Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 771
  • Weergaven 30k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

Had ik nou maar Sufjan Stevens - The Black Hawk War, Or, How To Demolish An Entire Civilization And Still Feel Good About Yourself In The Morning, Or, We Apologize For The Inconvenience But You're Going To Have To Leave Now, Or I Have Fought The Big Knives And Will Continue To Fight Them in m'n lijst gezet.:m:

Geplaatst

Op een eervolle 3de plaats, met een 2759ste positie in de eindlijst vinden we The Decemberists met hun track:

The Island: Come & See/the Landlord's Daughter/you'll Not Feel The Drowning

Hmm, die was ik zowaar dit jaar vergeten, stond er vorig jaar wel in.

Geplaatst
blabla

- Op 1 Nederlandstalige uitzondering is de Top 50 geheel Engelstalig.

_O_ god zij dank

Geplaatst

Hopen dat mijn 90 punten voor Paranoid Android een mooie stijging hebben opgeleverd ;c

Leuk simon, ik ben weer zeer benieuwd!

Geplaatst

Cool Simon! Leuke feitjes om te lezen, en nieuwsgierigmakerij (y)

@pietje: dat zou goed kunnen :) Ik had hem op 2, en een aantal mensen nog redelijk hoog in de lijst.

Geplaatst
Hopen dat mijn 90 punten voor Paranoid Android een mooie stijging hebben opgeleverd ;c

Leuk simon, ik ben weer zeer benieuwd!

hoop het ook.. p.a. moet alleen wel vanaf plek 19 komen.... maar ik klaag niet als zij degenen zijn die november rain van plek 1 aftrappen

Geplaatst
  • Auteur

100 (135) Evanescence - My Immortal

Punten: 293

Nominaties: 5

99 (94) Linkin Park - In The End

Punten: 293

Nominaties: 7

98 (106) Van Dik Hout - Stil in mij

Punten: 294

Nominaties: 6

97 (161) Creedence Clearwater Revival - Who'll Stop The Rain

Punten: 297

96 (49) Sufjan Stevens - Chicago

Punten: 300

Nominaties: 8

Chicago is een nummer met een verhaal. Er zijn heel wat versies vooraf gegaan aan de definitieve albumversie, getuige ook de 3 alternatieve versies op “The Avalancheâ€, een album vol nummers die het niet haalden op “Illinoisâ€. Ook dit album met op z’n zachtst gezegd leftovers is een aanrader voor liefhebbers. Hoewel het niet zo consistent is als de twee voorgaande studioalbums, staan op die plaat ook nog enkele prachtige nummers.

Het nummer Chicago kan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden. Sommige mensen denken aan abortus, sommigen aan het loskomen van ons materialistische bestaan. Wat als een paal boven water staat, is dat er weer referenties naar een God worden gemaakt, zoals in de meeste van Sufjan zijn liedjes. Chicago is heel lang mijn ringtone geweest voor berichten, omdat de openingsakkoorden zo fijn overgaan in die orchestrale muur van geluid.

Gino

95 (141) Coldplay - Trouble

Punten: 303

94 (205) Gary Jules - Mad World

Punten: 305

[YOUTUBE]D1Nq086QB1Q[/YOUTUBE]

Geplaatst

Met onder andere Trouble, heerlijk _O_.

Hoe snel gaan de updates ongeveer verlopen Simon?

Geplaatst
  • Auteur

Ja geen idee, de eerste 50 worden vandaag, morgen en overmorgen gepost, dus ik doe wel als ik zin heb :cab:

Morgen ben ik dr trouwens niet, dan neemt Gino de boel even over.

Geplaatst

De fans kunnen tevreden zijn, meteen Coldplay in de eerste post. Meer moet dat niet zijn, me dunkt.

Geplaatst
  • Auteur

93 (145) The Police - Every Breath You Take

Punten: 306

92 (122) Sufjan Stevens - John Wayne Gacy Jr.

Punten: 313

John Wayne Gacy jr. was een Amerikaanse seriemoordenaar. Hij werd veroordeeld en later geëxecuteerd voor de verkrachting van en moord op 33 jongens en mannen, van wie hij er tussen 1972 en 1978 29 in zijn kruipruimte had begraven. Gacy was berucht onder de namen Killer Clown of Pogo de Clown omdat hij zich verkleedde als clown en zo kinderen vermaakte op feestjes.

