Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Vrij makkelijke loting denk ik zo! Veel succes op het WK!;)

• Antwoorden 98
  • Weergaven 336
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

@ Dave de Grote: Sorry, ik had niet gezien dat je gereageerd had. Daarom zit het niet verwerkt in de post. Bedankt voor je reactie in ieder geval ;)

@ Steijns: Het moet zeker lukken, vooral omdat de 1e 2 in de poule natuurlijk doorgaan. Drenthe gaat denk ik alleen niet mee naar het WK. Gio doet het nog goed en heeft de nodige ervaring.

@ J.Beekwilder: Vorm kan het inderdaad. Had het hoogste gemiddelde van de 3 keepers. Maar de volgende wedstrijd staat er een andere keeper op goal die ik een kans wil geven. Het is niet 1 van de 3 die er nu zitten. Ik wil nog iemand uittesten.

@ RickV: Ja, dat dacht ik ook. Bedankt ;)

Geplaatst
  • Auteur

[spoiler=Reacties]@ Bassieboy46: Dat verwacht ik ook. Doelstelling die ik meekreeg is halve finale en ook dat is mogelijk.

@ Pepe Steve: Jazeker, bedankt ;)

2corgcm.png

"Edwin van der Sar keert terug"

Zeist - Vlak voor de laatste oefenwedstrijd van het Nederlands elftal voor het Wereld Kampioenschap tegen Griekenland, heeft bondscoach Delano Willemen aan Edwin van der Sar gevraagd of hij nog 1 keer wilde terugkeren.

"Ik ben heel erg blij met de terugkeer van Edwin in onze selectie" zei een tevreden bondscoach. "Ik had hem al een aantal keer eerder proberen over te halen, maar die keren wees hij allemaal af. Met het WK voor de deur besloot ik mijn laatste poging te wagen, ook bij Ruud van Nistelrooy. Ik vertelde Edwin dat we een ervaren top keeper nodig hadden en dat hij de enige was die aan de eisen voldoet. Hij vertelde mij dat hij de kleuren van zijn land nog voor 1 keer wilde verdedigen en hier is natuurlijk iedereen blij mee, behalve Maarten Stekelenburg. Ook probeerde ik het nog 1 keer bij Ruud, maar hij bedankte vriendelijk", vertelde Delano Willemen op de persconferentie vlak voor de wedstrijd tegen Griekenland.

qx3xpu.png

Edwin van der Sar, hier in actie tegen Argentinië, keert terug

"Ik heb er nog eens goed over nagedacht om terug te keren in het Nederlands elftal. Ik voel me nu fit genoeg om nog voor het Nederlands elftal en voor mijn club Manchester United uit te komen. Dit was vooral de reden dat ik dit keer wel op het aanbod in ging. Ook het compliment van Delano, dat hij mij de enige keeper vond die aan zijn eisen voldeed, heeft in mijn beslissing mee geteld. Ik hoop dat ik nog veel kan betekenen voor het Nederlands elftal tijdens het WK en dat de supporters weer van mij zullen genieten", aldus een tevreden terugkerende Edwin van der Sar.

De overige 22 spelers die mee gaan naar het WK zijn:

Doelmannen: Maarten Stekelenburg (Ajax), Tim Krul (Newcastle)

Verdedigers: Gregory v/d Wiel (Ajax), Wilfred Bouma (Aston Villa), Khalid Boulahrouz (Stuttgart), John Heitinga (Everton), Joris Mathijssen (HSV), Andre Ooijer (PSV) en Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord)

Middenvelders: Wesley Sneijder (Internazionale), Leroy Fer (Feyenoord), Demy de Zeeuw (Ajax), Arjen Robben, Mark van Bommel (beide Bayern), Rafael v/d Vaart (Villarreal), Eljero Elia (HSV), Ryan Babel (Liverpool), Nigel de Jong (Man City) en Clarence Seedorf (AC Milan)

Aanvallers: Robin van Persie (Arsenal), Klaas-Jan Huntelaar (AC Milan), Dirk Kuyt (Liverpool)

Volgende update: De laatste test voor het WK tegen Griekenland

Geplaatst

Ziet er goed uit, in het begin zag ik wat rare keuzes (Krul in de goal?) maar dit zal waarschijnlijk met een gedacht gedaan zijn richting het WK!

Loting ziet er goed uit, met een land als Denemarken als grootste concurrent ziet het er rooskleurig uit.

