Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 261
  • Weergaven 742
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

mja, tsjechië is eigenlijk geen kleintje é... als er een match was die je kon verliezen dan was het deze wel... Costa Rica lijkt me nu niet direct een tegenstander om bang van te zijn maar goed, alles moet gespeeld worden... succes!

Geplaatst
  • Auteur

Header-5.jpg

[ytf]ME3UicDqWTc[/ytf]

De laatste poulewedstrijd blijkt een alles beslissende, gezien de winst van Uruguay op Costa Rica. Hierdoor is de stand namelijk als volgt verdeeld, bovenaan vinden we Tsjechië die tweemaal wisten te winnen, daaronder staan wij samen met Uruguay op drie punten en daaronder Costa Rica, dat met nul punten al uitgeschakeld is. Dit betekent verschillende dingen voor ons. Een gelijkspel kan al genoeg zijn, mits Uruguay verliest of gelijkspeelt (onderling resultaat) en winst betekent sowieso plaatsing, ook in verband met het onderling resultaat. Goed, de bedoeling is dus duidelijk, nou deze nog in voetbal uitdrukken.

CostaRica.jpg

In de laatste poulewedstrijd verandert bondscoach Pierre weinig aan de namen die tegen Tsjechië in het veld stonden, deze mannen kunnen dus hun slechte partij revancheren. Er vindt echter wel één wijziging plaats, omdat Sibusiso Zuma in de spitspositie blijft staan, komt Parker vrij voor de linksbuitenpositie, die hij deze wedstrijd ook in zal vullen. Ookal verandert er weinig, dit zijn de namen:

Itumeleng Khune; Peter Masilela, Matthew Booth, Bongani Khumalo, Anele; Bernard Parker, Aaron Mokoena, Steven Pienaar, Elrio van Heerden; Sibusiso Zuma, Benni McCarthy

Costa Rica speelt voor niks meer in de laatste wedstrijd, er valt voor de ploeg niets meer te bereiken op dit wereldkampioenschap. In de selectie zullen er weinig namen bekend voorkomen, omdat slechts een enkeling in Europa zijn wedstrijden speelt. Een naam van Costa Rica die u misschien zult kennen is die van Bryan Ruiz, de buitenspeler van Twente. Toch raar dat nou juist die naam in heel de selectie niet te vinden is. Costa Rica speelt in een zeer verdedigende 4-2-2-2 opstelling.

Erick Chacon; Pablo Herrera, Leto Marin, Douglas Sequeira, Harold Wallace; Roy Miller, José Luis Lopez; Randall Azofeifa, Cristian Bolanos; Winston Parks, Alvaro Seborio

Het leek al gauw uit te draaien op een saaie wedstrijd. Er was weinig spektakel te bekennen en met name Costa Rica saboteerde het hele spel met hun verdedigende instelling. Zelden waren er goede combinaties en tot echte kansen kwam het niet. Het spel gonsde een beetje heen en weer en speelde zich vooral af op het middenveld. Wonder boven wonder werd er voor de halve wedstrijd verstreken was nog gescoord. Het was opnieuw Sibusiso Zuma die op zijn respectievelijke oude dag weer scoorde. Het begon bij Elrio van Heerden die zijn directe tegenstander te kijk zette en vervolgens een goede voorzet afleverde, de ongedekte Zuma hoefde alleen maar tegen de bal aan te lopen om voor de 1-0 te tekenen.

De kwalificatie leek binnen en er heerste een euforische sfeer in Johannesburg. Heel de rust lang werden er liederen gezongen en uiteraard, tot velen's ergernis, op de vuvuzela's geblazen. Na rust werd deze euforie echter snel de kop ingedrukt door nota bene Bongani Khumalo, die de doorgebroken Parks neerhaalde. Dit betekende voor hem een rode kaart en voor Zuid Afrika dus de wedstrijd met een man minder. Dit bleek aanvankelijk geen probleem tegen het zwakke Costa Rica, maar toch verloor het de teugels uit handen. In de 70e minuut was het Alvaro Saborio die scoorde en de stand dus weer gelijk trok. Zuid Afrika bleek met tien man niet in staat de voorsprong weer te verzekeren en de wedstrijd eindigde dus in een gelijkspel.

Het bleef even stil in het Soccer City Stadium, er werd gewacht op de uitslag tussen Uruguay en Tsjechië. Toen de stadionspeaker deze noemde, en de uitslag ook op de schermen verscheen was er een kort moment van nadenken en rekenen. En toen werd het duidelijk, de 1-1 tussen Tsjechië en Uruguay was genoeg voor de plaatsing! Zuid Afrika gaat door naar de volgende ronde, waar het, dankzij de tweede plek, een eerste ploeg uit een andere poule zal loten.

