Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Hoe het allemaal begon

Het is al half juli 2005 en de meeste clubs zijn reeds begonnen met hun voorbereiding.

Ik heb net mijn trainersdiploma behaald en sta te popelen om te beginnen, maar welke club durft het met mij aan.

Geen ervaring, geen grote carriere als voetballer, maar wel iemand vol ambitie en een eigen kijk op voetbal.

Ik kijk naar de lijst met clubs zonder trainer en zie daar FC Volendam, FC Emmen en VVV staan. Ik besluit naar die clubs mijn CV te sturen en wacht rustig af.

Na een paar dagen zie ik dat Theo Vonk trainer wordt bij FC Emmen, dus die vallen af. Een dag later zie ik dat Rob Reekers het aan de dijk mag proberen. De moed zakt me al langszaam in de schoenen als ik een telefoontje krijg. Het blijkt Earnie Stewart te zijn. Hij nodigt me uit voor een gesprek en we blijken op 1 lijn te zitten qua voetbalinzicht, aanvallende speelstijl met het liefst jonge spelers. Ik krijg de kans om te laten zien wat ik waard ben en ik krijg een 1-jarig contract voorgeschoteld. Deze onderteken ik natuurlijk en zo mag ik me voor 1 jaar trainer van VVV noemen.

Geplaatst
  • Auteur

Hoe het allemaal begon

Het is al half juli 2005 en de meeste clubs zijn reeds begonnen met hun voorbereiding.

Ik heb net mijn trainersdiploma behaald en sta te popelen om te beginnen, maar welke club durft het met mij aan.

Geen ervaring, geen grote carriere als voetballer, maar wel iemand vol ambitie en een eigen kijk op voetbal.

Ik kijk naar de lijst met clubs zonder trainer en zie daar FC Volendam, FC Emmen en VVV staan. Ik besluit naar die clubs mijn CV te sturen en wacht rustig af.

Na een paar dagen zie ik dat Theo Vonk trainer wordt bij FC Emmen, dus die vallen af. Een dag later zie ik dat Rob Reekers het aan de dijk mag proberen. De moed zakt me al langszaam in de schoenen als ik een telefoontje krijg. Het blijkt Earnie Stewart te zijn. Hij nodigt me uit voor een gesprek en we blijken op 1 lijn te zitten qua voetbalinzicht, aanvallende speelstijl met het liefst jonge spelers. Ik krijg de kans om te laten zien wat ik waard ben en ik krijg een 1-jarig contract voorgeschoteld. Deze onderteken ik natuurlijk en zo mag ik me voor 1 jaar trainer van VVV noemen.

Geplaatst
  • Auteur

Re: De carriere van Nico27

De kennismaking

Mijn eerste werkdag bij VVV. Wat weet ik eigenlijk van de club? Een club die het goed deed in de jaren tachtig, maar daarna zware financiële problemen heeft gekend en weer helemaal vanaf nul moest beginnen. Maar nu gaat het de goede kant op. De mensen weten de Koel weer te vinden, het stadion wat verbouwd is en nu een sfeervolle uitstraling heeft.

koel93cp.jpg

En dan de selectie, een selectie met mogelijkheden. Ik besluit 2 oefenwedstrijden te spelen om de groep beter te leren kennen:

Montegnée - VVV 0 - 4

VVV - FC Twente 1 - 2

Na de wedstrijd tegen FC Twente blijkt dat RBC Roosendaal een bod heeft gedaan op Rik Platvoet. In overleg met Earnie wordt besloten dit bod te accepteren, aangezien Platvoet een van de grootverdieners is.

Als opvolger van Platvoet heb ik Jimmy Zakazaka op het oog. Hij is een week bij ons op proef en hij maakt een sterke indruk. Hij is international van Malawi maar dat lijkt me niet zon heel grote prestatie. Hij wordt snel vastgelegd want de eerste bekerwedstrijd staat op het programma.

Rijnsburgse Boys - VVV 0 - 5

0 - 1 Paul Jans ('11)

0 - 2 Paul Jans ('20)

0 - 3 Leon Kantelberg (strafschop) ('31)

0 - 4 Niels Fleuren ('73)

0 - 5 Paul Jans ('77)

Een makkelijke overwinning zoals verwacht. Ik ben tevreden over deze wedstrijd maar of we klaar zijn voor de competitie betwijfel ik. We openen gelijk met een zware uitwedstrijd tegen FC Volendam. Een van de clubs waarvoor ik blijkbaar niet goed genoeg was.

