Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 261
  • Weergaven 742
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

ZA1.jpg

ZA2.jpg[ytf]ME3UicDqWTc[/ytf]Za3.jpg

ZA4.jpg

[spoiler=reacties]

Goede aanwinst met Reginiussen, competitie en EL gaan goed.

GZD!

Ja stiekem gaat gewoon alles goed eigenlijk. Reginiussen is inderdaad een aanwinst (en gratis :banana:)

Blijft lekker lezen, Reginiussen ook een goede transfer. GZD!

Bedankt voor je reactie!

der Berliner-Pokal, schitterend gevonden, leuk initiatief voor tijdens de winterstop, voor de mensen ook een leuk alternatief voor de kerstmarkten (in duitsland zijn de tenminste wel nog wat kerstmarkten zijn, ivgl met hier in België)!!! logisch wel dat je hem gewonnen hebt, zoniet zou het toch wel n beetje een schande zijn hé

benieuwd of er nieuwelingen komen, eigenlijk is het niet noodzakelijk zoals het nu loopt...

Ja Der Berliner Pokal, het eerste wat ik deed toen ik deze game begon was dat toernooi organiseren. Het was ook niet gemaakt om grote concurrentie te creëren, maar meer om lekker te kunnen voetballen. Dat is in ieder geval gelukt. En of er nog nieuwelingen komen, heel misschien ééntje, het transferbudget is namelijk nog steeds 0. Bedankt voor je reactie!

Ziet der echt goed uit , zeer mooi gepresenteerd enzo ! Ook goeie aankoop met Reginiussen :D ga zo door

Bedankt voor je compliment, Reginiussen kwam gewoon gratis aanwaaien, die kon ik natuurlijk niet laten gaan he!

mooie aankoop :)

Ik ben er ook erg tevreden mee, hopen dat hij Friedrich tijdens zijn blessure een beetje kan doen vergeten!

het gaat goed zo te zien ;). GZD!

Het gaat perfect! Zou ik bijna zeggen. Bedankt voor je reactie, leuk dat je het volgt!

Geplaatst

Alweer prachtig geschreven en een prachtige update. Succes als bondscoach bij Zuid Afrika.

Geplaatst
  • Auteur

NeuesJahrheader.jpg

Na een leuke toernooitje was het al gauw weer tijd voor het echte werk. Hertha was zowaar Herbstmeister geworden, maar het gaat er natuurlijk om wie er na 34 wedstrijden bovenaan staat. Met twaalf punten los is de Berlijnse club natuurlijk hard op weg, maar het moet de goede vorm vasthouden wil het kampioen worden.

Wedstrijden-1.jpg

De eerste wedstrijd, tegen Hannover, leek heel goed te beginnen. Na slechts drie minuten had Cicero zijn doelpunt er al in liggen. Met goed spel leken we op weg naar een zekere overwinning, maar verdere goals bleven uit. Het spel zakte naar een dieptepunt wat uitmondde in de 1-1 van Schlaudraff. Het nieuwe jaar kent een teleurstellende start met een gelijkspel tegen een degradatiekandidaat.

Hertha moest zich snel herpakken, en dat dan ook nog uit in de Volkswagen-arena van VfL Wolfsburg. Spitsenduo Dzeko-Grafite was weer behoorlijk op dreef en vanuit die twee spitsen ging dan ook de meeste dreiging uit. Hertha leek echter goed voorbereid, want het legde goed spel op de mat. Het trio in vorm, Cicero, Ramos en Raffael, kwam meer dan eens gevaarlijk voor het doel. Waar aan de andere kant Dzeko en Grafite het doel van Drobny bestookten. Het bleef lang 0-0, tot tien minuten voor tijd. Hertha BSC schakelde duidelijk een versnelling hoger en haalde met doelpunten van Cicero en Ramos de overwinning binnen tegen de regerend kampioen.

De Berlijnse ploeg had zich herpakt, leek het, en gaf de goede vorm nog meer resultaat tegen de mindere ploegen Mönchengladbach en VfL Bochum. Met name een Raffael in vorm speelde in deze wedstrijden een grote rol. In slechts twee wedstrijden tijd scoorde hij zijn eerste vier doelpunten van het jaar 2010. Ook Ramos wist zijn productie op te schroeven, hij scoorde één maal.

