Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Hallo,

Ik ben Christiaan en ben 14 jaar.

Dit is een van mijn eerste novelle, hopelijk gaan jullie deze volgen.

We gaan naar het Oosten, naar het land waar het Europees onverslaanbaar was.

De eerste update zal binnenkort komen!

• Antwoorden 55
  • Weergaven 173
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Hallo,

Ik ben Christiaan en ben 14 jaar.

Dit is een van mijn eerste novelle, hopelijk gaan jullie deze volgen.

We gaan naar het Oosten, naar het land waar het Europees onverslaanbaar was.

De eerste update zal binnenkort komen!

Geplaatst

Veel succes, ben benieuwd met wie je gaat beginnen.

Geplaatst

Shakhtar denk ik? Succes in Rusland of Oekraïne in elk geval.

Geplaatst
  • Auteur

De eerste dag

Het is half 8, mijn vrouw kust me wakker. “Sta op schatje, het is je eerste dag.†Voordat ze dat zei was ik het eerlijk gezegt vergeten. Mijn allereerste werkdag in Kiev, dacht ik. Ik was natuurlijk al een paar keer wezen kijken naar de trainingen, maar meer dan dat ook weer niet.

Kiev+at+day+2.jpg

De stad waar ik werk: Kiev

Nadat ik aangekomen was bij het stadion, staan er honderden journalisten op me te wachten. Ondanks ik er geen zin in had, moest ik toch echt een paar vragen beantwoorden.

Wat is uw doel bij de club, was één van de vragen die vaak voorbij kwam. “Kampioen en de groepsfase doorkomen van de Europese Champions League.†De journalisten waren verbaasd dat ik op Europees gebied een hoge verwachting had. Ik was echter verbaasd dat zij dit niet zagen aankomen.

microfoon.jpg

Ik werd gek van de vele interviews

Eindelijk waren de interviews voorbij en kon ik beginnen met het werk. De spelers had ik al een beetje gesproken, maar ik wou nog een paar bepaalde dingen met ze doornemen. Ook kwamen er persoonlijke bezigheden aan de pas. Na dit alles begonnen we maar met de training. Na een paar oefeningen wilde ik de spelers aan het werk zien tijdens een partijtje voetbal. Ayila Yussuf sprak mij erg aan. Hij is een goede middenvelder met vooral verdedigende eigenschappen. Ik zag in hem de nieuwe Patrick Vieira. Toen ik dit tegen hem zei, keek hij me aan of ik wel goed snik was. Hij vond het blijkbaar een heel groot compliment, wat het eigenlijk ook wel is. Vieira was een man van daden, hij pakte de bal af zo makkelijk af van spelers, dat het net zo makkelijk leek als snoep afpakken van een baby.

IN6143693Dynamo-Kiev_54615t.jpg

Ayila Yussuf schermt de bal af

blades_arsenal_three_470x352.jpg

Vieira, de oude Yussuf

De training is afgelopen, ik stuur iedereen naar huis. Nadat iedereen vertrokken is, ga ik praten met de voorzitter. Wat vond hij namelijk van de eerste training en mijn aanpak? Hij begon eerst in het Oekrains te praten. Waarna hij in het Engels zei dat het een grapje was.

“I like you, you have a special look about football. No one in Ukraine has that kind of look for football. Your look can be our special weapon. So use your look and hopefully we win the competition of Ukraine.†Hiermee sluit mijn eerste werkdag in het mooie Kiev. Zo'n stad valt niet te vinden in Nederland.

