Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Van Friesland via White Hart Lane naar Milaan

Aanbevolen reacties

Geplaatst
Heerenveen haalt onbekende trainer naar de club

Al weken gonst het in Friesland van de geruchten wie de nieuwe trainer van SC Heerenveen zou worden. Namen als Foppe de Haan, Pim Verbeek en Dick Advocaat werden genoemd, maar tot ieders verbazing heeft SC Heerenveen voor een onbekende trainer gekozen. De nog onbekende 26 jaar oude Maarten van der Linden staat vanaf vandaag aan het roer van Frieslands trots.

Van der Linden tekende vanmiddag een 1-jarig contract bij de club, en lijkt daarmee toch niet alle vertrouwen van het bestuur te krijgen. Voorzitter Riemer van der Velde verzekerde echter dat het bestuur gelooft dat SC Heerenveen zich onder Van der Linden weet te plaatsen in het linkerrijtje. Ook de woorden Europees voetbal werden hier en daar voorzichtig genoemd.

Van der Linden zelf gaf aan dat hij de komende periode zal gebruiken om de ploeg door te nemen en te bekijken of er versterkingen moeten komen. Hij weigerde in te gaan op vragen over spelers. Wel verzekerde hij dat er in principe niemand mag vertrekken, dus ook vedette Klaas-Jan Huntelaar niet. Zijn laatste woorden waren echter: "maar in de voetballerij weet je het maar nooit; wie een maand geleden had gezegd dat ik de nieuwe trainer van Heerenveen zou worden was voor gek verklaard."

Tja, daar stond ik dan; nieuwe club, nieuwe spelers en nog geen idee over een opstelling. Het eerste wat ik wilde doen was een groot aantal oefenwedstrijden regelen om de voorbereiding zo efficient mogelijk te gebruiken. Dus meteen een tweetal stages naar de Faoer en Malta geregeld, zodat we niet vier, maar liefst 12 oefenwedstrijden voor de boeg hadden. Mijn plan was namelijk om alle spelers een kans te geven, dus ook de onbekende jeugdspelers.

Een eerste blik op de spelersgroep leerde mij dat er vooral verdedigend de nodige versterkingen nodig waren. Zo had de ploeg maar één volwaardige rechtsback, en hield de bezetting in het centrum ook niet echt over.

De tactiek waarmee ik aan de slag wilde gaan was een 4-4-2 met een diepe spits en een bijsluitende aanvaller:

tactiek5kc.jpg

• Antwoorden 123
  • Weergaven 267
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur
Heerenveen haalt onbekende trainer naar de club

Al weken gonst het in Friesland van de geruchten wie de nieuwe trainer van SC Heerenveen zou worden. Namen als Foppe de Haan, Pim Verbeek en Dick Advocaat werden genoemd, maar tot ieders verbazing heeft SC Heerenveen voor een onbekende trainer gekozen. De nog onbekende 26 jaar oude Maarten van der Linden staat vanaf vandaag aan het roer van Frieslands trots.

Van der Linden tekende vanmiddag een 1-jarig contract bij de club, en lijkt daarmee toch niet alle vertrouwen van het bestuur te krijgen. Voorzitter Riemer van der Velde verzekerde echter dat het bestuur gelooft dat SC Heerenveen zich onder Van der Linden weet te plaatsen in het linkerrijtje. Ook de woorden Europees voetbal werden hier en daar voorzichtig genoemd.

Van der Linden zelf gaf aan dat hij de komende periode zal gebruiken om de ploeg door te nemen en te bekijken of er versterkingen moeten komen. Hij weigerde in te gaan op vragen over spelers. Wel verzekerde hij dat er in principe niemand mag vertrekken, dus ook vedette Klaas-Jan Huntelaar niet. Zijn laatste woorden waren echter: "maar in de voetballerij weet je het maar nooit; wie een maand geleden had gezegd dat ik de nieuwe trainer van Heerenveen zou worden was voor gek verklaard."

Tja, daar stond ik dan; nieuwe club, nieuwe spelers en nog geen idee over een opstelling. Het eerste wat ik wilde doen was een groot aantal oefenwedstrijden regelen om de voorbereiding zo efficient mogelijk te gebruiken. Dus meteen een tweetal stages naar de Faoer en Malta geregeld, zodat we niet vier, maar liefst 12 oefenwedstrijden voor de boeg hadden. Mijn plan was namelijk om alle spelers een kans te geven, dus ook de onbekende jeugdspelers.

Een eerste blik op de spelersgroep leerde mij dat er vooral verdedigend de nodige versterkingen nodig waren. Zo had de ploeg maar één volwaardige rechtsback, en hield de bezetting in het centrum ook niet echt over.

De tactiek waarmee ik aan de slag wilde gaan was een 4-4-2 met een diepe spits en een bijsluitende aanvaller:

tactiek5kc.jpg

Geplaatst
  • Auteur

SC Heerenveen

De eerste wedstrijd

De inkt van mijn contract was nog niet droog, of de eerste oefenwedstrijd tegen B71 stond op het programma. Omdat ik zoveel mogelijk mensen wilde laten spelen, besloot ik in de rust een heel nieuw elftal de mat op te sturen. In de eerste helft speelden we de tegenstander helemaal zoek, en was het een wonder dat het slechts 3-0 stond. In de tweede helft ging mijn b-keus het veld in en werd het uiteindelijk 3-1. Het duel leerde mij dat een aantal spelers nog niet in staat waren om mee te komen op eredivisieniveau. Deze spelers zouden moeten hopen op een tweede kans, en anders stond hen een seizoen in het tweede te wachten.

