Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
  • Auteur

aaad8x.png

PSV breidt haar team uit

Voordat het seizoen begonnen was stond er al veel druk op het team. Men had vorig seizoen de threble gepakt en was opnieuw de grootste kandidaat voor de titel. Vorig seizoen stond er een hecht collectief met niet zozeer een kwalitatief goed elftal. Taak voor Gerats dus om meer kwaliteit bij de selectie te halen.

Als we de transfers erbij pakken is dat zeker gelukt. Internationale toppers als Briand, Riquelme en Hart kwamen de gelederen versterken. De club had na het winnen van de Europa League ongeveer 30 miljoen te besteden aan nieuwe versterkingen.

71k5ki.jpg

Zoals al eerder gezegt heb ik twee indelingen van de transfers. De spelers die per direct een toegevoegde waarde hebben en de spelers die in de toekomst van belang zijn. Dat zijn Thompson, Bobo en Joao Roberto. De rest zal per direct in de basis kunnen staan. Ik denk dat we in dit seizoen een aantal sterke spelers erbij gekregen hebben.

29g1s09.jpg

Het grootste gedeelte van de uitgaande transfers bestond weer uit het verhuren van talenten om meer ervaring op te laten doen. Voor jongens als Reis, Manco en Nijland zullen er onvoldoende speelkansen zijn.

Het pijnlijke in deze transferperiode is het vertrek van boegbeeld Ibrahim Afellay. Hij wilde zijn aflopende contract niet verlengen, dus besloot ik hem te verkopen om nog wat geld voor hem te krijgen. Gelukkig kan ik met Riquelme zijn vertrek sterk opvangen.

Opening van het seizoen: Johan Cruijf Schaal

23sayxs.jpg

De schaal is altijd een goed moment om te testen waar je op dat moment staat. Alleen dit leek meer op een oefenpotje. We walsde over Ajax heen, en konden nog veel meer goals kunnen en misschien wel moeten maken. Een duidelijke uitslag waar je tevreden mee moet zijn.

Toetje na de EL: Uefa SuperCup

Nadat we de EL binnen gehaalt hadden mag je natuurlijk deelnemen aan de Supercup. PSV had die na 1978 nooit meer gewonnen, en stond daarom hoog op het verlanglijstje. Tegenstander is Chelsea die eenvoudig de CL hadden gewonnen. Vooraf verwacht je een nederlang, maar ene Zweed genaamd Ola Toivonen dacht daar even anders over. In een evenwichtige wedstrijd wist de Zweed zich te tonen op het hoogste podium.

sbonbl.jpg

De Eredivisie

23kvx5i.jpg

6o0tap.jpg

De Eredivisie heeft niet echt uitleg nodig. Pas nadat we al kampioen waren maakte we het spannend door een aantal keer gelijk te spelen en zelfs nog te verliezen van Ajax. Voor de rest valt er weinig te melden, het overzicht zegt genoeg.

De KNVB Beker:

k3hpx.jpg

Ook over de beker kunnen we kort zijn. We hebben simpele tegenstanders geloot en pas in de finale kregen we het relatief lastig. Toch blonk onze voorhoede weer uit, en zorgde weer voor een verschil met de tegenstander.

De Champions League

642xqv.jpg

Omdat we kampioen waren geworden mochten we natuurlijk meedoen aan de Champions League. Onze tegenstanders waren Rubin Kazan, FC Barcelona en Sporting Lissabon. Vooraf werd gedacht dat we voor plek 2 moesten strijden samen met Sporting. Die wetenschap kwam ook uit. Dankzij een overwinning thuis en een punt in Portugal plaatste we ons als nummer 2. Helaas hadden we de loting niet mee en kregen we Real Madrid op bezoek. Bij voorbaat al kansloos gezien hun team en de prestaties altijd op FM.

Next season it will be different..

[spoiler=Reacties]Bedankt voor jullie reacties

[spoiler=Next]Seizoen 3 compleet

• Antwoorden 64
  • Weergaven 251
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

Hummels :love: Heerlijke transfers, en ook het tweede seizoen is prima verlopen. Beetje jammer van de Champions League, maar die ga je ongetwijfeld nog eens winnen. Ben benieuwd naar het volgende seizoen :)

Geplaatst

Weer een heerlijk seizoen. Hopelijk volgend seizoen de CL ;)

Geplaatst

Heerlijk seizoen, alleen jammer van de CP. Volgend seizoen beter ;).