Een saaie wedstrijd dus, maar dankzij de andere poulewedstrijd kwam het toch nog tot een spannende climax, al was het dan buiten speeltijd. Met name Sibusiso Zuma mag spreken van een uitstekend WK, nu al. Het spreekt natuurlijk voor zich dat het voor een spits van 34 jaar, nota bene zonder club, die toch tweemaal weet te scoren op een WK, mag spreken van een goede prestatie. Heel het team speelde een goede wedstrijd en er moet toch gezegd worden, dat ondanks de rode kaart van Khumalo, deze wel nodig was. We mogen nog even feesten maar moeten daarna door naar de volgende ronde!

Plaatjeonderaan3.jpg

PouleC.jpg

Deze stand betekent een loting tegen Spanje, de winnaar van Poule A.

[spoiler=reacties]

Jammer, maar Costa Rica is wel te doen. Succes in het beslissende duel :)

Je zou zeggen van wel, je wil niet weten hoezeer ik baalde na de wedstrijd, wel fijn dat Uruguay ook faalde!

jammer man, je haalt het wel hoor ;)

Dat dacht ik ook, het werd toch nog moeilijker dan gedacht.

Idd jammer, maar van Costa Rica kun je wel winnen.

Het liedje _O_

Je zou toch zeggen van wel he! Lekker nummertje, ben ik het mee eens.

Geplaatst
  • Auteur

Header-5.jpg

[ytf]ME3UicDqWTc[/ytf]

Na de, met alle respect, makkelijke poule met geluk overleefd te hebben. Hebben we iedereen, inclusief eigen land verrast met een plek in de tweede ronde. Dankzij onze tweede plek in de poule lootte we tegen een nummer 1 uit een andere poule. Toen deze ploeg Spanje bleek te zijn, leek iedereen de bui al te zien hangen. Ik had er zelf ook weinig vertrouwen in, de mannen deden het goed, maar Spanje verslaan is toch echt een stuk of tien bruggen te ver. Het zou een wedstrijd worden waarin we leuk voetbal zouden moeten gaan spelen om op die manier een waardig afscheid te nemen van het publiek op het WK 2010.

Spanje.jpg

Zuid Afrika doet het aardig dit kampioenschap in eigen land. De mannen van Pierre laten voor hun doen erg goed voetbal zien en plaatste zich dan ook terecht, ookal was het dan met geluk, voor de volgende ronde in het toernooi. Als een team goed draait moet je nooit te veel veranderen en dat doet de bondscoach dan ook niet. Hij start in dezelfde formatie en met nagenoeg dezelfde namen, Nasief Morris vult de plek van de geschorste Bongani Khumalo in en door een blessure van Matthew Booth speelt Benson Mhlongo op zijn positie. De overige namen zijn als volgt:

Itumeleng Khune; Peter Masilela, Benson Mhlongo, Nasief Morris, Anele; Bernard Parker, Aaron Mokoena, Steven Pienaar, Elrio van Heerden; Sibusiso Zuma, Benni McCarthy

Spanje draait een uitstekend Wereldkampioenschap. In een poule met Servië, Australië en Marokko haalde het de volle score van negen punten en werd dus eerste in de poule. Uitblinker in de selectie is ongetwijfeld Fernando Torres, die dit toernooi al vijf maal scoorde. Ook bondscoach Vicente Del Bosque verandert weinig in zijn opstelling ten opzichte van de vorige wedstrijden. Er wordt nog steeds gespeeld in een een verdedigend ingestelde 4-5-1 formatie met de volgende namen:

Iker Casillas; Antonio Lopez, Raul Albiol, Gerard Piqué, Sergio Ramos; Sergio Busquets; Alberto Riera, Xavi Hernandez, Andres Iniesta, Jesus Navas; Fernando Torres

Vooraf leken de kansen al duidelijk verdeeld, Spanje zou hier simpel met de winst doorgaan naar de volgende ronde. Toch bestaat er uiteraard nog het gevaar van Zuid Afrika, dat thuis speelt en een redelijk toernooi aan het afwerken is. Toch bleek Spanje al gauw een flinke maat te groot, na slechts drie minuten scoorde Fernando Torres al uit een perfect geëxecuteerde counter. De spits deed er vlak voor rust nog een schepje bovenop met de 2-0 uit een voorzet van Jesus Navas. Het Soccer City stadion bleef echter luidruchtig, de supporters zagen namelijk een 'Bafana Bafana' met spelers die aan het strijden waren voor hun eer. Aaron Mokoena toonde zich een ware aanvoerder en nam het team op sleeptouw, ookal was dat vaak zonder succes.

Na rust bracht Zuid Afrika een stuk beter voetbal en kwam zelfs tot grote kansen. Met name Lerato Chabangu, die was ingevallen voor de leeggestreden Zuma, ontpopte zich tot een publiekslieveling en liet mooi voetbal zien. De 24-jarige buitenspeler, een van de weinige spelers in de Zuid Afrikaanse selectie die in eigen land speelt, kende geen enkele angst voor de grote verdedigers Albiol en Pique en zette deze ook meer dan eens te kijk. In al het enthousiasme werden de kansen echter verbrast en kon de ploeg niet komen tot het ene eerreddende doelpunt. De 2-0 achterstand leek nog een stand waar mee te leven was, maar deze werd moeilijk vast te houden toen Benson Mhlongo zijn tweede gele kaart ontving en mocht vertrekken. Met tien man was de Spaanse storm niet meer af te weren en vijf minuten voor tijd maakte Fernando Torres zijn derde en maakte Fabregas zelfs nog de vierde van de avond.

