Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Bijzonder heerlijke update zeg. :)

Karytska lijkt een degelijke versterking, alleen lijkt hij fysiek wat te kort te komen.

Je hebt er een perfecte voorbereiding opzitten. Veel succes! :thumb: Als jouw prestaties even goed gaan zijn als jouw presentaties, dan speel je los kampioen! :D :p

• Antwoorden 261
  • Weergaven 737
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

goede voorbereiding waar idd, ramos zich liet gelden met zijn doelpunten

heerlijke update over je tactic, echt knap gemaakt!

Geplaatst

Het ziet er echt geweldig uit , kan niet wachten tot het seizoen echt gaat beginnen!

Geplaatst

Nette voorbereiding, good luck next season ! :D

Geplaatst
  • Auteur

DFBheader.jpg

Met Karytska erbij, en eindelijk het tactische plaatje volledig op een rijtje, stond de eerste officiële wedstrijd op het programma. Een wedstrijd in de Duitse DFB Pokal, een jaarlijks toernooi opgezet door de Duitse Voetbalbond.

Het toernooi telt 64 ploegen. Beginnend met de 36 profclubs uit de eerste en tweede Bundesliga. Daarnaast doen er nog 28 amateurclubs mee: 21 winnaars van de districtsbeker, ook wel de Verbandspokal genoemd, en de nummers één en twee van de regionale divisies 'Nord' en 'South'. Hiernaast worden nog drie andere amateurclubs uitgenodigd om het totaal op 64 ploegen te brengen.

Deze ploegen spelen in een knock-out systeem met telkens één wedstrijd. In de eerste ronde speelt een ploeg uit de hoogste twee divisies tegen een amateurclub. In de tweede ronde loot een club uit de hoogste competities weer tegen een amateurclub. Bij deze twee ronden geldt telkens de regel, dat de wedstrijd bij de amateurclub thuis wordt gespeeld, ook later in het toernooi is deze regeling nog van kracht. Vanaf de achtste finales, waar er dus nog maar 16 ploegen over zijn, wordt er geloot zonder plaatsing.

De finale is dit jaar, zoals elk jaar, in het Olympiastadion van Berlijn. De reguliere speeltijd bedraagt 90 minuten en wanneer dit niet genoeg blijkt om de strijd te beslissen, volgt er een half uur verlenging en eventueel nog een penaltyserie. Bayern München won deze finale het meest, maarliefst dertien maal.

De laatste keer dat Hertha BSC de finale bereikte, was in 1993. Toen waren het nota bene de amateurs die de laatste ronde van het toernooi verloren. Na enkele grote clubs verslagen te hebben verloren ze echter in de finale van Bayer Leverkusen. De hoofdmacht van Hertha speelde de finale tweemaal, in 1977 en 1979. Maar wist in Hannover, daar werd de bekerfinale toen gespeeld, tweemaal niet te winnen van respectievelijk FC Köln en Fortuna Düsseldorf, tweemaal na verlenging. Maargoed, over naar het heden.

Speldorfbeker.jpg

Hertha BSC lootte Speldorf in de eerste ronde van de DFB Pokal. VfB Speldorf, een semi-professionele club uit het dorpje Mülheim an der Ruhr, bereikte de Duitse Beker door in 2009 de Verbandsliga van Niederrhein te winnen. In 'Stadion am Blötterweg' bleek de ploeg uit de hoofdstad echter geen enkele moeite te hebben met de groen-witten en won de wedstrijd simpel met vier tegen nul.

Hertha startte in de verwachtte opstelling met de debutanten Pejcinovic en Adrian Ramos. Beide spelers maakten een goede voorbereiding door en het is dus niet dat de verwachtingen hoog waren. Spits Ramos had maar acht minuten nodig voor zijn eerste officiële goal in het Hertha shirt. De aanval begon met een actie op de rechterflank van Patrick Ebert, die de bal vervolgens terugtikte op aanvoerder Arne Friedrich. De rechtsback aarzelde niet en gaf de bal direct voor, waar de bal bij de eerste paal gevonden werd door het hoofd van Ramos.