Lekkere transfers trouwens! :D

Geplaatst

Twee heerlijke seizoenen!

Geplaatst

Heerlijke 2 seizoenen. Volgend seizoen proberen iets meer te presteren in de CL maar je kunt ook vrij weinig tegen Real. Succes volgend seizoen :).

Geplaatst
  • Auteur

aaad8x.png

PSV toont haar krachtig

Vorig seizoen liet PSV al zien door met bescheiden uitgaven een succesvol team te formeren. Deze taak stond me weer te wachten. We willen de lijn doortrekken en ieder seizoen een aantal niveau's omhoog te gaan. Ik moet dus weer gaan doorselecteren en weer nieuwe spelers met meer kwaliteiten erbij te halen.

Door onze goede financiele situatie kreeg ik weer beschikken over 25 miljoen transferbudget. Ik merkte dat vooral de achterhoede enkele sterke spelers extra bijkonden. Ik had met Thompson, Bobo en Joao aardig wat talent achterin maar ik merkte dat we behoefte aan iemand hadden die er meteen kon staan. Die vonden we in de vorm van Miranda. Hij kwam voor een slordige 18 miljoen over van Sao Paolo. Het was wederom een bewijs dat PSV nog steeds Zuid-Amerikaans is georienteerd.

Verder begon ik te merken dat Riquelme wat versleten raakte. Hij was na een wedstrijd meestal helemaal kapot. Het deerde me vaak niet, omdat hij met zijn goals nog steeds een extra dimensie aan het team gaf. Het was een persoon waar jongeren zich aan op konden trekken. Hij was een belangrijke factor van ons team, en het middenveld werd min of meer om hem heen gebouwd. Aan mij de taak om iemand te halen die beter is en hem kan vervangen. We kwamen uit bij Ivan Rakitic. Hij kwam transfervrij (!) over van Schalke 04. Het was wederom een bewijs dat PSV meer en meer aantrekkingskracht krijgt. Omdat we nu veel aanvallende middenvelders hadden moest ik gaan beschikken over een aantal sterke jongens op het middenveld die hun mannetje moesten staan. Ik kwam uit bij de transfervrije Diamé en Feillani. Feillani was puur gehaalt voor de basis en Diamé zou vooral als versterking in de breedte gezien worden. Hij zal zeker aan spelen toekomen in lastige wedstrijden waar ook brute kracht een rol speelt.

De uitgaande transfers stonden vooral in het teken van oude krachten slijten. Spelers als Timmy Simons, Danny Koevermans en Orlando Engelaar begonnen echt teveel af te takelen. Ik achtte ze niet meer nodig en kwam met veel betere spelers terug. Verder was Manolev een leuke back, maar als je ambities hebt is hij niet goed genoeg. Hij werd uitstekend vervangen door Ilsinho.

2d7g77m.jpg

35hptfm.jpg

De Johan Cruijf Schaal:

Deze keer mochten we weer tegen Ajax aantreden. Andermaal was het weer een gelijkwaardige wedstrijd. Maar er was een verschil: PSV had Toivonen en dat bleek (weer) een doorslaggevende factor bij de Eindhovenaren. PSV won uiteindelijk geflatteerd met 4-1.

34qoaok.jpg

De Eredivisie:

Dit jaar werd er een hoogtepunt voor PSV bijgeschreven. Nooit eerder werden er 100 punten gehaalt door de Eindhovenaren. PSV kende erg weinig tegenstand en dat word bevestigd door de eindstand. Ik wist dat ik een aantal doorslaggevende versterkingen gehaalt word. Maar hoe het dit seizoen ging had ik totaal niet zien aankomen. Ik denk dat de uitslagen en de stand genoeg zeggen.

nwzy8y.jpg

2urvv54.jpg

KNVB Beker

Ook dit jaar wonnen we weer de KNVB beker. Maar het was voor het eerst dat we door een aantal fouten van mij nog bijna onderuit gingen. Tegen NAC Breda en FC Groningen kwamen we tweemaal met de schrik vrij; we wonnen na strafschoppen. Die uitslagen schrijf ik mezelf toe, omdat ik veelal jeugdspelers als Labyad en Verratti minuten liet maken. We werden vaak overtroefd en verdienden eigenlijk een verlies. Maar onze individuele kwaliteiten kwamen boven drijven.

