Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

De prestaties blijven schitterend en wie spreekt er nog van Bayern ? Hertha is de nieuwe topploeg en je bent bezig om de toekomst te verzekeren ! Ook qua presentatie ziet dit er heel goed uit : mooie stukken teksten waarbij je de nodige uitleg verschaft en de foto's maken het af

• Antwoorden 261
  • Weergaven 737
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Jongens, misschien enigszins teleurstellend. Het was al een tijdje stil rond mijn novelle, dit gewoon omdat ik erg weinig tijd heb. Nou wil ik niet gelijk stoppen, dat zou een beetje hard van stapel lopen zijn. Maar hij gaat wel even op een lager pitje, als die het al niet was. Ik kom over een tijdje wel weer terug met een update, hoop ik.

Geplaatst

Ik hoop inderdaad dat je snel terugkomt met een update, vond het altijd fijn om te volgen!

Geplaatst

Wanneer je er klaar voor bent, man. We wachten vol spanning af! :)

Geplaatst
  • Auteur

Even Resumeren

[ytf]DJsRn5As9bo[/ytf]

Daar zit ik dan, 15 mei. Je hebt gelijk, als oplettende lezer. Dan is de competitie net voorbij, ook dat is correct. Ik heb vandaag, voor het eerst sinds héél lang, eindelijk eens de tijd terug te kijken op de afgelopen periode. Toen ik jullie, als lezers, achterliet bij de winterstop, wist ook ik niet wat er gebeuren zou. Sindsdien ging het voortvarend, naar verwachting, en heb ik van wedstrijd tot wedstrijd geleefd. Wat moet je anders, de ene match na de ander volgde, de een ook lastiger dan de ander. Voor jullie is het allemaal nog onduidelijk wat er nou allemaal precies gebeurd is. Laat ik het allemaal even op een rijtje zetten.

31-1-2011.jpg

Oefencampagne.jpg

De tweede editie van Der Berliner Pokal was een feit. Anders dan in de Première, waarin alleen Berlijnse clubs werden uitgenodigd, werden deze maal ploegen uit Polen, Frankrijk en Nederland uitgenodigd. Te gast in Berlijn waren Heracles Almelo, Stade Rennes en Polonia Warschau. Waar Hertha vrijwel geen moeite had met de Poolse ploeg, schakelde Rennes met gemak de ploeg van Gertjan Verbeek uit. De finale daarentegen was saai, beide ploegen leken er niet op gebrand te winnen en scoorden dan ook niet in reguliere speeltijd. Hertha BSC stelde teleur voor eigen publiek en verloor na een penaltyserie. De ploeg herpakte zich echter weer tegen Wehen met een goede 7-0 zege en zette de goede lijn door tegen Braunschweig, Linz en Koblenz. De laatste wedstrijd voor het begin van de competitie was echter weer teleurstellend. Met een B-elftal kon Hertha niet overtuigen tegen de Kickers en de wedstrijd eindigde in een 1-1 stand.

Er was gelukkig meer te juichen op de transfermarkt. Hertha wist namelijk Arsenal-middenvelder Abou Diaby vast te leggen. Voor slechts 3.8 miljoen tekende de Fransman een driejarig contract. Daarnaast werd ook het jeugdelftal van Hertha uitgebreid. Vier jongelingen kwamen de gelederen versterken: Alphonse Aréola (doelman), Mathys Le Borgne (rechtsback), Tatsuo Shibuya (rechtsbuiten) en Bayram Cürükcü (linker vleugelverdediger) tekenden.

5-4-2011.jpg

ChampionsLeaguePoulewedstrijden.jpg

Er stonden nog drie poulewedstrijden op het programma, de terugronde. Uit bij Salzburg kon de kwalificatie vastgesteld worden, in de twee daaropvolgende wedstrijden werden de plekken verdeeld. De kwalificatie was dankzij Rafael Sobis al gauw binnen. Uit in Old Trafford bleek Manchester United toch een maat of twee te groot, invaller Raffael redde daar nog de eer. De laatste wedstrijd, thuis tegen Villarreal, kon nog wel eens belangrijk worden. Het hing er weliswaar vanaf wat United zou doen, maar winst was een noodzaak voor de laatste kans op de eerste plek in de poule. We deden eigenlijk alles goed, spitsenkoppel Sobis en Ramos zorgden samen voor vier doelpunten en daarmee de ruime 4-1 winst. Manchester wist echter zoals verwacht 'gewoon' te winnen in Salzburg en werd daarmee eerste in de poule.