Hertha leek nog geen genoeg te hebben en kreeg via Raffael nog enkele kleine kansjes. Vlak voor rust maakte Ramos de middag nog iets leuker voor zichzelf door de 2-0 opnieuw binnen te koppen. De aanval begon opnieuw vanaf rechts, waar Friedrich met een diepe pass Patrick Ebert wegstuurde. De rechtsbuiten gaf de bal hoog voor en bij de eerste paal stond opnieuw Ramos die de bal met zijn hoofd hard tegen de netten kreeg.

Ook in de rest van de wedstrijd kwam VfB Speldorf niet aan de pas. De mannen van Hertha speelden simpel en strak spel en met enkele explosieve uitbraken maakten ze het doelman Marcel Grothe erg lastig. Tweemaal werd er nog gescoord door 'die Alte Dame'. Ramos tikte zijn derde binnen en ook Maximilian Nicu deed met een mooie solo, bekroond met een doelpunt, zijn duit in het zakje.

Een makkelijke zege dus opnieuw voor Hertha BSC en een uitstekende generale repetitie voor de eerste competitiewedstrijd tegen Hannover '96 op negen augustus. Een zeer belangrijke wedstrijd, niet alleen doordat het de eerste van de competitie is, maar ook omdat er een lastige reeks volgt met onder andere de Europa League en de wedstrijd tegen regerend kampioen VfL Wolfsburg.

[spoiler=reacties]

Je updates zijn grafisch zeer sterk en je hebt een mooie presentatie van je elftal.

Dankje voor je reactie, hopelijk kan het elftal ook wat presteren..

Bijzonder heerlijke update zeg. :)

Karytska lijkt een degelijke versterking, alleen lijkt hij fysiek wat te kort te komen.

Je hebt er een perfecte voorbereiding opzitten. Veel succes! :thumb: Als jouw prestaties even goed gaan zijn als jouw presentaties, dan speel je los kampioen! :D :p

Dankje voor je complimenten! Karytska is inderdaad niet meer dan degelijk, maar zorgt wel voor wat creatieve geest in de sobere ploeg die ik heb! De voorbereiding was inderdaad niet verkeerd, al moet het echte werk nog beginnen natuurlijk:checkit:.

goede voorbereiding waar idd, ramos zich liet gelden met zijn doelpunten

heerlijke update over je tactic, echt knap gemaakt!

Ramos verbaasde mij eerlijk gezegd een beetje, maar mooi meegenomen natuurlijk. De update over de tactiek zat ook lekker wat tijd in, dus mooi dat 'ie gewaardeerd wordt, bedankt!

Het ziet er erg mooi en gelikt uit! Ga zo door..

Thank you very much!

Het ziet er echt geweldig uit , kan niet wachten tot het seizoen echt gaat beginnen!

Ik eerlijk gezegd ook niet, dit is natuurlijk alvast een voorproefje op wat hopelijk komen gaat!

Nette voorbereiding, good luck next season ! :D

I will need ze luck!

Geplaatst

Dat is nu nog eens een seizoensopener... (al is het dan tegen een makkelijke tegenstander)

Fantastische prestatie. Hopelijk kan Ramos die vorm nog lang aanhouden.

Geplaatst

Lekker hoor, wel aan je stand verplicht natuurlijk tegen zo'n club, maar toch... netjes.

Geplaatst

Prachtige novelle, nu al! Ik heb hem helemaal in één keer doorgelezen en je presenteert her heerlijk. Ga zo door!

Geplaatst
  • Auteur

Allereerst excuses voor de wat lange update ditmaal. Het enthousiasme greep mij en sleepte mij zo door twee maanden heen. Met deze update heb ik het weer een beetje gelijkgetrokken en hoop nou iets regelmatiger te kunnen updaten. Laten we beginnen met wat Competitiewedstrijden en Europa League voorrondes. Volgende update volgt er een update met meer Europa League, veel plezier!