Transfers

Omdat bepaalde spelers nogal gewild waren, moest ik snel handelen op de transfermarkt. Binnen drie dagen had ik dan ook mijn eerste twee versterkingen binnen;

[*]Lebohang Mokoena kwam om de concurrentie met Bruggink aan te gaan voor de positie achter de spitsen

[*]Hossam Ghali was overbodig bij Feyenoord en kwam op huurbasis naar Heerenveen toe.

[*]Ivan Bandalovski, een 18-jarige Bulgaarse rechtervleugelverdediger viel mij ook op toen ik de selectie van Feyenoord bekeek. En nadat mijn scouts hem als een goede aanwinst bestempelde heb ik hem op huurbasis laten komen om de concurrentie met Bakkati aan te gaan.

[*]Mitchell van der Gaag; mijn gewenste centrale verdediger [/list:u]

Transfers uit:

[*]Prager; Feyenoord boodt meteen 2,5 miljoen op hem, na enig denken heb ik hem voor 2,6 miljoen verkocht; ik kon het geld wel gebruiken en had voldoende alternatieven achter de hand.[/list:u]

De voorbereiding

In het eerste deel van de voorbereiding heb ik vooral spelers laten spelen waarvan ik het vermoeden had dat ze het niveau niet aankonden. Een aantal spelers bleek beter dan verwacht, en een sommigen zakten inderdaad door het ijs. Het resultaat in de wedstrijden boeide me dan ook niet altijd evenveel; iedereen moest aan spelen toekomen zodat ik een goed beeld van de selectie kon krijgen. Na een nederlaag tegen het nietige factor uit slowakije was het tijd om de selectie te verkleinen en door te gaan met een vaste kern. Ook kon ik de volgende wedstrijden gebruiken om te sleutelen aan de tactiek.

Geplaatst

SC Heerenveen

Ziet er straks en duidelijk uit je verhaal, goed bezig. Leuke aankopen ook wel veel succes met Heerenveen, geen makkelijke ploeg als ik anderen er over hoor..:thumb:

Geplaatst

SC Heerenveen

screen Ghaly graag

Geplaatst
  • Auteur

SC Heerenveen

Interview

Vlak voor het begin van de competitie leek het me een goed idee om een aantal journalisten uit te nodigen zodat zij mij en de spelers konden interviewen.

Meneer van der Linden wat zijn uw verwachtingen voor het komende seizoen

Ik heb alle vertrouwen in dit team, en ik denk dat het vreemd zal moeten lopen willen wij niet mee kunnen doen om Europees voetbal. Deze ploeg heeft voldoende kwaliteiten en ik verwacht dat wij het publiek mooie dingen kunnen laten zien.

Hoe kijkt u tegen de verwachtingen van de buitenwereld aan?

Ik las vanmorgen dat men ons als outsider ziet voor de titel, en dat wij na de top drie en AZ als vijfde genoteerd staan. Het gevecht om Europees voetbal zal zoals elk jaar weer spannend worden; na de top vier zijn er een aantal ploegen die weinig voor elkaar onder doen, en daar behoren wij zeker ook toe.

Hoe kijkt u terug op de voorbereiding?

De voorbereiding is druk geweest; we hebben een inventarisatie moeten maken van het aanwezige spelersmateriaal, en we hebben een aantal spelers moeten inpassen. De resultaten waren redelijk, maar vooral het voetbal ging steeds beter. Enkele spelers hebben op mij een goede indruk achter gelaten.

Heeft u nog verrassingen voor ons in petto?

Momenteel zijn wij nog in onderhandeling met een speler, maar het is nog niet zeker of dat ook concreet wordt. Verder houden wij onze ogen altijd open en zullen wij het niet nalaten om toe te slaan waar mogelijk. Zo tegen het einde van de transferperiode is vooral de huur van spelers mogelijk.

Wat zijn de grootste uitdagingen?

Aan het einde van het seizoen lopen de contracten van Hansson, Bruggink en Seip af. De onderhandelingen over nieuwe contracten lopen moeizaam en het is te vrezen dat we er niet uitkomen. In dat geval zullen we moeten proberen om goede vervangers te zoeken, en zullen we misschien spelers moeten verkopen in de winterstop. Gelukkig is de club financieel gezond, en hebben we mogelijkheden om vervangers aan te trekken.

Ghali:

ghali9rc.th.jpg

Geplaatst

SC Heerenveen

Je verhaal ziet er goed uit, lay-out is goed en het zijn ook niet al te lange stukjes :)

Ga zo door!

Geplaatst
  • Auteur

SC Heerenveen

De vuurdoop

De eerste wedstrijd van het seizoen, en wat voor eentje; meteen uit naar PSV. We hebben een viertal blessures, Hansson, Derveld, Seip en Bandalovski. Vooral Seip en Hansson zullen we missen; Hansson is mijn vaste centrale verdediger en Seip is zijn stand-in. Ik besluit om gewoon ons normale spel te spelen, en ons niet aan te passen aan PSV.

psv6id.jpg

Op zich een goed resultaat, en gezien het spelbeeld mogen we ook niet echt klagen, maar als je in de laatste aanval de gelijkmaker tegen krijgt is dat toch altijd vervelend.