Veel succes verder!

Geplaatst

Ik hou normaal gesproken niet van interland novelles, maar je doet het erg leuk :) Ga zo door en ik wacht op het WK met jou aan het roer!

Geplaatst

Zeer goede selectie, maar ik vind dat je te weinig aanvallers meeneemt of ben je van plan indien nodig ook Babel als aanvaller uit te spelen ... Maar met deze kern moet je toch een goed resultaat kunnen neerzetten. Succes !

Geplaatst

Succes en op naar de titel!

Geplaatst
  • Auteur

[spoiler=Reacties]@ Jenj: Krul koos ik om te zien wat de andere keepers konden. Ik wilde zien of Stekelenbug echte concurrentie had. Dit had hij van Krul zeker dus er zit idd een gedachte achter.

@ DiBaggio: Bedankt ;)

@ Peterzinho: Dat is inderdaad mijn bedoeling. Op het moment dat ik geen spitsen meer heb plaats ik Babel in de spits ;)

@ Nevs: Bedankt, moet kunnen :D

2corgcm.png

Griekenland - Nederland

Georgios Karaiskakis

24634 toeschouwers

De oefenwedstrijd tegen Griekenland was de laatste test voor het WK in Zuid-Afrika. Ik wilde deze wedstrijd kosten wat kost winnen en met zoveel mogelijk basisspelers spelen. De volledigeWK-selectie was aanwezig in Griekenland, maar Nigel de Jong en Khalid Boulahrouz waren niet inzetbaar. Zonder deze 2 spelers hield ik er nog 21 over en kwam ik uit op de volgende 11:

Doelman: v/d Sar

Verdediging van rechts naar links: v/d Wiel, Heitinga, Mathijsen, Gio

Middenveld van rechts naar links: van Bommel, Fer, Robben, Sneijder, Babel

Aanval: van Persie

De rentree van Edwin was niet de rentree waarop hij gehoopt had, want na 3 minuten spelen moest hij de bal al uit het net vissen. Een vlijmscherpe counter van Griekenland leidde tot de goal van Amanatidis. Nog binnen het half uur wisten we deze 1-0 achterstand om te buigen in een 1-2 voorsprong. Doelpunten van Ryan Babel (een zeer fraaie volley) en een goal van Mathijsen (kopbal vanuit een corner) zetten ons op voorsprong. We stonden verdedigend goed en Griekenland kwam niet in de buurt van onze 16. Ook wij konden voorin geen vuist maken. Ondanks dat we aanvallend weinig voorstelden, kregen we nog 1 goede mogelijkheid. Arjen Robben passeerde 3 man om vervolgens van Persie vrij te zetten voor de keeper. Één op één stuitte hij echter op keeper Sifakis.

5a27vp.png

Klaas Jan Huntelaar, maker van de bevrijdende treffer

In de rust wisselde ik Robben uit voorzorg. Hij had een tik gehad en hij moet fit zijn voor het WK. Elia verving hem. De tweede helft was even saai als het einde van de eerste helft. Geen van de teams kon een vuist maken voorin waardoor mogelijkheden uitbleven. Griekenland dacht met 2 man op van der Sar af te kunnen, maar er werd terecht gevlagd voor buitenspel. Vlak voor tijd wisten we dan toch de bevrijdende treffer binnen te schieten. Het was invaller Huntelaar, die in de 70e minuut van Persie verving, die op aangeven van Sneijder scoorde. Dit was meteen de eindstand en zo gaan we met een goed gevoel naar het WK.

Volgende update: 1e groepswedstrijd + overige uitslagen
Geplaatst

Mooie uitslag, Griekenland uit blijft lastig en dan 1-2 winnen is knap.

Jammer dat Sar tegendoelpunt krijgt, maar denk dat hij het goed zal oppakken en je helpen naar goede prestaties op het WK!

GZD

Geplaatst
  • Auteur

2corgcm.png

"Nederland kan niet overtuigen"

Het WK in Zuid-Afrika is niet zo van start gegaan voor Nederland als gehoopt. De "thuiswedstrijd" tegen Honduras eindigde in een doelpuntloos gelijkspel. Nederland kreeg genoeg kansen, maar geen 1 van de kansen werd benut. Honduras kreeg dus waarvoor het kwam, een punt. "Dit baart mij zorgen", zei Willemen. "Waar we in de voorbereiding en oefenduels zo makkelijk het net vonden, laten we het nu afweten". Nederland moet de volgende wedstrijd winnen om zo het heft in eigen handen te houden.

