Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Ik stap uit mijn auto en loop richting huis. Als ik de voordeur opendoe zie ik een aantal brieven liggen, ik pak ze op en leg ze op het keukentafeltje, ‘Komt later wel ’ zeg ik.

Ik loop de trap op richting de badkamer; ik draai de kraan open en bereid me voor, voor een heerlijk ontspannend bad. Na een aantal minuutjes draai ik de kraan dicht en ga in bad zitten.

Ik dacht na over morgen; morgen ga ik met het vliegtuig naar Spanje, vakantie!

Na een half uur stap ik uit bad en kleed me aan. Ik loop naar beneden om nog een kopje koffie te zetten voordat ik ga slapen.

ix6qyo.jpg

Na een lange nachtrust word ik rond tien uur ’s ochtends wakker door de wekker. Ik draai mezelf om en zeg zachtjes: ‘Ik heb eindelijk vakantie.’

Ik sta op uit bed en doe mijn kast open, wat zal ik vandaag is aan trekken?

Ik pak mijn beste pak uit de kast en loop naar de badkamer. Ik scheer mezelf nog even en trek me pak aan, ik ben er in ieder geval klaar voor, maar is mijn vriendin dat ook?

257dmza.jpg

Als ik beneden ben zie ik de brieven weer liggen, ik pak ze op en lees ze allemaal zonder er al te veel aandacht aan te besteden. Tot slot open ik een brief die uit Engeland komt, ik open de brief en begin te lezen. Precies op dat moment komt mijn vriendin binnen en vraagt: ‘Ik ben klaar om lekker bruin te worden aan de Costa Brava.’ Ik had de brief ondertussen al een beetje doorgelezen en zeg tegen mijn vriendin: ‘Ik krijg net een belangrijke brief binnen, misschien moeten we de vakantie even uitstellen en dit even gaan bespreken.

[spoiler=foutje]Zit een foutje in de titel heb al een PM verstuurd.

• Antwoorden 464
  • Weergaven 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Ik stap uit mijn auto en loop richting huis. Als ik de voordeur opendoe zie ik een aantal brieven liggen, ik pak ze op en leg ze op het keukentafeltje, ‘Komt later wel ’ zeg ik.

Ik loop de trap op richting de badkamer; ik draai de kraan open en bereid me voor, voor een heerlijk ontspannend bad. Na een aantal minuutjes draai ik de kraan dicht en ga in bad zitten.

Ik dacht na over morgen; morgen ga ik met het vliegtuig naar Spanje, vakantie!

Na een half uur stap ik uit bad en kleed me aan. Ik loop naar beneden om nog een kopje koffie te zetten voordat ik ga slapen.

ix6qyo.jpg

Na een lange nachtrust word ik rond tien uur ’s ochtends wakker door de wekker. Ik draai mezelf om en zeg zachtjes: ‘Ik heb eindelijk vakantie.’

Ik sta op uit bed en doe mijn kast open, wat zal ik vandaag is aan trekken?

Ik pak mijn beste pak uit de kast en loop naar de badkamer. Ik scheer mezelf nog even en trek me pak aan, ik ben er in ieder geval klaar voor, maar is mijn vriendin dat ook?

257dmza.jpg

Als ik beneden ben zie ik de brieven weer liggen, ik pak ze op en lees ze allemaal zonder er al te veel aandacht aan te besteden. Tot slot open ik een brief die uit Engeland komt, ik open de brief en begin te lezen. Precies op dat moment komt mijn vriendin binnen en vraagt: ‘Ik ben klaar om lekker bruin te worden aan de Costa Brava.’ Ik had de brief ondertussen al een beetje doorgelezen en zeg tegen mijn vriendin: ‘Ik krijg net een belangrijke brief binnen, misschien moeten we de vakantie even uitstellen en dit even gaan bespreken.

[spoiler=foutje]Zit een foutje in de titel heb al een PM verstuurd.

Geplaatst

Mooi begin, ben benieuwd welk team je gaat nemen!

Geplaatst

Hetzelfde geld ook voor mij :D

Veel succes (y)

Geplaatst
  • Auteur

-1-

‘Wat? Waarom?’ roept mijn vriendin. Ik antwoord heel koel: ‘Ik heb een brief gekregen van een voetbalclub, of ik per direct naar London kan komen.’ ‘Ja en? Je gaat er toch zeker niet naar toe? Je weet niet eens wat voor club het is.’ Antwoord mijn vriendin boos. ‘Dat blijft een verassing tot dat we aankomen in London.’ Zeg ik. Mijn vriendin liep boos weg een schreeuwde dat ik maar lekker moest gaan en dat ze niet mee ging. Ik daarin tegen zit er wel over te peinzen, het is immers al weer een aantal jaar geleden dat ik een voetbalclub heb gecoacht.

