kelvin en Tobias mogen meegaan met een aanval waarneer het kan. Als Jong Sparta de bal heeft schuift Hanne een beetje terug. Ook de flankspelers helpen indien nodig ook mee. Erasmus blijft diep en moet op een goede bal wachten.

De wedstrijd begint. Feyenoord begint sterk aan de wedstrijd en al na 5 minuten scoort Manteiga van afstand. Een prima doelpunt en over de eerste 15 minuten daarna ben ik ook tevreden. Dan komt er een periode dat Sparta de betere van het spel heeft en dat het middenveld niet lekker loopt. in de 35ste minuut laat ik Karim El Ahmadi warm lopen die net terug van een blessure is. Misschien dat hij wat balans in het middenveld kan brengen. Na rust wissel ik dan ook meteen. Karim komt erin en aanvallende middenvelder Hanne blijft achter in de kleedkamer. Karim speelt met de punt naar achter om zo het middenveld wat ondersteuning te geven. Het pakt goed uit. Een goede bal van Karim komt aan bij Pedro die zelf de actie maakt en op de rand van de 16 uithaalt, 2-0 in de 53ste minuut. Dan is de wedstrijd een beetje dood en besluit ik nieuwe kracht in de aanval te zetten na ongeveer 76ste minuten speeltijd. Jong talent Luc Castaignos mag debuteren voor Jong Feyenoord. Een erg jong talent maar met zeker veel potentie. Uiteindelijk komt er in de 87ste minuut een slotakkoord. Een lange bal van Kelvin Leerdam beland bij Vincken die een goede voorzet aflevert zo op het hoofd van Luis Pedro die zijn tweede doelpunt maakt. Dan besluit ik de andere jongeling nog even speeltijd te geven. Naar Kermit gaat nu Luis Pedro eruit een Isoufi komt erin. Het zal blijven bij 3-0 en zo heb ik de wedstrijd tot een goed einde gebracht. Nog die avond kreeg ik mijn diploma uitgereikt bij de club en zo kan ik misschien in het seizoen 2009/2010 een betaalde club trainen. Mijn debuut bij Jong Feyenoord was een groot succes en samen met de wedstrijd selectie en de gehele staf zaten we aan de champagne.

[spoiler=reacties] Bedankt voor alle reacties!

P.S: Is er iemand geïnteresseerd om een banner te maken? Neem contact met me op via PM.

Geplaatst
  • Auteur

The Football Manager guy

Na mijn avontuur in Rotterdam richt ik me op de toekomst. Vanaf volgend seizoen wil ik een club trainen. Welke club weet ik nog niet maar wat ik wel weet dat ik een hele mooi club wil hebben. Het liefst zou ik meteen trainer van een topclub worden en dat ik meteen met miljoenen zou kunnen strooien maar zo werkt dat niet. Voordat ik de clubs die ik graag train onder de loep ga nemen zal ik me zelf een beetje analyseren als manager. Op tactisch gebied. Mijn voorkeur gaat uit naar een stevig middenveld. Bijvoorbeeld met een 4-3-3, drie centrale middenvelders. Bij 4-4-2, twee centrale middenvelders en 2 vleugels, wel aanvallend ingesteld, maar ze spelen wel op zelfde hoogte dan de centrale middenvelders. Het is niet dat ik in de aanval met 2 diepe vleugelspelers speel. 4-3-3 en 4-4-2 zijn ook mijn voorkeur tactieken. Bij 4-3-3 wel 2 vleugelaanvallers en een diepe spits. Een targetman mag, maar een spits die goed kan dribbelen een zelf de actie mag maken is ook goed. Eigenlijk komt zo'n soort spits beter van pas in de 4-4-2. Dan heb ik ook het liefst twee van die spelers voorin rond lopen. Bij een 4-3-3 vind ik het belangrijk dan er minstens eén van de 3 centrale middenvelders controllerend speelt en verdedigend. De 4-4-2 is in vergelijken met dat dan aanvallender omdat ik dan met 2 vleugelspelers speel en 2 centrale middenvelders zonder dat eén met de punt naar achteren speelt. Bij beide tactieken zal het in de verdedeging hetzelfde staan. twee centrale verdedigers die geen risico nemen en twee backs die gewoon hun plekje moeten schoonhouden en niet te veel hoeven te aanvallen. Tot zover mijn visie op tactisch gebied. Nu zal ik uitleggen hoe ik met mijn reserve team en jeugdteam om ga. Het reserveteam wordt opgevuld met spelers die al ouder zijn dan 20 jaar en nog net niet genoeg voor een plaats bij het eerste elftal. Ook spelers die verhuurd mogen worden of op de transferlijst staan zullen in het reserve team spelen. Het jeugdteam zal bestaan uit spelers met een jeugdcontract. Spelers die al een profcontract hebben zullen in het reserve of eerste elftal spelen. Als ze bij de reserves komen kunnen ze verhuurd worden. De grootste talenten zal ik zelf houden en speeltijd geven in het eerste elftal om ervaring op de toen. Die grote talenten zal ik niet verhuren. Nu ga ik verder op het gebied van transfersbeleid. Ik denk dat ik een manager ben die graag jonge talenten naar de club ziet komen. Oude ervaren spelers zal ik zelden halen tenzij het een goede reserve is die ik vrije transfer kan overnemen. Als er een goede contract aflopende spelers is zal ik hem ook zeker niet laten gaten. Hij komt wellicht dan niet in aanmerking voor de basis maar een vrije transfer aantrekken voor op de bank en dus als back-up is zeker handig. Ik ben zeker ook niet bang om wel geld uit te geven. Als ik een speler absoluut wil aantrekken en ik zal meer moeten neerleggen dan wat ik vroeg ben ik zeker bereid omdat te doen. Hier zal het gaan om echte toppers of gewoon een uitstekend talent. Conclusie: Ik koop graag spelers jong in om te voorkomen van een heel groot bedrag uit te geven. Het laatste wat ik vandaag ga bespreken is over de scouting. Het hangt er natuurlijk vanaf bij welke club ik zit en waar ik allemaal mag scouten, maar ik zoek altijd naar talent tot 21 jaar. Ik ga zeker niet spelers scouten van minstens 27 jaar. Het liefst heb ik een goede scout die kennis heeft van Brazilië. Daar lopen tenslotte de grootste talenten rond van de wereld. Ook ben ik zeker opzoek naar binnenlandse talenten omdat dat zeker het mooiste is om beter te laten trainen en een binnenlandse topper te hebben. Tot zover mijn visie een beetje. Ik hoop dat jullie genoeg weten. De volgende keer zal ik vertellen over welke clubs ik graag wil gaan managen.