De goede lijn moest doorgetrokken worden, met het oog op de lastige wedstrijden in het vooruitzicht. Zo werd het thuis tegen Borussia Dortmund al erg lastig. De ploeg van Jürgen Klopp kwam wel op voorsprong via een afstandsschot van Kehl. Maar met een doelpunt van opnieuw Raffael trok Hertha de stand al gauw weer gelijk. Spannende minuten braken aan in de slotfase van de wedstrijd. Rechtsback Christoph Janker werd als rechtsbuiten ingezet en kon na een aanval van Dortmund via de counter ontsnappen. De rush langs de zijlijn bracht het publiek op hol en toen vervolgens Adrian Ramos via doelman Weidenfeller de 2-1 binnenkopte ontplofte het Olympiastadion. Een zeer belangrijke zege behaald via een verdediger op de rechtsbuiten-positie.

Opnieuw een lastige wedstrijd, tegen Bayer Leverkusen, de huidige nummer twee in de Bundesliga. Thuis in de BayArena nam Leverkusen zelf het initiatief en kwam Hertha aanvankelijk niet aan de pas. Leverkusen vergat ook niet om toe te slaan en met doelpunten van Daniel Schwaab en Stefan Kießling stond het al snel op 2-0. De Berlijnse motor had duidelijk moeite met starten maar kreeg een duwtje in de rug met het wonderdoelpunt van Lukasz Piszczek. De Pool mocht de afgelopen weken dankzij de blessure van Nicu op de linksbuiten-positie starten en deed dit met bravoure. Hij bekroond zijn mooie prestaties dan ook met een schitterende volley op een heel belangrijk moment. Met een 2-1 stand kon de wedstrijd beide kanten op vallen. Maar het was de Berlijnse kant, spelverdeler en uitblinker Gojko Kacar kopte de bal binnen uit een voorzet van Piszczek en bepaalde de eindstand op een gelijkspel, waar eigenlijk alleen Hertha iets aan heeft.

Tegen Freiburg, de nummer laatst, dacht Hertha de klus wel even makkelijk te klaren. Met een enigszins gewijzigde opstelling startte het aan de wedstrijd. Deze opstelling leek niet in staat veel gevaar te creëren, waar het de ploeg uit Freiburg juist erg makkelijk afging. De goal viel echter pas na een half uur, verdediger Pavel Krmas kopte uit een corner raak. Hoezeer Pierre ook tactische wijzigingen wilde aanbrengen in de ploeg, het leek vandaag toch echt aan te komen op individuele klasse. Spits Ramos etaleerde zijn klasse maar even en met zijn twee doelpunten in minuut 86 en nota bene 90+4 haalde hij persoonlijk de overwinning binnen, al was het dan in de dying seconds.

Uit in de Allianz-Arena trof Hertha grootmacht Bayern München, die na de vernedering in Berlijn uitermate gebrand leek op een zege. Wat Bayern toen nog niet wist, dat hun fanatisme in een knotsgekke slotfase uiteindelijk hun ondergang zou worden. Het leek normaal te gaan in München, toen Mario Gomez met twee doelpunten de stand al snel op 2-0 zette. Ook toen Gojko Kacar en Cicero de stand een half uur voor tijd gelijk trokken, leek er nog niks aan de hand. Bayern leek er zelfs gewoon met de winst vandoor te gaan met de penalty van Tymoschuk een kwartier voor tijd. Maar een afstandsschot van Adrian Ramos, de 3-3, bleek het startsein van een ongelooflijke slotfase. Raffael maakte er namelijk zelfs nog 3-4 van in de 87e minuut en de euforie aan Berlijnse kant was groots. Mario Gomez liet het er echter niet bij zitten en maakte nog geen minuut later weer de gelijkmaker, en zijn derde van de avond. Hertha had echter het laatste woord en scoorde dankzij chaos in de Beierse defensie de 4-5 via Adrian Ramos.

Na de belangrijke zege tegen de ploeg van Louis van Gaal stond de wedstrijd tegen hekkensluiter FSV Mainz op het programma. De degradatiekandidaat had op dat moment al zes wedstrijden op rij verloren terwijl Hertha bezig is aan een onwaarschijnlijke ongeslagen reeks. Al voor rust was het lot van Mainz beslecht door Adrian Ramos, die in de vorm van zijn leven verkeert, met twee doelpunten van hem stond het al 0-2. De wedstrijd viel een beetje dood en het enige teleurstellende was de goal van Bogavac in de laatste minuut, dat was niet nodig geweest.

De 27e speelronde bracht in het Olympiastadion een hele leuke wedstrijd met zich mee. Hertha BSC trof daar namelijk VfB Stuttgart, met ex-Herthaspeler Valeri Domovchiyski in de basis. De Bulgaar kende zijn wraak op Hertha al gauw, en scoorde in de zevende minuut de 0-1 uit een counter van Stuttgart. Dit was volgens Cicero en Ramos echter niet de weg waarop de wedstrijd zou lopen en de twee maakten er voor rust nog 2-1 van. Stuttgart was volledig uit het veld geslagen met deze twee goals en kwam niet verder dan een paar afstandschoten van Hitzlsperger en Khedira. Adrian Ramos maakte het zelfs nog wat erger voor de teleurstellende nummer elf uit de competitie door zijn 20e doelpunt van de competitie te scoren.

