Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 771
  • Weergaven 30k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

Jeff Buckley - Last Goodbye studio versie HD

7dLAsHpMiBc

Geplaatst

Simon heeft me net verwittigd van 't feit dat ik de enige ben die op de Beta Band heeft gestemd :( wat moet er worden van deze lijst als jullie de beste band ter wereld links laten liggen :(

Geplaatst

Ik heb de beste band ter wereld echt niet links laten liggen hoor, en jij ook niet.

Geplaatst

Prachtig filmpje in HD _O_ ooooooooooooooooooooooh did you say: no, this can't happen to me?!!

Geplaatst
Ik heb de beste band ter wereld echt niet links laten liggen hoor, en jij ook niet.

Is het lekker warm, daar in de anus van Martin? Moet haast wel, want je bent er met geen stokken uit te krijgen.

Geplaatst
Is het lekker warm, daar in de anus van Martin? Moet haast wel, want je bent er met geen stokken uit te krijgen.

Ik zit in die van Champion hoor :cab:

Geplaatst

Niet zo bijdehand +

geloofmenoumaar.png

Geplaatst

Begin jij nu ook al met die plaatjes ;e :P! Maar ik zal morgen wel een paar nummertjes van ze opzoeken ;)

Geplaatst
  • Auteur

Het is iig niet heel erg toegankelijk vind ik. Erg wazige muziek; of je vindt het briljant of helemaal niets :)

Geplaatst

Pfff dat amelie nummer is mooi hoor, leuk simpel pianostukje van yann tiersen, maar als je die shit in een top100 gaat geven ga je beter eens naar brahms of beethoven luisteren :S

Geplaatst
Heb je het nou over Coldplay of over Thomas' band? :p

Hij heeft het over Beta Band.

Kon je ook wel opmaken uit "niet heel erg toegankelijk" en "best wazig"

Geplaatst
Hij heeft het over Beta Band.

Kon je ook wel opmaken uit "niet heel erg toegankelijk" en "best wazig"

Haha, beet!

Geplaatst

walnood, toegankelijker betekent niet meteen beter. als dat zo zou zijn zou iedereen alleen met hoeren willen neuken, aangezien hun kutten hartstikke toegankelijk zijn. toch gaan de meeste mensen voor een wat minder toegankelijkere kut omdat ze dat toch leuker/prettiger/beter vinden...

Geplaatst
walnood, toegankelijker betekent niet meteen beter. als dat zo zou zijn zou iedereen alleen met hoeren willen neuken, aangezien hun kutten hartstikke toegankelijk zijn. toch gaan de meeste mensen voor een wat minder toegankelijkere kut omdat ze dat toch leuker/prettiger/beter vinden...

Als je geen geld te makken hebt is de kut van een hoer juist weer ontoegankelijker dan die van een Bijlmerbewoonster. Breezer <3

Geplaatst

78 (328.) Radiohead - Pyramid Song

Punten: 345

Nominaties: 5

Mocht Pyramid Song het eerste nummer zijn dat je ooit van Radiohead hebt gehoord, dan kan het je weleens afschrikken. Niet zo vreemd ook, want er wordt een soort buitenaardse, onwerkelijke sfeer neergezet en echt vrolijk klinkt het ook niet. Toch is het nummer typerend voor de band die er achter zit: een wat serieuzere toon en experimentele, niet-toegankelijke muziek.

Voor de fans is Pyramid Song vooral een nummer dat je in een andere wereld kan brengen. Het is een soort reis, zoals ook in de clip wordt uitgebeeld met een onderzeese ontdekkingstocht waarin je wordt meegenomen. Radiohead beschouwt het nummer als “hoogtepunt in hun loopbaan†en leadsinger Thom Yorke zou bij het horen van een vroege versie van de opname hebben gezegd dat het "het beste wat we ooit opgenomen hebben" was.

Het werd al opgenomen ten tijde van hun legendarische album Kid A, maar pas drie jaar later uitgebracht als eerste single van Amnesiac. Ondertussen hadden ze het wel al jaren in hun vaste playlist voor concerten opgenomen.