Een teleurstellend einde dus voor wat nog een redelijke wedstrijd leek te worden voor Zuid Afrika. De mannen kunnen echter wel het veld met opgeheven hoofd verlaten en terugkijken op een goed toernooi. Het blijft natuurlijk een middelmatige ploeg die überhaupt van geluk mocht spreken dat ze op dit toernooi mochten staan. Dat uiteindelijk de tweede ronde wordt bereikt is natuurlijk hun eigen verdienste en mag geprezen worden, dat hierin gestrand wordt tegen het grote Spanje is natuurlijk geen schande.

Plaatjeonderaan4.jpg

Tree.jpg

[spoiler=reacties]

mja, tsjechië is eigenlijk geen kleintje é... als er een match was die je kon verliezen dan was het deze wel... Costa Rica lijkt me nu niet direct een tegenstander om bang van te zijn maar goed, alles moet gespeeld worden... succes!

Sorry dat ik nu pas reageer, je was me de vorige keer per ongeluk ontgaan. Je hebt inderdaad gelijk, Tsjechië heb ik misschien een beetje onderschat, of mijn eigen team overschat. Ook Costa Rica leek toch lastiger dan verwacht. Ik ben in ieder geval blij dat ik zo ver heb kunnen komen en vroeg of laat zouden we toch een team als Spanje tegenkomen.

OEI LASTIG!

Ja nogal, dat bleek wel ff, er kwam van het hele spel niks terecht.. Goed, ik kan wel terugkijken op een redelijk WK natuurlijk, ik denk niet dat er meer in zat.

Spanje is altijd lastig, maar er is zeker niks onmogelijk. (y)

Ja precies, ik hoopte heeeeel stiekem ook wel op een stunt, maar die hoop werd na 3 minuten al grof de kop ingedrukt. Bedankt voor je reactie!

Geplaatst

Geen schande om van Spanje te verliezen. Al bij al degelijk WK gespeeld. Weer leuk stukje muziek. KUTGW!

Geplaatst
  • Auteur

Back to Business

Met het WK achter de rug, en aangegeven te hebben door te gaan tot de Afrika Cup en dan wel weer verder te zien, moet ik me weer richten op de verplichtingen in Duitsland. Komend jaar wordt het namelijk een heel ander jaar dan dat we gewend zijn. Natuurlijk is het zo dat er de Champions League wedstrijden bij komen, we hebben ons met het kampioenschap namelijk direct geplaatst voor de groepsfase. Maar daarnaast zijn wij natuurlijk ook de verdediger van diezelfde titel, en zijn wij de ploeg te kloppen. Waar we vorig jaar nog lang konden teren op de underdog-rol, en daar dankbaar gebruik van maakten, moeten we dit jaar strijden tegen ploegen met de verwachting dat wij zullen winnen. Ik heb er vertrouwen in dat deze opgave zal lukken, maar het is al vaker gebleken dat het eerste jaar van omschakeling van underdog naar winnaar vaak de lastigste blijkt te zijn.

Om deze ambities opnieuw kampioen te worden vorm te geven, zijn er natuurlijk altijd de transfers. Dit jaar zijn deze transfers meer dan eens nodig. Met onze verplichtingen in meerdere disciplines moeten wij streven naar een betere en bredere selectie. Waar we vorig jaar nog belemmerd werden door een beperkt budget van welgeteld nul euro, krijg ik dit jaar nagenoeg vrij spel met een budget van maarliefst dertien miljoen euro. Het werd tijd prioriteiten te stellen en de selectie te versterken. Ik besloot te beginnen met een tweetal vaste namen, die vorig jaar op uitleenbasis hun waarde al bewezen, definitief vast te leggen.

Cicero Santos

Hij was de dodelijke spelverdeler in het spel dat we met Hertha hanteerden. Hij kende niet alleen een leidersrol waarin hij iedereen op zijn plaats zette, hij was ook de aanjager in het team in tijden waarin het minder ging. In de pas 25-jarige Braziliaan zit een ware leider en gezien zijn prestaties afgelopen jaar zit er ook voetballend niks mis. Ik denk dat we van geluk mochten spreken dat we op deze speler een clausule hadden van een afkoopsom van 4.5 miljoen, want voor dit geld vind je geen speler van hetzelfde niveau.