"Nederland op de goede weg"

Nederland moest vandaag winnen van Denemarken om het heft in eigen handen te houden en dat werd ook gedaan. Denemarken werd met 1-0 aan de kant gezet. Een doelpunt van Clarence Seedorf volstond om de 3 punten te pakken. Denemarken heeft geen moment in de wedstrijd gezeten en tot overmaat van ramp kreeg Jacobsen ook nog eens een rode kaart.

"Nederland door na winst op Marokko"

Het Nederlands elftal heeft de 2e ronde van het WK bereikt door in de 3e poule wedstrijd met 1-2 af te rekenen met Marokko. Klaas Jan Huntelaar scoorde voor rust 2x waarna Chamakh in de 80e minuut de eindstand op het scorebord zette. Het was een verdiende overwinning en na een matige start lijkt Nederland dan toch het gewenste resultaat behaald te hebben.

i75qoo.png

Huntelaar, topscorer van Nederland

De loting van de volgende ronde:

Italië - Spanje

Colombia - Servië

Frankrijk - Engeland

Rusland - Argentinië

Australië - Griekenland

Chili - Ivoorkust

Nederland - Zwitserland

Duitsland - Denemarken

Wij hebben een gunstige loting en ik verwacht dan ook dat we door gaan naar de kwart finale. Ondanks de op papier mindere tegenstander, moeten we Zwitserland niet onderschatten. Er staan veel leuke wedstrijden op het programma zoals Rusland - Argentinië en Italië - Spanje, maar de leukste wedstrijd is waarschijnlijk Frankrijk - Engeland. Hierdoor vallen er sowieso al 3 sterke landen af en ook in de groepsfase zijn er al een aantal sterke landen gesneuveld.

Volgende Update: de tweede ronde

Geplaatst

Proficiat met de volgende ronde maar het verloopt erg stroef

Geplaatst

Ik had betere resultaten verwacht maar ik ben de mening toegedaan dat op een WK niet de manier waarop een resultaat behaald wordt het belangrijkste is, maar wel het resultaat op zich : win je met slecht voetbal dan is het supergoed want met mooi voetbal win je geen titel. Met efficiënt voetbal wel ! Veel succes tegen Zwitserland !

Geplaatst

Belangrijkste is dat je door bent, de Zwitsers kun je hebben!

Geplaatst
  • Auteur

[spoiler=Reacties]@ Emile Mpenza: Bedankt, het loopt inderdaad wat stroef.

@ Peterzinho: Ik zelf had dat ook verwacht, maar met wat je zegt heb je volkomen gelijk. Goed voetbal is leuk voor de supporters, maar een titel lijkt mij leuker.

@ Nevs: Dat is inderdaad het belangrijkste. Zoals je ziet kon ik de Zwitsers hebben, maar konden zij ons ook pakken.

@ NilsRsg: Ik heb overtuigend gespeeld, maar dat deden de Zwitsers ook waardoor het een enorm leuke, maar vooral spannende wedstrijd werd met mijn team uiteindelijk als winnaar :D

2corgcm.png

WK 2e Ronde,

Nederland - Zwitserland

De wedstrijd begon als een droom voor het Nederlands elftal want al na 4 minuten legde Huntelaar 1-0 in het mandje. Hierna werd meteen duidelijk dat het een wedstrijd zou worden waar het publiek de grote winnaar was. Het was voetbal van een hoogstaand niveau met kansen over en weer. Zo raakte Zwitserland de lat, stond Stekelenburg 2x op de goede plek en toverde hij 4 enorm mooie reflexen uit zijn handschoen. Toch moest Stekelenburg vlak voor rust een keer vissen. Johan Vonlanthen scoorde uit een mooie counter. Maar als ik zeg dat Zwitserland de betere was, doe ik Nederland te kort. Nederland creëerde namelijk ook genoeg mogelijkheden. Huntelaar, van Persie, de Jong, Seedorf, Robben, zij waren allen dichtbij een treffer. Ondanks de vele kansen vielen er maar 2 goals. Hierdoor gaan we met 1-1 rusten.

i75qoo.png

Huntelaar scoorde opnieuw

In de tweede helft bleef het spel hetzelfde en bleef het publiek de winnaar. Het tempo lag nog hoger en er bleven kansen komen. Dit keer was het Nederland dat sterk begon en behoorlijk wat schoten afvuurde op het Zwitserse goal. De "comeback" van Zwitserland in de tweede helft leidde tot een uiterst knappe reflex van Steek. Ook na de goede mogelijkheid voor de Zwitsers bleef Nederland aanzetten om de 2-1 te forceren. Dit lukte echter niet en ook de Zwitsers lukte het niet meer. We gaan dus verlengen.

