Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

'Het verhaal achter de liedjes' heb ik ook, idd ook echt prachtig. Ik kan je die cd wel even toesturen op msn.

• Antwoorden 771
  • Weergaven 30k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
Beter dan allemaal muziek van een jaar of 40 terug gaan invullen om interessant te doen :cab:

Ik ga ook even happen. In de top 50 van meest beluisterde artiesten (last.fm houdt dit netjes bij) zie ik de volgende artiesten staan;

The Clash (15e), Captain Beefheart & His Magic Band (32e), Pink Floyd (33e), Johnny Cash (36e) en Nick Drake (50e). Deze bands/artiesten bestaan volgens mij niet meer.

Daarbij toegevoegd dat bands als R.E.M, The Tragically Hip, Nick Cave & The Bad Seeds en Morrissey (en daarvoor The Smiths) al heel wat jaren meegaan en stammen uit de jaren '80.

Ik luister dit dus het meest, samen met ook modernere muziek (Elbow, Snow Patrol, Kings Of Leon, Babyshambles, The Killers, Interpol). Ben ik nu iemand die interessant loopt te doen? Over smaak valt niet te twisten.

Geplaatst

Dit moet je niet als een belediging opvatten ofzo, maar ik ga het proberen uit te leggen.

Je groeit nu op, en dus is het voor de meesten (zoals Sebas en ik) logisch dat je de muziek luistert van artiesten uit de eigen tijd. Omdat je daarmee opgroeit zegmaar. Als je dan muziek gaat luisteren van 30 jaar oud, kan dat een beetje overkomen van 'kijk mij eens interessant doen met mijn goede muzieksmaak want ik hou van oudere muziek die ook door ouderen gewaardeerd wordt.' Zoiets. Terwijl wij juist meer van muziek houden die nu gemaakt wordt, omdat van nu is en voor ons ook onze smaak. Beetje vaag verhaal, maar hoop dat dat het iets duidelijker maakt.

Geplaatst

@Denny

Als je er van uit gaat dat mensen dat alleen maar doen om interessant over te komen, en niet om hun muzieksmaak en -kennis te verbreden...

Maar deze aanname is - en ik denk dat ik namens andere forumleden spreek als ik dit zeg - verkeerd.

Een paar jaar terug ben ik - overigens via dit forum - in aanraking gekomen met wat bands (Maxïmo Park, Interpol, Bloc Party). Vervolgens ben ik naar groepen waar zij door beïnvloed gaan luisteren en ben ik via last.fm steeds nieuwe groepen gaan ontdekken. Daarom luister ik ook veel oude muziek. Heeft niks te maken met een imago naar ouderen toe.

Geplaatst
@Denny

Als je er van uit gaat dat mensen dat alleen maar doen om interessant over te komen, en niet om hun muzieksmaak en -kennis te verbreden...

Maar deze aanname is - en ik denk dat ik namens andere forumleden spreek als ik dit zeg - verkeerd.

Een paar jaar terug ben ik - overigens via dit forum - in aanraking gekomen met wat bands (Maxïmo Park, Interpol, Bloc Party). Vervolgens ben ik naar groepen waar zij door beïnvloed gaan luisteren en ben ik via last.fm steeds nieuwe groepen gaan ontdekken. Daarom luister ik ook veel oude muziek. Heeft niks te maken met een imago naar ouderen toe.

Uiteindelijk komt het ook allemaal neer op 1 ding, en dat is smaak. Misschien dat het ook daarom is dat sommigen zich niet kunnen voorstellen dat jij de muziek die je luistert echt goed vindt.

Als ik bijvoorbeeld al deze lijstjes zie, doet me dat echt helemaal niets. Ik heb een totaal andere muzieksmaak, en deze lijst is voor mij dan ook vrij weinig waard.

Ik ontdek ook steeds nieuwe artiesten, door featurings met artiesten die ik al kende enzovoort. Ook daar zitten artiesten tussen die al wat ouder zijn, dus oudere muziek is zeker niet per definitie slecht. Maar zoals ik al zei zal het vooral wel komen door verschil in smaak.

Geplaatst

Toch snap ik niet hoe je in deze tijd op het idee komt om muziek uit de jaren 60/70 te gaan luisteren maar zal wel aan mij liggen.

Geplaatst
  • Auteur
Toch snap ik niet hoe je in deze tijd op het idee komt om muziek uit de jaren 60/70 te gaan luisteren maar zal wel aan mij liggen.

Meegekregen van mn vader (in mijn geval).

Plus als je radio luistert hoor je zowiezo toch ook oudere muziek? En als dat goed klinkt dan ga je zelf op ontdekking naar meer van die muziek en zo begint het ook..

Geplaatst

Oke mijn vader zat altijd keihard The Beatles te draaien (hij had een jukebox met al die muziek, was ook hippie) vroeger en dan had ik juist zoiets: ophouden man!!!1 :cab: Maar zo kijk ik er dus naar.

Geplaatst
  • Auteur
Oke mijn vader zat altijd keihard The Beatles te draaien (hij had een jukebox met al die muziek, was ook hippie) vroeger en dan had ik juist zoiets: ophouden man!!!1 :cab: Maar zo kijk ik er dus naar.

Ja bij mij was het vooral Pink Floyd, dat vond ik ook eerst zwaar kut maarja dan opeens zag ik het licht :cab:;)

Geplaatst

Mijn vader was niet van Pink Floyd, ik wel. The Who heeft hij wel gemeen met me en The Clash ook (hij is helemaal weg van London Calling). In mijn geval is die invloed heel gering geweest.