2dkg874.png

4-4-2 gebruik ik het liefst of de 4-3-3.

Geplaatst

leuk gedaan jonge;) ik ben benieuwd naar et vervolg:P

Geplaatst

Netjes gedaan, Misschien de tekst in alinea's doen, dit zijn wel lappen van tekst.

Geplaatst
  • Auteur

The Football Manager guy

arsenal_logo_192x198.gif

Club: Arsenal Football Club

Opgericht: 1886

Stadion: Emirates Stadium, Londen

Ik heb een aantal favoriete clubs die ik graag wil managen. Ik begin met mijn favoriete buitenlandse club Arsenal. Ik werd " verliefd " op Arsenal door de omschakeling dat Arsenal zo geweldig kon in de tijd van Pires, Wiltord, Thierry Henry en Dennis Bergkamp. Vooral Thierry Henry was mijn vroegere idool. Ik kon altijd zo van hem genieten. Zijn actie, zijn doelpunten en natuurlijk zijn mooie vrije trappen die hij regelmatig er eén inkrulde. In die tijd Arsenal is het mooiste voetbal wat ik ooit gezien heb. Zodoende is Arsenal mijn favoriete club geworden en wil ik ze graag nu eens managen.

Nu, Anno 2009 hebben ze natuurlijk nog een geweldig team met spelers als Robin van Persie, Cesc Fabregas en Andrei Arshavin. Het spel is ook nog altijd goed maar de prestaties van de ploeg van legende Arséne Wenger blijven helaas uit. Misschien tijd voor verandering, maar Arsenal komt wellicht nog wat te vroeg voor mij!

heerenveen.jpg

Club: SC Heerenveen

Opgericht:

Stadion: Abe Lenstra Stadion, Heerenveen

SC Heerenveen is mijn favoriete ploeg in Nederland natuurlijk. Een club die ik graag zelf onder mijn hoede wil hebben. Netzoals Foppe de Haan en Gert Jan Verbeek ook van talenten goede voetballers maken en voor veel geld verkopen. Maar niet na eén goed seizoen. Dan wil ik mijn goede voetballers te willen houden om als club hogerop te kunnen. Oké, Sulejmani had ik ook voor 18 miljoen laten gaan, goede deal. Maar het is altijd jammer dat ze zo verekte snel vertrekken bij SC Heerenveen.

Heerenveen is een geweldige club met veel uitstraling en er hangt altijd een positieve sfeer. De club wordt gezien in Nederland als een hele mooie, fatsoenlijke, sportieve club, al met al heeft Heerenveen weinig vijanden en kan het blijven bouwen aan een plaats bij de bovenste van Nederland.

feyenoord%20logo.gif

Club: Feyenoord

Opgericht: 1899

Stadion: De Kuip

Feyenoord vind ik eveneens een mooie voetbalclub. De Kuip is geweldig, het legioen is geniaal, maar met de sportieve prestaties gaat het de afgelopen seizoen wat minder. Feyenoord moet weer vanaf de subtop naar boven zien te gaan en dat gaat niet vanzelf. Er moeten mensen aan de leiding komen die er verstand van hebben, veel verstand. Want de selecties van de vorige seizoenen waren Feyenoord onwaardig.

Toch heb ik ook een positief beeld over Feyenoord. De Kuip, het legioen, prachtig. De aankomende talenten, Fer, Wijnaldum, Leerdam. Ook heb ik genoten van de UEFA Cup finale in 2002. Spelers als Kuijt, Kalou, Pierre van Hooijdonk zal ik zeker niet vergeten. Alleen jammer dat Feyenoord geen voetballers meer heeft zoals Kuijt. Daarom zou ik wel eens de club Feyenoord willen managen!

Geplaatst

Mooi begin, zal wel leuk zijn als je bij Heerenveen begint en dan via Feyenoord naar Arsenal gaat!

Geplaatst

ja of via feyenoord naar heerenveen en dan naar arsenal;) en hveen is uit 1920:P

Geplaatst

Veel succes met je carriere!

Ben benieuwd waar je heen gaat!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]