Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

charleroi3mj.gif

1 juli 05: Frans Ghysen wordt aangenomen bij Royal Charleroi Sporting Club.

Frans Ghysen tekent 1-jarig contract. Fans vrezen voor de onervaren trainer maar Abbas Bayat stelt ze gerust. Deze manager verzekert ze dat hij de zomerbeker en UEFA-cupticket naar Stade du pays de Charleroi haalt.

2 juli 05

Ik kom aan op men eerste training. Na de training vertel ik Dante Brogno datie extra fysio's en trainers mag zoeke. Ik evualeer men kern.

MIJN KERN

DM

Laquait, Fransman een vd betere keepers van Belgie

VR

Defays:ervaring

VC

Siquet:ervaring ,met zen 37 jaar oudste speler in eerste klasse

Marcio Giovanni: luchtafweer

Varga:luchtafweer

Kere:talentvol,goede fysiek

VL

Reina , goeie wingback met goede cross.

VMC

Chabaud: Franse leider en werkmier

MR

Ervaren Brogno

ML

Oulmers, snelle Marokkaan

Christ: technisch zeer begaafd maar zwakke fysiek.

Theophile: tegegestelde van Christ, goede fysiek maar zwakke techniek

AMC

Nasredine Kraouche: maakt acties achter of in de spits

SC

Sterchele is goeie,snelle kopper

Orlano is goeie,snelle kopper (kan ook ML)

Akgul is gekwetst en dus verzwakt.

Verder zitte er nog wat jeugd in maar geen enkele ziet er beloftevol uit.

SCREENS OP AANVRAAG

Geplaatst
  • Auteur

charleroi3mj.gif

1 juli 05: Frans Ghysen wordt aangenomen bij Royal Charleroi Sporting Club.

Frans Ghysen tekent 1-jarig contract. Fans vrezen voor de onervaren trainer maar Abbas Bayat stelt ze gerust. Deze manager verzekert ze dat hij de zomerbeker en UEFA-cupticket naar Stade du pays de Charleroi haalt.

2 juli 05

Ik kom aan op men eerste training. Na de training vertel ik Dante Brogno datie extra fysio's en trainers mag zoeke. Ik evualeer men kern.

MIJN KERN

DM

Laquait, Fransman een vd betere keepers van Belgie

VR

Defays:ervaring

VC

Siquet:ervaring ,met zen 37 jaar oudste speler in eerste klasse

Marcio Giovanni: luchtafweer

Varga:luchtafweer

Kere:talentvol,goede fysiek

VL

Reina , goeie wingback met goede cross.

VMC

Chabaud: Franse leider en werkmier

MR

Ervaren Brogno

ML

Oulmers, snelle Marokkaan

Christ: technisch zeer begaafd maar zwakke fysiek.

Theophile: tegegestelde van Christ, goede fysiek maar zwakke techniek

AMC

Nasredine Kraouche: maakt acties achter of in de spits

SC

Sterchele is goeie,snelle kopper

Orlano is goeie,snelle kopper (kan ook ML)

Akgul is gekwetst en dus verzwakt.

Verder zitte er nog wat jeugd in maar geen enkele ziet er beloftevol uit.

SCREENS OP AANVRAAG

Geplaatst

Re: EURO trip

Waarom zit je in het jaar 2004, als FM 06 begint in 2005 :cab:

Geplaatst

grote selectie heb je niet! wordt flinke inkopen doen.

Normaal gezien is dit ook nit de volledige selectie
Geplaatst
  • Auteur

Transferbeleid

Transfer IN

transferin3lj.th.png

Transfer OUT

transferout2ik.th.png

Verwacht Sept-Jan

invoorwinter8bq.th.png

Huurlinge: Kamil Zayatte,Franck Sorini en Thomas Vermaelen

Als er vrage zijn over spelers of over mijn transferbeleid , zeg maar.Ik sta open voor uw kritiek en commentaar.