Screens op verzoek!

Geplaatst
  • Auteur

Alle begin is moeilijk

De eerste wedstrijd van het seizoen. Zondagmiddag in Volendam. 2.400 mensen hebben de weg naar het Veronica stadion gevonden. Ik speel in een 4-4-2 formatie (daimond). De volgende spelers staan in de basis:

Begois, Verdellen ©, Fleuren, Broers, van Kouwen, Allach, Meeuwis, Kantelberg, Luizinho, Zakazaka, Jans

FC Volendam - VVV 1 - 0

1 - 0 Jeroen Ketting ('86)

MoM: Maarten Woudenberg (FC Volendam)

Bijzonderheden: Jack Tuyp mist strafschop ('84)

Een terechte nederlaag aangezien we de gehele wedstrijd onder druk stonden. Er is dus nog veel werk aan de winkel. Drie dagen later staat onze eerste thuiswedstrijd op het programma, AGOVV uit Apeldoorn komt op bezoek. Een wedstrijd waarbij je vooraf zegt dat deze gewonnen dient te worden. Dezelfde basiself als tegen Volendam komt ook nu weer in het veld.

VVV - AGOVV Apeldoorn 1 - 1

1 - 0 Jimmy Zakazaka ('17)

1 - 1 Niels ten Hoeve ('45)

MoM: Niels ten Hoeve (AGOVV Apeldoorn)

Na afloop heerst er teleurstelling omdat er wel goed gevoetbald is maar dat er veel kansen onbenut bleven. Extra domper is de blessure van zowel Leon Kantelberg als Bas Jacobs, zij zullen de volgende wedstrijd tegen FC Den Bosch moeten missen.

Den Bosch uit wordt gezien als een erg zware wedstrijd. Zeker als 2 belangrijke spelers er door blessures niet bij zijn. Hun plaatsen worden ingenomen door 2 spelers uit het onder-21 team, Luwano Garcia en Willem Janssen.

FC Den Bosch - VVV 3 - 3

0 - 1 Luizinho ('1)

1 - 1 Peter Uneken ('5)

1 - 2 Edwin Linssen ('20)

2 - 2 Fred Benson-Erchiah ('31)

3 - 2 Tim Nelemans ('75)

3 - 3 Paul Jans ('80)

MoM: Peter Uneken (FC Den Bosch)

Een geweldige wedstrijd voor de neutrale toeschouwer, waarin ik achteraf toch blij ben met een puntje ondanks dat we twee keer een voorsprong verspeelden. Na 3 wedstrijden zijn we terug te vinden op een 15 plaats dus een overwinning is meer als welkom. Dat moet dan gebeuren in de thuiswedstrijd tegen FC Emmen.

Screens op verzoek!

Geplaatst

Leuke novelle, ziet er overzichtelijk uit en het leest lekker weg. Hopelijk kun je met VVV promoveren, veel succes :thumb:

Geplaatst
  • Auteur

Het blijft sprokkelen

Na de wedstrijd tegen FC Den Bosch volgt er een vrij weekend wegens interland voetbal, deze tijd wordt benut om enkele spelers op proef uit te testen. Enkele spelers blijken mij en de rest van de staf te overtuigen van hun kwaliteiten en krijgen een contract aangeboden. Het gaat om de volgende spelers:

Sambia Karimbi Jumane: Een 19-jarige aanvallende middenvelder die ook in de spits uit de voeten kan afkomstig uit Burundi. Hij heeft 1 interland achter zijn naam waarin hij 2 keer scoorde.

Giovane: een 16-jarige Braziliaanse linksback, gehaald voor de toekomst en zal ook bij de reserves beginnen. Afhankelijk van zijn ontwikkeling zal moeten blijken of hij goed genoeg wordt voor het eerste elftal.

Vladimir Brankovic: Een linksback van 19 afkomstig uit Servië en Montenegro. Gehaald als backup voor Fleuren.

Joceir: Nog een 16-jarige Braziliaan. Een aanvaller met mogelijkheden. Komt nu nog tekort voor de basis.

Alvaro Leôn: Aanvallende middenvelder van 17 afkomstig uit Colombia. Ook een potentiële basisspeler.