Nemanja Pejcinovic

Het tweede bekende gezicht is dat van de jonge Serviër Pejcinovic. In het jaar dat de 21-jarige verdediger bij Hertha speelde had hij meer dan eens een basisplaats en liet hij zien goed te kunnen voetballen. Waar het de verdediger ontbreekt aan voetbalintelligentie, wordt dit bijna volledig opgevuld door zijn technische vaardigheden en verdedigende mogelijkheden. Daarnaast is hij met zijn 1.85 en brede gedaante een geduchte tegenstander voor menig lange spits. Hij is nog jong maar kan al de gehele defensie bestrijken, een redelijk veelzijdige speler met al een hoop ervaring, en dat op zo'n leeftijd. Zo'n talent, en dat voor slechts één miljoen, het tweede koopje van 2010 is een feit.

Naast deze binnenkomende spelers vertrokken er ook een aantal bij Hertha. Maarliefst 16 spelers verlieten de club voor nop, naast een hoop tweede-elftal spelers vertrokken ook Lukasz Piszczek, Sebastian Hoeneß, Pal Dardai en César die gezien de waarde van hun contract te weinig voetbal brachten binnen de ploeg. Verder vertrok ook verdediger Rasmus Bengtsson, de Zweed kon in Berlijn alles behalve overtuigen en vertrok voor twee miljoen naar Engeland, waar hij de komende tijd voor Middlesbrough zal spelen. Kort daarna werd ook het vertrek van Rodnei en Artur Wichniarek aangekondigd. Rodnei had niet de kwaliteiten voor een kampioensploeg en vertrok voor 1.2 miljoen naar promovendus Alemannia Aachen. Wichniarek, de inmiddels 33-jarige Pool kon het niveau na zoveel jaar ook niet meer aan en kwam de ploeg van Karlsruhe versterken voor ongeveer 600.000 euro. Niet veel later liet Hertha weer drie spelers gaan. Kaká, André Lima en Vladimir Karytska besloten hun carrière elders voort te zetten. Waar Karytska vorig jaar nog gratis bij de Berlijnse ploeg kwam, verwachtte hij toch meer speeltijd dan hij uiteindelijk kreeg en dacht hij dit bij degradant Mainz wel te krijgen. Ook André Lima en Kaká hadden een groter aandeel in het eerste elftal verwacht en vertrokken voor 1.5 en 2.5 miljoen naar eerste divisieploegen Köln en FC Nürnberg.

Verder vertrokken er ook nog een aantal spelers op uitleenbeurt. Zo ging de 19-jarige centrale verdediger Damir Coric naar derde divisionist Jena voor een jaar, om wedstrijdervaring op te doen. Daarnaast vertrokken ook Shervin Radjabali-Fardi en Sascha Bigalke naar de derde divisie. Beide spelers speelde afgelopen jaar al meermalen in het eerste, maar krijgen nu de kans een basisplek te veroveren bij Kiel en Eintracht Braunschweig. Als laatste wordt ook de Tunesische spits Amine Chermiti voor een jaar uitgeleend. Na vorig jaar een jaar gespeeld te hebben in Saudi Arabië bij Al-ittihad, hield Hertha het dit jaar liever dichtbij en speelt Chermiti bij 1. FC Köln, waar hij goed in de gaten gehouden kan worden door de scouts.

Met deze transfers komt uiteraard weer een hoop geld vrij, met de 26 vertrekkende spelers wordt een bedrag van 8.75 miljoen betaald. Dit plus het transferbudget dat er al was, en min de 5.5 miljoen die is uitgegeven aan Cicero en Pejcinovic, blijft er uiteraard een hoop geld over (13+8.75-5.5=) 16.25 miljoen, voor de precieze rekenaar. Dit geld kunnen we natuurlijk niet zomaar op de rekening laten staan, want met alle vertrokken spelers vallen er natuurlijk ook een aantal gaten in de selectie. Na een lange scoutprocedure werden de posities van Doelman, Linksback, Buitenspeler en Spits ingevuld.

HartAfbeelding.jpgDrentheAfbeelding.jpgJovanovicAfbeelding.jpgSobisAfbeelding.jpg

ZijkantFilmpje3.jpg[YOUTUBE]_mPV27X7CRU[/YOUTUBE]ZijkantFilmpje3.jpg

OnderkantUpdate.jpg

klik afbeelding speler voor screen

[spoiler=reacties]

Geen schande om van Spanje te verliezen. Al bij al degelijk WK gespeeld. Weer leuk stukje muziek. KUTGW!

Nee was niet echt een schande, wel balen natuurlijk. Bedankt voor je reactie!

Erg jammer, maar op zicht al goed dat je de 2e ronde hebt gehaald. :D

Ja precies, zo denk ik er zelf ook over. Bedankt voor opnieuw je reactie!

Geplaatst

tja, uitgeschakeld worden door spanje... is de logica zelve zeker! wel verrassend dat engeland wereldkampioen wordt

hele knappe aankopen hoor, goede keeper, zalige jovanovic, drenthe is ook een nuttige flankspeler en die rafael sobis was ook een talent dat nu maar zat te verkommeren in saudi arabië

Geplaatst

Zeer mooie prestatie met Zuid-Afrika in eigen land. Spanje, daar staat geen maat op. :)

Heerlijke transfers met Hertha zeg. Ik ben heel blij dat je Cicero hebt weten aan te trekken.