Een hoogtepunt in het bekeravontuur was de uitzege bij FC Twente. Ze draaiden voor geen meter in de competitie en toen kregen ze de gedoodverfde winnaar op bezoek. Het werd 0-9 en we strafden alle fouten af. In de screen hieronder zul je zien dat we 3 strafschoppen kregen die we geheel zelf afdwongen (Alleen op de keeper etc.).

[spoiler=FC Twente - PSV 0-9]

282npnb.jpg

33kpws2.jpg

De Champions League is de volgende update..

[spoiler=Reactie]Bedankt voor de reacties. Het lijkt me nu nog vrij saai om naar te kijken. Ik hoop dat het vanaf het moment dat ik bijben een stuk interessanter word

Geplaatst
  • Auteur

aaad8x.png

De Champions League..

Na een succesvol nationaal seizoen stond mij de taak te wachten om PSV ook weer op internationaal niveau successen te laten boeken. Het was immers alweer lang geleden dat PSV een gooi deed naar de finale van de Champions League. Van algemeen directeur Fred Rutten kreeg ik te horen dat een plek bij de laatste acht toch wel een must moest zijn met dit team. Daar was ik het roerend mee eens en ik dicht ons zelfs een kans toe om nog verder te komen.

We werden ingedeelt in groep D van de Champions League. Vanuit pot 1 lootte wij Sporting Lissabon, waarna uit de andere potten Olympiakos en Catania tevoorschijn kwamen. Catania heeft zelfs een Nederlands tintje, omdat daar zowel Wijnaldum als Ibrahim Afellay spelen. Voor de laatst genoemde word het een speciale wedstrijd; hij komt immers thuis op het vertrouwde nest. De sfeergroep Lightown Madness was in ieder geval al meteen begonnen met een actie op touw te zetten.

Vooraf werd PSV grote kansen toegedicht om door te stoten in de Champions League. Analytici vonden PSV gelijkwaardig aan Sporting Lissabon en verwacht werd dat deze twee teams verder zullen bekeren. Catania en Olympiakos zouden vooral voor de Europa League moeten vechten.

De wedstrijden..

We begonnen thuis tegen het Italiaanse Catania. PSV heeft gezien het verleden het altijd lastig tegen Italiaanse tegenstanders. In Eindhoven werd het slechts 1-1, mede door een doelpunt van Afellay. Afellay was na de wedstrijd zeer emotioneel nadat hij onder luid applaus het veld verliet. Het tweede duel van PSV werd afgewerkt in Lissabon bij Sporting. Het werd maar liefst 0-5. Opvallend was het feit dat PSV maar liefst 70 minuten met 10 man verder moest: Amrabat kreeg rood na natrappen. PSV counterde vrolijk en creerde kans na kans; het bleef 0-5. Door deze grote zege kreeg PSV een flinke boost voor het restant van de wedstrijden. Wat naderde was het tweeluik tegen Olympiakos. Thuis werd het 2-1 en uit 3-1. PSV won oververdiend en liet zien dat hun de grote favoriet waren uit deze groep. Na de eerste ronde was PSV al gekwalificeerd. PSV moest nog uit naar Catania (2-2) en thuis tegen Sporting (5-2). Weer bleek Catania een plaagstoot voor PSV en walste de Eindhovenaren over de Portugezen heen.

34pkg2t.jpg

200a0zk.jpg

We kunnen dus zeer tevreden zijn over de groepsfase. We zijn als eerste geplaatst en dat leverd een voordeel voor de loting voor de eerste ronde met rechtstreekse uitschakeling. De loting leverde Timisoara op, de ploeg die we nog kennen van het duel tegen Ajax in de Europa League. Toen zagen we dat het een ordinaire schopploeg was die vooral niet komt om te gaan voetballen. Nu is dat wel degelijk anders: 9 Brazilianen en een groot aantal andere Zuid-Amerikaanse sambavoetballers.

In de twee duels hebben we eigenlijk nauwelijks problemen gehad. We hadden duidelijk meer kwaliteit op het veld staan en hadden de ervaring die de spelers van Timisoara niet hadden. Het leidde tot een uitzege (0-1) en een simpele thuisoverwinning (3-1.) In de volgende ronde lootte we wel een topclub: Manchester City. Ze zijn in enkele jaren (dankzij hun geld) in de Engelse top terecht gekomen en ze hebben een echt topteam bij elkaar gekregen. In de uitwedstrijd kwamen we 0-2 voor maar gingen ten onder in de slotminuten. Twee keer kwam een wanhoopsvoorzet voor het hoofd van Zabaleta waardoor City nog een goede kans had om door te gaan. In het thuisduel leek de hele wedstrijd i.t.t. het heenduel nergens op. Ballen vlogen alle kanten op en het publiek vroeg zich af wat ze hier toch deden. Mij deerde het echter niet, wij waren tenslotte door.

