Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Seedorf erin. Je bent nu al de heldigste bondscoach sinds Rijkaard.

• Antwoorden 98
  • Weergaven 336
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

[spoiler=Reacties]@ Jaccopsv: Bedankt, dat ga ik zeker proberen ;)

@ RickV: Ja ik heb Makaay opgeroepen. Ik had niets beters nadat Vennegoor geblesseerd was geraakt. Maar niet onaardig om te weten, Makaay zette de aanval op waaruit de 2-2 viel =D

@ J.Beekwilder: Bedankt :checkit:

@ Faith: Bedankt :D

@ Twanie: Dankjewel. In mijn ogen is Seedorf gewoon de beste middenvelder die Nederland heeft. Die man presteerd al jaren op constant top niveau bij elke topclub waar die speelt. Ik snap niet dat de bondscoaches hem niet op 10 gebruiken in het echt. Hij is gewoon dé draaischijf van AC Milan op dit moment op het middenveld.

2corgcm.png

We zitten inmiddels op 3 september en de transfermarkt is weer gesloten. Er hebben zoals verwacht vele veranderingen plaatsgevonden en er werd weer met het nodige geld gesmeten. Hier een overzicht van de meest opvallende en duurste transfers.

kcax3o.png

De Engelse clubs hebben ook deze transferperiode weer van zich laten spreken. Met name Manchester City strooide met het geld. Zo gaven ze maarliefst 64 miljoen uit aan 3 spelers.

Ook de stadgenoot van City, Manchester United, heeft zicht flink versterkt. Aanvallend is United natuurlijk verzwakt na het vertrek van Tevez en Ronaldo. Vucinic en Rossi moeten deze 2 helden doen vergeten. Met deze 2 transfers is een totaal bedrag van 42,5 miljoen gemoeid.

Een andere topclub uit Engeland, Chelsea, deed ook flinke inkopen. Zo werden Toulalan en Pazzini weggekaapt bij respectievelijk Lyon en Sampdoria voor een totaal bedrag van 40 miljoen.

Buiten Engeland waren het de Oekraïense clubs die het meest van zich lieten horen. Zo trok Dinamo Kiev 4 spelers aan en Shakhtar Donetsk 3 spelers. Dinamo gaf een bedrag van 30,75 miljoen uit en UEFA Cup winnaar Shakhtar gooide met iets meer centen. Zij versterkten de ploeg voor 33,75 miljoen euro.

Ook de Spaanse clubs lieten van zich horen en dan met name Atletico Madrid. Zij trokken Giovanni Dos Santos, Cata Diaz en Balazs Dzsudszak aan voor een totaal bedrag van 29,25 miljoen.

Volgende update: De oefenwedstrijd tegen Japan

Geplaatst
  • Auteur

[spoiler=Reacties]@ Faith: Bedankt voor je reactie ;)

@ Anthony073: Bedankt, leuk dat je hem gaat volgen :D

2corgcm.png

Nederland - Japan

Grolsch Veste

10705 toeschouwers

Mijn 1e wedstrijd als bondscoach is inmiddels een feit, maar de 2e interland staat inmiddels weer voor de deur. Het is wederom een oefeninterland en ook de laatste test voor de laatste wk-kwalificatie wedstrijd. We spelen Japan, het land van Eredivisie smaakmaker Keisuke Honda. Ik heb samen met mijn assistenten besloten de groep zo goed mogelijk bij elkaar te houden, maar enkele blessures weerhielden ons hiervan. Zo moesten Robben, Boulahrouz en Sneijder verstek laten gaan en werden respectievelijk Roy Beerens en Ronnie Stam opgeroepen als vervangers. Met deze vervangers erbij kwam ik tot de volgende opstelling:

Doelman: Krul

Verdediging van rechts naar links: Stam, Heitinga, Marcellis, Drenthe

Middenveld van rechts naar links: Elia, de Jong, Seedorf ©, Babel

Aanval: Huntelaar, v. Persie

Op de bank nemen plaats:

Vorm, van der Wiel, Mathijssen, Gio, van Bommel, van der Vaart, Beerens, Kuyt en Vennegoor