AugSepthead-1.jpg

De eerste echte speelmaanden breken aan. Het begin is altijd belangrijk, maar nu nog meer aangezien we concurrent Hannover en regerend kampioen Wolfsburg treffen. Willen we meedraaien in de top dit jaar zullen we ons moeten kunnen meten met deze ploegen. Ogenschijnlijk mindere ploegen treffen we met Mönchengladbach en Bochum, maar kort daarna moet er weer vol aan de bak gegaan worden tegen Dortmund en Leverkusen. Om de maand september af te sluiten treffen we nog SC Freiburg, een te pakken tegenstander. We hebben geen last van blessureleed, de selectie is compleet, dus er zit niks anders op dan simpelweg te vlammen deze eerste maanden.

WedstrijdenAugustusenSeptember-1.jpg

[klik op afbeelding voor de stand]

Uit bij Hannover werd er afgetrapt voor het begin van de competitie. Hannover is al jaren een middenmoter maar vormt hoe dan ook telkens een outsider voor de subtop. Met ervaren spelers als Bruggink, Forssel en Cherundolo en daarnaast veel Duitse talenten zetten ze vanaf het begin af aan druk. Onze verdediging blijkt echter erg stevig te staan en in de 36e minuut dwingt Nicu met een dribbel over links een penalty af. Cicero, de vaste penaltynemer, kent geen enkel probleem en peert de bal in de kruising achter Fromlowitz. Het spel deinst hierna heen en weer maar in de 74e minuut maakt Ramos na een harde lage voorzet van Cicero een einde aan de spanning, 2-0. Hiermee is de buit binnen voor Hertha en ook het alles of niets voetbal van Hannover kon niet door de Berlijnse defensie heen.

Een week later gelijk een topwedstrijd, thuis in het Olympia Stadion ontvangen we regerend kampioen Wolfsburg. Met in de spits, je raadt het al, Grafite en Dzeko. Een van de meest productieve spitsenkoppels ooit in de Bundesliga. Met een geblesseerde Pejcinovic kreeg Braziliaanse verdediger Kaká de kans om het landgenoot Grafite lastig te maken. De strijd leek echter na tien minuten al gespeeld, Hertha stond toen al 0-2 achter via doelpunten van, hoe kan het ook anders, Grafite en Dzeko. Hertha bleek wakker geschud door deze twee snelle goals en deed wat terug met twee mooie goals van Ramos in de 22e en 39e minuut. De stand, en ook het spel, was na deze goal weer volledig in evenwicht. Beide ploegen hadden kansen op de voorsprong maar uiteindelijk was het toch de Braziliaan Grafite die de wedstrijd besliste. Hij schoot een vrij makkelijk gegeven penalty makkelijk binnen. Bij het hard werkende Hertha was de tank inmiddels leeg en kon in het laatste kwartier niets meer forceren. Helaas een verlies, maar het blijft de kampioen.

Uit bij Mönchengladbach kregen we alle kans onze teleurstellingen weg te spoelen. Maar ons elftal had maarliefst 89 minuten nodig om dit te doen. Het begon bij de interceptie van Marc Stein, die met een snelle pass naar Cicero veel aanvallende perspectieven bood. Veel mannen stonden vrij maar de Braziliaan koos voor de steekpass op Adrian Ramos. Deze was uit de rug van zijn directe verdediger vertrokken en liep nu alleen op doelman Logan Bailly af. Deze wist hij met een simpele schijnbeweging te omspelen en kwam zo voor een open doel te staan, 0-1. Op de valreep gewonnen dus van degradatiekandidaat Mönchengladbach, schandalig eigenlijk, maar winst is winst.

Opnieuw een op papier lastige wedstrijd, tegen degradatiekandidaat nummer 1 VfL Bochum. Toch was Hertha niet in staat het voetbal te brengen om het spel van Bochum te kraken en ging het in het Olympia Stadion met een 0-0 ruststand de kleedkamers in. Een veel enthousiaster Hertha kwam de kleedkamers weer uit maar toch moest het in de 48e minuut een doelpunt slikken. Ervaren rot Klimowicz legde iedereen in de luren en schoot simpel binnen. Hertha ging echter onverstoord verder in het aanvallende spel en na veel grote kansen te hebben verbrast kopte Ramos eindelijk binnen. Cicero bekroonde zijn goede vorm nogmaals door de voorsprong binnen te schieten uit een vrije trap. Opnieuw maakten we het onszelf weer veel lastiger dan nodig was, maar komen we weg met drie punten.