Jacson Caron: 15-jarige linksback uit Brazilië gehaald voor de toekomst.

Verder werd ook nog Charles aangetrokken, hij komt voor € 10.000 over van Pontevedra. Een aanvallende middenvelder die zowel rechts als centraal goed uit de voeten kan. Hij is 21 en heeft de Braziliaanse nationaliteit.

Door al deze nieuwe spelers leek mij het verstandig om het vrije weekend te gebruiken om onderling een wedstrijdje te voetballen.

VVV - VVV B werd een nuttige oefenwedstrijd waarin zoals zovaak het B-team een gedrevendere indruk maakte als het A-team. Het B-team nam de leiding via een goal van Joacir. Die voorsprong wisten ze tot de laatste minuut vast te houden. Maar in de laatste minuut en blessuretijd scoorde Jans 2 maal en ook Ofrany wist het net nog te vinden waardoor er toch gewoon een 3 - 1 eindstand op het bord stond.

Het is zaterdag 10 september en FC Emmen komt op bezoek. Aan mijn basiselftal verander ik nog niks. Wel zitten de nieuwe aanwinsten Charles en Sambia Karimbi Jumane (in het vervolg Sambia genoemd) op de bank. Het begin is desastreus, alle afspraken die vooraf gemaakt zijn lijken al weer te zijn vergeten. We zijn niet scherp in de duels en onze passes komen niet aan. Emmen is wel scherp en straft dit genadeloos af. 0 - 2 binnen 18 minuten. Dan pas lijken de spelers te beseffen waar ze mee bezig zijn. Ze beginnen te voetballen en buigen de achterstand nog voor de rust om tot 2 - 2. Na de rust lijken beide ploegen op 2 gedachten te hinken, hierdoor ontstaat er een nerveuze 2e helft. Maar aan de stand verandert niks meer, waardoor er weer 2 punten verspeelt worden en het nog steeds wachten is op de 1e overwinning.

VVV - FC Emmen 2 - 2

0 - 1 Niki Leferink ('9)

0 - 2 Ruslan Valeev ('18)

1 - 2 Paul Jans ('38)

2 - 2 Luizinho ('40)

MoM: Paul Jans (VVV)

De spanning op de groep en mij als trainer nemen toe, zeker als je bedenkt dat de zware uitwedstrijd tegen De Graafschap voor de deur staat. Deze wedstrijd wordt onze 2e nederlaag en hier valt weinig op aan te merken.

De Graafschap - VVV 3 - 1

1 - 0 Sander Duits ('29)

2 - 0 Jhon van Beukering ('67)

3 - 0 Hilmi Mihci ('79)

3 - 1 Sambia ('87)

MoM: Sander Duits (De Graafschap)

5 wedstrijden gespeeld en nog steeds geen overwinning. Stormvogels Telstar komt op bezoek. Ze zijn de competie goed begonnen en staan 3e. Geen makkelijke wedstrijd dus, zeker niet voor een team wat nog zoekende is naar zijn vorm.

VVV - Stormvogels Telstar 1 - 1

1 - 0 Sjors Verdellen ('36)

1 - 1 Geoffrey Meye ('75)

MoM: Geoffrey Meye (Stormvogels Telstar)

De teleurstelling is enorm, weer geen overwinning. Het publiek begon al zachtjes te fluiten. Ook vond ik dat Earnie Stewart wat kortaf tegen me deed of verbeeld ik me dat maar? Wat me tevreden stemt is dat we elke wedstrijd nog hebben weten te scoren, maar helaas krijgen we nog veel te veel goals tegen. Begois ging niet altijd vrijuit, dus misschien dat Varkenvisser een kans moet krijgen.

Ik voel de druk toenemen, de regionale pers schreef ook al een paar negatieve stukken. Telkens wordt ik aangevallen op mijn onervarenheid.

Er moet nu snel een overwinning komen anders zal het zelfs in het rustige Venlo onrustig worden.

Geplaatst
  • Auteur

@ Glenn: Dank je, dit is mijn eerste novelle dus doe mijn best. Of promotie er in zit betwijfel ik maar zie wel waar het schip strand.

