Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 771
  • Weergaven 30k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
Vreven, gezwicht voor de commercie :(.

Ja, nu ik erover nadenk besef ik ook dat Paranoid Android er waarschijnlijk instaat. Waar gaat het heen. :(

Geplaatst
Vreven, gezwicht voor de commercie :(.

HULDE aan de commercie :LO:

Geplaatst

67 (162) The Arcade Fire - Intervention

Punten: 379

Nominaties: 5

[YOUTUBE]He1Yq_D7Jv0[/YOUTUBE]

66 (81) Rolling Stones - Sympathy For The Devil

Punten: 387

Nominaties: 6

65 (79) Metallica - Fade to Black

Punten: 390

Het eerste, maar zeker nog niet de laatste Metallica in de lijst is dit nummer, afkomstig van het meest experimentele Metallica-album Ride the Lightning uit 1984. Bijna 25 jaar oud alweer, en tevens de eerste “ballad†die Metallica ooit uitbracht. Dit zwaar melancholische nummer werkt na een akoestisch begin naar een climax, waarbij de melodie centraal staat.

Het nummer werd geschreven nadat Metallica haar instrumenten gestolen werden. In deze begintijd had Metallica het niet zo breed, en betekende deze diefstal bijna het einde van een sluimerende superband. Vandaar misschien dat alles in dit nummer puur en ongepolijst aanvoelt.

James Hetfield zei ooit over het nummer: “Ik kwam thuis bij mijn toenmalige vriendin, en haar zusje had deze plaat keihard opstaan, en speelde het continu. Toen besefte ik, hey, onze muziek betekent echt wat voor de jeugd.â€

Gino

64 (44) Golden Earring - Radar Love

Punten: 394

Nominaties: 8

63 (117) Pink Floyd - Another Brick in the Wall

Punten: 396

Nominaties: 9

62 (155) Johnny Cash - Hurt

Punten: 397

Dit nummer betreft een cover van het origineel van Nine Inch Nails, dat in 1994 uitgegeven werd op het album The Downward Spiral. Johnny Cash coverde het nummer op zijn American albumseries, een reeks coveralbums die hij vlak voor zijn dood in 2003 nog opnam. De begeleidende video, waar beelden te zien zijn uit het leven van Johnny Cash, won een Grammy en een Country Music Award.

Het nummer werd aan Cash voorgesteld door de producer van de American series, Rick Rubin, een vriend van NIN-frontman Trent Reznor. Reznor was op zijn beurt gevleid door de eer die hem ten deel viel, maar vond de opzet tegelijkertijd een beetje gemaakt aandoen. Hij nam al snel zijn woorden terug: “I pop the video in, and wow… Tears welling, silence, goose-bumps… Wow. [i felt like] I just lost my girlfriend, because that song isn't mine anymore… It really made me think about how powerful music is as a medium and art form. I wrote some words and music in my bedroom as a way of staying sane, about a bleak and desperate place I was in, totally isolated and alone. [somehow] that winds up reinterpreted by a music legend from a radically different era/genre and still retains sincerity and meaning — different, but every bit as pure.â€

Gino

[YOUTUBE]o22eIJDtKho[/YOUTUBE]

Geplaatst

Tof weer knul!

Daar gaat m'n reputatie trouwens. Met Intervention ook de nummer 16 van mijn lijst in de eindlijst. ;)

Geplaatst

SKrceZxL8r8

Ik maak zeker geen propaganda voor de band (ben een beetje op ze afgeknapt na een aantal posts van bijv. Gino in dit topic), maar ik vind het jammer dat zo'n nummer dit jaar behoorlijk is gedaald in de lijst.

Geplaatst

Eén van de weinige Coldplay-nummers waarvan ik het een zegening vind dat ie gezakt is in de lijst.

Geplaatst

@ Thomas: Welke nog meer dan Clocks, Viva la Vida en FIx You eigenlijk?

Geplaatst

Err Clocks had ik op 5 in mijn lijst dus die zie ik liever stijgen. Maar die andere twee mogen wat mij betreft zakken.

Geplaatst

Ow, dan ben ik in de war, excuus! Maar had je nog meer nummers die je slecht vond?

Geplaatst

Vaste stelregel: alles van X&Y en Viva La Vida is slecht.

Alles van daarvoor is proper.

Geplaatst

Over X&Y en Viva La Vida heb je gelijk, wat een bagger is dat. Ik kan maar weinig Coldplay waarderen, maar wil zeker geen discussie over deze al veel besproken band op doen waaien.