Vervolgens de wedstrijd tegen het jammerlijk afgezakte Borussia Dortmund. Ooit waren de Westfalen een topploeg, maar de club blijkt inmiddels het spoor compleet bijster. Hét moment dus ook om punten te pakken tegen een concurrent. Het was alweer Cicero die zeer goed spel vertoonde en dit dan ook maar bekroonde met een zelf verdiende penalty. De snelle voorsprong haalde het laatste stukje vertrouwen uit de ploeg van Borussia en met veel grote kansen leek Hertha de wedstrijd te gaan domineren. Totdat een van richting veranderd schot van Zidan roet in het eten gooide, de stand was weer gelijk. Hertha bleef echter de bovenliggende ploeg en maakte via een corner van Florian Kringe, die tegen zijn oude club in de basis mocht beginnen, kopte Arne Friedrich de 1-2 erin. Opnieuw een tegenslag voor de ploeg van Dortmund, die niet meer konden brengen dan ongeïnspireerd voetbal. De rest van de wedstrijd bracht nog veel Berlijnse kansen met zich meer, maar toch eindigde het in een geflatteerde 1-2 zege.

Tegen Bayer Leverkusen volgde de tweede échte grote test voor Hertha BSC. De club speelt al jaren in de subtop mee en maakt het áltijd en �*edereen lastig. Dit knoopte ik de spelers dan ook goed in de oren. Het leek ook meer dan duidelijk want ookal konden we ons eigen spel niet maken tegen de mannen uit Leverkusen, de spelers leverden heel veel strijd. De wedstrijd verwerd dan ook tot een échte Duitse wedstrijd, met weinig goed voetbal maar heel veel duels. Het uiteindelijke duel werd beslist door Gojko Kacar. Terwijl aan de zijkant Florian Kringe al klaar stond in te vallen voor hem, schoot hij de bal vanuit de kluts in de goal. De Serviër kreeg nog wel de tijd om te juichen, maar moest zich daarna begeven naar de dug-out. Een zeer knappe prestatie van de volledige ploeg, er werd als een team gespeeld en deze wedstrijd is op niets meer gewonnen dan pure wilskracht. Dat is best een complimentje waard.

Als laatste wedstrijd van september troffen we SC Freiburg, nóg een degradatiekandidaat. De ploeg was echter gebrand op een overwinning en knalde de wedstrijd vol gas in. De spelers belaagden ons doel met een groot spervuur van afstandsschoten, kopballen en gevaarlijke voorzetten. 38 minuten lang hield onze verdediging stand, maar knakte bij een corner. Julian Schuster had zichzelf knap ontdaan van zijn tegenstander en kon vervolgens vrij inkoppen voor doel. Na een rust met aanmoedigende woorden en tactische veranderingen leek een totaal ander Hertha in het veld te staan. Er werd sneller voetbal gespeeld en Freiburg kwam er niet meer aan te pas. Nog geen vijf minuten na rust trok Raffael na een knappe solo de stand gelijk. Vladimir Karytska, spelend voor de licht geblesseerde Patrick Ebert, leverde kort daarna een prima voorzet waaruit Artur Wichniarek vrij kon binnentikken. Binnen datzelfde kwartier na rust gooide Hertha de wedstrijd op slot. Jongeling Sascha Bigalke, ingevallen voor Nicu, kwam op de middellijn in balbezit en zag spits Raffael vrijstaan tussen de twee centrale verdedigers van Freiburg. De daaropvolgende pass van Bigalke werd knap aangenomen door Raffael en vervolgens nog met geweldige finesse afgemaakt. Een wereld van verschil tussen de eerste en tweede helft en een zeer knappe uitslag, 3-1.

KalmarFF.jpg

[spoiler=reacties]

goede overwinning! amai, Ramos blijft scoren...

Ja Ramos kent zijn weerga niet meer. Hopen dat dat zo blijft!

Dat is nu nog eens een seizoensopener... (al is het dan tegen een makkelijke tegenstander)

Fantastische prestatie. Hopelijk kan Ramos die vorm nog lang aanhouden.

