Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

800px-Flag_of_Wales_(bordered).svg.png

De Welshe talenten en meer...

Wales is een voetbaldwerg. Hoe neerbuigend het ook klinkt, het is zo.

De laatste keer dat het Welshe voetbalelftal van zich liet horen is meer dan 50 jaar geleden, toen de ploeg de kwartfinale van het WK bereikte. Sindsdien kwalificeerden "The Dragons" zich niet meer voor een EK of WK en de nationale competitie is volledig op amateur-niveau.

Toch is er beterschap in zicht. Er is een nieuwe lichting van jonge getalenteerde Welshe spelers die het stuk voor stuk in zich hebben om de wereldtop de bereiken. Ik heb het natuurlijk over talenten als Jack Collison, Aaron Ramsey en Gareth Bale. Deze spelers hebben het allemaal in zich om het niveau van levende legende Ryan Giggs te bereiken of zelfs te overstijgen. Met 3 spelers kan een land niet verder, maar Wales kent nog vele talenten. Ched Evans, Lewin Nyatanga en Chris Gunter zijn slechts enkele voorbeelden. Deze talenten spelen allemaal in Engeland omdat, zoals gezegd, de Welshe competitie weinig tot niets voorstelt. Er zijn slechts drie Welshe ploegen van betekenis: Cardiff City, Swansea en Wrexham.

250px-Ramsey101.jpg

Deze drie ploegen spellen allemaal in Engeland, omdat de Welshe competitie nu eenmaal geen tegenstand bied. Wrexham speelt in de Blue Square Premier en betekend verder niet zo heel erg veel voor het Welshe voetbal? Swansea is een degradatieclub in de Coca-Cola Championship, de Engelse 2e klasse. De club heeft een vrij magere jeugdopleiding met momenteel maar een noemenswaardig talent: Joe Allen. De centrale middenvelder debuteerde zelfs al voor Wales.

De derde club, Cardiff is een club van veel meer betekenis. Het is een subtopper in de Coca-Cola Championship die jaarlijks kans maakt op promotie. Het heeft een uitstekende jeugdopleiding die al vele talenten voortbracht zoals Aaron Ramsey en Jack Collison. Echter, de club voerde de laatste jaren en niet al te goed beleid. Het liet haar grote talenten onder de prijs vertrekken, en kocht minder kwalitatieve spelers aan. Een Welshe ploeg moet Welsh zijn en het word tijd dat iemand deze ploeg van de ondergang redt. Nu ook Joe Ledley dreigt te vertrekken, houdt de club nog slechts de zeer jonge talenten van een o zo getalenteerde lichting. De club heeft een manager nodig die de jeudopleiding, en daarmee het welshe voetbal, een duwtje in de rug geeft.

• Antwoorden 64
  • Weergaven 196
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

De laatste keer dat het Welshe voetbalelftal van zich liet horen is meer dan 50 jaar geleden, toen de ploeg de kwartfinale van het WK bereikte. Sindsdien kwalificeerden "The Dragons" zich niet meer voor een EK of WK en de nationale competitie is volledig op amateur-niveau.

Toch is er beterschap in zicht. Er is een nieuwe lichting van jonge getalenteerde Welshe spelers die het stuk voor stuk in zich hebben om de wereldtop de bereiken. Ik heb het natuurlijk over talenten als Jack Collison, Aaron Ramsey en Gareth Bale. Deze spelers hebben het allemaal in zich om het niveau van levende legende Ryan Giggs te bereiken of zelfs te overstijgen. Met 3 spelers kan een land niet verder, maar Wales kent nog vele talenten. Ched Evans, Lewin Nyatanga en Chris Gunter zijn slechts enkele voorbeelden. Deze talenten spelen allemaal in Engeland omdat, zoals gezegd, de Welshe competitie weinig tot niets voorstelt. Er zijn slechts drie Welshe ploegen van betekenis: Cardiff City, Swansea en Wrexham.

250px-Ramsey101.jpg

Deze drie ploegen spellen allemaal in Engeland, omdat de Welshe competitie nu eenmaal geen tegenstand bied. Wrexham speelt in de Blue Square Premier en betekend verder niet zo heel erg veel voor het Welshe voetbal? Swansea is een degradatieclub in de Coca-Cola Championship, de Engelse 2e klasse. De club heeft een vrij magere jeugdopleiding met momenteel maar een noemenswaardig talent: Joe Allen. De centrale middenvelder debuteerde zelfs al voor Wales.