Stand-2.jpg

[spoiler=reacties]

Alweer prachtig geschreven en een prachtige update. Succes als bondscoach bij Zuid Afrika.

Bedankt voor opnieuw je reactie en compliment!

Succes bij Zuid-Afrika!

Bedankt voor je reactie, ik ben benieuwd hoe het me afgaat!

Succes en hopelijk kan je stunten op het WK! :thumb:

Ja ik hoop stiekem wel op een stuntje natuurlijk, al is dat met de selectie wel een beetje lastig.

Prachtig gemaakt, mijn complimenten :)

Heel fijn om te horen!

Hele toffe lay-out, en leuk gedaan met dat muziekje :) Succes bij Zuid-Afrika.

Ja stiekem best een lekker nummertje he, de anthem van het WK 2010, wel lekker toepasselijk.

Leuke lay-out!

Dankje voor je reactie!

Geplaatst

Die twee gelijke spelen zijn geen ramp, want je staat gewoon nog afgetekend aan kop! Het kampioenschap kun je bijna niet meer ontlopen :p Succes nog!

Geplaatst

Mathematica is nergens meer voor nodig, gefeliciteerd met jouw landstitel, heerlijk gewoon in jouw eerste seizoen! _O_

Ramos, Cicero, Raffael: wat een TRIO !!!! :<

Geplaatst

Dit vind ik met afstand de beste novelle op het forum, zowel grafisch als qua prestaties. Ik hoop dat we nog lang mogen genieten van deze fantastische novelle !

Geplaatst
  • Auteur

Wedstrijden-2.jpg

In de eerste ronde met directe uitschakeling trof Hertha dankzij haar eerste plek in een poule, een tweede plek uit een andere poule. Waar het Fenerbahçe, Galatasaray, Valencia of Villareal had kunnen treffen, trof het de nummer twee uit poule D, Genoa. De ploeg draait een middelmatig seizoen in de Serie A en bezet momenteel de elfde plek. Smaakmaker van het team is met name Rodrigo Palacio, die al vier maal scoorde in de Europa League. Helaas kwakkelt de Argentijn momenteel met een schouderblessure en speelt al weken niet. Over het algemeen een niet te onderschatten ploeg voor het goed draaiende Hertha BSC, dat de Europese reeks probeert voort te zetten.

De wedstrijd startte vol vuur, zoals je niet vaak ziet in de heenronde. Maar Genoa leek vastberaden in eigen huis Hertha geen enkele kans te geven. Het nam dan ook zelf de voorsprong met de vlugge goal van Giuseppe Sculli, die knap binnentikte uit een corner. Toch leek Genoa de dominantie niet vast te kunnen houden en had het de handen vol aan de spitsen Ramos en Raffael. De eerstgenoemde was het dan ook die met een kopbal de stand gelijk trok en hiermee ook de ruststand bepaalde.

Ook na rust kende de wedstrijd een vurige start, Genoa schoot vol op de aanval en veroverde hiermee opnieuw een voorsprong door Palladino, die de bal via Drobny tegen de netten schoot. De goal bleek een startsein van onheil want Genoa kreeg een reeks tegenslagen te verduren. Hernan Crespo raakte geblesseerd, Adrian Ramos tekende voor de gelijkmaker met zijn tweede van de avond en nog geen tien minuten later werd Salvatore Bocchetti met rood van het veld afgestuurd. Dit zou in principe Hertha meer kansen moeten bieden maar uit in het Luigi Ferraris bleef het twee tegen twee.

Hertha bood zichzelf met twee uitdoelpunten een mooi perspectief voor de tweede wedstrijd, thuis in het Olympiastadion. De club presteert dit seizoen goed voor eigen publiek en leek ook dit keer geen problemen te hebben de Berlijnse aanhang te vermaken. Na slechts achttien minuten scoorde Adrian Ramos de 1-0 met, hoe kan het ook anders, het hoofd. De vervanger van Rodrigo Palacio, Luciano Figueroa maakte vlak voor rust nog gelijk. Maar ook deze aanval op de voorsprong werd in de kiem gesmoord door Hertha, vertegenwoordigd door Raffael die na een gemiste penalty voor de 2-1 tekende.