De volgende twee wedstrijden tegen NEC 1-2 en RBC 2-0 hebben we inmiddels gewonnen, en we staan 3de op de ranglijst. En voor de Uefa-cup moeten we binnenkort tegen Rapid Wien.

Heerenveen slaat op de valreep toe op de transfermarkt

Vlak voor het sluiten van de transfermarkt leek het me verstandig om te proberen een paar versterkingen te vinden. Helaas werkte in de meeste gevallen of de club of de speler niet mee, dus het bleef bij

[*]Peersman; Waterman is mijn eerste keus, maar tweede keus vandenbussche maakte geen echt goede indruk op mij. Peersman is back-up voor Waterman maar helaas wel nog twee maanden geblesseerd

[*]Manquoba Ngwenya; rechtsbuiten stand-in voor Yildrim. Norregaard was dat, maar die zie ik liever centraal spelen

[*]Timon van Leeuwen; stand-in voor Nilsson[/list:u]

Ondertussen begint ook Huntelaar te mopperen dat hij naar een grote club wil, maar die heeft nog een contract tot 2007 dus ik houd hem tot het einde van het seizoen in Friesland.

Geplaatst
  • Auteur

SC Heerenveen

Fris Heerenveen walst over Rapid Wien heen

Wenen, 15 september 2005

SC Heerenveen heeft de op papier lastige uitwedstrijd tegen Rapid Wien in de eerste ronde van de Uefa Cup eenvoudig doorstaan. De mannen van trainer Van der Linden overklasten hun tegenstanders op alle fronten en gingen met een duidelijke 3-0 overwinning terug naar huis.

Vanaf de eerste minuut was duidelijk dat Heerenveen niet naar Wenen was gekomen om zich in te graven en de schade beperkt te houden. Vooraf dichte menig analyst het team uit Friesland weinig kansen toen, en zou een gelijkspel het maximaal haalbare zijn. Al in de 2de minuut was het Klaas-Jan Huntelaar die een Heerenveen aanval knap afronde en de 1-0 op het scorebord zette. Het anders zo bruisende stadion was even stil en de thuisclub leek volledig van slag. Heerenveen benutte de vertwijfeling van de opponent om op zoek te gaan naar meer. En tien minuten na de openingstreffer was het dezelfde Klaas-Jan Huntelaar die de score verdubbelde en de tegenstander een vertwijfeld achter liet.

Wat volgde was een eerste helft waarin Rapid niets anders kon doen dan achter de bal aanjagen. In de 25ste minuut was de verdediging echter te laat en kon de aanval van Heerenveen alleen nog door een overtreding in de zestien worden gestopt. Penalty oordeelde de scheidsrechter, en Siad Bakkati mocht de 3-0 op het scorebord zetten. De rest van de partij domineerde Heerenveen en kreeg het vele kansen. Helaas stond het vizier niet meer zo scherp en werd er niet meer gescoord. Rapid Wien kon niets meer inbrengen en kwam niet verder dan één schot richting het doel.

Trainer Van der Linden was na afloop vol lof over zijn team: "dit is werkelijk fantastisch; we speelden ze helemaal zoek!" Wel gaf hij aan dat het jammer was dat het bij 3-0 gebleven is, maar dat ook dat een prima resultaat is. Man of the match Klaas-Jan Huntelaar genoot duidelijk van het spelen op Europees niveau: "dit zijn de wedstrijden waar je het voor doet. Helaas speelt Heerenveen er daar niet zoveel van, dus ik hoop binnenkort de stap naar een grotere club te kunnen maken."

rapid3tq.th.jpg

Geplaatst
  • Auteur

SC Heerenveen

Interview met het algemeen dagblad

Eind oktober en dus drukke tijden voor de boeg, maar het hoort ook bij mijn baan als trainer om regelmatig met de media te praten. Daarom stemde ik in met een interview met het AD.

Meneer van der Linden hoe kijkt u terug op uw start als trainer bij SC Heerenveen?

Het was hard werken in het begin, maar mede dankzij mijn staf is het snel gelukt om een goed beeld van de selectie te krijgen. Tactisch gezien stond het vanaf het begin vrij aardig en we hebben de voorbereiding gebruikt om eerst de spelers te inventariseren en vervolgens spelers in te passen en hen te laten wennen aan het systeem. In de competitie begonnen we met een sensationele wedstrijd tegen PSV (4-4 red.) Vervolgens kwamen er drie mooie overwinningen tegen NEC, RBC en Rapid Wien, en daarna hadden we wat pech en speelden we een paar keer ongelukkig gelijk. De ommekeer kwam in de wedstrijd tegen RKC waar we een kleine tactische aanpassing hebben gemaakt en met een verdedigende middenvelder zijn gaan spelen. Sindsdien loopt het vrij aardig al zeg ik het zelf. De derde plek op de ranglijst is een mooie plek, en als we onze inhaalwedstrijd winnen staan we zelfs tweede op vier punten van Ajax. We rekenen ons echter niet rijk en weten dat de balans pas aan het einde wordt opgemaakt.

Welke spelers zijn er belangrijk geweest?

