Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 261
  • Weergaven 742
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Header-3.jpg

De eerste twee wedstrijden van Zuid Afrika, twee oefenwedstrijden. Ik speel met een selectie die waarschijnlijk niet veel zal verschillen van de uiteindelijke WK-selectie. Maar ik zal deze selectie pas volledig behandelen in de updates voor het WK. De oefenwedstrijden tegen vergelijkbare teams zijn in ieder geval aardig verlopen, zie maar.

Bafana.jpg

[spoiler=reacties]

Zakelijke overwinning, maar die heb je ook nodig hè! Succes in de volgende ronde!

Zeker, als we de mindere wedstrijden ook winnen, dan zijn we op de goede weg.

Mooie overwinning tegen Nürnberg, succes in de halve finale.

Bedankt!

Makkelijke overwinning op 1. FC Nürnberg, succes in de halve finale, tegen wie moet je?

Staat in de update he;sm;. Der Rekordmeister, oftewel Bayern München!

Succes. Gaat wel lekker met Hertha. GZD! :) Mooie lay-outs :).

Gaat lekker he? Bedankt voor je reactie en compliment!

goed resultaat, denk je dat je de treble kan halen?

Nah, we moeten wel realistisch blijven. Ik presteer de competitie ver boven verwachting, maar in de Europa League wachten nog grote tegenstanders. De Duitse Beker moet te doen zijn, maar ook dat wordt erg lastig.

Geplaatst

Wat een heerlijke grafische hoogstandjes toch telkens :< En dan die prestaties erbij, helemaal top :D

Geplaatst

Oogstrelende creaties en ook goede prestaties. Top novelle. :)

Geplaatst

Het gaat lekker bij Hertha!

Mooie resultaten met Zuid-Afrika! Ga zo Door!

Geplaatst

Nette resultaten en prachtige lay-out. Schitterend gewoon. ;)

Geplaatst
  • Auteur

Header-4.jpg

Nog slechts zeven wedstrijden stonden er op het programma. Vier lastige tegenstanders met Hoffenheim, Werder Bremen, Schalke '04 en Hamburger SV. Maar daar tegenover staan ook drie zwakkere ploegen met Köln, Nürnberg en Frankfurt. Met een voorsprong van maarliefst 18 punten hoeft Hertha maar vier punten te pakken uit deze resterende wedstrijden en dát lijkt toch wel een opgave die Hertha moet kunnen voltooien.

Wedstrijden-3.jpg

De ultieme druk om te presteren leek verdwenen en dat resulteerde in slechter voetbal. Hertha begon de periode namelijk erg slecht met verliespartijen tegen Hoffenheim en Werder Bremen. De eerste wedstrijd mag met recht absolute bras genoemd worden. Hertha speelde inspiratieloos voetbal en liet de creatieve spelers van Hoffenheim rustig hun gang gaan. Het was dan ook tot twee maal aan toe clubtopscorer Dembe Ba die scoorde.

Tegen Werder Bremen was het niet veel beter. Thuis in het Olympiastadion kon de Berlijnse formatie geen moment overtuigen en waren het met name de centrale verdedigers die hun spel tekenden met blunders. Bremen daarentegen startte fris aan de wedstrijd waarin het vocht om de laatste kansen op Europees Voetbal. Na slechts zeven minuten kopte Hugo Almeida de bal tegen de netten en gaf daarmee het startsein voor Breemse dominantie. Ze kregen echter lang te wachten op het beslissende doelpunt, dat pas een kleine tien minuten voor tijd viel. Het was uitblinker Aaron Hunt die met een afstandschot de uitslag bepaalde op een 0-2 zege.

Zes punten had Hertha dus al verspeeld in een kleine week tijd. Het geluk bij het ongeluk betekende echter dat ook de concurrentie, in de vorm van Schalke, Wolfsburg en Leverkusen, ook punten had verspeeld en de ploeg van Pierre dus aan een overwinning op Schalke genoeg had om het kampioenschap binnen te slepen. Dit leek Hertha BSC als geen ander te begrijpen en in Gelsenkirchen startte het de wedstrijd furieus. Al voor rust hadden de spelers zich laten gelden. Het waren Ramos en Raffael die de doelpunten voor hun rekening namen. Met de doelpunten van Rakitic en Kevin Kuranyi leek Schalke scoregewijs in het spoor te blijven, maar in het spelbeeld kwam het niet tot nauwelijks voor. Het kwam nog wel tot een spannende slotfase met kansen van opnieuw Kuranyi en Farfan, maar Hertha hield het knap dicht. Een zege, dus het langverwachte kampioenschap voor de club uit de hoofdstad!