Ik hoop het ook, zoals je misschien wel opgemerkt hebt was Ramos in de laatste paar wedstrijden van deze reeks niet zo prominent meer aanwezig. Het lijkt erop dat hij een speler van vlagen is. Als hij maar met zulke vlagen blijft spelen dan!

Lekker hoor, wel aan je stand verplicht natuurlijk tegen zo'n club, maar toch... netjes.

Niet anders dan aan onze verplichtingen voldaan naar mijn idee, maar de wijze waarop was wel prettig om te zien.

Prachtige novelle, nu al! Ik heb hem helemaal in één keer doorgelezen en je presenteert her heerlijk. Ga zo door!

Dat is toch aardig wat, bedankt voor je compliment!

Geplaatst

Ziet er echt heel erg top uit op deze manier, en de lay-out van de duels tegen Kalmar FF is echt heerlijk om te zien :D Ga zo door!

Geplaatst

Het ziet er nog altijd schitterend uit! Hopelijk ga je nog lang door met Hertha:) Je doet het in ieder geval beter dan het team IRL;)

Geplaatst

idd heerlijke lay-out van de matchen tegen Kalmar!

maar evenzeer schitterende prestaties in de competitie... wat n verschil met IRL!!!

Geplaatst

Mensen lief, wat een start, schitterend! Raffael, Cicero en Ramos doen het uitstekend. Heel mooie update weer. Flink wat te lezen en grafisch een juweeltje, zo zie ik het graag. :)

Geplaatst

Mooie lay-out. Als ik eerlijk ben heb ik liever die langere updates dan een korter stukje. Dit leest makkelijker, anders ben je er telkens weer uit ;)

Geplaatst
  • Auteur

Val ik jullie toch nog even lastig met een kleine update. Een kort intermezzo met bekervoetbal, tegen Arminia Bielefeld. Hierna een update over de eerste drie wedstrijden uit de groepsfase van de Europa League en vervolgens een update over de grote wedstrijd thuis tegen Bayern München.

BielefeldBeker.jpg

[spoiler=reacties]

Woppa, bovenaan en door in de EL, heerlijk :D

Ja het gaat tot nog toe erg voortvarend, alles valt gewoon op zijn plek. Hopelijk kan mijn ploeg dit aanhouden!

Ziet er echt heel erg top uit op deze manier, en de lay-out van de duels tegen Kalmar FF is echt heerlijk om te zien :D Ga zo door!

Ja ik ben uiteindelijk zelf ook erg tevreden over de update, dat soort updates ga ik vaker doen, met tussendoor wat kleine zoals deze.

Het ziet er nog altijd schitterend uit! Hopelijk ga je nog lang door met Hertha:) Je doet het in ieder geval beter dan het team IRL;)

Ik ben van plan nog wel even door te gaan! En slechter dan in het echt kón bijna niet he:p.

idd heerlijke lay-out van de matchen tegen Kalmar!

maar evenzeer schitterende prestaties in de competitie... wat n verschil met IRL!!!

Mooi dat die lay-out in de smaak valt bij iedereen! Ik probeerde weer eens wat nieuws, altijd fijn te merken dat dat dan goed uitpakt! En zoals je zegt, het gaat echt ver boven verwachting. Hopelijk blijf je het volgen!

Mensen lief, wat een start, schitterend! Raffael, Cicero en Ramos doen het uitstekend. Heel mooie update weer. Flink wat te lezen en grafisch een juweeltje, zo zie ik het graag. :)

Ik ben zeer blij te lezen dat het jou in de smaak valt! Ik ben zelf, zoals ik in een eerdere reactie ook al zei, wel van plan meer van dit soort updates te doen.

Mooie lay-out. Als ik eerlijk ben heb ik liever die langere updates dan een korter stukje. Dit leest makkelijker, anders ben je er telkens weer uit ;)
Ja dat hoor ik, zoals je ziet, wel van meer. Mijzelf bevalt het ook wel, dus ze blijven wel in deze vorm denk ik. Deze update is weer even wat korter, waarvoor excuus, maar er komt nog genoeg te lezen!