Op jacht naar winst

De hele week werd er veel gesproken binnenskamers. De voorzitter, Hai Berden, sprak zijn bezorgdheid uit over het geringe aantal punten maar was wel te spreken over het vertoonde spel. In mijn wekelijkse gesprek met mijn aanvoerder, Sjors Verdellen, kwam na voren dat de spelersgroep nog volledig achter mij stond. Wel gaf hij aan dat Jimmy Zakazaka met heimwee kampt en dat ik maar eens met hem moet gaan praten. Jimmy vertelt mij dat hij inderdaad met heimwee kampt, ik zeg hem dat hij een belangrijke speler is en dat ik hem eigenlijk nodig heb maar mocht het echt niet gaan dan mag hij van mij een paar weken op verlof. Hij besluit om toch te blijven spelen.

Het is zaterdag 24 september en de reis gaat naar Zwolle, dat knap 2e staat met evenveel verliespunten als koploper Cambuur. Ik besluit om Begois toch de voordeel van de twijfel te geven. Dit vertrouwen wordt door hem niet geschaadt en hij keept een uitstekende partij.

FC Zwolle - VVV 1 - 2

0 - 1 Marcel Meeuwis ('36)

0 - 2 Paul Jans ('45)

1 - 2 Arco Jochemsen (str. '90)

MoM: Luizinho (VVV)

Een gestolen overwinning, maar wat een heerlijk gevoel! De spelers hebben gevochten als leeuwen en laten zo zien dat we een echt team zijn. Deze overwinning wordt dan ook even goed gevierd. Ik had nooit geweten dat Limburgse nachten ook lang konden zijn.

We konden niet lang genieten want de volgende wedstrijd stond al weer voor de deur. De 2e ronde van de Gatorade-Cup was aangebroken en AFC uit Amsterdam was de tegenstander. Ik hamerde erop dat we deze tegenstander niet mochten onderschatten en de spelers pakten dit goed op. De derde ronde werd vrij eenvoudig bereikt. Hierin wacht een thuiswedstrijd tegen Roda JC.

AFC - VVV 1 - 5

0 - 1 Jimmy Zakazaka ('4)

0 - 2 Jimmy Zakazaka ('24)

0 - 3 Luizinho ('40)

0 - 4 Paul Jans ('52)

1 - 4 Dennis Purperhart ('69)

1 - 5 Charles ('84)

MoM: Charles (VVV)

Twee uitoverwinningen op een rij is goed voor het vertrouwen. Dit moest een vervolg krijgen in de thuiswedstrijd tegen Go Ahead Eagles. De onzekerheid is langszaam verdwenen uit de ploeg en maakt plaats voor vertrouwen. Ook na deze wedstrijd zal het vertrouwen weer zijn toegenomen, want er werd weer gewonnen.

VVV - Go Ahead Eagles 3 - 1

1 - 0 Paul Jans ('4)

2 - 0 Jimmy Zakazaka ('31)

2 - 1 Jesse Schotman ('43)

3 - 1 Paul Jans ('76)

Door de overwinning klimmen we naar een tiende plek. Ik geef aan dat ik tevreden ben over het resultaat, al baal ik wel dat we weer niet de nul hebben kunnen houden. Earnie Stewart roept me even bij zich en meldt dat dat het Franse Niort op de tribune zat en dat ze waarschijnlijk voor Paul Jans kwamen. Een vertrek van een van mijn belangrijkste spelers is wat mij betreft onbespreekbaar, tenzij ze met een miljoenenbod komen. Gelukkig deelt Earnie mijn mening en vertrekken we naar het spelershome om de overwinning te vieren.

Screens op verzoek, aan of opmerkingen zijn welkom!

Geplaatst
  • Auteur

Op jacht naar winst (2)

Na deze overwinningen merk je dat de sfeer binnen de club verandert, de scepsis die er in het begin waren verandert in vertrouwen. Ook de spelers staan met een ander gevoel op het veld. Jimmy Zakazaka kwam me bedanken voor mijn vertrouwen in hem en hij geeft aan dat hij zich op zijn gemak voelt in Venlo. Voor de competitie moeten we naar FC Eindhoven. Willen we onze goede lijn voortzetten dan is winst noodzakelijk. De spelers zijn zich dat bewust en laten zich niet verrassen door Eindhoven. Een mooie 2 - 0 overwinning is het resultaat, met als grote uitblinkers Begois en Verdellen. Waar ik natuurlijk het meest over te spreken ben is het feit dat eindelijk de nul werd gehouden.

