Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Gaat goed he :) Dalla Valle wat heeft hij voor stats bij jou ? eerst was die wel een groot talent maar bij mij is het niks meer.

• Antwoorden 61
  • Weergaven 197
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Bedankt allemaal :)

@PMMG: Dalla Valle heeft in het begin inderdaad geen geweldige stats maar volgens de scoutingsrapporten word hij wel een hele grote.

Ik ben benieuwd, voorlopig moet hij zich eerst in Jong Finland maar eens bewijzen. Misschien dat ik hem in een oefeninterland een keer mee laat hobbelen.

Geplaatst
  • Auteur

“There’s only one Sami Hyypiäâ€

54242874648256148176.jpg

Tien jaar lang droeg hij het tenue van Liverpool FC. Hij groeide uit tot één van de meest geliefde spelers op Anfield Road, en kwam tot maarliefst 464 wedstrijden voor The Reds. Dames en heren, Sami Hyypiä!

sami-1.bmp

In zijn jonge jaren gaf hij weinig om voetbal. IJshockey was zijn favoriete sport, maar zijn ouders, die beiden actief waren in het Finse voetbal, wisten hem over te halen om ook eens een wedstrijdje mee te doen. Dit pakte goed uit en hij wist uiteindelijk MyPa, een Finse Eredivisie club, te bereiken.

Voor de club uit Anjalankoski speelde hij in drie jaar tijd bijna honderd wedstrijden en toen Willem ll aanklopte bij de boomlange Fin begon hij aan een opmars op de Europese velden. Hyypiä schopte het bij de Tilburgers tot aanvoerder en wist de club zelfs mede te leiden naar deelname aan de Champions League. Heersend in het luchtruim en met een harde maar gerichte tackle wist hij het menig aanvaller moeilijk te maken.

sami-3.jpg

Sami kreeg veel waardering voor zijn spel en zag uiteindelijk zelfs zijn droomtransfer naar Engeland rond komen. Liverpool FC besloot hem voor 2,6 miljoen pond over te nemen van ‘de Tricolores’ en al snel wist hij de harten van de fans te veroveren.

In het seizoen 2000-2001 droeg hij regelmatig de aanvoerdersband en leidde hij het team samen met de doorgewinterde Robbie Fowler naar de treble: League Cup, FA Cup en UEFA Cup. Het seizoen erna werd hij zelfs tot de vaste captain verkozen en gold hij als rots in de branding bij het team uit Noord-Oost Engeland. Liederen als “There’s only one Sami Hyypiä!†en “Oh Oh Sami!†werden door de fans op ‘the Kop’ vaak luidkeels gezongen.

In de jaren tussen 2003 en 2007 veranderde er weinig aan het spel en de teamsituatie van de overstoorbare Fin. Hij kreeg gedurende zijn hele carriere tot nu toe slecht één rode kaart. Dat gebeurde in 2003 toen hij Ruud van Nistelrooij in het strafschopgebied aan zijn shirt trok. Zelf was Hyypiä zich van geen kwaad bewust, maar de scheidsrechter besloot hem richting de kleedkamer te sturen.

In de zomers van 2007 en 2008 kreeg hij veel aanbiedingen van andere Premier League teams maar Sami bleef bij ‘The Reds’ en besloot zelfs een contract tot medio 2009 te ondertekenen. In zijn laatste seizoen diende hij vooral als leermeester voor de jonge talentvolle verdedigers en kwam hij veelvuldig als invaller in het veld.

sami-2.jpg

Meerdere clubs stonden voor hem in de rij om hem na het aflopen van zijn contract over te nemen. Hyypiä koos uiteindelijk voor Bayer Leverkusen. Zijn afscheid werd er één om in te lijsten en de normaal gesproken zo nuchtere Fin wist het na afloop van zijn laatste wedstrijd voor Liverpool niet droog te houden. Wederom klonken de woorden “There’s only one Sami Hyypiä†uit de monden van 25.000 supporters. Kippenvel!

