Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Beste lezer,

Deze keer betreft het geen novelle over een club of over de carriere van een bepaalde speler. Het word geen geweldige opeenhoping van grafische hoogstandjes en photoshop-creaties.

Ik heb er voor gekozen om jullie een kijkje te geven in mijn FM-leven. Alles, van de keuze voor een bepaalde club tot het wat en waarom van het binnenhalen of verkopen van een bepaalde speler, ga ik hier met jullie bespreken. Zet je vraagtekens bij een beslissing of geef me tips, alles mag. Het kan best zijn dat ik na verloop van tijd besluit mijn biezen te pakken en bij een andere club opnieuw ga beginnen, dat zal niets veranderen aan het concept van deze blog. Sterker nog, jullie bepalen dan mee over de nieuw te kiezen club.

Op het moment ben ik bezig met Djurgårdens IF, een ploeg uit de Zweedse eredivisie. Het is geen geweldig team hoor, vooral middelmatige spelers met hier en daar een leuk talentje, maar na het bezoeken van een wedstrijd van de ploeg in kwestie ben ik ze wat meer gaan volgen, en zag ik het wel zitten om eens een carriere met DIF te beginnen.

Na een aantal weken voorbereiding blijkt echter dat er maar weinig rek zit in het spelersmateriaal, nog minder in de financiele middelen, en lijkt dit alles een voorbode te zijn voor een heel pittig seizoen. Het bestuur vind dat ik minimaal achtste moet worden, we zullen zien...

• Antwoorden 176
  • Weergaven 529
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Beste lezer,

Deze keer betreft het geen novelle over een club of over de carriere van een bepaalde speler. Het word geen geweldige opeenhoping van grafische hoogstandjes en photoshop-creaties.

Ik heb er voor gekozen om jullie een kijkje te geven in mijn FM-leven. Alles, van de keuze voor een bepaalde club tot het wat en waarom van het binnenhalen of verkopen van een bepaalde speler, ga ik hier met jullie bespreken. Zet je vraagtekens bij een beslissing of geef me tips, alles mag. Het kan best zijn dat ik na verloop van tijd besluit mijn biezen te pakken en bij een andere club opnieuw ga beginnen, dat zal niets veranderen aan het concept van deze blog. Sterker nog, jullie bepalen dan mee over de nieuw te kiezen club.

Op het moment ben ik bezig met Djurgårdens IF, een ploeg uit de Zweedse eredivisie. Het is geen geweldig team hoor, vooral middelmatige spelers met hier en daar een leuk talentje, maar na het bezoeken van een wedstrijd van de ploeg in kwestie ben ik ze wat meer gaan volgen, en zag ik het wel zitten om eens een carriere met DIF te beginnen.

Na een aantal weken voorbereiding blijkt echter dat er maar weinig rek zit in het spelersmateriaal, nog minder in de financiele middelen, en lijkt dit alles een voorbode te zijn voor een heel pittig seizoen. Het bestuur vind dat ik minimaal achtste moet worden, we zullen zien...

Geplaatst

Leuk Idee, en erg Origineel, nog verder nergens nog gezien:D succes er mee dan:D

Geplaatst

Een van mijn favoriete teams in FM. Het blog idee spreekt mij ook wel aan al zou ik gewoon je eigen keuzes maken. Succes er in ieder geval mee.

Geplaatst
  • Auteur

Mijn voorspelling klopte, dit word een erg moeilijk karwei

Lieve Truus,

Ik heb besloten om jou, mijn blog/dagboek, van nu af aan met Truus aan te schrijven. Dat maakt het wat persoonlijker en gezelliger. Na lekker lang uitslapen en het kijken van zowel Feyenoord - ADO als Ajax - Vitesse besloot ik dat het weer eens tijd werd voor het spelen van de game der games, FM.

Waar ik vantevoren al lichtelijk bang voor was, blijkt waar te zijn. Djurgårdens IF vocht in real life al voor lijfsbehoud in de Allsvenskan afgelopen seizoen, en in FM gaat het voorlopig in seizoen 2010 ook al niet zoals ik het graag zou willen zien.

Vlak voor het sluiten van de transfermarkt heb ik verrassend genoeg Zweeds international Tobias Linderoth weten te strikken. Hij was transfervrij na een avontuur bij Galatasary. Ik dacht daarmee een enorme versterking te hebben geocntracteerd, maar in de eerste twee competitiewedstrijden heeft hij nog geen geweldige indruk achter gelaten. Dat is opzich niet zo heel vreemd als de anderen allemaal als een stelletje oude wijven staan te voetballen, maar toch had ik iets meer van Linderoth verwacht. De andere speler die ik transfervrij op de kop heb weten te tikken, de Deense verdediger Stefan Richter, doet het al niet veel beter en moet uitkijken dat hij niet op de bank terecht gaat komen.

Het gebeurd toch redelijk vaak dat ik een game begin vol goede moed, maar het uiteindelijk vooral vanwege de matige spelers en het gebrek aan een echte teamspirit (ook van mij zijde), het toch moet laten afweten en op zoek ga naar een club die beter bij me past. Zo had ik geweldige games met FC Köln, Birmingham City, Swindon Town en KuPS, en dramatische games met Omniworld, Liverpool en NAC. Niet dat ik iets tegen die clubs heb ofzo hoor, maar de klik was er gewoon niet, om maar even in voetbaltermen te blijven.

Als ik na een wedstrijd of tien a twaalf nog steeds geen goed resultaat neer heb weten te zetten dan moet ik toch maar eens bekijken of Djurgården wel de juiste keuze is geweest. Voorlopig staan we na twee wedstrijden op de voorlaatste plaats met nul punten uit twee wedstrijden. We begonnen het seizoen met een 4-0 afstraffing op bezoek bij titelkandidaat IFK Göteborg en een teleurstellende 0-1 nederlaag thuis tegen Halmstad. We gaan het zien...