De hele middag heb ik zitten piekeren over wat voor club het toch zou kunnen zijn; ik dacht wel dat het een club uit London zou moeten zijn, anders zou ik daar niet heen hoeven komen.

Mijn vriendin komt weer stampvoetend naar beneden en zegt met een heel lief stemmetje: ‘Schat, Ik heb nagedacht.’ Ik dacht bij mezelf nu komt het hoor. ‘Ik sta volledig achter je keuze die je maakt!’ riep ze. Dat viel mee dacht ik bij mezelf. ‘Ik zit er zelf ook nog over te peinzen hoor.’

a9qs74.jpg

Later die avond dacht ik over die tijd van vroeger, die tijd dat ik coach was bij de plaatselijke voetbal vereniging. Die tijd was geweldig, de jongens aanwijzingen geven, tactische opstellingen maken en ga zo maar door. Die tijd zo ik wel weer een keer opnieuw willen mee maken!

Alleen die brief was zo officieel, het zal niet van de plaatselijke vereniging zijn.

Ik loop naar mijn vriendin en zeg: ‘Ik ga er naar toe, ik neem morgen het eerste vliegtuig naar London en we kijken wel wat het wordt.’ ‘Ik ben het met je eens, en we gaan het land ook nog eens een keer uit.’

2j1l7b8.jpg

We lopen samen naar boven en doen de kast open; we pakken alle kledij die we nodig hebben en doen dat als eerste in de koffer. Mijn vriendin pakt alle spulletjes voor haar haar en haar gezicht terwijl ik op zoek ben naar onze paspoorten. Na een klein uurtje hebben we twee propvolle koffers.

‘Dat is gedaan’ zeg ik tegen mijn vriendin. Ik loop nog even naar de beneden om de brief te pakken en duik mijn bed in. ‘Morgen word een spannende dag.’ Dat is het laatste wat ik zei voordat ik in slaap viel.

[spoiler=reacties]@ Mapherus: Bedankt voor je reactie, in de volgende update zal je het zien.

@ Ozzy: Ja ik heb dat nu ook hoor :D, bedankt voor je reactie.

@ FCGPeter: Zul je zien in de volgende update, bedankt voor je reactie.

@ Jorrit: Weet ik, ik dacht maak hem even vetgedrukt:m:. Bedankt voor je reactie.

Geplaatst

Leuk begin van je novelle, benieuwd naar de club :D

Geplaatst

Leuk begin, alleen je eerste stuk eindig je met 'bepraten' ? Bespreken zul je bedoelen ?

Geplaatst
  • Auteur

-2-

Ik word wakker en kijk op de wekker, het is half 7. Ik stap uit bed en loop richting de badkamer zoals elke andere ochtend. Ik poets mijn tanden en pak mijn tandenborstel. Ik loop naar beneden waar mijn vriendin op mij zit te wachten. ‘Goedemorgen coach Nick’ zegt ze om me te pesten. Ik zeg goedemorgen en smeer een boterham. Ik ga naast haar aan tafel zitten en eet mijn boterham in diepe stilte op. Als mijn boterham op is vraag ik aan haar: ‘Ben je er klaar voor?’ ‘Ja natuurlijk.’

Ik zeg nogmaals dat ik niet weet hoe lang we daar blijven. Het maakt haar allemaal niks uit, daar ben ik blij om, dat ze volledig achter me staat.

21118ox.jpg

‘Schat? Het is 8 uur moeten we niet gaan?’vraagt ze. Ik zeg dat dat een goed idee is en pak de koffers. Ik loop naar buiten en zeg het huisje gedag. ‘Gelukkig past jou moeder op ons huis.’ Zeg ik.

Ik pak de sleutels en doe de auto open, eerst de koffers in de kofferbak.

We stappen beide in de auto. Ik start de auto, we zijn nu op weg naar het vliegveld.

2ztm6oz.jpg

Na een half uur rijden komen we aan bij het vliegveld. Ik stap uit en wil gelijk het gebouw in lopen, maar mijn vriendin attendeert mij erop dat er ook nog koffers in de kofferbak liggen. ‘O ja.’zeg ik.

Ik pak de koffers en we lopen samen het gebouw in. Er staat niet echt een rij om in te checken dus ik besluit dat maar gelijk te doen.

Het inchecken was zo gebeurt en we waren zonder problemen door de douane heen.

‘Over een half uur vertrekt ons vliegveld’ zei ik. Mijn vriendin antwoordde dat ik niet om de vijf minuten hoefde te zeggen wanneer ons vliegtuig vertrok. Ik lachte erom.

v745tv.jpg

Na een klein half uur konden we ons vliegtuig instappen samen met zo’n 300 andere passagiers.