Inmiddels heeft de 36-jarige verdediger in slechts een half jaartje Bundesliga een grote indruk gemaakt op zowel de fans als de media en dit leverde hem zelfs al de titel op van ‘Beste aankoop van 2009’ en ‘Beste verdediger van 2009’. Zijn teller staat inmiddels al op 688 officiële wedstrijden in het betaalde voetbal en hij lijkt de 700 nog gemakkelijk te gaan passeren. Het is dat ik geen hoed op heb, anders had ik deze heel diep afgenomen voor deze sympathieke rots in de branding van de Finse defensie.

Geplaatst
  • Auteur

Op weg naar Euro 2012: Finland – Litouwen en Roemenië - Finland

54242874648256148176.jpg

Na een pauze van ruim een maand is de Finse selectie weer bijeengeroepen voor twee nieuwe EK-kwalificatieduels. Op het programma staan het thuisduel met Litouwen (woensdag) en de wedstrijd in en tegen Roemenië (zaterdag). “Het zou mooi zijn als we vier punten weten te behalen tijdens de komende dagen. Het uitduel is enorm lastig en het publiek staat daar altijd als een blok achter hun land. Een gelijkspel in Roemenië zou mij tevreden stemmen. Litouwen thuis moeten we gewoon proberen te winnen,†blikt Stuart Baxter vooruit.

Door een rits aan blessures heeft de Engelse oefenmeester flink wat wijzigingen aan zijn selectie moeten doorbrengen. Mikael Forssell, Roman Eremenko en Mika Ojala zijn afwezig door blessures. Zij worden vervangen door Niklas Tarvajärvi en Perparim Hetemaj, terwijl Jari Litmanen ook weer is opgenomen in de selectie. Hij lijkt echter nog niet fit genoeg om in de basis te gaan beginnen, en lijkt alleen in uiterste nood gebruikt te kunnen worden.

95848341620045178291.png 0 – 0 23156169045891928069.png

Man van de wedstrijd:

12535-011914.jpeg

Petri Pasanen

Basisopstelling Finland:

Magnus Bahne

Petri Pasanen, Sami Hyypiä©, Niklas Moisander, Toni Kallio

Markus Heikkinen

Alexei Eremenko, Tim Sparv, Teemu Tainio, Roni Porokara

Shekfi Kuqi

De fans waren vol verwachting en hadden hun geld gezet op een Finse overwinning, maar het liep allemaal net even iets anders. “Het is geen drama, maar we moeten nu tegen Roemenië ook minimaal een gelijkspel binnen proberen te slepen. We hebben in principe kansen genoeg gehad, daar lag het niet aan, hij wilde er gewoon niet in,†verteld Sami Hyypiä na afloop. “Hopelijk kan Jari tegen Roemenië weer meedoen, dan krijgen we ook weer een stukje creativiteit terug in de ploeg. De verdediging staat goed, al zeg ik het zelf, we werken goed samen en hebben goede afspraken gemaakt.â€

Opvallend nieuws kwam er echter wat later op de avond uit Lissabon, waar Portugal wederom onderuit ging. Roemenië was met 1-2 te sterk voor de mannen van Carlos Queiroz. Die nu na twee wedstrijden nog steeds puntloos onderaan staan.

04230502279643464820.png 1 – 2 95848341620045178291.png

Scoreverloop:

0 – 1 Mika Väyrynen 6’

0 – 2 Shefki Kuqi 21’

1 – 2 Razvan Cocis 83’

Man van de wedstrijd:

14878-214783.jpeg

Mika Väyrynen

Basisopstelling Finland:

Magnus Bahne

Petri Pasanen, Sami Hyypiä©, Hannu Tihinen, Niklas Moisander

Mika Väyrynen, Teemu Tainio, Roman Eremenko, Toni Kallio

Shefki Kuqi, Alexei Eremenko

Na de onverwachte overwinning op Portugal hebben de Finnen wederom optimaal van hun rol als underdog weten te profiteren. Met spectaculair voetbal en een sterk verdedigend blok wist men de Roemenen te verslaan. Dankzij deze zege hebben de Finnen de koppositie weer overgenomen van Roemenië.