Vier wedstrijden dus nog op het programma, die slechts voor de statistieken waren. Thuis in het Olympiastadion tegen nummer dertien van het klassement, Köln, bloeide het elftal nog van Euforie. Een knappe prestatie van met name Cicero zorgde voor een zege. In de resterende drie wedstrijden leek Hertha vooral bij te moeten komen van het zware seizoen en speelde het niet bijster goed. Toch wist het dankzij Patrick Ebert, die in de laatste weken nog even zijn kunsten liet zien, uit deze wedstrijden nog twee punten uit het vuur te slepen. Adrian Ramos maakte in de laatste wedstrijd tegen Frankfurt nog een doelpunt, waarmee hij zijn competitietotaal op 23 zette. Iets wat genoeg bleek voor de topscorerstitel.

Stand-3.jpg

Een kampioenschap! Wie had dat nou durven dromen? Als ik eerlijk ben ikzelf, twaalf punten los bij de winterstop haalde natuurlijk wel wat verwachtingen omhoog. Ik ben erg blij dat we ondanks een matige seizoensafsluiting de titel in de wacht gesleept hebben (nota bene; met elf punten verschil). En dat ook nog eens met zo'n selectie, oké ik geef toe het is een zeer degelijke selectie, maar concurreren met ploegen als Wolfsburg en Bayern, dat had toch niemand verwacht van deze spelers. Het hele team nemen we aan het einde nog eens onder de loep. Maar natuurlijk met name 'die Tödliche Dreieck' (de Dodelijke Driehoek) bestaande uit Adrian Ramos, Raffael en Cicero. De drie dragende spelers van mijn team die er eigenhandig voor gezorgd hebben dat de titel eindelijk weer eens naar de hoofdstad gaat.

Maar dit alles niet voordat we natuurlijk de resterende wedstrijden in de Europa League en de Duitse Beker behandeld hebben. Daarnaast staat er ook nog het Wereldkampioenschap voor de deur! Kortom, genoeg om voor te blijven zitten, stay tuned!

[spoiler=reacties]

Jammer van het gelijkespel, ik heb eroverheen gelezen :oops:

Ach, ik kan er mee leven, het gaat me eerder om het vertoonde spel, en dat was goed!

Wat een heerlijke grafische hoogstandjes toch telkens :< En dan die prestaties erbij, helemaal top :D

Bedankt voor je compliment, het kost wel wat tijd maar des te heerlijker als het gewaardeerd wordt!

Oogstrelende creaties en ook goede prestaties. Top novelle. :)

Kijk, zo mag ik het horen! Bedankt voor je reactie!

Nette resultaten man, KIU!(y)

Bedankt voor je reactie!

Het gaat lekker bij Hertha!

Mooie resultaten met Zuid-Afrika! Ga zo Door!

Ja het gaat allebei wel aardig. Nu zelfs kampioen zoals je ziet, hopelijk kunnen we met Zuid Afrika stunten op het eigen WK!

Nette resultaten en prachtige lay-out. Schitterend gewoon. ;)

Bedankt voor je compliment en opnieuw je reactie! Doet me goed!

Geplaatst

Gefeliciteerd met het kampioenschap met maar liefst 11 punten voorsprong _O_

Geplaatst

heerlijk, zowel de grafische kunststukjes als de resultaten! Proficiat!!!

knappe titel!!! zoveel voorsprong, amai bayern pas 7e, wordt de hegemonie doorbroken door Hertha???? ik ben tevreden dat de Kölners zich weten te redden hebben! adrian ramos topschutter in de bundesliga, raar, een mooie prestatie die je ook op uwe hoed moogt steken!