Screens op aanvraag

Geplaatst
  • Auteur

Wat bedoel je daarmee ?

Geplaatst

Probeer eens goede, Nederlandse zinnen neer te zetten. Dit oogt een beetje afgeraffeld.

Geplaatst

Het klopt wat de Smiite zegt, het ziet er slordig en afgeraffeld uit. Als je gewoon goede Nederlandse zinnen schrijft is het prettiger voor de lezer :)

Geplaatst
  • Auteur

Probeer eens goede, Nederlandse zinnen neer te zetten. Dit oogt een beetje afgeraffeld.

Ik ga merge in Vlaamse zinne men slectie toelichten en ook men zomerbeker anvontuur. Ik heb vandaag gewoon weinig tijd maar wil julllie toch al men selectie laten aanschouwen.

PS ik heb El martino zien wekren met kaders rond zijn wedstrijduitslag , hoe doe je dat ?

Geplaatst

[ quote ] Wedstrijduitslag [ /quote ]

Alleen moet je dan de spaties weg laten ;)

Geplaatst

Wat bedoel je daarmee ?

Er lopen normaal toch meer spelers rond in Charleroi
Geplaatst
  • Auteur

Wat bedoel je daarmee ?

Er lopen normaal toch meer spelers rond in Charleroi

Zoals ? ...

Geplaatst

Zoals wie kan ik nu niet zeggen maar ze hebben toch allezins meer als 16 spelers

Geplaatst
  • Auteur

OP HET MATJE BIJ BAYAT

Abbas Bayat, de voorzitter, riep me naar zen kantoor. Ik kwam binnen en zag dat hem iets dwars zat.

AB: Frans, Waar ben je mee bezig man ?

FG: Wa bedoel je ?

AB: Je transfers !

FG: Wat is er mis mee ?

AB: De verkoop van Guerenne,Di Bernardo,Forschelet en Theophile kan ik nog begrijpen.Maar waarom verkoop je Brogno, Siquet en Defays? Het zijn helden, ze hebben hier een geweldige reputatie en zijn zeer geliefd door de fans.

FG: Ik kreeg een goed bod van Atalanta voor Toni , en hij wilde wel naar Italië.

AB: Maar onze rechtervleugel is al zo dun bezet en dan verkoop je nog onze beste. Wat heb je achter de hand ?

FG: Wilson, een Australiër van PSV en Batan, de Zweed zijn gistere aangekome. Ik vertrouw men scouts.

AB: En je verdediging ? Zonder Thierry en Franck ontbreken onze ervaring en rechtsback.

FG: Onze scout ontdekte in Zweden een talent nl. Westerberg. En van KVM komt Van Zundert over.

AB: Een reserve uit tweede klasse ? Gvd waar ben je mee bezig ?

FG: Hij heeft nog ooit uitgekome voor GBA, geloof ik. Hij zal ideaal zijn als backup veu Westerberg.

AB: En centraal ? Wat blijft daar over ? Marcio Giovanini en Varga ?

FG: Ja , en Doba komt over van Lokeren. Heb je die nieuwe grote Senegalees gezien ? Dat is N'Diaye.Ik vertrouw op zijn kunne , hij is opgeleid bij Marseille maar moest vertrekke omdat hij  een non-EU was.

Abbas krijgt sms van Mehdi , onze beheerder.

AB: Weet je wat ik hier lees ?

FG: Euh, nee...

AB: DAT JE CHRIST EN OULMERS VERKOCHT HEBT. GVD FRANS WAT BEN JE AANT DOEN ?

FG: Ik kon 2mil vange voor de 2 samen. En Christ droomde van de Premier L. En Oulmers wilde doodgraag een stapje hoger richting Italië. Zijn Marokkaans bloed verlangde naar de Middellandse zee.

AB: En hoe ga je dat opvangen ? Kun je toveren ?

FG: Nee, maar Dante zei daarstraks nog dat Daems op de bank zit bij Munchengladbach. Die ga ik probere terug te halen naar België. En die Batan kan ook op linksmid spele dus dat wordt geen probleem.