Uiteraard zijn alle spelers belangrijk, aangezien voetbal een teamsport is. Maar ik denk dat we een paar spelers kunnen aanwijzen die het bijzonder goed hebben gedaan. Ten eerste natuurlijk Klaas-Jan Huntelaar die met zijn doelpunten en assists menig wedstrijd heeft doen kantelen. Op het moment dat hij geblesseerd raakte hebben we dan ook moeten zoeken naar een goede speelwijze. Verder heeft Boy Waterman er ons een aantal keren doorheen gesleept met een aantal fantastische reddingen. En ook onze middenvelders Norregaard en Nilsson zijn erg belangrijk geweest.

Hoe beoordeelt u de aankopen?

Ik zal ze even een voor een doornemen:

[*]Mokoena; heeft door een blessure een ongelukkige start gekend, maar is toch van waarde geweest met invalbeurten en doelpunten. Over hem maak ik me geen enkele zorgen; die jongen staat er wanneer we hem nodig hebben,

[*]Van der Gaag; degelijke en betrouwbare verdediger die altijd een voldoende scoort; ovre hem ben ik ook heel erg tevreden.

[*]Peersman; zijn blessure is net genezen en hij heeft tot nu toe een wedstrijd gespeeld en deed dat uitstekend.

[*]Ngewnya; Is nog wat onwennig aan de rechterflank. Misschien dat ik hem een paar wedstrijden centraal laat spelen. Op de training laat hij vaak mooie dingen zien, maar in de wedstrijd komt het er nog niet altijd uit.

[*]Van Leeuwen; is een groot talent en hij heeft al bewezen dat hij op eredivisie-niveau best mee kan. Maar hij heeft nog tijd om te groeien, en die tijd geven we hem ook[/list:u]

Hoe ziet de toekomst van SC Heerenveen eruit?

De nabije toekomst ziet er goed uit; het elftal staat als een huis, en als er geen grote problemen zijn dan moeten we in staat zijn om onze doelstelling te behalen. Problemen doen zich pas op aan het einde van het seizoen als de contracten van Hansson, Seip en Bruggink aflopen. We moeten nu de keuze maken of we ze tegen die tijd gratis laten weglopen, of dat we ze in de winterstop verkopen.

Waar speelt Klaas-Jan Huntelaar volgend jaar?

Hij heeft nog een contract tot 2007, maar dat wil hij niet verlengen. Ik heb aan het begin van het seizoen met hem overlegd, en hij mag aan het einde van het seizoen weg. Voordeel voor ons is dat we dan nog geld voor hem krijgen, en een waardige opvolger kunnen zoeken.

Komen er nog versterkingen in de winterstop?

Wij hebben Karl Svenson van Göteborg vast weten te leggen. Hij is een jong talent en heeft 8 interlands bij Zweden -21 op zijn naam staan. Echt een jongen voor de toekomst dus. Verder moeten we afwachten wat er met onze spelers gebeurd en of we de kans hebben om misschien een of twee spelers te halen.

Klopt het dat Heerenveen een Argentijns talent op het oog heeft?

Ik neem aan dat u doelt op Lucas Biglia? Ik kan u bevestigen dat wij met hem een overeenkomst hebben. Die overeenkomst gaat pas in op het moment dat zijn huurovereenkomts met interdependiente afloopt, en dat is op 1 januari 2007.

Geplaatst

SC Heerenveen

Mag ik een screentje van Nwjenga? heb hem met AZ, maar is bij mij AZ, valt tot nog toe tegen ondanks leuke stats.

Geplaatst
  • Auteur

SC Heerenveen

Maar natuurlijk:

ngwenya2sv.th.jpg

Hij valt mij ook een beetje tegen eerlijk gezegd. Ik ga hem tegen Ado eens op een andere plaats neerzetten om te kijken of dat verschil uitmaakt.

Edit:

De wedstrijd tegen ADO speelde hij als AMC, en dat ging niet onaardig. In het begin gebruikte ik hem in balbezit als tweede spits, maar dat was niet echt een succes. Maar na wat omzettingen (we stonden achter dus ik heb er een spits bijgegooid) speelde hij de tweede helft als echte amc en dat ging stukken beter.

Geplaatst

SC Heerenveen

Hij heeft ook een 1 voor uithoudingsvermogen, misschien verklaart dat een hoop :sss:

Geplaatst
  • Auteur

SC Heerenveen

Maar dan snap ik niet waarom hij tegen ADO aan het einde van de wedstrijd beter ging spelen... :|

Geplaatst
  • Auteur

SC Heerenveen

Maarten van der Linden te gast bij Studio Voetbal

Heerenveen-coach Maarten van der Linden was afgelopen zondag te gast in het programma NOS Studio Voetbal. Zijn eerste grote tv-interview doorstond hij met verve, en kritische opmerkingen van Hugo Borst wist hij steevast te beantwoorden.

Afgelopen zondag was het zover; de trainer van SC Heerenveen was te gast bij het NOS programma NOS Studio Voetbal. Het was zijn eerste tv-interview, maar hij leek zich prima op zijn gemak te voelen. Ook met de immer kritische Hugo Borst had Van der Linden weinig moeite en zijn vragen en opmerkingen wist hij steeds te beantwoorden. Borst stelde dat SC Heerenveen enkel en alleen om vedette Klaas-Jan Huntelaar draaide, maar Van der Linden wees hem er op dat niet hij maar Norregaard en Nilsson de Heerenveen spelers zijn die door de diverse kenners als hoogste worden gewaardeerd. Van der Linden erkende wel dat Huntelaar een grote rol speelt voor SC Heerenveen, en dat hij moeilijk te vervangen zal zijn.