De ploeg van Pierre leek echter alles behalve genoegen te nemen met deze stand en verscheen na rust opnieuw in dodelijke vorm. Het breidde via uitblinker Raffael de stand dan ook nog meer uit naar een 3-1 voorsprong, waarna de wedstrijd en daarmee deze ronde van de Europa League leek gespeeld. Raffaele Palladino bracht nog enigszins verandering in deze gedachte door er nog 3-2 van te maken. Maar ook na deze Italiaanse goal werd snel tegengescoord, Cicero deed met een afstandschot nog zijn duit in het zakje.

Met deze twee knap uitgespeelde wedstrijden is Hertha dus zeker van een plek in de tweede ronde met rechtstreekse uitschakeling. Hierin treft het opnieuw een middenmoter, ditmaal het Engelse Fulham. De ploeg van Roy Hodgson schakelde met een 2-3 verlies en een 3-1 winst het Duitse VfB Stuttgart uit en betekent hiermee een gevaarlijke tegenstander voor Hertha BSC.

[spoiler=reacties]

Die twee gelijke spelen zijn geen ramp, want je staat gewoon nog afgetekend aan kop! Het kampioenschap kun je bijna niet meer ontlopen :p Succes nog!

Ja mijn concurrenten laten ook meer dan eens punten liggen, ik ga er inderdaad vanuit dat ik naar het kampioenschap kan wandelen.

Geweldig man!

GZD

Dankje voor je reactie!

Mathematica is nergens meer voor nodig, gefeliciteerd met jouw landstitel, heerlijk gewoon in jouw eerste seizoen! _O_

Ramos, Cicero, Raffael: wat een TRIO !!!! :<

Haha, ik wil het eerst zwart op wit zien, maar dat hoeft ook zo lang niet meer te duren. En de grote drie, je noemt ze maar weer eens, ze presteren als gekken! Ik zit er aan te denken na het seizoen nog een special over dezen te posten, Lijkt dat je wat?

Dit vind ik met afstand de beste novelle op het forum, zowel grafisch als qua prestaties. Ik hoop dat we nog lang mogen genieten van deze fantastische novelle !

Misschien een beetje overdreven, aangezien ik nog niet zo heel lang bezig ben, maar wel geweldig om te horen! Bedankt voor je reactie en je complimenten!

Gaat weer heerlijk met Herta BSC, beter dan in het echt igg! (y)

Ja we spelen een seizoen dat zijn weerga (nog) niet kent, ik hoop het voort te kunnen zetten!

Geplaatst

En daar zijn ze weer hoor: Ramos, Raffael en Cicero...

De rest van Hertha lijken wel figuranten, in vergelijking met die drie kanjers!!! :*) :thumb:

Fulham gaat ook wel effen voor de bijl... ;)

Straks pakt je nog een Europese prijs ook! :banana:

Ik zit er aan te denken na het seizoen nog een special over dezen te posten, Lijkt dat je wat?

*kwijl* :<

Jazeker!! _O_

En ze zouden wel een 'special' verdienen. Hoeveel goals en assists heeft dit trio al wel niet bijeen gespeeld??? :-D

Geplaatst

Alweer een prachtige prestatie en prachtig stukje tekst.

Geplaatst
  • Auteur

Nurnbergggggg.jpg

[spoiler=reacties]

Goede uitslagen tegen genua ;).

Ja zeker lekker, hopelijk blijft het ook Europees voortvarend gaan!

En daar zijn ze weer hoor: Ramos, Raffael en Cicero...

De rest van Hertha lijken wel figuranten, in vergelijking met die drie kanjers!!! :*) :thumb:

Fulham gaat ook wel effen voor de bijl... ;)

Straks pakt je nog een Europese prijs ook! :banana:

*kwijl* :<

Jazeker!! _O_

En ze zouden wel een 'special' verdienen. Hoeveel goals en assists heeft dit trio al wel niet bijeen gespeeld??? :-D

Mijn hele team hangt zo'n beetje van deze mannen af. En dan te bedenken dat Cicero slechts op uitleenbasis speelt, ik moet hem snel binnenvissen! En over de statistieken gesproken, die bewaar ik tot de special. Ik kan je in ieder geval vertellen dat de aantallen niet gering zijn!

Wat een heerlijke updates weer :< Gaat lekker man, KIU!

Het gaat als een trein! Bedankt voor je reactie:naughty:.

Alweer een prachtige prestatie en prachtig stukje tekst.

I love ze compliments!

Tekst leest fijn weg, bij elke update luister ik dat liedje ff! ;)

Lekker nummertje he, als ik het hoor krijg ik onmiddellijk zin in het WK!

Geplaatst

Mooie overwinning tegen Nürnberg, succes in de halve finale.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]