33e79jc.jpg

In de volgende ronde lootte we eigenlijk een hopeloze pot. Real Madrid kwam uit de koker, terwijl we ook Werder Bremen of AS Roma konden loten. Ik dacht meer kans te hebben tegen een van die teams. We missen op dit niveau gewoon nog de absolute topspelers die Real Madrid wel heeft met bijvoorbeeld een Ribery of Cristiano Ronaldo.

261btwy.jpg

Dit seizoen was absoluut een prestatie om trots op te zijn. We hebben laten zien dat we ver kunnen raken en dat we niet bang zijn om in uitduels te knallen. Hopelijk word het volgende seizoen nog beter met nog betere topspelers.

Next season it will be different..

[spoiler=Reacties]Bedankt voor de reacties, hopelijk volgende keer wat meer :)

Geplaatst

Heerlijk seizoen weer!

Geplaatst
  • Auteur

aaad8x.png

PSV haalt grootheid binnen

PSV heeft een nieuwe spits toegevoegt aan haar selectie. Pato tekent namelijk een contract tot en met het seizoen 2015. De Braziliaan komt over van AC Milan waar zijn contract na het seizoen afliep. PSV handelde vlug en bereikte al vroeg in februari een overeenkomst.

De transfer komt als erg onverwacht. Pato is in de wereld vooral bekend als een toptalent en het is verrassend dat hij zijn heil in Nederland komt zoeken terwijl de Nederlandse competitie niet hoog staat aangeschreven. Pato denkt daar anders over; 'Er is maar een club in Nederland en dat is PSV. Zij zorgen ervoor de de eer van het land in Europa word hoog gehouden. PSV heeft de laatste jaren indruk op mij gemaakt dankzij de overmacht in Nederland en de goede prestaties in Europa. Ik speelde afgelopen seizoen erg weinig, en denk in PSV weer iedere week te kunnen presteren. Ik weet niet of dat bij een andere hele grote club ook het geval was geweest'.

Ook Gerats toonde zich erg tevreden met de nieuwe spits: 'Pato is een speler uit de buitencatogorie voor PSV. Als je de kans krijgt om ze aan te trekken, moet je dat meteen doen. Gelukkig kwamen we er in een vroeg stadium al uit, dat toont toch wel aan dat Pato zin heeft om in Eindhoven te komen voetballen. Het is waar dat we niet echt op zoek waren naar een spits omdat Jimmy Briand en Ola Toivonen het uitstekend doen. Maar ik kon een kans als Pato echt niet laten lopen'.

De andere spitsen bij PSV toonde zich niet echt gelukkig met de nabije komst van de Braziliaan. 'Het is toch een concurrent erbij, en er zijn al genoeg spitsen die hier rondlopen. Het had voor mij niet gehoeven', aldus Briand. Toivonen reageerde juist tegenstelt: 'Ik snap dat PSV Pato niet heeft laten lopen. Het is een toptalent en geeft de selectie een goede boost. Als PSV wil groeien moet het iedere jaar een betere selectie krijgen. Ik moet accepteren dat ik niet altijd meer speel'.

33jltn4.jpg

Next: Seizoen 4

[spoiler=Reacties]Bedankt voor jullie reacties!

Geplaatst

Pato_O_ held!

Ben benieuwd naar je 4e seizoen!

Geplaatst

Fantastische seizoenen heb je gedraaid. _O_

Jammer dat het in de CL niet is gelukt. Heerlijke aankoop met Pato trouwens. Succes! :)

Geplaatst

Geweldig dat je Pato hebt kunnen contracteren. Als je met hem de CL niet kan winnen weet ik het ook niet meer. Heerlijke transfer en veel succes komend seizoen en zeker na een pracht seizoen zoals jij die gedraaid hebt

Geplaatst

Prachtige prestaties,

Ik weet niet hoe je het voor me kaar krijgt, maar ik kan in seizoen 4 geen Pato halen met psv.

Veel succes!!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]