Geplaatst

Het gaat bij mij niet om het jaartal, maar of het goede muziek is of niet. En toevallig vind ik de muziek uit m'n vaders tijd veel beter dan de muziek van nu, dus luister ik dat. Ik kan er in principe ook niks aan doen dat ik de meeste muziek van nu kut vind.

Geplaatst

Invloeden van bands van nu komen uit het verleden. Bands van nu hebben meestal een geluid dat afgeleid is van een eerdere band, en als je geïnteresseerd bent in muziek en er meer over wil weten, ga je op zoek naar die originele bron. Zo kijk ik bijvoorbeeld bij hiphop-nummers altijd waar ze de sample vandaan hebben gehaald, en zo staan er zo uit m'n hoofd twee in m'n top 100 (Melanie Safka - Leftover Wine komt van Cunninlynguists - What'll You Do, en Mickey Newbury - Wish I Was komt van Cunninlynguists - Georgia).

Tegenwoordig is muziek veel meer overgeproduceerd dan in het verleden. Tegenwoordig mist er vaak een stuk emotie, oprechtheid (denk aan al die one hit wonders van platenmaatschappijen), dat vind je in oudere muziek wel terug. Dat wil overigens niet zeggen dat je het nu niet meer hebt, je moet alleen verder zoeken dan TMF/MTV om het tegen te komen. Kijk bijvoorbeeld maar in lijstjes van Simon, Lukas, Erik, Neel en mij, genoeg muziek nog uit de jaren '90 en '00.

Dat die soort muziek nu moeilijker is om te vinden, komt door de verpaupering in de muziekwereld die is ingezet in de jaren '80 (glamrock, om maar iets te noemen) en zich nu nog steeds doorzet in de mainstream (Soulja Boy bv.).

Voor mij 100 keer liever Led Zeppelin (wat de grootste band ter wereld was begin jaren '70) dan een band van nu als Nickelback (waarbij door druk van platenmaatschappijen en radio alles hetzelfde klinkt).

Geplaatst
Tegenwoordig mist er vaak een stuk emotie, oprechtheid (denk aan al die one hit wonders van platenmaatschappijen), dat vind je in oudere muziek wel terug. D

Dat die soort muziek nu moeilijker is om te vinden, komt door de verpaupering in de muziekwereld die is ingezet in de jaren '80

Volledig met deze dingen eens, vooral het eerste. Wat ik me nl afvraag is of jullie hiphop/house/iets anders luisteren omdat het lekker wegluisterd, of doet het ook iets met je?

Geplaatst

Het meeste luister ik omdat het lekker wegluistert. Maar soms doet het ook wel wat met me. Ligt eraan in wat voor stemming je bent enzo he. Maar Led Zeppelin bijvoorbeeld. Ik heb daar wel eens een paar nummers van geluisterd omdat ze hoog stonden in dit soort lijstjes enzo, maar die nummers deden me dus helemaal niets.

Geplaatst
Volledig met deze dingen eens, vooral het eerste. Wat ik me nl afvraag is of jullie hiphop/house/iets anders luisteren omdat het lekker wegluisterd, of doet het ook iets met je?

Sommige hiphoptracks doen zeker wel wat met me, en dat vind ik dan ook de mooiste, de rest luister ik vooral omdat het lekker wegluisterd ja.

Geplaatst

Muziek is hier sowieso achtergrond, niet iets waar ik echt op zit te letten. Ik weet meestal wel de lyrics of iig waarover het gaat, maar echt mijn muzieksmaak laten bepalen door de tekst en inhoud, nee, zo zit ik niet in elkaar.

Qua smaak ben ik dan weer beïnvloed door enerzijds mijn pa (CDs van AC/DC, Pink Floyd, CCR, GnR, Deep Purple, Joe Cocker, kleinkust ... ) anderzijds mezelf (radio in mijn auto staat altijd op Nostalgie en mijn voorkeur voor hiphop (al zal de echte hiphoplover mijn smaak wrs té mainstream vinden)).

Geplaatst
Het meeste luister ik omdat het lekker wegluistert. Maar soms doet het ook wel wat met me.

Sommige hiphoptracks doen zeker wel wat met me, en dat vind ik dan ook de mooiste, de rest luister ik omdat het lekker wegluisterd ja.

Hier kan ik me dan weer in vinden, alleen dan met oude rock. Ieder z'n ding he ;)

@WiWa: Als ik muziek luister is het geen achtergrond voor me, dus daar kan ik me dan weer niet in vinden :p

Geplaatst

Net alsof er geen inhoudelijk goede hiphop bestaat...ik heb niet alleen inhoudelijk goede muziek nodig (qua tekst) maar mag ook graag luisteren naar instrumentale hiphop. Mijn lijst is alleen hiphop maar niet alleen inhoudelijk goed. Ik maak gewoon een lijst aan de hand van wat ik goed vind klinken en een goede tekst is altijd mooi meegenomen maar geen vereiste.

Geplaatst
Net alsof er geen inhoudelijk goede hiphop bestaat...ik heb niet alleen inhoudelijk goede muziek nodig (qua tekst) maar mag ook graag luisteren naar instrumentale hiphop. Mijn lijst is alleen hiphop maar niet alleen inhoudelijk goed. Ik maak gewoon een lijst aan de hand van wat ik goed vind klinken en een goede tekst is altijd mooi meegenomen maar geen vereiste.

Amen.

Geplaatst

Oh jazeker wel, klopt ook. Maar daar hebben we nog... 8, 9... andere topics voor? ;)

Nee, je hebt gelijk, continue.