Ik luisterde wat muziek tijdens de vliegreis en mijn vriendin kwam weer iemand tegen om daar gezellig mee te praten. Ze bleven praten volgens mij maar goed, na een uurtje vliegen zag ik allemaal lichtjes; London dus. De gezagvoerder riep om dat de gordels vast moesten en dat er een fris windje in London woei. Zo gedaan, gordel vast, klaar maken voor de landing.

De landing verliep goed en we konden na vijf minuten uitstappen en zo stonden we in een mum van tijd op Heathrow.

[spoiler=reacties]@ SNDR: Krijg je binnekort wel te horen, bedankt voor je reactie:)

@ JackodeK: Bedankt voor je reactie, ja ik kwam niet op het woord:moop:

Geplaatst

Nette updates, benieuwd naar de club.

Geplaatst

In Londen heb je veel clubs! Ben benieuwd welke je kiest;) Succes!

Geplaatst

Je schrijft heel leuk, kan echt niet wachten op de volgende update. Ik hoop dat je zo doorgaat want het is echt vermakelijk.

Geplaatst

Leuk begin, en ook ik ben benieuwd naar je clubkeuze;) succes!

Geplaatst
  • Auteur

-3-

Als we aankomen in de lobby, zien we allemaal mensen staan. Die mensen wachten hun familieleden etc. op. Er moet volgens de brief ook iemand bijstaan voor ons. We lopen maar door en door totdat we een kerel zien staan met een hoge hoed, lange jas en hij ziet er aardig rijk uit. Hij blijft mij aanstaren, ik staar terug en zeg uiteindelijk:’Hello my name is Nick Vos and I’m from Holland.’

De man antwoord door te zeggen dat we hem moeten volgen en dat er een auto klaar staat.

We lopen door Heathrow totdat we bij de uitgang komen. Mijn vriendin zegt dat ze het niet helemaal vertrouwt maar ik zeg haar dat er niks zal gebeuren.

kaoa3r.jpg

Eenmaal buiten zie ik wat Taxi’s staan, een limo en een bmw. Ik vraag me af welke auto voor ons zal zijn. De man loopt snel door langs de taxi’s, langs de limo en langs de bmw. Ik vraag me nu toch echt af waar we naartoe gaan. De man loopt nog steeds door totdat we bij een Merceders benz aankomen. De man klapt in zijn handen en er stapt gelijk iemand uit. Deze persoon doet de deuren voor ons open en helpt ons met instappen, ik zeg in mijn beste Engels dat dat niet nodig is maar de man trekt zich er niks van aan. De twee mannen stappen ook in en we beginnen te rijden.

Waarnaar toe? Dat is echt een compleet raadsel voor mij.

14mrhv4.jpg

Na een half uur rijden, rijden we midden in London. Overal om ons heen getoeter, geschreeuw naar elkaar. ‘Wat een chaos hier.’ Zegt mijn vriendin. Ik knik bevestigend. Ik kijk nog eens om me heen en zie het Emirates Stadium staan. Dat is echt een prachtig stadion, daar zou ik als coach wel willen staan.

We stoppen opeens, ik denk gelijk bij mezelf, dit word het. Maar na tien seconden rijden we alweer, het was maar een stoplicht…..

[spoiler=reacties]@ Ozzy: Bedankt voor je reactie man! Dat ga je snel zien.:)

@ Mapherus:Bedankt voor je reactie.

@ Steijns: Jij ook bedankt voor je reactie.

@ Bryan125: Dit soort reacties hou ik van:) Bedankt man!!

@ Lazovic: Bedankt voor je reactie, de clubkeuze zal je spoedig genoeg zien.

Geplaatst

Ik ben ook benieuwd. Denk West Ham ofzo :p

&

Ik vind je aantrekkelijk schrijven. GZD :)

Geplaatst

Jammer dat het slechts een stoplicht was :(

Geplaatst

Veel succes in Londen! Ben benieuwd welk team! Ik gok op West Ham of Fulham!

Geplaatst
  • Auteur

-4-

Na het tienduizendste stoplicht was ik het zat en vroeg in mijn beste Engels: ‘Where are we going?’

Ik kreeg het antwoord te horen wat ik al dacht: ‘Can’t tell you!’ Ik gaf het op en ging tegen mijn vriendin aan zitten die helemaal stuk was van de reis zo te zien. ‘Schat, leef je nog?’ zei ik voor de gein. ‘Ja!!’ kreeg ik boos te horen. Ik keek nog eens naar buiten, het enige wat ik kon zien was verkeer, winkels en hangjongeren. Ik kijk om m’n horloge, we zitten al een uur in de auto en het schiet maar niet op.