Ook werd er in gegaan op de prima prestaties van SC Heerenveen, en Yuri Mulder prees het werk van Van der Linden. Mulder stelde dat Heerenveen een goed collectief heeft met enkele spelers die het verschil kunnen maken. Van der Linden bevestigde dit, maar stelde wel dat de ploeg nog constanter moet worden en dat elke wedstrijd gestreden moet worden voor de punten. "Wij hebben geen ploeg die achterover kan leunen in de wetenschap dat die ene kans toch wel komt".

Uiteraard kwam ook de toekomst van SC Heerenveen en van der Linden ter sprake. Van der Linden heeft een 1-jarig contract getekend, maar is vol vertrouwen dat hij de doelstellingen die het bestuur hem heeft gesteld kan halen. Er is echter nog grote onzekerheid over de sportieve toekomst van SC Heerenveen omdat enkele dragende spelers zullen verdwijnen. Eerder deze week werd al bekend dat Petr Hansson in de winterstop naar Bodeaux zal gaan, en ook Arnold Bruggink lijkt zijn langste tijd bij de club te hebben gehad. Bruggink wil zijn aflopende contract niet verlengen en kan dus aan het einde van het seizoen transfervrij vertrekken. Daarnaast is Klaas-Jan Huntelaar toe aan een grote club, en ook hij zal komende zomer vertrekken. Over de vervanging van de spelers maakte ook Van der Linden zich zorgen: "vooral aanvallend zullen we kracht inboeken, en het zal lastig worden om goede vervanging te vinden. Toch vertrouw ik erop dat het gaat lukken en dat we een mooi team zullen bouwen. Voorlopig concentreren we ons nog volledig op dit seizoen en we gaan er vanuit dat ook de vertrekkende spelers dat zullen doen".

Bron: http://www.sc-heerenveen.nl

Achter de schermen

Wat op televisie natuurlijk niet gezegd kon worden is dat ik me wel degelijk zorgen maak over het team van volgend jaar. Verdedigend zit het wel goed in elkaar, maar aanvallend en op het middenveld moeten we zeker aan de slag. De vervanging van Bruggink is geen probleem want ik heb Mokoena al, maar Huntelaar vervangen zal moeilijk worden. Ik hoop een mooi bedrag te vangen en daarvoor een en liefst twee goede spitsen te kunnen halen. In januari ben ik van plan om te gaan bieden op een aantal spitsen waarvan het contract afloopt:

- Huysegems

- Jenner

- Elkhatabi

- Amoah

- Van der Gun

- Quansah

- Balaban

Verder is ook Ghali belangrijk omdat hij mijn enige echte DMC is, en omdat ik hem huur, zal ook hij verdwijnen. Gelukkig lopen er ook een aantal contracten af van Nederlandse DMC's dus ik houd mijn ogen open en probeer

- Van der Leegte

- Broerse

- van der Doelen

- Matthijs

- Boateng

Verder zijn de volgende spelers misschien interessant om te blijven volgen en indien mogelijk gratis binnen te halen:

- Melchiot

- Vlaar

- Gentenaar

- Sibum

- Jochen Janssen

- de Fauw

- Schaars

Stand van zaken

Sportief gaat het best lekker; we staan derde in de eredivisie weliswaar op 7 punten van Ajax, en op 3 punten van de nummer 6, maar we hebben nog een wedstrijd in te halen. In de Uefa-cup hebben we een keer gelijk gespeeld en een keer gewonnen, dus plaatsing voor de volgende ronde is zaker haalbaar. Ook zitten we nog in de beker, maar moeten we in de 4de ronde thuis tegen Feyenoord. Financieel zit ik met een aantal groot verdieners, en die drukken zeer zwaar op mijn begroting; vooral Paul Bosvelt is een doorn in het oog; hij verdient liefst 1,9 miljoen per jaar. Ik heb niet al te veel geld uitgegeven aan transfers, dus daarom heb ik nog ongeveer 3 miljoen te besteden en bovendien gaat Hansson voor 1,8 miljoen we in de winterstop.

Geplaatst

SC Heerenveen

Je doet het goed.

Hopelijk kan je enkele van je aankopen verwezenlijke

Geplaatst

SC Heerenveen

als ik FM06 heb ga ik ook weer met Heerenveen beginnen ( standaart ) :D

Freddy ADU moei je halen voor de langer termijn. laat hem wennen kan die op het einde van het seizoen mee draaien. met een beetje geluk is die volgend seizoen dan al klaar voor het echte werk en heb je miss je spitsenprobleem op gelost.

