Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Als je coach was van een voetbalclub?

Het gaat als volgt, je verteld hier hoe jij je team het liefst ziet spelen en wat jou t beste lijkt. Dus de formatie en dan wat vertellen over je tactiek. Dit kan je dan combineren met je favoriete elftal van spelers die nu nog spelen.

Geplaatst
  • Auteur

Als je coach was van een voetbalclub?

Het gaat als volgt, je verteld hier hoe jij je team het liefst ziet spelen en wat jou t beste lijkt. Dus de formatie en dan wat vertellen over je tactiek. Dit kan je dan combineren met je favoriete elftal van spelers die nu nog spelen.

Geplaatst

Hoe zou jij spelen?

moet dit niet bij voetbal? :no:

Geplaatst

Hoe zou jij spelen?

Geplaatst

Hoe zou jij spelen?

Idd. Ik heb hem verplaatst.

Morgen plaats ik mijn antwoord op de vraag van Erik :)

Geplaatst

Hoe zou jij spelen?

Idd. Ik heb hem verplaatst.

Morgen plaats ik mijn antwoord op de vraag van Erik :)

Geplaatst

Hoe zou jij spelen?

3-4-3 :)

om de simpele reden dat ik altijd voorstander ben van een systeem met vleugelspelers, en een inschuivende verdediger op het middenveld :)

Geplaatst

Hoe zou jij spelen?

3-4-3 :)

om de simpele reden dat ik altijd voorstander ben van een systeem met vleugelspelers, en een inschuivende verdediger op het middenveld :)

Geplaatst
  • Auteur

Hoe zou jij spelen?

Kijk, 433 en alle andere formaties staat gewoon voor waar je spelers staan in het veld, als over een tactiek spreekt kan je bijv. zeggen dat je met aanvallende vleugelverdedigers speelt of op het middenveld met de punt naar achteren speelt, en dat de centrale dan misschien de rol krijgt om als de aansluiting tussen het middenveld en de verdediging te functioneren of dat juist een verdediger doorschuift naar die positie en dan in die rol gaat spelen... en ga zo maar door.

Geplaatst
  • Auteur

Hoe zou jij spelen?

Kijk, 433 en alle andere formaties staat gewoon voor waar je spelers staan in het veld, als over een tactiek spreekt kan je bijv. zeggen dat je met aanvallende vleugelverdedigers speelt of op het middenveld met de punt naar achteren speelt, en dat de centrale dan misschien de rol krijgt om als de aansluiting tussen het middenveld en de verdediging te functioneren of dat juist een verdediger doorschuift naar die positie en dan in die rol gaat spelen... en ga zo maar door.

Geplaatst

Hoe zou jij spelen?

Ik zou mijn systeem in eerste instantie aanpassen aan de ploeg die ik train. Ik ga echter uit van een ideaal:

<--*             *-->

*

*                                   *

*

*                   *                   *

*

*

Je past je in deze tactiek altijd aan aan de tegenstander. Tegen een systeem met twee spitsen, zal één van de centrale verdedigers doorschuiven, de backs komen standaard naar binnen. Tegen drie spitsen zijn de backs en de voorstopper mandekkers.

Voorin trekken de spitsen naar buiten. Zo trekken ze een gigantisch gat voor de andere spit, zichzelf of de aanvallende middenvelder.

Geplaatst

Hoe zou jij spelen?

Ik zou mijn systeem in eerste instantie aanpassen aan de ploeg die ik train. Ik ga echter uit van een ideaal:

<--*             *-->

*

*                                   *

*

*                   *                   *

*

*

Je past je in deze tactiek altijd aan aan de tegenstander. Tegen een systeem met twee spitsen, zal één van de centrale verdedigers doorschuiven, de backs komen standaard naar binnen. Tegen drie spitsen zijn de backs en de voorstopper mandekkers.

Voorin trekken de spitsen naar buiten. Zo trekken ze een gigantisch gat voor de andere spit, zichzelf of de aanvallende middenvelder.

Geplaatst

Hoe zou jij spelen?

Ik zou het liefst de volgende formatie hanteren:

*         *
               *
 *                        *
               *
 *       *          *     *

*

De de verdedigende middenvelder kan doorschuiven naar het middenveld en 1 centrale verdediger kan doorschuiven naar de posititie van de verdedigende middenvelder. De beide vleugelverdedigers gaan dan naar binnen.

Geplaatst

Hoe zou jij spelen?

Ik zou het liefst de volgende formatie hanteren:

*         *
               *
 *                        *
               *
 *       *          *     *

*

De de verdedigende middenvelder kan doorschuiven naar het middenveld en 1 centrale verdediger kan doorschuiven naar de posititie van de verdedigende middenvelder. De beide vleugelverdedigers gaan dan naar binnen.

Geplaatst

Hoe zou jij spelen?

FL       FC       FR
       AMC
   ML       MR
       VMC
VL                VR
        LM

DM

Hierbij ga ik ervan uit dat de tegenstander ook met 3 aanvallers speelt.

De backs nemen de buitenspelers, en de laatste man de spits. 1 op1 dus.

De verdedigende middenvelder vult dan de gaten en zorgt voor rugdekking. Als de AMC van de tegenstand diep speelt pakt hij de AMC op, staat hij wat minder diep doet onze AMC dat.

De halfspelers zorgen voor de passes, maar dekken ook gewoon hun man.

De AMC is de spelverdeler met een goede inzicht, schot en conditie.

De buitenspelers moeten de actie maken, evt. man voorbij en voor de voorzetten zorgen.