ChampionsLeagueUitschakeling.jpg

Dat betekende uiteraard een lastige loting, tegen een nummer 1 uit een andere poule. De loting werd echter nóg iets vervelender dan gehoopt. Want met Internazionale als tegenstander, denk je natuurlijk al verloren te hebben. Niks bleek echter minder waar want in eigen huis wisten we Inter met 3-0 te overklassen. Sobis bepaalde de stand op 2-0 waarna invaller Hanke in de laatste minuut de 3-0 maakte. Uit in San Siro is het dan natuurlijk een kwestie van de wedstrijd uit spelen, maar zie dat maar eens klaar te spelen. Inter domineerde en had al gauw drie maal gescoord. De drie doelpunten, alledrie van de voet van Mario Balotelli, werden echter afgekeurd en zo bleef het 0-0. Samuel Eto'o en Balotelli zelf bleken echter standvastig en zetten samen de 2-0 stand op het bord. Hiermee bleef het lang spannend, er hoefde immers maar 1 doelpunt te vallen en het was weer gelijk. Er viel een doelpunt, voor Inter weliswaar aan de verkeerde kant. Uit een corner kopte Alexander Madlung raak, tien minuten voor tijd. Dit bleek genoeg om de ploeg van José Mourinho uit het veld te slaan en de volgende ronde te bereiken.

Dan denk je een moeilijke tegenstander gehad te hebben, staat er een nóg moeilijkere op het programma. Pep Guardiola en zijn gigantenteam komt op bezoek in Berlijn. Thuis wisten we ons opnieuw knap te weren en kwamen we met twee doelpunten van Cicero zelfs op een 2-1 voorsprong. Doelman Joe Hart wist veel doelpogingen van Barcelona te keren, op eentje na. Van afstand schoot Yaya Touré snoeihard de gelijkmaker tegen de touwen. 2-2 in eigen huis is niet zo'n beste marge, maar we moeten niet vergeten dat we tegen FC Barcelona spelen. Uit in Nou Camp kregen we dan ook te maken met hét FC Barcelona zoals we dat kennen. Met snel combinatievoetbal werden we weggetikt en hadden we niks, maar dan ook niks in te brengen. We hadden echter wel het laatste woord. Uit een corner schoot Hanke via Thierry Henry de bal in het doel. Een waardig afscheid in de Champions League. De kwartfinale, geen slechte prestatie!

7-5-2011.jpg

Wedstrijden-7.jpg

Genadeloos, hoe moet ik het anders zeggen. De ploeg die ik de eerste seizoenshelft zag, zette zich als een trein op hetzelfde spoor voort. Winst, winst en nogmaals winst. We scoorden veel en Joe Hart hield vaak zijn doeltje schoon. Lastige wedstrijden tegen Bayern München, Werder Bremen en Schalke '04 werden probleemloos gewonnen en waar we iets meer problemen hadden tegen de subtop wisten we ook die wedstrijden te winnen. Rafael Sobis scoorde heel veel maar ook Ramos en Cicero pikten regelmatig hun doelpunten mee. Opvallend is ook de vrijwel onmerkbare integratie van Abou Diaby in de Berlijnse selectie. Met de openingsdoelpunten in de eerste twee competitiewedstrijden van 2011 toonde hij zich erg belangrijk. Daarnaast is ook de vierklapper van Adrian Ramos tegen Borussia Mönchengladbach opzienbarend. De spits rekende zo af met een doelpuntloze periode en krikte zijn seizoenstotaal ferm omhoog. Het enige smetje op een geweldige seizoensafronding is het verlies tegen VfL Wolfsburg. De ploeg bleek al eerder een angstgegner voor Hertha, maar wist nu pas de winst te pakken. Uit werd met 2-0, en daarmee ook de ongeslagen status, verloren.

Stand2010-2011.jpg

Het is echter ongekend met wat voor een afstand de titel uiteindelijk gepakt wordt. Concurrent na concurrent faalde finaal en wist nog niet eens een beetje aan te haken bij de regerend kampioen. Maarliefst 21 punten verschil met een puntentotaal van 89. Dat is natuurlijk veel, maar als je kijkt naar concurrent Bayern München die in 8 wedstrijden weet te verliezen en in 5 wedstrijden gelijkspeelt, krijgen we het ook wel een beetje cadeau. Promovendus Karlsruhe neemt na 1 jaar Bundesligabezoek direct weer afscheid en met hen verdwijnt ook Borussia Mönchengladbach uit de hoogste divisie. Alemannia Aachen strijdt in de play-offs nog voor lijfsbehoud.