Thomas

[YOUTUBE]x7cHZDCDBrE[/YOUTUBE]

77 (226) Muse - Knights of Cydonia

Punten: 348

Nominaties: 4

76 (66) dEUS - Instant Street

Punten: 351

[YOUTUBE]eJMw4IYFCoA[/YOUTUBE]

75 (213) Franz Ferdinand - Take Me Out

Punten: 351

Nominaties: 8

74 (201) REM - Everybody Hurts

Punten: 361

Nominaties: 6

73 (53) Aerosmith - I don't want to miss a thing

Punten: 361

Geplaatst

Pssst, pas even de naam van het topic aan. Er zitten normaal geen 100 liedjes in een top 50. :D

Geplaatst

Pssst, de eerste 50 is waar de lijst uiteindelijk om draait, de nummers 51 tot 100 zijn puur teasers ;)

Geplaatst

72 (31) Radiohead - Karma Police

Punten: 363

Nominaties: 9

71 (241) Wolf Parade - Kissing The Beehive

Punten: 369

Vorig jaar vernoemde ik dit nummer in mn overzichtje van opmerkelijke nieuwkomers. Ik haal er nog even mn woorden van toen bij.

"Mijn favoriete nummer van het afgelopen jaar is zonder twijfel Kissing the Beehive van het Canadese Wolf Parade. Het nummer is de bijna 11 minuten lange geniale afsluiter van het album At Mount Zoomer, een episch nummer wat heel erg 'classic rock' klinkt en door een aantal geweldige solo's doet terugdenken aan die eindeloze nummers uit de jaren '70."

En tot mijn grote vreugde hebben meer mensen het licht gezien en dit nummer in hun lijstje gezet, want hij komt zowaar nieuw binnen in de bovenste 100. :) Op naar de top 50 volgend jaar!

Onderstaand is een live-versie, enige volledige die ik vond via YouTube. Maar het komt er niet helemaal super uit.. Filmpje wat ik vorig jaar postte is van YT gehaald jammer genoeg..

Simon

[YOUTUBE]xhh2eeg_jPw[/YOUTUBE]

70 (41) Coldplay - Fix You

Punten: 372

69 (137) Snow Patrol - Shut Your Eyes

Punten: 373

68 (32) Cranberries - Zombie

Punten: 376

Nominaties: 8

The Cranberries waren een Ierse alternatieve rockband, maar met dit nummer gingen ze nog een klein stapje verder. Zombie is een stuk zwaarder dan de meeste van hun andere nummers en draagt ook een erg 'donkere' sfeer met zich mee, dat alles heeft natuurlijk te maken met het feit dat dit nummer geschreven werd als protest tegen het geweld in Noord-Ierland tussen katholieken en protestanten, zoals iedereen intussen ongetwijfeld al weet. Zangeres Dolores O’Riordan zei dat het nummer geschreven was als protest tegen de IRA bomaanslagen van 1993, waarbij twee kinderen omkwamen. De problemen in Noord-Ierland zijn ook wel bekend als de uitdrukking “The Troublesâ€.

Zombie kwam in vijf landen op nummer 1 te staan in de hitlijsten, te weten Australië, Oostenrijk, Duitsland, Frankrijk en België.

Het nummer is diverse malen gecoverd, maar de meest bekende cover is toch wel de hardcoreversie van PCP, later verwerkt tot de hardstyleversie van DJ Duco. Ook kreeg het nummer een plaatsje in de Amerikaanse versie van de serie The Office, waarin Andy het spontaan begint te zingen om zijn collega’s te frustreren.

Gino

sg3MS_rKSp0

Geplaatst

Inmiddels ook al mijn nummer 3: Instant Street en nummer 70: Pyramid Song, voorbij zien komen. Verwacht zeker nog twee nummers uit mijn lijst: The New, mijn nummer 1 en Black, mijn nummer 2. Ben ik toch nog minder Indie dan ik dacht. :(

EDIT: Oh ja, Stranded en Run waarschijnlijk ook nog..