De eerste helft begon nogal zenuwachtig. Het was duidelijk zichtbaar dat de verdediging nog niet op elkaar ingespeeld was, en dit leidde tot kleine kansjes voor Japan. Dit waren echter simpele prooien voor debutant Tim Krul. Naar mate de wedstrijd vorderde, raakte het team steeds beter op elkaar ingespeeld. Dit leidde tot een grote kans voor Huntelaar maar de Japanse keeper lag in de weg. Niet veel later was het opnieuw Huntelaar die voor gevaar zorgde, maar zijn kopbal raakte de lat. Vlak voor rust was het dan eindelijk wel raak voor "the Hunter". Het was van Persie die Huntelaar op een prachtige wijze 1 op 1 met de keeper zette en deze keer verschalkte hij de doelman met een hard schot in de korte hoek. Dit was meteen ook de ruststand.

szg8rt.png

Tim Krul, hier in actie voor Newcastle, stopte een belangrijke penalty

De tweede helft was duidelijk voor ons weggelegd. Met snelle combinaties bleven we druk zetten op de goal van Japan en dit resulteerde in de 48e minuut in de 2-0 van Robin van Persie. Na de 2-0 bleven we druk zetten, maar leidde het niet meer tot echt grote kansen. Vlak voor tijd kwam Japan zelfs tot de aansluitingstreffer. Keisuke Honda scoorde met een prachtig afstandschot. In blessuretijd ontpopte Tim Krul zich tot held van de avond. Hij wist in de 94e minuut een strafschop van doelpuntenmaker Keisuke Honda te stoppen. Hiermee bleef de stand bij 2-1 en is mijn eerste overwinning als bondscoach een feit.

Volgende update: Schotland - Nederland, WK-Kwalificatie

Geplaatst

Ziet er goed uit, helaas nog niet al te spectaculaire uitslagen, maar dat komt nog wel!

Geplaatst

leuke update weer, ook goed dat je jonge nieuwe spelers een kans geeft. suc6 verder

Geplaatst
  • Auteur

[spoiler=Reacties]@ -Koen-: Bedankt voor je reactie. Inderdaad nog niet al te spectaculair maar ik zoek nog naar de juiste tactiek enzo.

@ J.Beekwilder: Bedankt ;)

@ MR.X: Bedankt. De lichting die er nu aankomt moet het over een aantal jaar toch over gaan nemen, dus ik moet hun wel een kans geven ipv halve spelers zoals Brama of Bakkal.

2corgcm.png

Schotland - Nederland

Hampden Park

47906 toeschouwers

Na de 2 oefenwedstrijden die goed verliepen moesten we vandaag aantreden tegen Schotland voor de WK-Kwalificatie. Dit is de laatste wedstrijd en we zijn al geplaatst, maar toch willen we onze sportieve plicht vervullen en Schotland verslaan. Wederom keek ik met mijn assistenten naar de selectie en opnieuw hadden we een kleine tegenslag. Stekelenburg is tijdens de laatste training geblesseerd geraakt, maar dit moet weinig verschil maken. Zonder "Steek" in de goal kom ik tot de volgende opstelling:

Doelman: Krul

Verdediging van rechts naar links: v/d Wiel, Ooijer, Mathijssen, Gio ©

Middenveld van rechts naar links: van Bommel, Nigel de Jong, Kuyt, Seedorf, Babel

Aanval: van Persie

Het oude 4-2-3-1 systeem is hierbij terug. Van Bommel en de Jong zijn de controlerende mannen en Kuyt, Seedorf en Babel de aanvallende mannen.

We begonnen de wedstrijd goed, want na 18 seconden was de eerste grote kans er al. Kuyt vuurde een verwoestend schot af op het goal van Gordon, maar deze pareerde het schot met een fraaie redding. Het startschot was gegeven en wij waren de betere. Het 4-2-3-1 systeem, wat we onder mijn houde deze wedstrijd voor het eerst gebruikte, pakte goed uit want enige spits Robin van Persie schoot ons in de 14e minuut uit de rebound op 0-1. We bleven doordrukken, maar ook Schotland kwam er af en toe gevaarlijk uit. Tim Krul, vervanger van Stekelenburg, stond echter goed te keepen en leidde zelf de 0-2 in. Hij onderschepte een corner, speelde de bal diep op van Persie en deze werkte vervolgens koelbloedig af. Dit was ook meteen de ruststand.

rc3uw8.png

Robin van Persie, hier in Arsenal shirt, was de grote man

In de rust besloot ik niet te wisselen omdat het gewoon goed stond en een wijs man zei ooit: Never change a winning team. Dit was een verstandige keuze want hierdoor bleven we overduidelijk de bovenliggende partij. Het spel was net zoals in de 1e helft, veelal op de helft van Schotland. We kregen aardig wat kansen maar Craig Gordon redde Schotland keer op keer. In de 80e minuut moest hij echter een antwoord schuldig blijven nadat Mathijssen de 0-3 binnenknikte. Dit was de eindstand en hierdoor hielden we een perfecte score in de kwalificatie cyclus. Positief punt was dat we ook voor het eerst de 0 hielden onder mijn hoede.