Mika Väyrynen, maker van de eerste goal en man van de wedstrijd, blijft echter kalm: “We hebben pas drie wedstrijden gespeeld en hebben er nog vijf te gaan. We moeten uitkijken dat we ons nu niet rijk gaan rekenen met de prachtige wedstrijden die we hebben gespeeld, alles kan zo weer anders zijn als je een keer een slechte dag hebt. We lijken dichterbij dan ooit, dat is een lekker gevoel. Nu moeten we proberen op deze manier door te gaan.â€

1481370-400_baxter_2.jpg

Stuart Baxter was erg trots op zijn selectie: “Het is gewoon heerlijk om op de bank te zitten zonder zorgen en te weten dat de jongens hun uiterste best doen. Na de tweede goal hebben we het eigenlijk nooit meer echt moeilijk gehad, al moet ik bekennen dat de laatste vijf minuten erg spannend waren. De ontlading bij de spelers en de rest van onze groep was enorm en ik denk dat we deze overwinning echt hebben verdiend. Ik ben trots op mijn mannen, ze hebben het geweldig gedaan vandaag.â€

Na drie speelrondes is dit de stand in Groep G:

1. FINLAND 3 – 7 – +3

2. Roemenië 3 – 6 – +1

------------------------

3. Litouwen 2 – 2 – 0

4. Armenië 2 – 1 – -1

5. Portugal 2 – 0 – -3

[spoiler=reacties]Bedankt heren! We gaan zeker zo door :)

Geplaatst

Je begint uitstekend. Portugal valt me wel een beetje tegen :(

Geplaatst

Top 2 zit er héél dik in..Roemenië is de moeilijkste tegenstander, als je het nog een keer verslaat en nog een puntje tegen Portugal :D

Geplaatst
  • Auteur

Finse bond presenteert jeugdige selectie voor oefenduel met Honduras

54242874648256148176.jpg

Het oefenduel in en tegen Honduras op 17 november word duidelijk gebruikt als een testcase. Maarliefst vijf spelers zonder interlands achter hun naam zijn opgeroepen voor het Finse elftal: Tomi Maanoja, Atte Hoivala, Tuomo Turunen, Sakari Mattila en Lauri Dalla Valle. Allen zijn 23 jaar of jonger en Lauri Dalla Valle, 19, en Atte Hoivala, 18, zijn zelfs nog een stuk jonger.

Tomi Maanoja (foto) is een jonge doelman die onder contract staat bij de Zweedse landskampioen AIK. Hij heeft daar afgelopen seizoen geregeld onder de lat gestaan en mag als reservekeeper mee naar Honduras.

644733.jpg

Atte Hoivala en Tuomo Turunen zijn verdedigers. Hoivala is rechtsback, opgeleid bij KuPS en na een stage bij PSV uiteindelijk in Denemarken beland bij FC København. Tuomo Turunen speelt ook al een tijdje niet meer in de Finse eredivisie. Hij maakte in het voorjaar van 2009 de overstap van FC Honka naar het Zweedse IFK Göteborg en is daar steevast basisspeler.

Sakari Mattila is een verdedigende middenvelder met een belangrijke specialiteit, de vrije trap. Ook alle hoeken en standen weet hij ze binnen te schieten en dat terwijl hij ook nog eens goed kan koppen. Mattila is maarliefst 1,93 meter hoog en heeft ook nog eens een behoorlijke sprongkracht. Hij speelt sinds eind 2008 voor het Italiaanse Ascoli in de Serie B. Hij werd opgeleid bij de club uit de Finse hoofdstad, HJK.

De laatste nieuweling is wellicht iets bekender bij het grote publiek. Lauri Dalla Valle (foto) maakte op 16-jarige leeftijd al de overstap naar het grote Liverpool FC. Hij had daarvoor slechts zes wedstrijden gespeeld in de Finse eerste divisie maar dat was blijkbaar genoeg voor de Engelsen om hem een contract aan te bieden. Inmiddels komt hij op huurbasis uit voor Borussia Dortmund, waar hij tot nu toe, na twee basisplaatsen en zeven invalbeurten, 2 keer wist te scoren.

1725776-400_dal.jpg

Eerder deze week werd bekend dat Roman Eremenko vanaf 1 januari te bezichtigen zal zijn op de Nederlandse velden. De middenvelder, die nu nog onder contract staat bij Dinamo Kiev, zal voor een bedrag van 4 miljoen euro de overstap maken naar Feyenoord. Waar de noodlijdende club het geld vandaan heeft weten te halen is niet helemaal duidelijk. “We hebben winst gemaakt met een aantal transfers en hebben wat hulp gekregen hier en daar,†aldus Leo Beenhakker. “Roman is een geweldige aankoop voor ons en ik weet zeker dat we een hoop plezier aan hem gaan beleven.â€

Geplaatst
  • Auteur

Terugblik op 2010: Zou het deze keer dan toch gaan lukken?