De derde club, Cardiff is een club van veel meer betekenis. Het is een subtopper in de Coca-Cola Championship die jaarlijks kans maakt op promotie. Het heeft een uitstekende jeugdopleiding die al vele talenten voortbracht zoals Aaron Ramsey en Jack Collison. Echter, de club voerde de laatste jaren en niet al te goed beleid. Het liet haar grote talenten onder de prijs vertrekken, en kocht minder kwalitatieve spelers aan. Een Welshe ploeg moet Welsh zijn en het word tijd dat iemand deze ploeg van de ondergang redt. Nu ook Joe Ledley dreigt te vertrekken, houdt de club nog slechts de zeer jonge talenten van een o zo getalenteerde lichting. De club heeft een manager nodig die de jeudopleiding, en daarmee het welshe voetbal, een duwtje in de rug geeft.

Geplaatst
  • Auteur

250px-Ramsey101.jpg

Geplaatst
  • Auteur
Goed stukje!

Tip : omdat ik wel graag tegen een goede foto aankijk.

http://www.fifa.com/worldcup/preliminaries/europe/teams/team=43974/photolist.html#1042314 -< screen van foto maken en in paint/photoshop dan opslaan uploaden etc..

Of http://www.daylife.com/www.zimbio.com en dan intikken 'Wales soccer'

Bedankt voor de tip_O_

was zo moeilijk om een mooi picje te vinden van Wales.

Geplaatst
  • Auteur

De algemene doelstellingen

2qcm2c7.png

Cardiff City FC: De algemene doelstellingen

Korte Termijn:

- Balans en budgetten opkrikken door slimme transfers

- bij de eerste 5 eindigen

- met de eigen jeugd werken, de talenten speelkansen geven

- Welshe talenten contracteren

- Talenten uit eigen jeugd niet laten vertrekken

Lange Termijn:

- Binnen 5 jaar is de ploeg+staff 100% welsh

- Over 3 jaar Premier League voetbal

Dit zijn de basisdoelstellingen die ik mezelf opleg aan het begin van dit avontuur. Als sommige dingen sneller gaan zullen deze doelstellingen aangepast worden. Ik popel om Cardiff weer een welshe club te maken.

[spoiler=_O_] HA!L IZSCO voor banner

Geplaatst

Veel succes, goed idee en probeer Ramsey al snel te contracteren net als Bale. Zijn toch de grote gezichten van Wales net als Bellamy en Giggs. Veel succes, leuke uitdaging

Geplaatst
  • Auteur
Veel succes, goed idee en probeer Ramsey al snel te contracteren net als Bale. Zijn toch de grote gezichten van Wales net als Bellamy en Giggs. Veel succes, leuke uitdaging

Talenten van Cardiff terughalen zou mooi zijn ja, gunter staat ook op de verlanglijst

Geplaatst

Het zou fantastisch zijn moest je de grote talenten uit Wales terug kunnen halen naar Cardiff. Vergeet Nyatanga niet ;)

Geplaatst
  • Auteur
leuk man!!! beetje hetzelfde iedee als mijn San Marino novelle!! heel veel succes man;)

idd, alleen is mijn idee net iets makkelijker

Het zou fantastisch zijn moest je de grote talenten uit Wales terug kunnen halen naar Cardiff. Vergeet Nyatanga niet ;)

idd, nyatanga stond ook op mijn verlanglijstje;)

Mooi plan idd, veel succes! (y)

dankje:*)

leuke keuze met Wales

;e Oh for crying out loud, reageer niet als je niet leest hé

[spoiler=NeXt] transfers en voorbereiding

Geplaatst
  • Auteur

Transfers+Voorbereiding

2qcm2c7.png

Cardiff City: De Transfers&Voorbereiding

De transfers

Bij deze presenteer ik u: de transfers in!

Ze voldoen aan de doelstelling dat ze stuk voor stuk slimme transfers zijn, ze kosten namelijk niets en ik ben van mening dat ze hoge ogen kunnen gaan gooien in The Championship. Dit zijn niet-Welshe spelers en dus zijn ze enkel bedoeld om door te verkopen om de kas te spekken.

[spoiler=Transfers IN]

acyhhg.jpg

Glauber: Een zeer goede speler van Premier League niveau. De Braziliaan is nog maar 25 en staat garant voor zekerheid centraal in de verdiging. Zijn kopkracht is een bijkomend voordeel bij corners.

Rudi Skacel: Deze linkermiddenvelder brengt een hoop ervaring met zich mee, ik ga hem gebruiken als opkomende linksback.

Luka Senicanin: Zeer beloftevolle spits, ik speel met een driespitsensysteem en Senicanin is de ideale back-up. Hij is nog maar 19, groeimarge te over.

Ebi Smolarek: Wie kent hem niet? De Poolse spits van ondermeer Borussia Dortmund en Feyenoord Rotterdam moet onze doelpuntenmachine worden. Eigenlijk is hij veel te goed voor de Championship.

skacel_336x470.jpg

Rudi Skacel, brok ervaring op links

[spoiler=Transfers UIT]b3tseq.jpg

De transfers uit!