Geplaatst
  • Auteur

Beste lezers, excuses voor mijn afwezigheid de laatste tijd. Ik schuif de schuld af op de Sint die mij oponthoud schonk (lees: FIFA10). Hopelijk is deze update weer wat goede koek en kan ik jullie weer lekker vermaken. Ik hoop hierna weer wat regelmatiger te updaten, maar dat zal vast wel lukken! In ieder geval, veel plezier met deze update!

GruppeHheader.jpg

Na twee redelijk makkelijke overwinningen op het Zweedse Kalmar bereikte Hertha BSC de groepsfase van de kersverse Europa League. In de loting namen een aantal grote clubs deel, waaronder Werder Bremen, Villareal en AS Roma. Ook was er uiteraard de titelverdediger Shakhtar Donetsk. Hertha lootte in de poule met die club, Shakhtar Donetsk. Daarnaast moest de Berlijnse formatie het ook opnemen tegen de Engelse subtopper Aston Villa en de Noorse runner-up Tromso. Shakhtar en Villa lijken de lastigste opponenten maar ook Tromso kan een gevaarlijke outsider vormen. Maar laten we de speculaties ter zijde leggen en tot de uiteindelijke orde komen, de resultaten.

ShakhtarThuis.jpg

Hertha BSC - Shakhtar Donetsk

In het seizoen 2008/2009 wist de Oekraïense ploeg met flitsend voetbal de finale te bereiken en die vervolgens ook te winnen van de Duitse tegenstander Werder Bremen. De huidige voorzitter bezit een hoop geld en schroomt ook geen enkel moment om dit in de club te pompen met het oog op betere resultaten. De club werd afgelopen seizoen dan ook weer met groot verschil kampioen in de competitie maar moest het in de voorronde van de Champions League afleggen tegen Celtic. Dit seizoen is het dus hoe dan ook weer de opdracht om de Europa League te winnen. Uit in Berlijn speelden zij hun eerste wedstrijd van het Europa League seizoen.

Shakhtar ging flitsend van start in het Olympiastadion en met een vijfmansaanval met onder andere de vier Brazilianen Jadson, Willian, Diego Souza en Fernandinho. Het werd direct gevaarlijk met een aantal goed uitgespeelde kansen. Willian en Jadson raakten echter het doelhout en meerdere keren werden de Oekraïense schoten gekeerd door de doelman van Hertha BSC, Drobny. Shakhtar bleef de eerste helft overwicht houden maar kreeg duidelijk meer weerstand van Hertha dan verwacht. De Berlijnse club creëerde zelfs enkele kansen met de spitsen Raffael en Ramos. De score bleef ondanks het vele aanvallende voetbal in evenwicht en met een 0-0 stand werd er de kleedkamers in gegaan.

Twee totaal andere ploegen kwamen diezelfde kleedkamers weer uit. De thuisspelende ploeg straalde duidelijk meer vertrouwen uit en in tegenstelling tot de eerste helft stond er een inspiratieloos Shakhtar binnen de velden. Hertha BSC nam duidelijk de wedstrijd over en het was dan ook wachten op de bevrijdende goal die de voorsprong zou betekenen. Het was uitblinker Raffael die het Olympiastadion beloonde met een mooie goal. Het was Cicero die de aanval startte met een voorwaartse sprint waarna hij zijn landgenoot vond met een mooie steekpass. Raffael had nog twee verdedigers en een doelman voor zich en zocht naar een klein gaatje in de goal. Geen seconde nadat hij het gaatje zag schoot hij genadeloos hard in de hoek achter doelman Pyatov.

Met deze goal leek het Olympiastadion te ontploffen. De sfeer keerde tot een totaal euforische sfeer, wat Shakhtar mateloos leek te ergeren. Vooral Cicero en Raffael maakten er een gewoonte van hun tegenstanders voor gek te zetten wat leidde tot een aantal harde overtredingen van Oekraïense kant. Na een aantal gele kaarten stopte scheidsrechter Mason zijn generositeit en gaf middenvelder Gai van Shakhtar een directe rode kaart. Dit bleek het absolute nekschot voor de ploeg van Lucescu want het creëerde niks, maar dan ook niks meer na deze beslissing.