Veel suc6 en houd ons op de hoogte :)

Geplaatst
  • Auteur

SC Heerenveen

Het verleden, het heden en de toekomst

Spannende momenten in Heerenveen; het is namelijk winterstop, en het is tijd om de balans op te maken en beslissingen te nemen voor de toekomst.

het verleden

Het seizoen is tot op heden aardig goed verlopen; we staan tweede in de competitie, zitten dankzij een zwaarbevochte 3-2 overwinning tegen feyenoord nog in de beker, en ook in Europa is het prima gegaan. De spelersgroep bevalt me vrij aardig, alleen is de spoeling op sommige plaatsen erg dun, en zijn we erg afhankelijk van een paar spelers. Een aantal wedstrijden hebben we vrij gelukkig gewonnen, maar dat hoort er nu eenmaal ook bij

De stand:

stand3tp.th.jpg

De uefa-cup:

uefacup0up.th.jpg

Het heden

Kijkend naar de spelersgroep dan zie ik dat er vooral op de positie van DMC eigenlijk geen goede alternatieven zijn voor Ghali. De winterstop zal ik dan ook benutten om een stand-in te halen. Ik heb mijn oog inmiddels laten vallen op Galasek en Schreuder die misschien te huur zijn. Kopen is ook een optie, maar dat doe ik liever niet omdat er volgend seizoen verse spelers komen. Ook als vervanger voor Klaas-Jan Huntelaar heb ik eigenlijk niemand; Samaras is ervoor bedoeld, maar die stelt teleur. Bruggink kan het ook, maar die zie ik liever achter de spitsen. Dus ook daar ga ik op zoek naar versterkingen; liefst een redelijk jonge speler die het volgend jaar over kan nemen.

De toppers binnen mijn selectie zijn:

[*]Michael Breuer; Ik had dus wel een goede verdediger in mijn selectie

[*]Boy Waterman; keeper die ons regelmatig overeind houdt

[*]Klaas-Jan Huntelaar; mijn doelpuntenmaker; heeft er 16 gemaakt in 20 wedstrijden waarvan er 9 in de competitie. Zonder hem zijn we vrij machteloos[/list:u]

Helaas zijn er ook wat spelers waar ik minder tevreden over ben;

[*]Yildrim; is minder belangrijk dan verwacht. Ik gebruik hem als rechtermiddenvelder maar misschien dat ik hem ook maar eens achter de spitsen ga proberen

[*]Bruggink; is net als Yildrim niet zo belangrijk voor het team als ik had gehoopt. Gaat aan het einde van het seizoen weg, maar vooral Mokoena is nu al beter dan hij.

[*]Samaras; Deed het lekker in de voorbereiding, maar toen het er om ging was hij er vaak niet. Heeft kansen gehad toen Huntelaar geblesseerd was, maar die heeft hij niet echt gepakt. [/list:u]

De toekomst

Zoals bekend liepen de contracten van een aantal spelers af, en deed ik pogingen om de dure Bosvelt te lozen. Dat laatste is inmiddels gelukt, al heb ik er geen geld voor ontvangen. Ik ben momenteel met een groot aantal spelers in gesprek voor een contract voor volgend seizoen, en de volgende spelers hebben al getekend:

[*]Ohayon; een Israëlier die ik eigenlijk iets te vroeg heb vastgelegd. Ik heb namelijk laatst mijn systeem omgegooid, en daarin is eigenlijk geen ruimte meer voor een centrale middenvelder. Maar het is een jonge middenvelder met een goed afstandsschot.

[*]Dennis Gentenaar; betrouwbare sluitpost die de concurrentie met Waterman aan moet gaan.

[*]Stijn Schaars; Jonge en technisch vaardige middenvelder die op de plaats van Ghali moet komen te spelen

[*]Jenner; talentje van NAC, mag doen wat Samaras niet kon

[*]Van der Doelen; hardwerkende controlerende middenvelder. Mag de concurrentie met Schaars aangaan.

[*]Tiberkanine; talentje van Ajax; gehaald voor de toekomst, maar kan spelen op de plaats van Mokoena

[*]Torghelle; Hongaarse spits die het doel aardig weet te vinden. Zou de vacature van Huntelaar in moeten kunnen vullen

[*]Lim-Duan; buitenspeler die zich moet richten op de rechterflank

[*]Wintjens; jonge Nederlandse doelman, gehaald voor de toekomst

[*]Kalisse; mag de strijd aangaan met van Leuven als stand-in voor Nilsson[/list:u]

Verder ben ik nog in gesprek met Gaven, Wielaert, Amoah, Mathijs en Broerse. De eerste wil ik graag kopen om de rest van het seizoen te gebruiken. Wielaert, Elkhatabi en Amoah zijn versterkingen maar hebben een eerste contract geweigerd; waarschijnlijk zullen we ze niet in Friesland zien. Broerse en Matthijs heb ik denk ik niet nodig, dus die zullen ook niet komen denk ik. Wat ik nog zoek is een goede aanvallende middenvelder, maar ik wacht eerst even af hoe mijn eigen spelers Norregaard en Yildrim het op die plaats gaan doen.

Geplaatst
  • Auteur

SC Heerenveen

Adu kan ik niet betalen; zijn waarde is 3,7 miljoen en dat heb ik al niet, dus laat staan dat ik een transferprijsje kan neerleggen.....

Geplaatst
  • Auteur

SC Heerenveen

Heerenveen slagvaardig op de transfermarkt

Dat de winterstop wordt gebruikt om het elftal te versterken is niet ongebruikelijk, maar zelden zal een club zo slagvaardig hebben gehandeld als SC Heerenveen. Op een dag werden er namelijk liefst drie spitsen aangeschaft, terwijl er eentje de deur van het Abe Lenstra stadion achter zich dicht deed/

De kritiek op SC Heerenveen was vaak dat zij te veel afhankelijk was van haar topspits Klaas-Jan Huntelaar, en dat zijn wegvallen niet op te vangen was. De griekse vervanger Samaras heeft zijn belofte nooit kunnen inlossen, en daarom heeft trainer Van der Linden besloten om afscheid van hem te nemen. Voor een bedrag van liefst 3,4 miljoen euro vertrok hij terug naar zijn vaderland alwaar hij voor Panathinaikos zal gaan spelen.