De transfers uit zijn eigenlijk vrij makkelijk samen te vatten.

Alle spelers die vertrokken zijn jeugdspelers die een niveau te hoog spelen of niet Welsh zijn. Ook zijn de spelers vertrokken die ik niet meer kon gebruiken en wat geld opbrengen, zoals Tony Capaldi. Salarisvreters kregen een vrije transfer. Taiwo, Chopra en Hudson hebben geen club gevonden en proberen opnieuw in januari.

De Voorbereiding

De voorbereiding verliep vrij goed, de match tegen aston villa was de eerste match met het nieuwe systeem, dat nog wat te aanvallend was. Al met al ben ik tevreden met de voorbereiding.

[spoiler=Voorbereiding]30sttuo.jpg

[spoiler= ]

Bedankt voor alle reacties, screens op aanvraag

next: de selectie

Geplaatst
  • Auteur

Welshmen komen in de winterstop (contracten lopen af, goedkoper...)

Ik zit in het spel al bij de winterstop.

Geplaatst
  • Auteur

De Selectie

2qcm2c7.png

Cardiff City: De Selectie

[spoiler=Selectie]x6k0fa.jpg

Na de transferperiode houden we een goede, uitgebalanceerde selectie over die schreeuwt om een driespitsensysteem. Dit team moet in staat zijn om bij de eerste 5 te eindigen in de competitie.

In het doel hebben we David Marshall als doelman. deze jongen is zeer betrouwbaar en kan nog veel geld opbrengen in de toekomst. De jonge Jordan Santiago is een prima back-up. Op mijn verlanglijstje voor de toekomst staan hier onder andere Wayne Hennesey, Rhys Taylor en David Cornell.

In de verdediging hebben we het goed voor mekaar. Glauber is de absolute leider en ook Rudi Skacel zal van grote waarde zijn. Anthony Gerrard en Paul Quinn vervolledigen de verdediging. Aaron Morris en vooral Adam Matthews zijn grote talenten in de verdediging. Als een schakel in de verdediging slecht presteert, zullen zij speeltijd krijgen.

In de verdediging staan onder andere Nyatanga, Ribeiro, Gabbidon en Chris Gunter op de verlanglijst.

Het driemansmiddenveld is goed gebalanceerd. Scimeca neemt de verdigende taken voor zijn rekening en McPhail verdeelt het spel. Joe Ledley is een rasechte box-to-box middenvelder. Het gezicht van Cardiff is de kapitein en een van de beste spelers van Wales. Gavin Rae en Peter Whittingham zijn goede Back-ups. Hier staan onder andere Joe Allen, Jack Collison en Aaron Ramsey op mijn verlanglijst.

De aanval is veruit de beste linie van de ploeg. McCormack en Etuhu flankeren de dodelijke afmaker Smolarek. Smith en Senicanin zijn hier mijn Back-ups, al is Smith eigenlijk wat te min voor het niveau.

Ched Evans, Sam Vokes, Nathan Craig en Simon Church zijn een paar van de namen die op mijn 'toekomst' papiertje staan in de aanval.

ebi-smolarek-21.jpg

Ebi Smolarek moet voor de doelpunten zorgen

Op zich een zeer goede selectie, die nog veel geld zal opbrengen voor de aankoop van de Welshmen op mijn velanglijstje. Een top 5 plek moet te doen zijn.

[spoiler= ]Bedankt voor alle reacties!

Geplaatst

Glauber en Smolare zijn volgens mij wel een zeer goede aankopen. De rest ken ik niet. Jammer dat je geen van de heldige welshmen hebt kunnen halen ;)

Geplaatst

Leuk idee! Ik ga je wat volgen met een van de mooie clubs in het Engelse voetbal! En als je nog een Welshe speler nodig hebt. Ik heb er nog eentje bij Millwall die ik maar al te graag kwijt wil :p

Geplaatst

mooi idee en een practig begin van je novelle,

wordt denk ik toch wel moeilijk om een vol Welsh team samen te stellen wat ook nog eens op premier league niveau moet meedraaien :S

Geplaatst

mooi idee maar niet eenvoudig... het begin spreekt mij wel aan!

100% Welsh? Dat zal niet makkelijk worden, zeker als ik bekijk dat er nu praktisch geen welshmen in uw ploeg zitten...

heel veel succes!

Geplaatst

Je staat voor een mooie uitdaging en Cardiff City moet toch in staat zijn om op middenlange termijn naar de hoogste divisie te promoveren. Mooie transfers die het team versterken en waarmee je subtop kan worden dit seizoen

Succes

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]