Een 1-0 overwinning is natuurlijk een geweldige start voor de ploeg van Pierre, maar het moet zich blijven focussen op de competitie en de volgende Europese wedstrijd uit in Birmingham, bij Aston Villa.

AstonVillaUit.jpg

Aston Villa - Hertha BSC

In de huidige stand van de Europa League groep H bevindt Aston Villa zich op een tweede plek. Uit in Noorwegen wist het namelijk niet te winnen van Tromso. Toch blijkt de ploeg uit Birmingham dit seizoen een ploeg in vorm. Zo verloor het dit seizoen nog geen enkele keer thuis en bezet het in de Engelse Premier League momenteel de derde plek, achter Chelsea en Arsenal. De ploeg is dus tegen Hertha BSC op zoek naar de eerste winst in de Europa League, waarmee het de eerste plek in de groep over zou nemen.

Het was dus niet voor niks dat een aanvallend Aston Villa aan de aftrap verscheen. Met Agbonlahor, Heskey, Salomon Kalou en James Milner in de basis knalde de ploeg vol gas vooruit. Hertha speelde in de standaard gebalanceerde opstelling en kende maar één wijziging in de formatie. Wichniarek speelde in de plaats van Adrian Ramos en leek duidelijk de rol van schaduwspits in te vullen. De standaard defensie van Hertha leek echter zeer goed opgewassen tegen het aanvallend geweld van Villa en wist een aantal gevaarlijke acties van Kalou af te slaan. In de 22e minuut van de wedstrijd was het zelfs Artur Wichniarek die de eerste de beste kans van Hertha tegen de netten schoot na een knappe actie van Maximilian Nicu. Vlak voor rust deed de thuisploeg echter nog wat terug en scoorde via een rommelgoal de 1-1.

De opdracht die Aston Villa in de rust gekregen had, was meer dan duidelijk. Het moest, op welke manier dan ook, zo snel mogelijk het gelijke spel op het scorebord omdraaien naar een voorsprong. De spitsen Agbonlahor en Heskey wisten zich echter geen raad met de vele kansen en het was dan ook niet verrassend dat manager Martin O'Neill besloot in te grijpen. Twintig minuten voor tijd haalde hij Emile Heskey eruit en bracht ervaren kracht John Carew binnen de lijnen. Nog geen tien seconde later kopte dezelfde Noor koud in het veld de 2-1 binnen na een vrije trap van Salomon Kalou.

In de resterende tijd van de wedstrijd probeerde Villa de voorsprong te vergroten maar de ploeg beet zich keer op keer stuk op doelman Drobny. Hertha BSC leek leeggestreden en was niet meer bij machte het de Engelsmannen lastig te maken. Coach Pierre richtte zich duidelijk al op de volgende competitiewedstrijd en de Europese wedstrijd tegen Tromso.

TromsoUit.jpg

Tromso IL - Hertha BSC

Poule H van de Europa League begint zich langzaam te ontwikkelen tot een poule van verrassingen. Zo wisten underdogs Hertha en Tromso beiden van favoriet Shakhtar te winnen. Ook speelde Tromso al gelijk tegen Aston Villa en bevindt zich momenteel op de tweede plek in de poule, achter datzelfde Villa. Eén tegenstander had de Noorse club echter nog niet gehad, Hertha BSC kwam nog op bezoek. De Berlijnse club draait dit seizoen zeer verrassend met nieuwbakken coach Calvin Pierre en staat op het moment zelfs eerste in de Bundesliga. Het lijkt dus een spannende wedstrijd te worden in het Alfheim stadion in Tromso.