En dan Jovanovic, heerlijk... :< Ook de andere transfers zijn uitstekende zaken, en allemaal voor relatief weinig geld.

Dat filmpje is, net zoals de updates, van het allerhoogste niveau. En die song van Peter Fox (alhoewel ik het origineel prefereer) past er perfect bij. Een nieuw seizoen, een nieuwe titel... Alles Neu! _O_

Geplaatst

Mooie tranfers en hele goeie prestaties met eigelijk gewoon in het begin een heel matig ploegje...

Geplaatst
  • Auteur

Fast fertig

Met de vier nieuwe aankopen waren we er nog niet. Met de vertrekkende spelers lagen er nog steeds een aantal gaten in de selectie, die vooral in de breedte wel een aantal spelers kon gebruiken. In de zoektocht om deze plekken in te vullen kwamen we tot de conclusie dat er met name gezocht moest worden naar talenten. Creatieve jonge spelers die op het punt staan door te breken. Daarnaast kon er ook voorin wel een extra man bij, aangezien we met Raffael en Rafael Sobis twee creatieve spitsen hebben, maar met Ramos maar één sterke spits. Als laatste waren er natuurlijk ook nog de oefenwedstrijden, waar dit keer gekozen is voor een voorzichtige voorbereiding met de drukke tijd die achter de rug is, en de nog drukkere tijd die nog komen gaat. Maar laten we eerst even naar de absolute orde van de dag, de transfers.

Talent krijgt de kans

Zoals ik al zei, er werd naar jeugd gezocht. De spelers moesten dus sowieso jong zijn, maar ik ben iemand die graag meerdere restricties laat gelden. Zo zocht ik voornamelijk naar spelers uit Europa en moesten ze over een hoop creatieve kwaliteit beschikken. De posities waarvoor de spelers gezocht worden zijn met name de aanvallende posities op het middenveld. Dan spreek ik dus over de flanken en de centrale positie. Mijn scouts kwamen al gauw met de naam Gaël Kakuta. Deze naam zei mij vaag wat, maar ik hoefde maar één keer naar hem te kijken en ik wist dat hij één van onze targets zou worden. Gaël heeft namelijk alles wat ik zoek in een aanvallende middenvelder, hij heeft snelheid, kan goed dribbelen en heeft een fluwelen techniek. Mooie bijkomstigheid was dat zijn contract afloopt bij Chelsea, waardoor de overgang naar Hertha vrijwel gratis zou zijn. Na enkele contractbesprekingen was het al duidelijk, Kakuta kwam de Berlijnse gelederen versterken!

Voor een tweede versterking hoefden we opnieuw niet ver te zoeken. De Portugese topclub Benfica bood ons namelijk een van haar spelers aan. Het betrof de algemeen bekende naam 'Freddy Adu'. Eens een wonderkind op zeer jonge leeftijd spelend in de basis van DC United. Het bleek echter weer een typisch gevalletje 'te hoge verwachtingen' en na het noemen van enkele zeer grote clubs kwam de Amerikaan uiteindelijk terecht bij het wellicht toch wel teleurstellende Benfica. Daar wist hij het in een half seizoen niet waar te maken en vertrok op uitleenbasis naar Frankrijk, naar AS Monaco. Ook daar kon Freddy alles behalve overtuigen en teleurgesteld keerde hij terug naar Portugal. Afgelopen seizoen werd hij opnieuw uitgeleend, dit keer hield Benfica het liever dichterbij met de club Belenenses, ook spelend in de hoogste divisie van Portugal. Hier kende Adu weer eens een opleving en speelde zichzelf meer dan terecht in de basis. Met acht doelpunten en zeven assists was het voor hem een geslaagd seizoen. Toch besloot Benfica hem opnieuw te verhuren en wij stonden maar al te graag klaar de jonge Amerikaan voor een jaar over te nemen. Ik geloof dat hij een goed seizoen kan gaan draaien en de concurrentie aan kan met de andere flankspelers van Hertha. We zullen nog wel zien!