AB: ... (lijkt te twijfelen aan mijn kunne)

FG: Abbas , ik heb onze verdedigend midpositie versterkt.

AB: Ah , vertel.

FG: Een ex-Real en een Portugees International.

AB: HAHA , Frans lieg niet.

FG: Ik lieg niet ! Kijk eens uit het raam.

AB staat op en gaat naar het raam.Ik kom naast hem staan.

FG: Zie je die twee aan de goal naast Laquait staan ?

AB: Ja , ah btw heb je al een tweede keeper gevonde ?

FG: Ja de Bruggeling Stijnen komt naar ons. Maar over die 2 :De linkse is Ednilson en de rechtse Christian Karembeu , hun contract werd niet verlengd door hun ex-club. Ednilson is een jonge  Portugees international en Karembeu bulkt van de ervaring, heeft 50caps voor Frankrijk. Ze zijn wel geinteresseerd in onze ploeg. En de speler die met Giovanini staat te praten is Dudu , een werkmier uit Brazilië.

AB: Hmm... En wie is die grote speler , naast Wilson ?

FG: Zijn landgenoot Zane, ongewenst bij RSCA, hij is uit op revanche. Hij is een uitstekende kopper van 1.93m.

Ik hoor "Fifa 2005 Theme van Paul Oakenfold".Het is men GSM. De SMS zegt: "E-mail ontvange van Mobi Bayat"

AB:Wat is er ?

FG: Ik ga men laptop raadplegen. De scouts sturen hun verslagen door.

Ik en Abbas bladeren door de verslagen.

AB: Kurt Persoons,spits,22,Belg. Kost 20k Wat denk je hiervan Frans? Met 3 spitsen kom je er niet.

FG: (Abbas begint me te vertrouwen) Ja , mss kunne we die nog een jaar verhuren aan een tweedeklasser.

AB: Hier staan er nog twee:  Lamatina,Frans,AMR en Sauso,Fin,VC

FG: Ik zal eens hun eisen navragen.(Dioh Williams valt me op) Abbas , zie hier , Williams.

AB: Financieel onhaalbaar , waar haal je 2mil ?

FG: Spijtig toch.

Medhi Bayat komt binnen men het financieel verslag.

Abbas en Medhi discussieren even terwijl ik nog door de verslagen.

MB: 3x Goed nieuws Frans. Je hebt de loonlast met 50k verlaagt. Goed werk !

FG: Ah k.

AB:En je krijgt je 2 miljoen voor Dioh Williams. Als hij echt talentvol is , zal hij ofwel genoeg opbrengen bij latere doorverkoop ofwel  haalt hij beker en titels. Zonder risico's win je niks.

FG: Thnx ik ga direct onderhandelen en ga ook nog wat spelers benaderen die hun contract vervalt in november of december.

MB: En herinner je Seyfo ?

FG: Ja , het Beest van Genk.

MB: Hij komt, heeft Dante geregeld , kan je die gebruike ?

FG: Zeker.

AB: Ga maar trainen, dit gesprek is over.Succes Frans !

SCREENS OP AANVRAAG + COMMENTAAR

Geplaatst
  • Auteur

[ quote ] Wedstrijduitslag [ /quote ]

Alleen moet je dan de spaties weg laten ;)

Merci maar ik ga het verslag per 2 maanden geven.

Maar hoe verwijder ik die poll ?? Ik wil die weg :(

EDIT: deel juli-aug is geschreve en ben al bezig aan sept-okt

Geplaatst
  • Auteur

Schande in Zomerbeker

Charleroi zit in zomerbeker en dus speel ik geen friendly’s maar direct serieuze matchen.