54242874648256148176.jpg

De grootste krant van Finland, Helsingin Sanomat, gaat in het sportoverzicht van 2010 in detail in op de prestaties van het nationale voetbalelftal. Er word met bondscoach Stuart Baxter, Jari Litmanen en revelatie van het jaar, Mika Ojala, teruggekeken op het afgelopen jaar en men kijkt vooruit naar wat er komen gaat in 2011.

De laatste wedstrijd van het seizoen, op bezoek bij Honduras, werd vanwege de minimale interesse en enkele technische moeilijkheden, niet live op televisie uitgezonden. Uit de opgenomen hoogtepunten was echter op te maken dat het niet om een uiterst boeiend duel ging. Amado Guevara had het thuisland vlak voor rust op een 1-0 voorsprong gezet, maar zag dat in de tweede helft door Jari Litmanen vanaf randje zestien ongedaan gemaakt worden. Verder bleef het allemaal erg rustig en hadden de Finse talenten allen tijd en ruimte genoeg om te wennen aan het nationale shirt om de schouders. Het bleef uiteindelijk dan ook bij 1-1.

â€Hopelijk hebben we deze keer wat meer geluk en mag ik mijn carrière afsluiten op het EKâ€

Op de vraag of het EK in handbereik ligt wilde Stuart Baxter geen uitspraken doen, maar de grijns op zijn gezicht verklapte dat hij het niet geheel oneens was met de stelling. “Alles is nog mogelijk en we moeten ons gewoon nog niet rijk gaan rekenen na drie wedstrijden gespeeld te hebben. We moeten in Juni op bezoek bij zowel Armenië en Litouwen en de geschiedenis leert ons dat we het tijdens zulke wedstrijden altijd erg lastig hebben. We zijn de favoriet, moeten het spel maken en dan lukt het vaak niet. Als we die beide wedstrijden weten te winnen zijn we alweer een heel stuk verder en kunnen we misschien eens gaan praten over een eventuele EK deelname,†aldus de bondscoach.

Toen de journalist van het dagblad Jari Litmanen vroeg naar zijn 2010 verdween de serieuze blik van het gezicht van de Fin en was er zowaar plaats voor een glimlach: “Het was een prachtig jaar voor mij,†glundert de inmiddels 39-jarige aanvaller. “Ik ben weliswaar een tijdje geblesseerd geweest, maar we hebben ons met FC Lahti wederom voor de Europa League voorrondes weten te plaatsen, en ook met het nationale team gaat het prima. Ik hebzelfs in de laatste wedstrijd van het jaar nog mijn doelpuntje mogen meepikken.â€

id141576-kuva1.jpg

De vraag waar iedereen graag beantwoord zou zien is natuurlijk die over de toekomst van de balvirtuoos, gaat hij er nog een jaar aan vastplakken of is het nu echt gedaan? Litmanen heeft inmiddels zijn beslissen genomen: “Ik heb er lang over nagedacht en heb er ook over gesproken met mijn vrouw, de trainer en de bondscoach, maar heb toch besloten dat ik nog niet klaar ben. Het loopt nu zo goed bij het nationale team en ook bij FC Lahti heb ik het enorm naar mijn zin. Waarom zou ik stoppen als ik er nog altijd lol in heb en nog het steeds op een degelijk niveau kan voetballen?†zegt Litmanen vastberaden.