Nog voordat dit geld binnen is, heeft men het alweer uitgegeven aan waardige vervangers. Een tweetal spitsen werd namelijk gekocht, en een derde werd voor de rest van het seizoen gehuurd. Het gaat niet om de minste spelers; van AZ kwam de gerenomeerde Shota Arveladze over. Arveladze zal moeten aantonen dat hij het maken van doelpunten nog niet is verleerd, en daarmee zal hij de druk op de schouders van Klaas-Jan Huntelaar moeten verzachten. Uit Amerika haalde Van der Linden 9-voudig international Eddie Gaven. Van der Linden betaalde voor hem een record bedrag van 2,5 miljoen euro. Gaven zal in de toekomst de plaats van Arnold Bruggink, die al regelmatig heeft aangegeven toe te zijn aan een nieuw avontuur, moeten overnemen. En tot slot haalde Van der Linden nog een van Nederlands grootste beloftes naar Friesland; Quincy Owusu Abeyie zal het seizoen op huurbasis bij SC Heerenveen afmaken.

De aanwinsten optellend bij het vertek van Brian Vandenbussche (AA Gent) en Petr Hansson (Bordeaux), en de komst van Karl Svensson (transfervrij van Goteborg) en Siebe Blondelle (op huurbasis van Vitesse) maken dat SC Heerenveen erg slagvaardig is geweest op de transfermarkt. De penningmeester zal iets minder blij zijn met de koopdrang van Van der Linden, maar daarover hoorde je gisteren niemand in Heerenveen.

Bron: ANP

Geplaatst
  • Auteur

SC Heerenveen

Friese nieuwkomers bewijzen hun waarde

Heerenveen, 16 februari 2006

De verbazing was groot toen SC Heerenveen twee weken geleden een aantal nieuwe spelers presenteerde. Zelfs onder de nuchtere Friese fans werd er al gesproken van paniekaankopen en geldverspilling. Vier wedstrijden verder klinken er bijna alleen nog maar positieve geluiden aan de rand van het veld

Ze zullen achter hun oren hebben gekrabt toen trainer Maarten van der Linden de mutaties in zijn selectie aan de wereld bekend maakte. Steunpilaar Hansson vertrok, en een nieuwe jonge Zweed werd gehaald. Ook de trouwe invaller Samaras verdween en daarvoor kwamen een oudgediende, een onbekende Amerikaan en een jonge Nederlander. Daarnaast werd routinier Bosvelt gratis aan ADO Den Haag gegeven, en kwam er een jongeling van Vitesse voor in de plaats. Van der Linden was overtuigd van het feit dat dit alles zijn team alleen maar beter maakte, maar zelfs de trouwste supporter had daar zijn twijfels over. En nu we naar vier wedstrijden de balans opmaken, moeten we van der Linden gelijk geven; SC Heerenveen is erop vooruit gegaan!

Het begon met de wedstrijd tegen Ajax; een waarin Eddie Gaven een helft mee mocht doen als vervanger van Arnold Bruggink. Spectaculair was het allemaal niet, maar zijn acties verraadden af en toe wel klasse. Vervolgens de bekerwedstrijd tegen Zwolle waarin Van der Linden zijn reserves een kans gaf. Onbetwiste man van de wedstrijd was diezelfde Eddie Gaven, die er hoogstpersoonlijk voor zorgde dat SC Heerenveen de wedstrijd alsnog in handen kreeg. Invaller Quincy Owusu Abeyie maakte vlak voor tijd de winnende goal en had ook een groot aandeel in de nipte overwinning. Met verbazing zullen de fans echter gekeken hebben naar de manier waarop Siebe Blondelle zich staande hield; de vervanger van Hossam Ghali was als controlerende middenvelder de rust zelve en speelde alsof hij al jaren meedraaide. Aan het einde van de wedstrijd kreeg hij het, waarschijnlijk door gebrek aan wedstrijdritme, moeilijker en zakte hij wat weg. Ook Shota Arveladze maakte zijn debuut, maar hij kon door een trainingsachterstand geen potten breken. Dat SC Heerenveen vervolgens NEC met gemak opzij zette verbaasde eigenlijk niemand meer. Maar ook daar speelden de nieuwkomers een rol van betekenis; Karl Svenson blonk verdedigend uit en Shota Arveladze scoorde zijn eerste goal in Friese dienst.

Wat volgde was een spetterende wedstrijd tegen het favoriet geachte Everton. SC Heerenveen trok, gesteund door het fanatieke thuispubliek ten aanval en behaalde een een knappe overwinning. Aanwinst Eddie Gaven scoorde zijn tweede goal in Friese dienst en werd daarmee match-winner. Nieuwkomer Karl Svenson was de leidsman van de verdediging, en heeft zijn voorganger en landgenoot Petr Hansson alweer bijna doen vergeten.