FC Eindhoven - VVV

0 - 1 Edwin Linssen ('24)

0 - 2 Jimmy Zakazaka ('57)

Rood: Dragan Thijssens (FC Eindhoven) ('74)

MoM:  Kevin Begois (VVV)

De volgende wedstrijd is een Limburgs onderonsje, MVV komt naar de Koel. Door de goede prestaties de laatste tijd is de media-aandacht enorm toegenomen, niet alleen regionaal maar ook landelijk. Hans Kraay Jr. wijdt een reportage aan deze wedstrijd en wil zelfs filmen in de kleedkamer. Dit zorgt ervoor dat de druk nog meer toeneemt dan al het geval was. In de aanloop naar de wedstrijd raakt Kevin Begois geblesseerd aan zijn hand. Hij wordt vervangen door Cor Varkevisser. Hij grijpt gelijk zijn kans en keept de wedstrijd van zijn leven. De 3 - 0 uitslag is dan ook enigzins geflatteerd.

VVV - MVV 3 - 0

1 - 0 Paul Jans ('18)

2 - 0 Luizinho ('21)

3 - 0 Edwin Linssen (str. '53)

MoM:  Cor Varkevisser (VVV)

Door deze overwinning klimmen we naar de 4e plaats en krijgen we de kop in het vizier. BV Veendam staat derde en laat dat nu net de volgende tegenstander zijn. Na een lange busreis komen we aan in Veendam. Het wordt een zware wedstrijd. BV Veendam beschikt over een ervaren maar levensgevaarlijke aanval in de vorm van Hamming en Drent. We staan dan ook al na een half uur met 2 - 0 achter, maar we laten zien dat we over veerkracht beschikken en slepen er toch nog een gelijkspel uit.

BV Veendam - VVV 2 - 2

1 - 0 Mile Krstev ('24)

2 - 0 Martin Drent ('30)

2 - 1 Jimmy Zakazaka ('43)

2 - 2 Luizinho ('82)

MoM: Mile Krstev (BV Veendam)

Door de goede prestaties doen we het goed in de 2e periode. Deze kan gewonnen worden als we de thuiswedstrijd tegen Helmond Sport winnen. De 2 andere concurrenten voor de periodetitel, Dordrecht en Go Ahead Eagles spelen een dag later tegen mekaar. Beide teams hebben 1 punt minder. De wedstrijd tegen Helmond verloopt allesbehalve vlekkeloos. Een 1 - 0 voorsprong wordt verspeeld en ondanks dat Helmond Sport vanaf de 64e minuut met 10 man verder moet, weten wij niet van die man meer situatie te profiteren. Het bljft bij 1 -1 en het feest blijft uit.

Een dag later blijkt dat Go Ahead en Dordrecht elkaar tot last zijn door met 2 -2 gelijk te spelen, dus de periodetitel komt toch bij ons terecht. Helaas zonder het te kunnen vieren met onze supporters maar we zijn er niet minder blij mee!

VVV - Helmond Sport 1 - 1

1 - 0 Sjors Verdellen ('49)

1 - 1 Youssef Chida ('55)

MoM: Sjors Verdellen (VVV)

Screens op verzoek, reacties zijn welkom!

Geplaatst

Leuke naam, die Zakazaka. Je doet het leuk, leest goed weg :thumb:

Geplaatst
  • Auteur

Dank je Ginola, het shirtje van Zakazaka wordt inderdaad goed verkocht in de fanshop!

Geplaatst
  • Auteur

Cupkoorts in Venlo

Vandaag staat de derde ronde in het kader van de Gatorade Cup op het programma. De tegenstander is Roda JC. De grote buurman dus. Al weken wordt er over deze wedstrijd gepraat en geschreven. Het is dan ook gezellig druk in de Koel. Het wordt een heroïsch voetbalgevecht. VVV krijgt vlak voor rust een strafscop, deze wordt feilloos benut door Ammi. Deze voorsprong wordt lang vast gehouden. Roda JC zet ons steeds meer onder druk, maar we blijven op de been, sterker nog in de tegenstoot zijn wij nog het gevaarlijkst maar de 2 - 0 wordt niet gemaakt. Dan is het de laatste minuut, een voorzet van Roda wordt door alles en iedereen gemist, behalve door Vicelich die de gelijkmaker scoort en zo een verlenging uit het vuur sleept.