Geplaatst
  • Auteur

Fulham.jpg

Fulham was de tegenstander in de tweede ronde met directe uitschakeling van de Europa League. De ploeg van Roy Hodgson doet het niet zo goed in de Premier League en bezet daar momenteel de dertiende plek. In Europa gaat het echter een stuk voortvarender. Zo werd het tweede in een poule met Anderlecht, Villareal en Polonia Warschau en schakelde het in de eerste ronde met directe uitschakeling VfB Stuttgart uit. Hertha is echter ook een ploeg die het Europees goed doet, een mooie clash stond er dus te wachten.

In Craven Cottage aarzelde Fulham geen enkel moment en wist het met goed voetbal de mindere prestaties in de Premier League van zich af te schudden. Met name Erik Nevland en Andy Johnson wisten hun stempel op de wedstrijd te drukken, zij scoorden samen drie doelpunten alleen al vóór rust. De ploeg van Pierre liet compleet over zich heen walsen en liet niks van het voetbal zien dat de norm vormde dit jaar. In de tweede helft deed het nog wel wat terug met een doelpunt van Adrian Ramos, maar Hertha was geen schim van de ploeg die het dit seizoen tot nog toe geweest is.

Na de min of meer schokkende uitwedstrijd in Engeland had Hertha BSC in Berlijn een hoop recht te zetten. Met exact dezelfde opstelling als waarin het de uitwedstrijd gespeeld had, liet het nu een stuk beter voetbal zien. Toch moest er erg lang gewacht worden op het eerste doelpunt, dat pas na een half uur viel. Het was Raffael, die met het hoofd scoorde vanuit een voorzet van Patrick Ebert. De Duitse rechtsbuiten maakte er zelf voor rust nog 2-0 van, een stand waarmee Hertha zichzelf veilig zou stellen voor de volgende ronde.

Maar na rust werd duidelijk dat de ploeg alles behalve genoegen nam met deze stand. De spelers waren duidelijk van plan zich meer dan te revancheren voor de slechte wedstrijd vorige week, ze wilden een monsterscore neerzetten. Met dit streven leken ze hard op weg dankzij Steve von Bergen en Adrian Ramos, die in de 60e en 69e minuut de stand tilde naar 4-0. De kwalificatie leek al veilig gesteld, want van het matte Fulham had Hertha ogenschijnlijk ook weinig te vrezen, maar Cicero maakte het nog eventjes duidelijk met een binnengeschoten penalty.

Hertha had dus even tijd nodig zich te herpakken, maar deed dat uitstekend in eigen huis. In de volgende ronde, de kwartfinale, wordt Toulouse FC getroffen. De Franse subtopper schakelde onder andere Krylja Sovetov en Standard Luik uit. In de Ligue 1 gaat het minder goed, daar staan ze zevende.

Toulouse.jpg

Toulouse is iets andere koek dan Fulham. De ploeg beschikt bijvoorbeeld over sterspeler André Pierre Gignac, die in de competitie al 20 maal scoorde. Ook in de Europa League scoorde hij al meerdere malen. Daarnaast beschikt de ploeg over een zeer degelijke selectie en wordt verwacht dat zij het tweeluik tegen Hertha winnend afsluiten. Hertha denkt daar echter heel anders over, de ploeg is al het hele jaar in vorm en zelfs met de blessure van captain Friedrich raast het ongenadig door in alle competities. Hoe dan ook, dit worden leuke wedstrijden.

Het begint al vroeg in de eerste helft, als Gignac van zich laat gelden door voor het eerste doelpunt van de wedstrijd te tekenen. Na rust trekt Adrian Ramos de stand nog gelijk met een mooie trap van afstand maar dit verweer van Hertha wordt handig teniet gedaan door opnieuw Gignac en Xavier Pentecôte, die de stand leggen op 3-1. Kansen lijken nog te komen als Mauro Cetto zijn tweede gele kaart ontvangt en met een eigen doelpunt van Mohamed Fofana lijkt dit ook waar. Maar als Cicero óok zijn tweede gele kaart te zien krijgt en mag vertrekken, zijn de kansen voor Hertha verdwenen. Moussa Sissoko scoort nog met een schot van afstand en daarmee eindigt de wedstrijd in Frankrijk op 4-2.