Na een makkelijke maar kleine overwinning tegen het Poolse Lech, word ik geloot tegen de Franse subtopper Lens. Tijdens de eerste match kom ik op voorsprong via Sterchele maar maakt Lens gelijk via Cousin. In de terugmatch knokt men ploeg en scoort N’Diaye de openingstreffer, tevens de enige en ik ben door. Tegen Slaven Belupo, dat Lazio uitschakelde, liep het als een trein. Geen probleem. Toen kwam Bilbao. In de uitmatch kwam ik 0-2 voor hoewel men ploeg bitterweinig bracht. Maar de inbreng van Urzaiz deed me de das om “3-2†twee goals van Urzaiz en een assist bij de derde. De thuismatch werd 8-0!

In de Jupiler League haal ik een 10/12, geen slechte start voor een middenmotor.

uitslagenjulaug5dw.th.png

25aug05, Voormiddag

Een Belgische krant wil een duo-interview met Sterchele, die gistere 6x scoorde en ik, die de Zomerbeker en voorronde UEFA-CUP haalde.

I: Proficiat met uw kwalificatie voor de UEFA-Cupvoorronde , heren.

S+G: Dank u.

I: Sterchele hoe voel je je na 6 goals te hebben gescoord tegen een Spaanse subtopper?

S: Geweldig. Ik kan het niet geloven. De sfeer van de supporters en in onze kleedkamer was formidabel. Vorig seizoen speelde in 3de met OHL en nu win ik met Charleroi een Europese prijs. Maar ik kan moeilijk al het lof aanvaarden, men ploegmaats verdienen ook wat. Zonder hun assist kan ik niet score hé.

I: Ghysen, wat vindt U van de prestatie van uw spits.

G: Geweldig, een spits zoals Sterchele met zijn afwerking, snelheid en inzet. Zes keer scoren tegen zo’n keeper.Wat heeft een trainer nog meer nodig?

S: Ik moet wel toegeven: het leek niet dezelfde keeper als die van de heenmatch.

I: Hoezo?

S: Hij leek … anders , minder aandachtig. Vorige keer haalde hij ballen uit de kruising maar nu … zelfs men slechtste schoten leken er in te vliegen terwijl hij er stond van te genieten.

I: Hoe moet het verder in Europa?

G: Hopen op een makkelijke tegenstander in voorrondes. Maar wij zijn geen reekshoofd. Toch mijn kern is capabel om van Real Madrid te winnen.

S: Zo denkt onze groep er ook van. Wij zijn allemaal vrienden. Monsieur Ghysen …

G: Zeg maar Frans.

S: ...Frans weet als geen ander ons te motiveren. Het gaat er zeer vriendschappelijk aan toe.

Onze groep is gewoon een bende vrienden, die per ongeluk veel talent hebben. Wij gaan voor elkaar door het vuur. Elke nieuweling wordt direct aanvaard.

G: Daar kijk ik ook heen als ik een speler koop. Het karakter is belangrijk. Ik koop geen zager of dikkenekke. Maar wel jongens die sociaal zijn en zich willen inzetten voor de ploegmaats.

I: Messieurs Sterchele en Ghysen, bedankt voor het interview en succes met Charleroi.

26aug05, Diezelfde krant

Chinees verdacht van omkoping in zomerbeker

Een omstreden Chinese zakenman, Zheyun Ye (40), wordt verdacht van omkoping van Europese voetballers en trainers in Zomerbeker. Ye zou enkele dagen voor de wedstrijd Charleroi – Athletic Bilbao ,een finale van de zomerbeker, de doelman en trainer van Bilbao  hebben omgekocht.

De Chinese zakenman werd opgepakt en ondervraagd.

Het parket onderzoekt niet enkel de vermeende omkoping, maar legt ook de link naar de ongewoon hoge gokbedragen op enkele wedstrijden van Zomerbeker. Bij het Engelse gokkantoor Betfair werd voor 600.000 euro (Charleroi-Bilbao) en 230.000 euro (Lazio-Slaven Belupo (heen en terug)) ingezet. Zomerbeker wedstrijden halen gewoonlijk een inzet van 25.000 euro.