In de verlenging zakte het niveau in met als grootste oorzaak de vermoeidheid. Negentig minuten lang zo'n hoog tempo hanteren kost kracht en de spelers zijn tot het uiterste gegaan. Er was nog 1 grote mogelijkheid, Arjen Robben stuitte op de Zwitserse keeper. 1-1 Is de eindstand dus gaan we pingels nemen.

De volgende spelers nemen een strafschop:

1. Robin van Persie

2. Gio

3. Heitinga

4. Seedorf

5. Huntelaar

Score verloop:

1-0 Frei

1-1 van Persie

1-1 Huggel (Raakt de paal)

1-2 Gio

2-2 Abdi

2-3 Heitinga

3-3 Inler

3-4 Seedorf

3-4 Magnin (Ruim naast geschoten)

NEDERLAND WINT, NEDERLAND WINT!

WAT EEN WEDSTRIJD!

zjtpw9.png

Magnin treurt na zijn gemiste penalty

Loting Kwartfinale:

Spanje - Argentinië

Colombia - Frankrijk

Australië - Duitsland

Ivoorkust - Nederland

Volgende Update: de Kwartfinale

Geplaatst

Oei, dat was krap aan! Maar je bent door en daar gaat het om!

Geplaatst

Het gaat volgens mij niet helemaal zoals gepland, maar je wint daar gaat het om!

Ik zie dat je voor Stekelenburg hebt gekozen ipv van der Sar? Rare keuze, maar Maarten zal het vast beter doen:)

GZD

Geplaatst
  • Auteur

[spoiler=Reacties]@ Bokeoke12: Het was zeker krap aan maar ik ben door :D

@ Jenj: Het gaat inderdaad niet zoals gepland nee. Steek is echt een heldje. Wat die jongen allemaal tegenhoud al op het WK, dat is niet normaal. Tegen Griekenland speelde van der Sar geen beste wedstrijd, vandaar de keuze voor Steek.

2corgcm.png

WK Kwartfinale,

Ivoorkust - Nederland

Ook deze wedstrijd begon als een droom voor Nederland. Uit een vrije trap van Seedorf zette Heitinga na 3 minuten Nederland op 0-1. Zeven minuten later was het Huntelaar met 0-2. We zaten helemaal op rozen toen Huntelaar in de 22e minuut de 0-3 aantekende, maar toen zakte we in en kreeg Ivoorkust de overhand. Zo maakte Romaric in de 33e minuut 1-3 en tekende hij voor de 2-3 uit een strafschop. Dit was de ruststand en ik hoop hierin de jongens te kunnen motiveren zodat we toch de voorsprong vast houden.

i75qoo.png

Dankzij zijn 3 goals is Huntelaar nu topscorer

De tweede helft ging een stuk beter en we begonnen weer te voetballen. Na 58 minuten ging het echter mis. Andre Ooijer kreeg een rode kaart en de druk werd weer groter. Stekelenburg stopte een geweldige vrije trap van Drogba op een even prachtige wijze. Via de tegenaanval met Robben scoorde Huntelaar zijn 3e en was de hattrick een feit. Na de 2-4 kreeg Ivoorkust via Drogba en Kalou nog 2 goede mogelijkheden op de aansluitingstreffer, maar Stekelenburg wist dit te voorkomen. Nederland gaat dankzij deze overwinning door naar de Halve Finale.

Overige uitslagen:

Spanje - Argentinië 1-0

Colombia - Frankrijk 1-4

Australië - Duitsland 0-2

Loting Halve Finale:

Nederland - Spanje

Frankrijk - Duitsland

Volgende Update: de Halve Finale tegen Spanje

Geplaatst

Vind je banner wel wat hebben, ook mooi dat Klaas-Jan bij jou echt als een beest te keer gaat. KIU.

Geplaatst

Netjes tegen Ivoorkust en Zwitserland. Succes tegen de Spanjaarden wat lastig zal worden.

Geplaatst

leuk dat een penalty van Seedorf eens goed uitpakt :P

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]