Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Dit is mijn novelle.Jullie duiken nu allemaal in het midden van het verhaal, wat ik bewust doe.Veel plezier met lezen, tips zijn welkom, aangezien dit mijn eerste is.

----

''Schoots krijgt de bal, hij draait weg, dit is een NIET te missen kans.93e minuut,maakt hij het af zijn,dan we wereldkampioen!Schoots rent alleen op de keeper af,hij sleept de bal mee, hij schiet....

Kut wekker! laat me rusten.

Altijd maar dat beeld in mijn hoofd.Dat ene beeld, wat gegrafeerd staat in mijn netvlies.Ik ben slecht, ik ben nutteloos.Van het ene moment op het andere,van volksheld naar schlemiel van het land.Waarom sleepte ik hem niet naar links, in plaats van naar rechts.Waarom schoot ik niet gelijk?

Wat een vragen, waar ik nooit antwoord op zal krijgen.

Na het drinken van een heerlijke glas ijsthee, was het tijd om de krant te gaan lezen.''Schoots verpest WK'' , ''Egöisme Schoots kost Nederland het wk na verlies in 93e minuut''.Dit zijn slecht enkele krantenkopjes! Alsof de dag niet erger kon beginnen.

Tijd om boodschappen te doen, even me aandacht ergens anders op zetten.

''Hé eikel! Klootzak! Lul!''

Ik draai me om, en zie een man, midden 30, op zijn zachtst gezegd boos naar me kijken.Dit zijn opmerkingen, die de ''pannenkoek'' van Van Basten laat lijken op een liefdesverklaring.Ik besloot om snel door te lopen.Niks laten merken.Waarom schoot ik die bal niet gelijk?Nee Mike, niet aan denken, niks laten merken,je moet door.

''Nederland is 2e geworden op het WK in Australïe.Nederland, dat in de finale te maken kreeg met Italië, begon zeer sterk aan de wedstrijd.Al in de 2e minuut kwam Nederland op voorsprong door een schitterend schot van Dirk Kuijt vanaf 30 meter.In de 49e minuut maakte Del Piero de gelijkmaker.Lange tijd was Nederland beter, maar werden de kansen niet benut.In de 93e minuut kreeg Michael Schoots de bal, rende alleen op de keeper af, maar wilde te mooi doen, en de keeper stopte hem.Gelijk schoot Buffon ver uit, omdat alles en iedereen voorin was.Del Piero kreeg de bal, en voor hem was het een koud kunstje om langs van der Sar te gaan, en in te schieten.Hier kon Michael Schoots een voorbeeld aan nemen.Ander nieuws: 4 boten in het..''

Ik kan er niet meer tegen.Zelfs het nieuws moet me nu hebben, What's next? Grote spandoeken voor me deur :,,Schoots rot op'''?

Ik moet hier even weg.Misschien dat een paar dagen rust me goed doen.

Geplaatst
  • Auteur

Dit is mijn novelle.Jullie duiken nu allemaal in het midden van het verhaal, wat ik bewust doe.Veel plezier met lezen, tips zijn welkom, aangezien dit mijn eerste is.

----

''Schoots krijgt de bal, hij draait weg, dit is een NIET te missen kans.93e minuut,maakt hij het af zijn,dan we wereldkampioen!Schoots rent alleen op de keeper af,hij sleept de bal mee, hij schiet....

Kut wekker! laat me rusten.

Altijd maar dat beeld in mijn hoofd.Dat ene beeld, wat gegrafeerd staat in mijn netvlies.Ik ben slecht, ik ben nutteloos.Van het ene moment op het andere,van volksheld naar schlemiel van het land.Waarom sleepte ik hem niet naar links, in plaats van naar rechts.Waarom schoot ik niet gelijk?

Wat een vragen, waar ik nooit antwoord op zal krijgen.

Na het drinken van een heerlijke glas ijsthee, was het tijd om de krant te gaan lezen.''Schoots verpest WK'' , ''Egöisme Schoots kost Nederland het wk na verlies in 93e minuut''.Dit zijn slecht enkele krantenkopjes! Alsof de dag niet erger kon beginnen.

Tijd om boodschappen te doen, even me aandacht ergens anders op zetten.

''Hé eikel! Klootzak! Lul!''

Ik draai me om, en zie een man, midden 30, op zijn zachtst gezegd boos naar me kijken.Dit zijn opmerkingen, die de ''pannenkoek'' van Van Basten laat lijken op een liefdesverklaring.Ik besloot om snel door te lopen.Niks laten merken.Waarom schoot ik die bal niet gelijk?Nee Mike, niet aan denken, niks laten merken,je moet door.

''Nederland is 2e geworden op het WK in Australïe.Nederland, dat in de finale te maken kreeg met Italië, begon zeer sterk aan de wedstrijd.Al in de 2e minuut kwam Nederland op voorsprong door een schitterend schot van Dirk Kuijt vanaf 30 meter.In de 49e minuut maakte Del Piero de gelijkmaker.Lange tijd was Nederland beter, maar werden de kansen niet benut.In de 93e minuut kreeg Michael Schoots de bal, rende alleen op de keeper af, maar wilde te mooi doen, en de keeper stopte hem.Gelijk schoot Buffon ver uit, omdat alles en iedereen voorin was.Del Piero kreeg de bal, en voor hem was het een koud kunstje om langs van der Sar te gaan, en in te schieten.Hier kon Michael Schoots een voorbeeld aan nemen.Ander nieuws: 4 boten in het..''