KakutaAfbeelding.jpgAduAfbeelding.jpg

[klikken voor screen]

Naast deze twee spelers was ik zoals gezegd ook nog op zoek naar een sterke spits. Ook hieraan had ik een paar zaken waaraan ik graag had dat deze aan zou voldoen. De spits moest het liefst Duits zijn, uiteraard de kwaliteiten hebben voor een sterke spits maar boven alles wilde ik ook graag een ervaren aanvaller, eentje die weet hoe het in de Bundesliga gaat en er goed mee om kan gaan. De speler die perfect in dit plaatje paste was Hannover 96 spits Mike Hanke, 26 jaar oud, Duits en ervaren. Hanke speelt al zijn hele voetbalcarrière in Duitsland. Beginnend bij Schalke '04, waar hij op jonge leeftijd in 2002 al doorbrak. Hij bleef echter kwakkelen met blessures en pendelde hierdoor heen en weer tussen het eerste en het tweede elftal. Ondanks een sterk seizoen in 2005, waarin hij regelmatig in de basis startte, besloot Schalke hem van de hand te doen. VfL Wolfsburg klopte aan en nam de spits over. Het eerste seizoen was hij een onbetwiste basisspeler en scoorde acht maal in 31 wedstrijden, het tweede seizoen was hij echter een stuk minder zeker van een basisplek maar scoorde opnieuw acht keer, in dit keer maar 22 wedstrijden. Dit was blijkbaar ook niet goed genoeg voor Wolfsburg en Hanke vertrok opnieuw, Hannover 96 werd zijn nieuwe club. Het team leek hem goed te liggen, hij speelde veel en scoorde als nooit tevoren. Drie seizoenen goed presteren bij een mindere club, was voor mij goed genoeg te overtuigen en voor slechts 1.2 miljoen kun je het nog een koopje noemen ook.

HankeAfbeelding.jpg

[ook klikbaar]

Qua oefenwedstrijden koos ik, zoals ik al zei, voor een rustige opbouw. Een aantal spelers hebben nog een Wereldkampioensschap in de benen en ik eerlijk gezegd nog eentje in mijn hoofd. Dit was voor mij genoeg reden om het rustig aan te doen en te kiezen voor een voorbereiding met vijf clubs. Thuis tegen Vaslui, uit bij Kassel en FC Rouen, dan thuis tegen Portadown en als laatste uit tegen Mantova. De campagne leek een makkelijke prooi voor mijn Berlijnse team, waar ik al behoorlijk experimenteerde met verschillende opstellingen en spelers. Toch waren het met name weer de gevestigde waarden die de wedstrijden beslisten, zo scoorden Raffael en Ramos samen dertien van de in totaal 18 goals. Verder maakten ook nieuwe aanwinsten Kakuta en Hanke een goede indruk, beiden wisten één maal te scoren.

Wedstrijden-4.jpg

[spoiler=reacties]

Heerlijk filmpje, en dat van Hart is echt heldig _O_

Ja mooi filmpje he, ik moest natuurlijk wel een memorabele actie van de doelman pakken. Daarnaast speelde hij natuurlijk ook niet veel bij Man City en kon ik niet veel vinden.

tja, uitgeschakeld worden door spanje... is de logica zelve zeker! wel verrassend dat engeland wereldkampioen wordt

hele knappe aankopen hoor, goede keeper, zalige jovanovic, drenthe is ook een nuttige flankspeler en die rafael sobis was ook een talent dat nu maar zat te verkommeren in saudi arabië

Ja ik ben verslagen door de logica! De aankopen, ik sta er zelf stiekem een beetje van te kijken. Niet exorbitant veel geld uitgegeven maar wel spelers gekocht die stuk voor stuk volwaardige basisspelers kunnen zijn.

Zeer mooie prestatie met Zuid-Afrika in eigen land. Spanje, daar staat geen maat op. :)

Heerlijke transfers met Hertha zeg. Ik ben heel blij dat je Cicero hebt weten aan te trekken.

En dan Jovanovic, heerlijk... :< Ook de andere transfers zijn uitstekende zaken, en allemaal voor relatief weinig geld.

Dat filmpje is, net zoals de updates, van het allerhoogste niveau. En die song van Peter Fox (alhoewel ik het origineel prefereer) past er perfect bij. Een nieuw seizoen, een nieuwe titel... Alles Neu! _O_

Ja best weinig geld voor deze spelers, dat vond ik zelf ook al, ik ben er ook erg tevreden over! Nu beschik ik over een veel bredere en zelfs betere selectie ben ik van mening, en dat is natuurlijk nooit een verkeerde zaak. Ja het nummer past er veel beter bij dan ik aanvankelijk misschien dacht, het is een erg mooi nummer en Peter Fox lijkt wel een abonnement te hebben op goede teksten. Ik snap dat je het origineel beter vindt, dat is het natuurlijk ook. Maar ik vind deze remix net iets meer de kracht meegeven die ik erbij vind passen. Bedankt voor je reactie, echt een eer!

Mooie tranfers en hele goeie prestaties met eigelijk gewoon in het begin een heel matig ploegje...

Ja bijzonder he, ik ben eigenlijk ook fakking slecht in FM. Maar dat alles goed uitpakt is natuurlijk mooi meegenomen!

Dat filmpje, prachtig _O_

Zat best wat tijd in, dus mooi dat het gewaardeerd wordt. Bedankt voor je reactie!

Geplaatst

Adu _O_ Hanke is ook een prima speler :) En je hebt alles weer prachtig vormgegeven, maar dat wist je vast al.