In gedachten waren we al bij de volgende ronde, nu moet er nog minstens een half uur gestreden worden. Hoewel de meesten al op het tandvlees bijten gaan we toch goed van start. Paul Jans krijgt in de 96e minuut de bal op de rand van het zestienmetergebied en bedenkt zich geen moment, 2 - 1 voor VVV! Helaas kopt Petar Djenic 4 minuten later de 2 - 2 binnen uit een hoekschop. De rest van de verlenging gebeurt er niks, zodat strafschoppen de beslissing moeten brengen.

Hierin is Cor Varkevisser de grote held voor VVV door 3 penalties te stoppen en zelf de beslissende te benutten. De bekerstunt is een feit! VVV voelt zich voor even kampioen van Limburg!

VVV - Roda JC 2 - 2* (n.v.)

1 - 0 Ahmed Ammi (str. '43)

1 - 1 Ivan Vicelich ('90)

2 - 1 Paul Jans ('96)

2 - 2 Petar Djenic ('100)

MoM: John Nieuwenburg (Roda JC)

* VVV wint na strafschoppen

Screens op verzoek, reacties welkom!

Geplaatst
  • Auteur

Bedankt voor jullie reacties, zeker een reden voor mij om er een lange carriere van te maken!

Geplaatst
  • Auteur

Competitieperikelen

Drie dagen later moeten we aantreden tegen Haarlem. Veel spelers hebben de wedstrijd tegen Roda JC nog in de benen. Met name de middenvelders Luizinho, van Kouwen en Meeuwis lijken niet vooruit te branden. Toch wordt er vlak voor en vlak na de rust gescoord door ons. Niet veel later scoort Haarlem tegen uit een makkelijk gegeven strafschop. VVV loopt in de slotfase op het tandvlees en Haarlem ruikt bloed. De gelijkmaker valt dan ook vlak voor tijd en 2 - 2 is dan ook de terechte uitslag.

VVV - FC Haarlem 2 - 2

1 - 0 Paul Jans ('45)

2 - 0 Jimmy Zakazaka ('46)

2 - 1 Robert-Jan Ravensbergen (str. '54)

2 - 2 Laurens ten Heuvel ('84)

MoM: Laurens ten Heuvel (FC Haarlem)

Interesse in Linssen vanuit het Midden-Oosten

Na de wedstrijd komt Earnie Stewart bij me. Hij vertelt me dat Jan Versleijen hem gebeld heeft. Hij blijkt trainer te zijn van Al Ittifaq in Saudi Arabië. Hij heeft een aardig bedrag over voor Edwin Linssen. Ik bedenk de opties die ik heb voor de positie van Linssen en zeg dat een vertrek wat mij betreft bespreekbaar is. Stewart is het met me eens, bovendien is het geld welkom en aangezien de loonkosten erg hoog zijn komt zijn vertrek ons eigenlijk wel goed uit. Ik vertel Linssen over de interesse uit Saudi Arabië en hij zegt graag dit avontuur aan te willen gaan. Hij zit allang bij VVV en wil wel eens iets anders, bovendien zijn die oliedollars ook niet verkeerd, aldus Linssen.

De eerste wedstrijd zonder Linssen is op het kunstgrasveld van FC Omniworld. Als vervanger van Linssen haal ik Alvaro León bij de selectie. Hij heeft enige progressie gemaakt in het tweede en zal zijn minuten gaan pakken in het eerste. Een 2 - 1 achterstand wordt uiteindelijk eenvoudig omgebogen in een 2 - 5 overwinning. De 16-jarige Joceir bekroont zijn invalbeurt met een doelpunt, zijn eerste voor VVV.

FC Omniworld - VVV 2 - 5

0 - 1 Paul Jans ('10)

1 - 1 Michael van der Heijden ('27)

2 - 1 Marc van Eijk ('38)

2 - 2 Jimmy Zakazaka ('45)

2 - 3 Paul Jans ('64)

2 - 4 Jimmy Zakazaka ('70)

2 - 5 Joceir ('85)

In de week na deze wedstrijd evalueren we de afgelopen maanden. Daarin komt naar voren dat de resultaten uitstekend zijn maar het vertoonde spel nog erg verbeterd moet worden. In veel wedstrijden geven we meer kansen weg dan dat we zelf creeëren. Hier gaan we hard aan werken om dat te verbeteren. Earnie geeft ook aan we geluk hebben met het geringe aantal blessures en schorsingen.