Volgende update: Nederland - San Marino

Geplaatst

Gaat inderdaad lekker, blijf zo doorgaan :)

Geplaatst
  • Auteur

@ Gert & Jorik: Het gaat zeker lekker. Deze lijn wil ik vast houden en dan weet ik zeker dat we het goed gaan doen op het WK! :D

Geplaatst

is inderdaad waar zij zijn onze toekomst je doet het best goed ga zo door

Geplaatst
vind jij van Bommel sterspeler van Nederlands Elftal? :wall: ik vind affeley zelfs beter terwijl ik een neus ben

van Bommel is van grote waarde voor dit Nederlands Elftal, op Afellay zijn positie zijn meerdere goede spelers dan op die van Mark.

@dw-nr1

Gaat lekker man, leuke updates.. Ga zo door!

:thumb:

Geplaatst
  • Auteur

[spoiler=Reacties]@ MR.X: Daarom roep ik ze op. Sommige spelers kunnen al mee en sommige laat ik aan het niveau ruiken.

@ Handzeep: Dankjewel ;)

@ Dennissk: Bedankt ;) Leuk dat je hem gaat volgen.

@ Donovan1989: Dankje :checkit:

@ J.Beekwilder: Met Krul in de basis gaat het zeker goed, maar ook met Steek hoor. Vorm gaat spelen tegen San Marino dus dan zien we het wel.

@ Miich: Bedankt :thumb:

2corgcm.png

Nederland - San Marino

Amsterdam Arena

33202 toeschouwers

Vlak voordat ik de selectie bekend ging maken kreeg ik van Frank de Boer te horen dat er een aantal spelers niet geselecteerd konden worden vanwege blessures. Zo konden Elia, Robben, Sneijder en van der Vaart niet opgeroepen worden en moest ik op zoek naar vervangers. Ik kwam tot de volgende spelers: Bouma, Fer, Beerens, Aissati, Engelaar en Braafheid. Ook had ik weer de beschikking tot Boulahrouz, Heitinga en Stekelenburg. Nu de selectie compleet was kwam ik tot de volgende opstelling om San Marino te bestrijden:

Doelman: Michel Vorm

Verdediging van rechts naar links: van der Wiel, Heitinga, Boulahrouz, Bouma

Middenveld van rechts naar links: de Jong, Fer, Kuyt, Seedorf, Babel

Aanval: van Persie

Het werd een wedstrijd die wij, zoals verwacht, domineerden. Al na 2 minuten was het raak. Kuyt gaf voor vanaf rechts en van Persie tikte hem binnen. Niet veel later was het andersom, van Persie gaf voor en ditmaal kopte Kuyt hem in. De 3-0 kwam wederom van Kuyt alleen dit maal van zijn voet. Na een voorzet van Babel kon Kuyt vrij intikken. Ook aanvoerder Clarence Seedorf mocht zijn goaltje meepikken. Hij zette eerst 2 man te kijk waarna hij vernietigend de bal de kruising in jaagde. Voor rust viel ook nog de 5-0. Het was de man in vorm, Robin van Persie, die uit een vrije trap de 5-0 in lange hoek legde.