292xvmw.jpg

Opeens schieten we een zijstraatje in, de man in het pak schreeuwt: ‘What are you doing, you piece of shit?’ Ik moest er wel om lachen. Mijn vriendin schrok gelijk wakker en dacht dat we ontvoerd werden. ‘Nee, dit is vast een kortere weg. Ik vraag het wel even.’ Na het gevraagd te hebben bleek het inderdaad een kortere weg te zijn. Mijn vriendin haalde opgelucht adem.

We hebben inmiddels al wel dertig rotondes gehad en daar word je gek van, zeker als de chauffeur bij elke rotonde ‘ROUNDABOUT’ schreeuwt. Ach ja, volgens het man in het pak, wiens naam ik nu weet: Harry, zegt dat we er bijna zijn.

j99gm1.jpg

Na ongeveer tien minuten stoppen we op een parkeerplaats bij een immens groot stadion.

Ik ben benieuwd welke club dit zal zijn. De chauffeur zet mij en Harry af en brengt mijn vriendin naar het luxe ‘Strand Palace’. Harry en ik lopen het gebouw naast het stadion binnen. Ik zie een vlag hangen, Barclays Premier League, het is dus een club van het hoogste niveau.

Harry blijft staan en zegt:’You should go inside, someone is waiting for you.’

Ik ga naar binnen en zie een man strak in pak staan.

‘Hello, how are you?’ zei de man tegen mij.

I’m fine. How are you? Antwoorde ik.

‘Now get to bussines.’ zei de man tegen mij. Ik knikte bevestigend.

[spoiler=reacties]@ JackodeK: Volgende update belooft!

@ J. Beekwilder: Volgende update, bedankt voor je reactie:)

@ Rezza: Jij ook bedankt voor je reactie: You'll see next update;)

@ Ozzy: Ja dat vond ik ook:D Bedankt voor je reactie.

@ Mapherus: Je zal het straks wel zien. Bedankt voor je reactie;)

Geplaatst
  • Auteur

-5-

Daar zit je dan, samen met de voorzitter van een grote club aan een tafel. Ik kan er met me gedachten nog steeds niet zo goed bij. ‘So, are you interested in the job?’ Vroeg de voorzitter.

Ik zei meteen ‘JA’. Hier kan je gewoon geen nee tegen zeggen. We schudden nog even handen en ik zet mijn krabbel onder dat contract. Ik loop het kantoor uit met een big smile op mijn hoofd.

Ik maak gelijk een afspraak om de staf te ontmoeten en om daarna een babbeltje te maken met de spelers. Het bestuur heeft me al een hele waslijst meegegeven met mogelijke taken.

Ik loop het gebouw uit en daar staat Harry, hij neemt me mee voor een rondleiding door het stadion.

Een prachtig stadion vind ik het, echt prachtig. Er is plek genoeg en het veld is in uitstekende conditie.

350l55d.jpg

Ik krijg van Harry een sleutelbos mee: er zitten twee sleutels aan; een sleutel voor een appartement en van de lease-auto. Harry zegt dat de auto in de derde rij staat. Ik loop naar de derde rij en druk op het knopje, ik zie oranje knipperen dus dat is mijn auto. Het is een mooie auto, voorzien van alle luxe.

Deze club houd echt met alles rekening. Ik rijd richting het Strand Palace. Mijn vriendin staat al voor het hotel te wachten. Ik stop de auto en mijn vriendin stapt meteen in. Ik vroeg of ze het naar haar zin had gehad. ‘Ja, het was super. Ze hadden echt alles.’

a1p9xy.jpg

Na een kwartiertje rijden komen we in een rustige buurt aan met prachtige huizen. Ik kijk naar de nummers op de brievenbussen totdat we bij ons nummer aankomen. Wat een huis zeg ik tegen mijn vriendin. ‘Bizar.’ Roept ze. Ik parkeer de auto voor de garage op de oprit. Ik stap uit de auto en mijn vriendin pakt de koffers. Ik pak de huissleutel en open de voordeur, van binnen is het nog mooier.

Alles is zo chique van binnen. Ik loop gelijk naar boven en gooi de koffers op het bed. Ik loop weer terug naar beneden om het goede nieuws te vertellen. ‘Ik ben aangenomen!’ schreeuw ik.

‘Welke club is het nou schat?’ vraagt ze. Ik antwoord gelijk: ‘Tottenham Hotspur!’

[spoiler=reactie]@ JW: Bedankt voor je reactie!

Geplaatst

Succes bij Tottenham! Al vind ik het zelf echt een rot ploeg om mee te Fmen!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]