Conclusie is dan ook dat SC Heerenveen mede door het uitstekende aankoopbeleid uitstekend uit de winterstop is gekomen, en nog meestrijdt voor alle prijzen. Wie dat aan het begin van het seizoen had voorspeld zou zelfs in in gemoedelijke Friesland hard zijn uitgelachen.

Ajax:

ajax4or.th.jpg

Zwolle:

zwolle7jj.th.jpg

NEC:

nec7ra.th.jpg

Everton:

everton3tj.th.jpg

Geplaatst
  • Auteur

SC Heerenveen

Europees sprookje SC Heerenveen voorbij

SC Heerenveen heeft de knappe 2-1 thuisoverwinning tegen Everton geen vervolg kunnen geven, en verloor in Liverpool met 4-1. Ondanks de uitschakeling mogen de mannen van trainer Van der Linden met opgeheven hoofd terugkijken op hun Europese optreden.

Met de thuisoverwinning nog vers in het geheugen begon SC Heerenveen vol goede moed aan de return in de Uefa-cup. Maar al snel bleek dat Everton niet van plan was om zich een tweede keer te laten verrassen door de mannen uit het hoge Noorden. Dave Nugent was een constante plaag voor de Friezen, en men mocht van geluk spreken dat zijn passing niet al te best was. De enkele keer dat er wel een goede kans uit zijn actie voortkwam lag de Friese doelman Waterman in de weg. Geheel tegen de verhoudingen in was het SC Heerenveen dat op voorsprong kwam; in de 30ste minuut stond wie anders dan Klaas-Jan Huntelaar aan het einde van een Friese counter. Everton leek niet van slag door deze dreun, en bleef haar eigen spelletje spelen. Dit resulteerde vlak voor rust in een verdiende gelijkmaker door James Beattie.

Ook na rust was het Everton dat de lakens uitdeelde, en SC Heerenveen kwam er nauwelijks nog aan te pas. Waarschijnlijk hoopte men dat Everton steeds meer risico zou gaan nemen en dat een counter zou volstaan. Niets bleek minder waar; in een tijdsbestek van acht minuten was het Everton dat de wedstrijd op z'n kop zette; eerst was het Nugent die een van zijn aanvalspogingen met enig fortuin achter doelman Waterman zag verdwijnen en in de 63ste minuut kopte James Beattie een voorzet van links knap binnen. SC Heerenveen wist dat één doelpunt zou volstaan om alsnog de volgende ronde te bereiken, en men trok ten aanval. Helaas was het Duncan Ferguson die met een subtiel boogballetje het vonnis over de noordelingen velde.

Trainer Van der Linden was na afloop duidelijk; "dit Everton was vandaag te goed voor ons; we kwamen er totaal niet aan te pas. Na de 0-1 hoop je dat zij gaan forceren, maar er zit zoveel routine in die ploeg dat ze niet van slag raakten. Ik denk dat we kunnen terug kijken op een mooie prestatie, maar toch blijf je nu een beetje met een kater zitten." Ook sterspeler Klaas-Jan Huntelaar was nuchter in zijn commentaar: "we hebben gedaan wat we konden, maar ze waren vandaag een stukje beter. We hadden geluk dat we op 0-1 kwamen, maar het leek wel alsof zij daardoor nog beter gingen spelen".

Geplaatst

SC Heerenveen

Goed geschreven allemaal hoor, prima! Ga zo door :thumb:

Geplaatst

SC Heerenveen

Sterke novelle

Uw beleid verdient ook wel een dikke pluim

Geplaatst
  • Auteur

SC Heerenveen

SC Heerenveen in de hoek waar de klappen vallen

Sinds de uitschakeling in de Uefa-cup zit SC Heerenveen in de hoek waar de klappen vallen; de verrassing van dit seizoen haalde uit haar laatste drie wedstrijden slechts 3 punten en gaf steeds een voorsprong uit handen.

Wat is er aan de hand in Heerenveen? Sinds de uitschakeling door Everton in de Uefa-cup, draait de ploeg niet meer zo soepel als voorheen en is de tweede plek in de Eredivisie uit handen gegeven. Opvallend is dat SC Heerenveen haar wedstrijden goed begint, maar na rust een voorsprong uit handen geeft. Tegen NAC werd het ondanks een zekere 3-0 voorsprong nog knap benauwd, maar gingen de punten nog naar de mannen van trainer Van der Linden. Maar in de wedstrijden tegen RKC en Willem II werd een 2-0 voorsprong na rust kinderlijk eenvoudig weggegeven.

Trainer van der Linden wil geen excuses aandragen, en ook geen verwijten maken richting zijn spelersgroep, maar het is duidelijk dat ook hem wat dwars zit. Wat Van der Linden vooral zorgen zou moeten baten is dat de mooie seizoensstart op deze manier uit handen gegeven kan worden, en SC Heerenveen ondanks een mooie eerste helft straks toch met lege handen staat.

Kenners denken dat de oorzaak ligt in het feit dat de spelersgroep van SC Heerenveen niet breed genoeg is. Volgens hen wordt er teveel geeist van spelers die al het gehele seizoen spelen.

Het is voor Van der Linden te hopen dat hij zijn team snel weer op de rails krijgt, en zo de fans een mooi seizoenseinde kan bieden. Met de halve finale in de beker tegen Veendam voor de boeg zal motivatie toch geen probleem mogen zijn?!

Bron: De Telegraaf

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]