“Ik heb een contract getekend op basis van een salaris dat gekoppeld is aan het aantal wedstrijden dat ik speel. Zo loopt de club geen risico en kan ik lekker blijven voetballen. Ik word komend jaar weliswaar veertig, maar zo oud voel ik me totaal niet. Ik ben nu ergens mee bezig, een soort van missie. Hopelijk hebben we deze keer wat meer geluk en mag ik mijn carrière afsluiten op het EK. Dat lijkt me een perfect einde.â€

Ook voor Mika Ojala, vleugelspits van FC Inter, was het een geweldig jaar. “In Maart maakte ik mijn debuut in het nationale team en ik heb al meteen twee keer gescoord in 2010. Ik ben erg blij met het vertrouwen wat iedereen in mij heeft en kan niet wachten in Februari weer aan te treden tegen China,†verteld het 21-jarige talent. “Ik ben inmiddels in gesprek met een aantal buitenlandse clubs en hoop nog deze winter een mooie transfer te maken. Clubs uit Denemarken, Nederland en Duitsland hebben interesse getoond maar er schijnen nog meer clubs te zijn dus ik wacht het rustig af voorlopig, ik heb geen haast. Mijn tijd komt nog wel.â€

id165884-kuva1.jpg

De eerstvolgende interland staat gepland op Woensdag 9 Februari als de Finnen het nationale team van China op bezoek krijgen. “Jari Litmanen en Mika Ojala zullen dan, mits niet geblesseerd, sowieso deel uitmaken van de selectie.†Wie er verder allemaal bij gingen zijn kon Baxter nog niet vertellen. “Wel zullen er wat nieuwe gezichten bij zijn, er loopt veel jong talent rond dat zeker een kans verdiend,†besluit de oefenmeester het interview.

Geplaatst
  • Auteur

2 Februari 2011: Finland – China (oefeninterland)

54242874648256148176.jpg

Het eerste duel in 2011 betreft een oefeninterland tegen China. Bondscoach Stuart Baxter koos, net als voor het duel met Honduras, voor een jeugdige selectie. Jonge talenten als Atte Hoivala, Sakari Mattila en Lauri Dalla Valle hebben weer een plekje weten te bemachtigen tussen de andere internationals. Ook is Jari Litmanen wederom van de partij. Hij heeft wederom een contract voor een jaar ondertekend bij FC Lahti en gaat dus sowieso tot het einde van 2011 door met voetballen. Litmanen viert over twee weken alweer zijn 40e verjaardag.

Er is niet veel bekend over de tegenstander van vandaag. De gevaarlijkste speler is ongetwijfeld ex-Manchester City speler Sun Jihai. Volgens de bookmakers zou Finland wel een overwinning moeten kunnen behalen. Dat is ook de verwachting van de bondscoach: “Ik verwacht dat we 2011 beginnen met een goed resultaat.†Petri Pasanen en Roman Eremenko ontbreken vanwege een blessure.

95848341620045178291.png 3 – 0 69661754454125450831.png

Scoreverloop:

1 – 0 Lauri Dalla Valle 14’

2 – 0 Jari Litmanen 26’

3 – 0 Sakari Mattila 62’

Man van de wedstrijd:

12511-816227.jpeg

Jari Litmanen

Basisopstelling Finland:

Niki Mäenpää

Atte Hoivala, Sami Hyypiä©, Hannu Tihinen, Niklas Moisander

Mika Ojala, Teemu Tainio, Aleksei Eremenko Jr, Toni Kallio

Jari Litmanen

Lauri Dalla Valle

Het was geen erg lastige wedstrijd voor de Finnen. Al binnen het kwartier was het Lauri Dalla Vallen die, na een splijtende steekpass van Jari Litmanen, zijn eerste doelpunt voor het nationale team achter zijn naam mocht schrijven. De grote meester verdubbelde de score nog voordat het eerste half uur was verstreken. Hij deed dat door de bal in één keer vanuit de lucht op zijn slof te nemen en hem zo, genadig hard, achter de Chinese doelman in het net te laten zeilen.

Toen na rust Sakari Mattila aanlegde voor een vrije trap van zo’n 25 meter was iedereen al voorbereid op een doelpunt: de jonge middenvelder is immers een koning in het raakschieten van vrije trappen. Hij stelde het publiek in het Finnair Stadium niet teleur want met een mooi boogje liet hij de bal buiten bereik van de doelman in de linker hoek belanden. De eindstand was bepaald en de Finnen hebben optimaal kunnen oefenen voor de hervatting van de EK kwalificatie. Er volgen twee pittige uitwedstrijden, die tegen Armenië en Litouwen.

[spoiler=reacties]Bedankt! :)

@ Johannus: Inderdaad vreemd dat ze het niet goed doen, al komen die vast nog wel met een gevaarlijke eindsprint.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]