Geplaatst

En nog drie mooie versterkingen erbij. Jongen, je gaat nog meer potten breken dit seizoen! :D

Die voorbereiding... :-D Raffael-Ramos-Cicero... ze doen het weer! :checkit:

Geplaatst

ik weet niet met Adu... IRL blijft hij ook plakken é... te vroeg bejubeld? misschien krijg jij hem toch aan het presteren. die kakuta (ook al n tijdje n wonderkind in fm) zag ik eens invallen bij chelsea, man, zonder enige complexen acties maken... die lijkt het wel in zich te hebben hoor!

hanke vind ik voor n duitse club een mooie aankoop. weet de goal staan en is beresterk!!! superaankoop met hertha:thumb:

zoals BMB zegt, uw driehoek... onnavolgbaar!!!_O_

Geplaatst
  • Auteur

Fertig

BSV Kickers Emden werd geloot voor de eerste ronde van de Duitse Beker. De ploeg uit de havenstad - hoe kan het ook anders - Emden speelt in de 3. Liga (niet te verwarren met de Bundesliga) en plaatste zich via de Oberliga voor de nationale beker. De club speelt al sinds jaar en dag in de Verbandsliga's en wist daar zo nu en dan een kampioenschap binnen te slepen. De Kickers hebben dus weinig geschiedenis, maar huizen wel in een stadion dat plek heeft voor maar liefst 7.200 supporters. Het wordt dan ook de Hel van Nedersaksen genoemd. Natuurlijk is het verschil met de Berlijnse ploeg wel erg groot en zal de zege waarschijnlijk wel naar Berlijnse kant gaan maar het draait er natuurlijk om hóe. Tonen wij ons klaar voor een nieuw seizoen Bundesliga. Om hier iets zekerder van te kunnen zijn werd ook aan twee zijden van het elftal gesleuteld met wat aankopen. Lees verder voor meer inzage!

Bekerpoep.jpg

De bekerwedstrijd bleek geen kunst voor de Berlijnse titelverdediger. Waar we vorig jaar niet verder kwamen dan de Halve Finale staat er dit jaar opnieuw een bekerseizoen op het programma. Uiteraard werd er eerst weer een amateurploeg geloot die naar de papieren even onder de grasmat gespeeld zou moeten worden. Met drie nieuwe namen in de opstelling hoop ik het anders te doen dan vorig jaar. Ik begon met Joe Hart in de goal, Royston Drenthe als linksback en Milan Jovanovic als linksbuiten. Voor de rest heb ik de opstelling intact gelaten met uiteraard de fameuze driehoek voorin (Cicero, Raffael en Ramos).

Over deze beslissing kon ik al snel met tevreden ogen terugkijken. Het duurde namelijk nog geen vier minuten of Jovanovic had de bal al op het hoofd van Adrian Ramos gelegd, die dankbaar tekende voor de 1-0 voorsprong. Het was opnieuw de Colombiaan die kort daarna de 2-0 maakte uit een counter, de assist was opnieuw van Jovanovic. Met de snelle 2-0 zege dreeg de tevredenheid in de ploeg te glippen maar de immer scherpe Gojko Kacar toonde zich niks veranderd in de zomer, met een vlammend afstandsschot maakte hij de 3-0. Een uitstekende ruststand, maar ik wilde meer. Enfant Terrible Patrick Ebert leek dit als geen ander te begrijpen en jaagde van lijn tot lijn, jammer genoeg leidde dit niet tot een goal.

Na rust veranderde het spelbeeld ondanks de riante voorsprong niet, Rafael Sobis was binnen de lijnen gekomen voor Raffael en vervulde zonder moeite dezelfde rol. Het was echter opnieuw Adrian Ramos die scoorde, zijn hat-trick was een feit. Dit maal deed hij het op eigen kracht, hij draaide knap weg bij zijn directe tegenstander en met een tegendraads schot liet hij de keeper kansloos. 4-0 was voor het elftal wel genoeg, dat was aan het spel te zien. Wie anders dan Ramos dacht hier weer anders over. Na een mindere fase van Hertha was hij het opnieuw die de score bepaalde en met nog eens twee doelpunten in tien minuten tijd was de 6-0 zege een feit.

Een denderende zege in de eerste ronde van de Duitse Beker dus, met Ramos als absolute uitblinker. De toon voor komend seizoen is met deze monsterscore maar weer eens gezet en mooie bijkomstigheid is dat debutanten Hart, Drenthe, Jovanovic en Rafael Sobis erg goed speelden. Voorlopig niets anders dan mooie perspectieven dus en waar het schip dit jaar zal stranden (als het al strandt), dat kan slechts de tijd ons leren.

Madlungafbeelding-1.jpgKroosafbeelding-1.jpg

Een zaak die ik liever niet aan de tijd wil overlaten is uiteraard de transfer. Op de allerlaatste dag wisten we ons nog te versterken met twee uitstekende spelers. Alexander Madlung en Felix Kroos spelen de komende jaren in de Berlijnse shirts en ik kan niet anders dan tevreden zijn. Voor deze twee spelers samen is namelijk niet meer dan 300.000 euro uit de kas getrokken en met twee extra Duitsers in de selectie is de balans ook weer gemaakt.