Wel wat verrassingen in de top 100, ik had Intervention bijvoorbeeld niet verwacht. Mooi natuurlijk dat Hurt, Kissing The Beehive en Knights Of Cydonia meedraaien in de top. Bij de dalers zitten ook wel nummers die ik als 'overschat' beschouw, al met al dus positieve noten vanuit Prinsenbeek.

Geplaatst

De helft van dit topic staat vol met dat coldplay gejammer van iedereen, kap daar toch eens mee :cab:

Geplaatst
  • Auteur

61 (154) Foo Fighters - Everlong

Punten: 398

[YOUTUBE]8zvOrvgI_Co[/YOUTUBE]

60 (90) Pearl Jam - Alive

Punten: 399

Nominaties: 7

59 (60) The Doors - The End

Punten: 414

58 (97) Metallica - Enter Sandman

Punten: 415

Een klassieke opener bij vele concerten, dit nummer van het gelijknamige album uit 1991. Bij de concertopening wordt de videoclip van het nummer gemixt met videobeelden van The Ecstasy of Gold van Ennio Morricone, om zo de overgang tussen de intro en het beginnummer vloeiender te laten verlopen.

Frontman James Hetfield vond dat het nummer nogal catchy en commercieel klonk, en besloot daarom om de originele tekst bij het nummer extra donker te maken. Het origineel ging over het kapotmaken van de perfecte familie, compleet met referenties naar de wiegendood. Voor het eerst kwamen drummer Lars Ulrich en producer Bob Rock naar Hetfield toe met de opmerking dat ze vonden dat hij betere teksten kon schrijven, en zodoende kreeg het nummer zijn huidige tekst. Het bleef echter de leidraad voor het complete album.

Doordat Enter Sandman zo lekker rockt en gebruikt werd als opener bij concerten, is het ook in de sport een graag gehoord nummer geworden bij entrees. De levende legende en vaste “closer†Mariano Rivera van de New York Yankees (honkbal) komt op met dit nummer. Daarnaast hebben een reeks college football teams dit nummer als opener, waarvan de Virginia Tech Hokies toch wel de indrukwekkendste entree hebben. Wat een kick moet het zijn om daar het veld te betreden. (zie onderstaande filmpjes)

Als laatste triviale feitje kwam Enter Sandman in 2003 in opspraak, toen bekend werd dat het nummer gebruikt werd om Iraakse niet-coöperatieve gevangenen te “krakenâ€, door ze iets te laten horen wat tegen hun culturele geloof in ging.

Gino

AwmuPK9OEC4

8rQvu2lm_cw

Geplaatst
  • Auteur

57 (35) Bob Dylan - Like a Rolling Stone

Punten: 418

Nominaties: 8

56 (115) Radiohead - No Surprises

Punten: 420

[YOUTUBE]if05nLsUHyk[/YOUTUBE]

55 (160) Coldplay - Viva La Vida

Punten: 427

54 (110) Oasis - Don't Look Back in Anger

Punten: 436

Geplaatst

Wat doet Viva La Vida daar? :cab:

Verder is Like a Rolling Stone geloof ik het tweede nummer uit mijn lijst dat ik langs zie komen :)

Geplaatst

Volgende uit de lijst is No Surprises. Verder staat Viva la Vida veel te hoog natuurlijk. Voor de rest is het wel weer erg leuk natuurlijk. :)

Geplaatst

Kissing the Beehive _O_ Verder ook John Wayne Gacy, Jr. en The End uit mijn lijst. Veel meer uit mijn lijst verwacht ik er niet in, of het moet Exit Music of Perfect Day zijn...

Geplaatst
Kissing the Beehive _O_ Verder ook John Wayne Gacy, Jr. en The End uit mijn lijst. Veel meer uit mijn lijst verwacht ik er niet in, of het moet Exit Music of Perfect Day zijn...

Had je Black er niet in?

Geplaatst

Met 'Enter Sandman' weer een nummer uit mijn lijst, de rest had ik niet, al kan ik enkele nummers wel waarderen. Viva La Vida zo hoog is geen verrassing (kijk maar naar de lijsten die radiozenders afspelen), maar niet minder onterecht hierdoor.

Geplaatst
enter sandman 'van het het gelijknamige album uit 1991.'?

je bedoelt neem ik aan het self-titled album uit 1991? ;)

..van de band idd ;)

Geplaatst
  • Auteur

53 (86) The Velvet Underground - Heroin

Punten: 438

[YOUTUBE]G8VIXnTL6O0[/YOUTUBE]

52 (47) Eric Clapton - Tears in Heaven

Punten: 441

Nominaties: 9

[YOUTUBE]7g2IlaDLVLo[/YOUTUBE]

51 (2264) Bruce Springsteen - Born to Run