Ik kan er niet meer tegen.Zelfs het nieuws moet me nu hebben, What's next? Grote spandoeken voor me deur :,,Schoots rot op'''?

Ik moet hier even weg.Misschien dat een paar dagen rust me goed doen.

Geplaatst
  • Auteur

Waarom ik? Dit gevoel is zo erg, ik heb het gevoel dat ik mijn hele land in de steek gelaten heb.Nu zit ik even in het zuiden van Spanje, om mijn gedachtes op nul te zetten, en me op te laden voor het nieuwe seizoen.Dit word mijn 2e seizoen in dienst van Internazionale.Het bevalt me prima.Met Wesley kan ik het goed vinden, ondanks dat hij me na de wedstrijd tegen Italië geen blik waardig gunde.Niemand trouwens.Geef ze eens ongelijk.

Een lange stilte breekt aan, en eenmaal thuisgekomen in Milan, weet ik het zeker....

Ik kan niet meer.Ik kan me niet meer opladen voor nog een voetbaljaar op dit moment.Al ben ik pas 21 jaar,dit heeft te veel impact op me gehad om nog door te gaan met voetbal.Ik stel alles en iedereen teleur.

Wat ga ik nu doen? Misschien achter de schermen iets betekenen?Scout worden heeft me altijd al leuk geleken.

Geplaatst

Even een tip, doe telkens na een punt of komma een spatie! Dat lees veel makkelijker en ziet er gelijk een stuk beter uit! Leuk stukje!

Geplaatst
  • Auteur

''Schoots stopt met voetbal'' dat was de eerste krantenkop die ik voor me neus kreeg een paar dagen later. Nu zal iedereen wel denken dat ik niet met de druk kan omgaan. Maar dat is het niet, verre van eigenlijk.

Wat ik nu ga doen? Ik wil wel in het voetbalwereldje blijven. Een goede vriend van mij en huidige coach van Feyenoord, Mario Been, raadde mij aan om mijn beslissing te heroverwegen.maar mijn besluit stond vast.Toen gaf hij aan of het wat was om een opleiding voor Coach Betaald Voetbal te doen.Dat lijkt me wel wat, maar ik zie de krantenkoppen nu al weer voor me:,, Trainer van [club] kon in loopbaan al niet tegen druk''.Nee daar pas ik liever voor.

Na lang nagedacht te hebben.....

Ik ga het doen. Maling aan die krantenkoppen, ik ga het gewoon doen.

Aan het einde van de opleiding kreeg ik mijn diploma, maar hoe nu verder....

Geplaatst

Weer een leuk stukje, probeer het wel iets langer te maken. Anders denk ik dat de mensen niet de moeite gaan doen om telkens een klein stukje te lezen. Goed dat je een spatie naar de punt/komma doet. Toch kom ik er nog een paar tegen;)

Leest voor de rest lekker snel, misschien ook omdat het van die kleine stukjes zijn!

Geplaatst

Idd soms korte stukjes, maar zeker wel leuk:D

Succes(y)

Geplaatst
  • Auteur

Is dit wel een goede keus van mij? Al de twijfels, gevolgd door het falen op het WK. Hoor ik nog wel op de voetbalvelden thuis? Ik betwijfel het. Welke club wilt nou een 21 jarige manager, die gestopt is omdat de druk hem te veel werd? Als manager krijg je ook druk te verwerken, maar dat is niet hetzelfde.

Na een week niks gehoord te hebben gaat opeens mijn telefoon...

,, Hey gabber, hoe is het nou?''

Tot mijn verbazing is het Mario .

,,Ja het gaat wel. Ik heb nu mijn diploma op zak, maar welke club wilt mij nou hebben?''

Ja daar ben ik je eigenlijk voor aan het bellen. Mike luister, ik heb een aanbod voor je. Waarom kom je niet naar het Maasgebouw? Er komen wat mensen langs, die dolgraag kennis met je wilde maken, misschien hebben hun wel wat voor je! Ik verwacht je vandaag om half 4. Zorg dat je er ben.''

Nog voordat ik wat kon zeggen, hing hij op.

Nu moet ik wel. Zijn vast en zeker mensen die willen dat ik weer prof word, maar dit heb ik achter me gelaten. Zal mij benieuwen.

Eenmaal daar aangekomen, zat de vergaderzaal vol met mensen die ik nog nooit heb gezien. Voorzitters van andere clubs, noem maar op.

Ik raakte in gesprek met een paar ''figuren'', en er werden mij een paar goede deals voorgeschoteld. Maar ik weet het niet. Het is voornamelijk faalangst wat ik nu heb. Maar ik ga het toch doen.

Na een paar contracten gezien te hebben gaat dit hem worden....

Geplaatst

Leuke stukjes, succes. ;)

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]