14-5-2011.jpg

Bekerwedstrijden.jpg

Het lijkt wel heel makkelijk gegaan te zijn, maar Hertha moest in de wedstrijden tegen Leverkusen en Dortmund echt strijden voor een plek in de volgende ronde. Diaby opende tegen Leverkusen opnieuw de score, met een krullend afstandsschot. De wedstrijd werd kort na rust op slot gegooid door Freddy Adu. De halve finale was eigenlijk een lachertje, blijkbaar leek het de bond niet nodig de wedstrijd te verplaatsen in verband met de interlands, waardoor beide ploegen met een C-elftal aan de aftrap verschenen. Hertha bleek echter nog de sterkste ploeg op de been te kunnen brengen en met drie doelpunten van Rafael Sobis was de finaleplaats een feit. VfB Stuttgart werd daar getroffen, altijd lastig natuurlijk. Met een geschorste Reginiussen konden we echter ons vaste elftal niet opstellen maar dat bleek geen enkel probleem. In een zeer gedisciplineerde opstelling waarin iedereen netjes zijn taken uitvoerde, overklaste de Berlijnse ploeg Stuttgart, dat niet verder kwam dan chaotisch positiespel. Het eerste doelpunt liet echter even op zich wachten maar kwam met de eigen goal van verdediger Delpierre, die in een botsing met doelman Drobny (die kennen we nog) de bal per ongeluk in eigen doel schoof. Na rust besliste Cicero de wedstrijd met een mooi plaatsballetje en de bekerwinst was daarmee een feit. Waar we vorig jaar nog eerder faalden, winnen we nu het toernooi. Een prachtige bekroning voor een prachtige prestatie.

Spelersonderscheidingen.jpg

De uitblinkers in de Bundesliga waren dit jaar voor een groot deel uit Berlijnse gelederen. Waar Dzeko zich tot beste aanvaller en topscoorder mocht kronen, kreeg vice-aanvoerder van Hertha BSC Cicero opnieuw de titel van Voetballer van het Jaar. Assists, doelpunten en schitterend spel, hij toonde zich opnieuw van alle markten thuis. Ook Arne Friedrich kreeg een onderscheiding. De 31-jarige aanvoerder van Hertha BSC werd gekroond tot beste verdediger uit de Bundesliga. Een mooie prijs voor de Duitser, die zich in de nadagen van zijn carrière bevindt. Als laatste kreeg ook Joe Hart een prijs. Met slechts 20 doelpunten tegen was hij niet alleen de minst gepasseerde keeper, hij werd ook bestempeld als beste keeper van de Bundesliga. De jonge Engelsman wordt wel eens verweten een showkeeper te zijn, maar de statistieken spreken van een betrouwbare sluitpost.

Als állerlaatste kreeg ook ik een onderscheiding. Ik werd door de managers en door de statistieken verkozen tot manager van het jaar. Dit voor het tweede jaar op rij een schitterende bekroning van mijn werk natuurlijk. Hard werken wordt beloond, dat blijkt. Dit bewijst dus dat er komend seizoen maar één ding te doen staat: Hard werken.

[spoiler=reacties]

Hoop toch dat je dan snel terugkomt met een update.
Nou, hier is 'ie dan!

dat hoop ik ook...

Tadaa :naughty:

Ik hoop inderdaad dat je snel terugkomt met een update, vond het altijd fijn om te volgen!

Hopelijk is ook deze fijn om te volgen, al is het dan een beetje veel.

Wanneer je er klaar voor bent, man. We wachten vol spanning af! :)

Ik had vandaag een dagje vrij. Wat een werk zeg, jezus. Maar hier is het dan.

Helemaal mee eens.:mrgy:

Ook jij, veel plezier met deze update!

Geplaatst

En deze update was het wachten meer dan waard ! Met wat een straat, of eerder een grote avenue, kampioen geworden. Prachtig gewoon ! Dat je de duimen moest leggen tegen Barcelona is geen ramp want het is tenslotte één van de beste, zelfs niet, de beste ploeg ter wereld. Over je presentatie kan ik ook heel kort zijn : heel mooi, die effecten over de foto's zijn zeer mooi en je teksten van hoog niveau ! Doe zo verder dus, maar op jow ritme !

Geplaatst

knap hoor, opnieuw kampioen!!! slechts 1 verliesmatch:clap:

en vele individuele onderscheidingen!!!

oef, 1.FC Köln heeft zich wederom weten te handhaven in de 1.Bundesliga:D

Geplaatst

Jongens toch, wat een update, man! Ongelofelijk! :thumb:

Kampioen met 20 punten los, nooit gezien!! _O_

Ik had alleen meer gehoopt op Jovanovic. Heeft vast niet veel gespeeld? Wat wil je, met al die andere kwaliteit. :)

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]