Trainer Mendilibar van Bilbao is ondertussen ontslagen. Hij heeft bekend dat hij geld heeft aanvaard van Ye. Twee uur later zat hij op een jet richting de Bahamas, genietend van zijn geld. De doelman van Bilbao beweert nog steeds dat hij onschuldig is. Hij zal niet worden vervolgd zolang er geen nieuwe bewijzen verschijnen.

Geplaatst

En in welke taal hoort het woordje Messieurs thuis?:P

Geplaatst
  • Auteur

En in welke taal hoort het woordje Messieurs thuis?:P

Messieurs is het meervoud van monsieur , het Franse voor meneer. En omda ze Frans spreke in Charleroi, da in Wallonië(BE) ligt, vond ik het wel gepast.

Geplaatst

dan is het toch Monsieurs

Geplaatst
  • Auteur

dan is het toch Monsieurs

Nee , ik denk van niet. Maar late we daar ni over discusieren. Ik weet liever wat jullie van mijn novelle denken.

De maanden Sept-Okt zijn gedaan,weldra volgt een versslag.

Geplaatst
  • Auteur

Bibberen in herfst

uitslagenseptokt2lz.png

In onze Jupiler League haalde men ploeg een 15 op 21. Voorlopig ben ik ongeslagen. Maar deze twee maanden won ik nooit met 2 doelpunten verschil en gelijkspelen waren ook maar nipt. Dikwijls heb ik naar mijn hart gegrepen. Maar op 1 november tikte het nog , oef ! De twee wedstrijd die deze maanden opvielen waren RSCA-Charleroi en Charleroi-Gent. Tijdens RSCA-Charleroi, de wedstrijd voor de eerste plaats, opende Dudu al na 9 minuten de score. Net voor de rust verdubbelde Daems onze voorsprong. RSCA zette de hele tweede druk, maar de defensie stond stevig. Pas na 81’ kan Gerk de eerredder scoren. Onze defensie haalde allemaal 8 en 9. Mijn rechtsback Westerberg werd verdiend uitgeroepen tot MvW. De volgende wedstrijd thuis tegen Gent werd een machtsvertoon. De voorzitter van Gent had Leekens gewaarschuwd: dit verliezen betekent koffers pakken. Maar Clayton Zane was in vorm. Met zijn hattrick gaf hij Gent en trainer Leekens een fatale uppercut. Sterchele legde op strafschop de 4-0 eindstand vast. De bal gaat binnen en Leekens buiten. De eerste trainer is gesneuveld , hoeveel zullen er volgen ?

Voor de voorronde van de UEFA-Cup werden we geloot tegen het Duitse topteam Stuttgart. Thuis tegen de ploeg van Trappatoni was er een wedstrijdverloop zoals tegen Lens te zien. Wij maken via Kraouche op de counter 1-0 en verdedigen stug. Maar na 55 minuten knalt Stromstad onhoudbaar voorbij Laquait. Onze goede uitgangpositie gaat verloren. In Stuttgart zullen we moeten score willen we doorgaan. Zane luistert naar mijn smeekbede en kopt de bal na 40’ tegen de netten. Stuttgart start het offensief. Doorsteekpasses, crosses en longshots vliegen in het rond rond mijn grote baklijn. Tijdens de rust, moedig ik mijn troepen aan : dit mogen ze niet laten schieten.In de 75’ start het Duitse slotoffensief. Ik hou men hart vast. In de 94 minuut haalt man van de match Lezou Doba een bal van de lijn en cleart die tot aan de middencirkel. De ref fluit en Charleroi viert feest.  De groepsfase van UEFA-cup is bereikt.

Geplaatst
  • Auteur

Smittte en Glenn , wa vinde jullie er nu van ?

Extra: Ik zit momenteel halverwege december dus het 3de deel komt er bijna aan.

Geplaatst

Ziet er al heel veel beter uit dan in het begin ;)

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]