Geplaatst
  • Auteur

De transfers en de veel te korte voorbereiding

Transfers

“Hierbij presenteer ik u onze nieuwe geleende buitenspelers. Vicente Rodriquez Guillen, Gerald Asamoah en Jonathan Pitroipa!†In het oosten zijn deze spelers blijkbaar niet erg bekend. Misschien is het handig als ik hun specialiteiten aan ze vertel, zodat zij beter begrijpen waarom ik deze super spelers heb gekocht. “Vicente is a football player with a lot of technique. His direct opponents will be frustrated while they are searching at the ball. Gerald has the best mentality of Germany and I think also of Ukraine. Jonathan, what should I say, he is faster than the light. His direct opponents can not block him, he is to fast for them.â€

n_valencia_vicente_rodriguez-419.jpgstation1_asamoah_ap_400.jpgJonathanPitroipa_1347200.jpg

Na deze spelers kocht Dinamo Kiev ook nog andere spelers. De bekendste van allen is de grote Argentijn Martin Palermo, zijn koptechniek is uitmuntend en heeft een scorend vermogen. Het bestuur denkt echter anders over deze transfer. De voorzitter vindt het zelfs een overbodige transfer. “We don’t need Martin, we have the two best strikers of the Ukraine. Artem and Andrij wouldn’t be happy with this transfer.†“You’ll see in the friendly matches.†Hiermee sloot ik het gesprek maar af. Als ik nu al ruzie met de voorzitter krijg, kan ik na een maand al me spullen pakken!

dinamokievtransfers.jpg

Veel mensen hebben de club moeten verlaten en veel mensen heb ik mogen verwelkomen.

IN

Sergiy Kryvtsov: Jonge verdediger met maar liefst 19 koppen en mandekking. Mentaal moet hij nog wel versterkt worden.

Fabio Celestini: Had achter Vukojevic nog een echte breker nodig, daar leek hij me erg geschikt voor.

Aleksander Lukovic: Op huurbasis gehaald, simpelweg omdat ik alleen Gerson Magrao en Nesmachnyi had, Gerson was niet goed genoeg voor het kampioenschap.

Ivan De la Pena: Ik speel graag met nummer 10, maar bij Dinamo was geen goede te vinden en hij is perfect voor deze plek.

Javier Chevanton: Ook op huurbasis gehaald, alleen gehaald om me team uit te breiden, niet echt van toegevoegde waarde.

Marco Cassetti: Voor ons team een geweldige rechtsback en zal een belangrijke schakel zijn in het team.

Eugene Opasenko: Talentvolle verdediger die al genoeg kwaliteiten heeft om soms een wedstrijdje mee te pikken. Dat zal ook zeker vaak gebeuren.

Milko Pieren: Alleen maar gehaald voor me B elftal, die is namelijk erg klein.

De voorbereiding

dinamokievvoorbereiding.jpg

"I'm happy with the friendly matches. But if we want to be the winner of Ukraine, we need better results. The match against Obolone wasn't good. So go to the team!" aldus de voorzitter.

Ik was toch meer tevreden dan hij was. Tuurlijk, tegen Obolone was niet goed. Maar de wedstrijd tegen CSKA Kiev was schitterend.

Op advies van de voorzitter ging ik naar het team. "Two friendly matches were great, but the other was horrible guys! If we are playing that kind of games, than were not the Champions of Ukraine. I don't want to see matches like that. But the last game was fantastic."

Geplaatst
  • Auteur
OzZy: Veel succes, ben benieuwd met wie je gaat beginnen.

Dank je wel;)

Yitusita: Shakhtar denk ik? Succes in Rusland of Oekraïne in elk geval.

Bedankt;) zoals je ziet geen Shakhtar:P

Pitbull: Veel succes in Oekraine

Ook bedankt! Twente aan de macht!:)

ajax4life123: Succes bij kiev en hopelijk wordt je kampioen

Zal hopelijk ook wel gebeuren.

Fenomeno: Succes bij Dinamo Kiev. Leuke clubkeuze.

Bedankt! Ik vind het ook een leuke club:)

W00t: Succes in Kiev!

Bedankt!

De Generaal: Alleen die titel al..haha. Veel succes in Kiev.

Tja, Europees naar de top he. Dit jaar boven Shakhtar!

Geplaatst

Dat zijn een hoop transfers en er zitten een aantal goede tussen!