Opnieuw moet Hertha BSC thuis een hoop rechtzetten, na een rampzalige uitwedstrijd. Maar of ze nog zo goed wegkomen als de vorige keer, daar mag je je twijfels over uitspreken. Zeker bij het zien van het spel tegen Toulouse in de thuiswedstrijd. De Franse ploeg neemt uiteraard genoegen met een gelijk spel en voetbalt rustig aan, terwijl Hertha in alle drang de stand in hun voordeel te zetten alleen maar fouten maakt en maar zelden kansen creëert. Pas in de eerste minuut van de extra tijd scoort Raffael, maar op dat moment is het natuurlijk te laat om ook maar iets te forceren.

Voor de Berlijnse ploeg eindigt het Europese avontuur dus in de kwartfinale tegen Toulouse FC. Jammer, helaas, maar er kan nu gericht worden op het volgende Europese seizoen, waarin Hertha BSC aantreedt op het hoogste niveau, de Champions League. Dit was het voor dit seizoen, volgend jaar beter.

[spoiler=reacties]

Gefeliciteerd met het kampioenschap met maar liefst 11 punten voorsprong _O_

Ja behoorlijk riant he, al moet ik wel zeggen dat ik bij de voorsprong van 18 punten (7 wedstrijden voor het einde) wel op meer hoopte.

heerlijk, zowel de grafische kunststukjes als de resultaten! Proficiat!!!

knappe titel!!! zoveel voorsprong, amai bayern pas 7e, wordt de hegemonie doorbroken door Hertha???? ik ben tevreden dat de Kölners zich weten te redden hebben! adrian ramos topschutter in de bundesliga, raar, een mooie prestatie die je ook op uwe hoed moogt steken!

Ja de concurrenten hebben volledig staan te klooien, ze hebben mij eigenlijk min of meer naar het kampioenschap laten fietsen, terwijl zij overal punten verbraste. Heerlijk, ik hoop op nog zo'n makkelijk seizoen volgend jaar!

Lekker hoor! Gefeliciteerd met het kampioenschap, Peter. Ziet er weer strak uit ook allemaal ;)

Kampioene! Bedankt voor je reactie!

Geplaatst

Jammer van Toulouse idd, maar gefeliciteerd met het kampioenschap!

Geplaatst
  • Auteur

BayernMunchen.jpg

[spoiler=reacties]

Jammer van Toulouse ;(, wel gefeliciteerd met het ruime kampioenschap! :thumb:

Ja inderdaad wel jammer, maar je kunt niet alles hebben he. Ik neem ook wel genoegen met één prijs dit seizoen.

Jammer van Toulouse idd, maar gefeliciteerd met het kampioenschap!

Ja jammer van de uitschakeling, maar kampioen doet me natuurlijk wel heel veel goed!

Geplaatst

Jammer dat je niet kon winnen van Bayern, maar dit soort wedstrijden zijn altijd wel mooi om te zien. Als er maar veel goals vallen :p Succes verder!

Geplaatst

Jammer van Bayern, maar je kan niet alles winnen:P

Geplaatst

Ziet er allemaal hartstikke mooi uit. Ga zo door!

Geplaatst

jammer van de uitschakeling europees en in de beker

al staat er wel niet duidelijk in waar je "gestrand" bent in de beker, was dit al de finale??? grafisch een schitterende update hoor _O_

Geplaatst

Tja, je kunt niet alles winnen, hé. ;)

Gefeliciteerd met jouw fantastische landstitel. Ik wist dat je het niet meer zou uit handen geven. Kwartfinale Europees blijft ook top. En wat een Cupmatch tegen Bayern!!! _O_

Schitterend eerste seizoen. Ik kijk uit naar de special over jouw 3 toppers. :D :D :D

Geplaatst

Jammer, maar ik kan niet anders zeggen dan dat het een geweldige wedstrijd is. Topwedstrijd voor de neutrale supporter. 2 topploegen die strijden:). Jammer genoeg pakte het niet goed uit voor jou. Maar voetbal zit er wel in je team daarop doorbouwen:).

Geplaatst

Ziet er allemaal geweldig uit! Wel jammer van de uitschakeling in Europa verder!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]