2jdnok7.png

Clarence Seedorf, hier in actie voor AC Milan, was vandaag de regisseur op het middenveld

In de rust besloot ik 3 keer te wisselen. Mark van Bommel kwam voor de Jong, Roy Beerens voor Kuyt en Huntelaar voor Babel waardoor van Persie naar rechts verhuisde. Ook met deze spelers veranderde er niets aan het spelbeeld. Wij vielen aan en San Marino verdedigde. Met name Seedorf viel op in de 2e helft. Met vlijmscherpe passes en gevaarlijk afstandschoten zorgde hij voor veel gevaar. Huntelaar had ook nog een grote mogelijkheid. Na een afgemeten voorzet van Beerens knikte hij op de lat. Seedorf was daarna dichtbij. Ook zijn schot belandde op het aluminium. Na 80 minuten was het echter alsnog raak voor Seedorf. Deze goal was nog mooier als zijn eerste. Na een aanval over vele schijven haalde Seedorf vanaf de punt van de 16 in 1 keer uit. De bal ging met een mooie curve de bovenhoek in en de keeper stond aan de grond genageld. De 6-0 was dan ook meteen de eindstand en het zelfvertrouwen is hierdoor alleen maar toegenomen.

Volgende update: Wie gaat er naar het WK en welke loting komt er voor ons uit

Geplaatst

Lekkere overwinning op San-Marino. Lekker veel zelfvertrouwen getankt ! :D

Geplaatst
  • Auteur

[spoiler=Reacties]@ Jorik: Ja inderdaad, hopen dat het tegen Griekenland ook goed verloopt :D

@ JW: Ja, Bouma ja. Hij is 1 van de betere op de linksback positie. Gio kan het ook niet allemaal meer bij benen en Braafheid vind ik ook niet al te denderend. Verder bedankt :checkit:

2corgcm.png

Alle kwalificatie en beslissingswedstrijden zijn gespeeld en de 32 teams die naar het Wereld Kampioenschap in Zuid-Afrika gaan zijn bekend. De volgende teams wisten zich te plaatsen:

Europa:

Nederland, Italië, Frankrijk, Servië, Engeland, Oekraïne, Spanje, Rusland, Duitsland, Slowakije, Griekenland, Zwitserland en Denemarken

Opvallende afwezige vanuit Europa is Portugal. Het team werd 3e in de kwalificatie poule. Ook gaan landen als Turkije, Tsjechië en Kroatië niet naar het WK.

Zuid-Amerika:

Brazilië, Chili, Argentinië, Colombia en Paraguay

Opvallende afwezige vanuit Zuid-Amerika is Uruguay. Met spelers als Diego Forlan, Luis Suarez, Edison Cavani, Juan Angel Albin en Diego Lugano wisten zij zich niet bij de gekwalificeerde landen te vestigen.

Afrika:

Marokko, Tunesië, Ivoorkust, Ghana en Algerijë

Opvallende afwezigen vanuit Afrika zijn Kameroen, Nigeria en Egypte. Kameroen en Nigeria eindigde beide met 1 punt minder als de nummer 1 op plaats 2. Egypte kwam zelfs niet verder dan een 3e plaats in de poule.

Noord-Amerika:

Costa Rica, Mexico en Honduras

Opvallende afwezige is de VS. Het team wat het nog naar behoren deed op de Confederations Cup werd 4e in de poule en moest daardoor een beslissingsduel afwerken. Dit duel ging echter verloren waardoor ze er niet bij zijn in Zuid-Afrika.

Azië:

Australië, Japan, Noord- en Zuid Korea en Saudi Arabië

Opvallende afwezige is Iran. Een team als Iran hoort zich gewoon te kwalificeren en een team als Noord Korea niet.

Dit leverde voor ons de volgende loting op:

1. Nederland

2. Denemarken

3. Honduras

4. Marokko

Een tevreden bondscoach zei het volgende: "We hebben geluk gehad dat we in pot 1 ingedeeld werden. Hierdoor liepen we sowieso al een topland mis. We hebben op papier een makkelijke poule, maar we moeten uitkijken voor onderschatting. Marokko heeft namelijk een goed team en ook Denemarken deed het naar behoren in de poule fase. Ik verwacht dat we gewoon doorgaan en daar gaan ik, de overige leden van de technische staf en de spelers natuurlijk alles aan doen".

De zwaarste poule, ook wel de poule des doods genoemd, was poule 4. Deze poule werd gevuld met Engeland, Argentinië, Mexico en Zuid-Korea. Engeland, Argentinië en Mexico strijden hier om plek 1 en 2, maar ook de Zuid-Koreanen mogen niet worden onderschat. Onder leiding van Guus Hiddink wisten ze al eerder de halve finale van een WK te halen.

Volgende update: Oranje nieuws

Geplaatst

Moet lukken in deze poule, Drenthe is een beter back dan Gio. Vind dat je de juiste spelers oproept!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]