Gacy zat gevangen in de befaamde Joliet-gevangenis in Illinois, voor serie-liefhebbers bekend als het decor van de serie Prison Break.

De executie van Gacy verliep niet geheel vlekkeloos; de chemicaliën die voor de dodelijke injectie gebruikt werden, vermengden zich zo, dat ze samenklonterden en het 27 minuten duurde voordat Gacy daadwerkelijk dood was. Dit was voor de staat Illinois aanleiding om een andere methode van dodelijke injectie te gaan hanteren. De laatste woorden van Gacy hielden in dat het doden van hem geen van de slachtoffers zou doen herleven en zijn laatste woorden waren "You can kiss my ass", gezegd tegen de bewaker die hem begeleidde naar de executieruimte.

Sufjan Stevens bezingt in zijn nummer de daden van deze “Killer Clown†en voegt daar aan het einde aan toe; “and in my best behaviour, I am merely just like him. Look underneath the floorboards for the secrets I have hid.†Heeft Sufjan ook iets te verbergen, of bedoelt hij dat iedereen een paar lijken in de kast heeft?

Gino

91 (56) Alan Parsons Project - Old and Wise

Punten: 317

Nominaties: 4

90 (138.) Jeff Buckley - Last Goodbye

Punten: 319

[YOUTUBE]sjPZLFiYpbA[/YOUTUBE]

89 (165) Muse - Citizen Erased

Punten: 320

88 (34) John Lennon - Imagine

Punten: 320

87 (127) Snow Patrol & Martha Wainwright - Set The Fire To The Third Bar

Punten: 323

[YOUTUBE]uWGiK8N8Z_w[/YOUTUBE]

Geplaatst

Wat een crappy optreden van Buckley zeg, hij maakt er een zooitje van in dat filmpje. Maargoed, nice Citizen Erased _O_ Last Goodbye _O_ en natuurlijk Coldplay _O_ _O_ _O_

Geplaatst
  • Auteur

Als je wat beters hebt gevonden, posten maar. Bijdrages worden geapprecieerd (y)

Geplaatst

Zo, mijn eerste nominatie staat er ook bij. Citizen Erased was mijn nummer 19. Leuk dat het weer begonnen is!

Geplaatst

Last Goodbye, Old And Wise, John Wayne Gacy Jr, Set The Fire...

De lijst is al enkele goede nummers rijk, zie ik alweer. De laatste 3 in het bijzonder, die stonden nog in mijn ranglijst als ik me niet vergis. Tof. :)

Geplaatst
  • Auteur

86 (193) Beatles - A Day in the Life

Punten: 325

[YOUTUBE]nftY197p8Uw[/YOUTUBE]

85 (77) Beatles - Let it be

Punten: 328

Nominaties: 7

84 (37) Robbie Williams - Angels

Punten: 328

Nominaties: 8

83 (57) Muse - New Born

Punten: 333

[YOUTUBE]8e3Amp4SgOY[/YOUTUBE]

82 (65) The Animals - House of the Rising Sun

Punten: 335

81 (95) Robbie Williams - Feel

Punten: 338

80 (99) Dire Straits - Money For Nothing

Punten: 340

79 (1378.) Yann Tiersen - Comptine d'un autre éte: L'après-midi

Punten: 341

Een grote naam in Frankrijk, maar daarbuiten jammer genoeg nog steeds redelijk onbekend, is Yann Tiersen. De man is amper 39 jaar oud maar heeft al een indrukwekkend resumé bij elkaar gecomponeerd. Hij leverde al 6 studioalbums af waaronder het hele mooie Rue des Cascades uit 1996. Na een nationale doorbraak met Le Phare, en met ervaring in het componeren in filmmuziek voor enkele kortfilms, kreeg hij in 2001 het aanbod om de soundtrack te schrijven voor Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, één van de mooiste films van het afgelopen decennium. In geheel eigen stijl, met een voorkeur voor klassieke muziek en het gebruik onder andere piano en viool, leverde Tiersen een puur meesterwerkje af, met als hoogtepunten het bekende
en natuurlijk ook dit nummer. Het leverde hem in één klap een pak meer bekendheid op in de film- en muziekwereld. Enkele jaren later schreef Tiersen ook nog de soundtrack voor Good Bye Lenin!.

[YOUTUBE]qBZPa-kLLCE[/YOUTUBE]