Alexander Madlung zag zijn contract in Wolfsburg eindigen en was op zoek naar een nieuwe club. Echter toonden alleen tweede divisieclubs interesse en met de pas 28-jarige leeftijd dacht Alexander nog niet aan dat niveau toe te zijn. Dankbaar profiteerden wij van deze gratis verdediger en met hem erbij valt er meer tegenwicht te bieden tegen de kopsterke spitsen. Madlung is 1.93 en heeft een hoop kracht, daarnaast heeft hij veel ervaring in de Bundesliga. Wat ook niet vergeten mag worden is dat de verdediger een verleden heeft in Berlijn. Madlung werd namelijk in 2000 overgenomen door Hertha en speelde sindsdien daar zijn wedstrijden. Totdat hij in 2006 door VfL Wolfsburg werd gekocht. Nu is het niet alleen fijn dat Alexander Madlung de club al kent, dit betekent namelijk ook dat hij een home-grown status heeft voor de club. Iets wat goed van pas komt in de Champions League.

Met Madlung werd een ervaren speler aangetrokken maar ook werd opnieuw de talentenpoule van Hertha gespekt. De 19-jarige Felix Kroos verhuist namelijk van Hansa Rostock naar de Berlijnse ploeg. De jeugdinternational staat te boek als groot talent maar is misschien wel bekender als het kleine broertje van Toni Kroos, de spelmaker van Bayer Leverkusen en eerder sporadisch speelde bij Bayern München. Felix speelt op dezelfde positie als zijn broer, de nummer 10 positie, maar kan daarnaast ook uit de voeten in de spits. Hij is op jonge leeftijd al een veelzijdige speler en hopelijk kan hij zich in Berlijn goed ontwikkelen.

[spoiler=reacties]

Adu _O_ Hanke is ook een prima speler :) En je hebt alles weer prachtig vormgegeven, maar dat wist je vast al.

Ja ik doe mijn best om alles netjes neer te zetten, dat hoor ik natuurlijk niet graag genoeg!

En nog drie mooie versterkingen erbij. Jongen, je gaat nog meer potten breken dit seizoen! :D

Die voorbereiding... :-D Raffael-Ramos-Cicero... ze doen het weer! :checkit:

Ja eigenlijk kan het niet meer mis hè, niemand kwijt en alleen maar versterkingen. Het is kijken wat de concurrenten klaar kunnen spelen dit seizoen, waar ze vorig jaar faliekant faalden.

ik weet niet met Adu... IRL blijft hij ook plakken é... te vroeg bejubeld? misschien krijg jij hem toch aan het presteren. die kakuta (ook al n tijdje n wonderkind in fm) zag ik eens invallen bij chelsea, man, zonder enige complexen acties maken... die lijkt het wel in zich te hebben hoor!

hanke vind ik voor n duitse club een mooie aankoop. weet de goal staan en is beresterk!!! superaankoop met hertha:thumb:

zoals BMB zegt, uw driehoek... onnavolgbaar!!!_O_

Adu is stiekem ook een gokje, ik huur 'm niet voor niks. Het is echter wel een speler met allure en ik gun hem graag een plekje in het team in vorm dat dit Hertha is. Hopelijk kan hij zijn verwachtingen eindelijk waar maken, al zou dat dan vier jaar te laat zijn. Hanke is een zekerheidje, die speler zal niet door de ondergrens zakken en weet ongetwijfeld zijn mannetje te staan, dat soort spelers zijn ook nodig in een kampioensploeg toch?

Geplaatst

Je bljift alles knap in elkaar steken en je prestaties op het WK waren best ok te noemen. Spanje is nu éénmaal TOP en dus geen schande dat je daar op je bek gaat.

Véél succes

Geplaatst

Op het WK heb je al een zeer knappe prestatie geleverd door de groepsfase te overleven en als je dan de kans hebt om in eigen land tegen het beste landenelftal ter wereld te spelen ... Dan mag je wel tevreden zijn. 4-0 is natuurlijk een zware score, maar ik ben er zeker van dat je er heel wat van hebt opgestoken.

Met Hertha ben je een zeer sterk elftal aan het samenstellen dat wel eens de grote Duitse ploegen kan verrassen, maar een seizoen is lang ... Zeer lang ! Je bent alvast goed begonnen ! Succes

Geplaatst

shit zeg, amai die ramos... is die eigenlijk al fel verbeterd in zijn punten?

opnieuw twee duitsers aangetrokken, netjes:thumb: madlung is echt een solide verdediger maar ook niet meer dan dat, als kroos nog maar de helft van het talent van zijn broer heeft, mag je daar zeker nog iets van verwachten

Geplaatst

Helden novelle _O_

Geplaatst

wow nog nooit echt gelezen deze maar idd wat een novelle man !

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]