Tromso start in een 4-2-3-1 opstelling waarin het vooral leunt op de 36-jarige spits Rushfeldt en de captain van Estland, Joel Lindpere, die de linksbuiten positie bezet. Hertha speelt in de bekende 4-4-2 formatie met de bekende namen met slechts één wijziging. Voorin ruilen Ramos en Wichniarek voor de zoveelste keer van post en dit keer is het de Colombiaan die in de basis start. Tromso lijkt de goede Europese lijn door te willen trekken en begint optimistisch aan de wedstrijd. Hertha laat de Noren rustig opbouwen en valt ze pas aan op eigen helft. In al het enthousiasme verslikt Tromso zich in de tiende minuut in een combinatie en Cicero ontsnapt. Samen met Raffael en Ebert is het een drie tegen drie situatie in de counter. Cicero bewaart echter goed het overzicht en bedient Raffael zeer netjes op zijn vierde Europa League goal. Tromso lijkt met deze goal onmiddellijk weer met beide benen op de grond te staan en valt een stuk soberder aan. Dit betaalt zich dan ook uit in een mooie solo van Joel Lindpere, die vlak voor rust de gelijkmaker scoort.

Na rust gaan beide ploegen voor de winst. Dit zorgt voor veel aanvallend en attractief voetbal, maar ook veel fouten en mislukte acties. Zo komen er aan beide kanten kansen, maar geen enkele blijkt groot genoeg voor de spitsen. Zo blijft het lang op de 1-1 stand hangen. De wedstrijd kantelt echter tien minuten voor tijd, het paniekvoetbal van Tromso neemt extremere vormen aan en leidt zelfs tot een rode kaart van rechtsbuiten Lars Iver Strand. Dit gooit alle deuren open voor Hertha en na enkele grote kansen is het in de allerlaatste minuut Adrian Ramos die voor het eerst sinds tijden weer een doelpunt weet te maken, misschien wel zijn allerbelangrijkste tot nu toe, 2-1.

Een spannende wedstrijd dus in Tromso, waar beide ploegen er een leuke wedstrijd van maakte. Tromso was de betere ploeg maar kijkt door onder andere de rode kaart van Strand tegen de verkeerde kant van de medaille aan. Opvallend aan Noorse kant is ook de 23-jarige verdediger Tore Reginiussen, die een zeer sterke wedstrijd speelde en het beide Hertha-spitsen erg lastig maakte, over hem later meer.

Standna3matches.jpg

Op de helft dus een nette positie voor Hertha in de Europa League. Taak blijft wel punten te pakken tegen Tromso en tegen één van de andere twee ploegen. Dit lijkt na de eerste wedstrijden gezien te hebben zeer haalbaar. Zeker omdat we Tromso en Villa thuis ontvangen en we dit seizoen thuis ongeslagen zijn tot nog toe. Maar eerst maar eens concentreren op de komende competitiewedstrijd, tegen Bayern.

Geplaatst

Ziet er allemaal zeeeeeer strak uit!

Geplaatst

Ziet er erg goed uit, en de prestaties zijn ook erg goed! KIU!

Geplaatst

Je ligt perfect op schema. Leest opnieuw bijzonder vlot, grafisch weer top. :thumb:

Geplaatst

De Europa League loopt heel goed, maar wat een verrassing dat Shakthar helemaal onderaan stond zonder punten ... Een verlies op Aston Villa is geen grote ramp, thuis win je van hen met 1-0 en dan sta je met gelijke punten boven de Engelsen ! In de competitie loopt het goed. Succes

Geplaatst
  • Auteur

Wedstrijd.jpg

[spoiler=reacties]

Ziet er allemaal zeeeeeer strak uit!

Bedankt voor je reactie en compliment, hopelijk blijf je het volgen!

Ziet er erg goed uit, en de prestaties zijn ook erg goed! KIU!

Ja het gaat als een trein!

Je ligt perfect op schema. Leest opnieuw bijzonder vlot, grafisch weer top. :thumb:

Ja het gaat volledig volgens plan, hopelijk kan ik deze lijn doortrekken.

De Europa League loopt heel goed, maar wat een verrassing dat Shakthar helemaal onderaan stond zonder punten ... Een verlies op Aston Villa is geen grote ramp, thuis win je van hen met 1-0 en dan sta je met gelijke punten boven de Engelsen ! In de competitie loopt het goed. Succes

Ja Shakhtar verraste mij ook inderdaad. Ik maak me ook nog geen enkele zorgen, de volgende ronde moet zeker haalbaar zijn.

Geplaatst

Je trekt de lijn zeker door... op het gemak dan nog... :-D

Van Gaal buiten! :p

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]