De spits heeft maar 1 simpele taak en dat is de bal in het netje leggen.

Geplaatst

Hoe zou jij spelen?

FL       FC       FR
       AMC
   ML       MR
       VMC
VL                VR
        LM

DM

Hierbij ga ik ervan uit dat de tegenstander ook met 3 aanvallers speelt.

De backs nemen de buitenspelers, en de laatste man de spits. 1 op1 dus.

De verdedigende middenvelder vult dan de gaten en zorgt voor rugdekking. Als de AMC van de tegenstand diep speelt pakt hij de AMC op, staat hij wat minder diep doet onze AMC dat.

De halfspelers zorgen voor de passes, maar dekken ook gewoon hun man.

De AMC is de spelverdeler met een goede inzicht, schot en conditie.

De buitenspelers moeten de actie maken, evt. man voorbij en voor de voorzetten zorgen.

De spits heeft maar 1 simpele taak en dat is de bal in het netje leggen.

Geplaatst

Hoe zou jij spelen?

4-4-2 denk ik, zo spelen wij en dan speel je met 2 AMC aan de zijkanten eigenlijk. Werkt perfekt :) en dan een verdediger die doorschuift als extra middenvelder..

Geplaatst

Hoe zou jij spelen?

4-4-2 denk ik, zo spelen wij en dan speel je met 2 AMC aan de zijkanten eigenlijk. Werkt perfekt :) en dan een verdediger die doorschuift als extra middenvelder..

Geplaatst

Hoe zou jij spelen?

4-3-3 altijd.

Met een diepe spits en een nummer 10 erachter. De 2 op de vleugels moeten aan de zijlijn spelen en t achterlijntje halen. De 2 andere middenvelders controleren en kunnen mooi de aanvallers diepsturen. Van de 4 verdedigers moet er altijd minimaal 1 inschuiven als je aanvalt, of dat nou een linksback is die er over heen gaat of een centrale verdediger maakt niet veel uit. Ook al speelt de tegenstander met 3 aanvallers dan loop je ff 1op1, niets mis mee.

Verder veel combinerend spelen, 1-2'tjes, driehoekjes enzo..

Geplaatst

Hoe zou jij spelen?

4-3-3 altijd.

Met een diepe spits en een nummer 10 erachter. De 2 op de vleugels moeten aan de zijlijn spelen en t achterlijntje halen. De 2 andere middenvelders controleren en kunnen mooi de aanvallers diepsturen. Van de 4 verdedigers moet er altijd minimaal 1 inschuiven als je aanvalt, of dat nou een linksback is die er over heen gaat of een centrale verdediger maakt niet veel uit. Ook al speelt de tegenstander met 3 aanvallers dan loop je ff 1op1, niets mis mee.

Verder veel combinerend spelen, 1-2'tjes, driehoekjes enzo..

Geplaatst

Hoe zou jij spelen?

Het ligt natuurlijk, aan m'n spelersmateriaal.. das belangrijk

Als ik een topclub onder men hoede zou hebben, wordt het iets van 4-3-3/3-4-3

Maar bij kleinere clubs zou ik eerder 4-4-2 spelen..

4-3-3
-------------------------DM------------------------
---------------CV------------------CV--------------------
---RB-----------------------------------------LB-------------
---------------CM----------------CM----------------------------
-----------------------AM--------------------------------------
---RV-----------------SP----------------------LV-------------

Lijkt me vrij simpel.. geen doorschuivende centrale verdediger, wel aanvallende backs

Centrale middenvelders dienen als soort stofzuigers en moeten de boel ''controleren''

De aanvallende middenvelder dient als aangeefpunt, steekpasses en de spits ondersteunen

Vleugelspitsen moeten aan de zijlijn geplakt staan en de achterlijn halen

De spits moet een goede kopper zijn gezien de voorzetten die hij zal krijgen vanaf links en rechts

Geplaatst

Hoe zou jij spelen?

Het ligt natuurlijk, aan m'n spelersmateriaal.. das belangrijk

Als ik een topclub onder men hoede zou hebben, wordt het iets van 4-3-3/3-4-3

Maar bij kleinere clubs zou ik eerder 4-4-2 spelen..

4-3-3
-------------------------DM------------------------
---------------CV------------------CV--------------------
---RB-----------------------------------------LB-------------
---------------CM----------------CM----------------------------
-----------------------AM--------------------------------------
---RV-----------------SP----------------------LV-------------

Lijkt me vrij simpel.. geen doorschuivende centrale verdediger, wel aanvallende backs

Centrale middenvelders dienen als soort stofzuigers en moeten de boel ''controleren''

De aanvallende middenvelder dient als aangeefpunt, steekpasses en de spits ondersteunen

Vleugelspitsen moeten aan de zijlijn geplakt staan en de achterlijn halen

De spits moet een goede kopper zijn gezien de voorzetten die hij zal krijgen vanaf links en rechts

Geplaatst

Hoe zou jij spelen?

Elke spits zal 4-4-2 zeggen.

4-3-3, geeft veel druk op het middenveld en weinig bewegingsruimte voor de aanvallende linie.

4-4-2, geeft met de juiste aankleding hetzelfde effect, met de bewegingsruimte van de spitsen omdat de buitenste middenvelder nog op de plek 'moeten komen' en er niet al staan zoals in een 4-3-3 systeem.

Mijn systeem is dus een 4-4-2 met een aanvallende mid die met de punt naar voren speelt. 2 snelle, aanvallend ingestelde buitenmids en een controlerende, altijd aanspeelbare verdedigende mid.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]