Volgens mij is Earnie vergeten om af te kloppen want een dag later raken zowel Luizinho en Zakazaka geblesseerd. Ze zullen in het ergste geval beide een maand niet kunnen spelen een fikse domper dus.

En weer staat er een Limburgs onderonsje op het programma, Fortuna komt op bezoek. Fortuna dat financieel gezien in zwaar weer zit, doet het sportief boven verwachting en staan maar 2 punten onder ons. Belangrijk is dus dat de punten in Venlo blijven. Ik moet nu weer 2 spelers uit het tweede overhevelen naar het eerste, Luwano Garcia en Sambia komen erbij. Sambia krijgt een basisplaats en vervangt Zakazaka. Leon Kantelberg neemt de positie van Luizinho in. De vervangers zijn gretig en ruiken hun kans. Zij staan dan ook aan de basis van een mooie 2 - 0 overwinning.

VVV - Fortuna Sittard 2 - 0

1 - 0 Sambia ('14)

2 - 0 Paul Jans ('76)

MoM: Leon Kantelberg (VVV)

Screens op verzoek, reacties welkom!

Geplaatst
  • Auteur

pauljans6jk.jpg

Hij lijkt onhoudbaar voor ons. Niort, Roda JC en zelfs Benfica zien hem wel zitten. Ik wil hem zeker dit seizoen niet laten gaan.

Geplaatst
  • Auteur

De winter nadert

Nu de top van de ranglijst behaald is, is het zaak om geen steekjes te laten vallen. Daarom moet de thuiswedstrijd tegen het lastige Cambuur gewonnen worden. Dit lukt, al kost het meer moeite dan verwacht.

VVV - Cambuur Leeuwarden 2 - 1

1 - 0 Leon Kantelberg ('13)

1 - 1 Ronald Bekema ('67)

2 - 1 Sambia ('85)

MoM: Leon Kantelberg (VVV)

Er heerst een heuze hosannastemming in Venlo, de resultaten zijn uitstekend, spelers ontwikkelen zich stormachtig en steeds meer toeschouwers weten de Koel te vinden. Ook reizen er veel supporters mee om ons te steunen in Oss en deze steun pakt goed uit.

TOP Oss - VVV 0 - 2

0 - 1 Sambia ('49)

0 - 2 Sambia ('66)

MoM: Sambia (VVV)

Een week later staat de topper op het programma, de nummer 1 tegen de nummer 2, oftewel FC Dordrecht - VVV. De wedstrijd is uitverkocht en de spelers zijn gespannen. Het werd een echte topwedstrijd, niet goed, wel spannend.

FC Dordrecht - VVV 2 - 2

0 - 1 Paul Jans ('16)

1 - 1 Eddie Putter ('63)

2 - 1 Dion Dickhoff ('76)

2 - 2 Paul Jans ('88)

Werd er tegen Dordrecht nog vlak voor tijd een punt uit het vuur gesleept, thuis tegen Excelsior gingen er 2 verloren.

VVV - Excelsior 1 - 1

1 - 0 Jimmy Zakazaka ('67)

1 - 1 Brett Holman ('85)

MoM: Rene van Dieren (VVV)

We zijn nu halverwege de competitie en dit is nu de stand. Alles is nog mogelijk, maar eerst komt Sparta op bezoek voor de kwartfinale van de beker!

standhalverwege2dv.jpg

Geplaatst

Die Sambia deed het erg goed als vervanger van Zakazaka.Doe maareen screen van hem dus

Geplaatst
  • Auteur

Thanks for the compliments!

Hier een screentje van sambia of zoals hij voluit heet Sambia Karimbi Jumane.

sambia6uy.jpg

Geplaatst

Topverhaal, meen ik echt :thumb: nou de lijn doortrekken. Sambia is zeker een talent, die uit kan groeien tot een topper! :thumb:

Geplaatst

Heel goed geschreven :)

Geplaatst
  • Auteur

Bedankt voor de complimenten! Hoop ook dat ik ver ga komen met VVV. Morgen een update over onze bekerwedstrijd en een winterstop die alles behalve rustig verloopt!

Geplaatst

We wachten in spanning af :)

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]