Houd je er wel rekening mee dat je maar 5 buitenlanders in je opstelling mag hebben in de competitie?;)

Geplaatst
  • Auteur
Dat zijn een hoop transfers en er zitten een aantal goede tussen!

Houd je er wel rekening mee dat je maar 5 buitenlanders in je opstelling mag hebben in de competitie?;)

Je mag er 7, maar dat lukt wel. Mijn keeper en mijn centrale verdedigers zijn Oekraeens. Ayila Yussuf heeft trouwens ook een Oekrainse paspoort gekregen.

Geplaatst

Kiev mag de laatste jaren opboksen tegen Shakthar, maar desondanks hun mindere groei de laatste jaren blijf ik wel een boontje hebben voor deze ploeg. Rebrov - Shevchenko dat was nog eens een spitsenduo, schitterend gewoon ... Hopelijk brengen de aankopen een meerwaarde, maar zou het geen grotere uitdaging zijn om op lange termijn enkel met nationale spelers te spelen ? Je presentatie ziet er zeer tof uit en je moet zeker en vast dus zo verdergaan !

Geplaatst
Je mag er 7, maar dat lukt wel. Mijn keeper en mijn centrale verdedigers zijn Oekraeens. Ayila Yussuf heeft trouwens ook een Oekrainse paspoort gekregen.

Na 2 seizoenen mag je er nog maar 5 in je basis :D

Geplaatst
  • Auteur
JW: Succes, waarom staat Lukovic er 2 keer bij?

Dank je, was nogal dom van me. Ik huurde hem tot het einde van het seizoen:P, maar ik had 12 maanden moeten selecteren. Dus ik moest de huurbasis na 5 dagen al verlengen.

Peterzinho: Kiev mag de laatste jaren opboksen tegen Shakthar, maar desondanks hun mindere groei de laatste jaren blijf ik wel een boontje hebben voor deze ploeg. Rebrov - Shevchenko dat was nog eens een spitsenduo, schitterend gewoon ... Hopelijk brengen de aankopen een meerwaarde, maar zou het geen grotere uitdaging zijn om op lange termijn enkel met nationale spelers te spelen ? Je presentatie ziet er zeer tof uit en je moet zeker en vast dus zo verdergaan !

Ik ken die Rebov helaas niet. Zo oud ben ik namelijk nietXD Ik was eerst ook bezig met nationale spelers, maar het probleem is is dat de goede eigenlijk allemaal bij Shakhtar spelen. Dus moet het vooral van de talenten hebben, waarvan ik er al twee heb gehaald. Kryvtsov en Opanasenko.

ajax4life123: Na 2 seizoenen mag je er nog maar 5 in je basis

Echt waar:O! Ach naja, tegen die tijd zal ik wel een paar extra spelers hebben en zullen er een paar spelers de Oekrainse nationaliteit krijgen.

Geplaatst

Inderdaad, en dat is nog best lastig hoor. Zeker omdat al je goede Oekraïners graag naar het buitenland willen en dus ook wel eens hun contract niet verlengen :(

Geplaatst

Milko Pieren bij Dinamo Kiev? :-D

Voor de rest; succes met je game, je hebt een paar goede transfers gedaan verder!

Geplaatst
  • Auteur

Het Team

"This is what we've got. We are going to win the competition with these players. I'm happy with the transfers that the club made. So it's gonna be a good year for Dinamo Kiev." Dat is wat ik zei op de persconferentie. De pers denkt toch dat Shakhtar kampioen wordt. Vergelijkbaar met de begroting en de transfers, is Shakthar beter. Van der Vaart, Simone Pepe en Salomon Kalou zijn goede spelers. Maar ik verloor mijn moed niet en kon de pers vertellen dat onze doelstelling nog steeds het Kampioenschap is.

dinamokievteam.jpg

Geplaatst

Mooi team: Palermo, Vicente, De La Peña, Yussuf, Asamoah, Shevchenko en Milevskiy _O_

Geplaatst

Wat een heldige namen zitten daar tussen, alle namen die Fenomeno hier boven mij opnoemt. :)

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]