Geplaatst

Leuk en orgineel begin van je novelle. Hopelijk komt je ploeg snel op stoom

Geplaatst
  • Auteur

Lieve Truus,

Sorry dat ik zo arrogant ben geweest om mezelf niet netjes aan je voor te stellen. Ik ben Cedrick, een 20-jarige student, verslaafd aan de Football Manager reeks van jongs af aan. Sinds een aantal jaar woon ik in Helsinki (Finland), waar ik een studie European Business Management volg.

Jarenlang ben ik seizoenskaarthouder van Ajax geweest en na mijn transfer naar Finland ben ik de club waar een goede vriend van mij speelt gaan volgen, HJK. Hij is inmiddels verhuisd naar KuPS, een andere Finse eredivisieclub, en dus is dat nu de club die ik het scherpst in de gaten houd. Als grootste idool kan ik er simpelweg maar eentje aanwijzen: Jari Litmanen, wie anders...

Qua voetballende kwaliteit ben ik zelf geen hoogvlieger. Ik speel twee keer in de week in de zaal met wat vrienden van school en trap zo nu en dan een balletje bij een club in de Finse derde divisie. Naast het voetbal loop ik warm voor stevige rock muziek en dat vooral vanwege het feit dat ik zelf al ruim twaalf jaar drummer ben.

Nu weet je dus wie ik ben, hopelijk zorgt dit voor een hechtere band tussen ons. En oja Truus, ik ben al bezet dus we blijven gewoon vrienden ok?

Geplaatst
  • Auteur

Beste Truus,

Het is al wat laat, ik weet het, maar skispringen kijken heeft eventjes voorrang. Het was wat FM betreft echter een bedroevende dag. Het matige spel van mijn ploeg is daar voor het grootste gedeelte debet aan. Een magere overwinning thuis tegen Häcken, een gelijkspel tegen Trelleborg en een fikse klets op de broek van Helsingborg.

Opvallend genoeg leek mijn vriendin, zonder het zelf echt te snappen, mee te delen in het gevoel dat Djurgårdens IF niet bij mij past. Ze kwam na een weekendje in Stockholm doorgebracht hebben met een souvenir: het thuisshirt van AIK, de grootste rivaal van de FC Dierentuin (Djurgården betekend dierentuin). En dat terwijl ze niet eens iets afweet van wat ik allemaal uitspook in de FM wereld... erg mysterieus!

Misschien is het wel een voorteken, en hoor ik niet thuis bij de blauwen maar bij de zwarten, niet Djurgårdens maar AIK. Of misschien hoor ik als volledig geintegreerde Fin wel helemaal niet thuis op de vijandelijke velden. Ik zal het nog even de tijd geven want ik hou niet van opgeven, maar als er een mooie club vrij komt dan ben ik bereid de overstap naar het buitenland te maken. De enige club waar ik op dit moment aan de bak zou kunnen is Kividli uit de Estlandse eerste divisie. Daar wil ik niet eens dood gevonden worden, laat staan springlevend op de bank.

Het is allemaal best vermoeiend, een fulltime baan en daarnaast nog even manager zijn in FM, dat is geen kattenpis! Maar goed, laten we nou niet gaan klagen, de mogelijkheden zijn eindeloos en met mijn jarelange ervaring zal er vast wel een mooie nieuwe ploeg komen als dit avontuur op een deceptie dreigt uit te draaien.

Voor nu, welterusten en tot snel!

Geplaatst

Tja, dierentuin. Wel apart. Leuk idee trouwens om het op deze manier te presenteren, ik blijf het volgen.

Geplaatst
  • Auteur

Ik zal dat van die Dierentuin even snel toelichten ;) Er is een wijk in Stockholm die zo heet en dat is dus de wijk waar de club vanuit is opgericht. Vandaar dus die (nogal vreemde) naam.

Bedankt trouwens :) begin er zelf ook steeds meer lol in te krijgen zo. De komende dagen heb ik wat mensen op bezoek dus zal ik minder actief zijn, maar ga in het weekend zeker weer flink aan de slag!

Geplaatst

grappig die naam.

leuke manier van presenteren dit...

KIU

Geplaatst
  • Auteur

Hoi Truus,

Het moet toch eigenlijk niet gekker worden he? Vanmorgen had ik een ontmoeting met een klant, ik zat beneden bij de receptie te wachten en als de lift open gaat staat daar ineens Petteri Kaijasilta, viervoudig Fins international die een aantal jaren geleden de professionele schoenen aan de wilgen heeft gehangen en nu werkt als Sales manager voor een digitale televisie bedrijf!

Dat was natuurlijk een goede reden om het voor het doen van harde zaken ever lekker ouderwets over voetbal te zwetsen. Over zijn wedstrijden in eht nationale team, Jari Litmanen, Niklas Moisander en nog meer boeiende onderwerpen.

Na de ontmoeting weer terug met de taxi en natuurlijk weer volledige focus op FM. Welke tactiek ga ik nu gebruiken na die dramatische start? Ga ik nog een transfervrije speler halen en mezelf daarmee in de financiele problemen brengen? Ik weet het even niet eerlijk gezegd. Misschien moet ik toch maar uitkijken naar een nieuwe club. Iets in Duitsland misschien? Of de club uit de geboorteplaats van een goede maat van me, Shrewsbury. Gelukkig is hiet hier pas 14 uur en heb ik nog wel wat tijd om te beslissen voordat ik weer thuis ben en de laptop open zal klappen om mijn FM leven een vervolg te geven.

FM lijkt af en toe wel erg veel op het echte leven... één verkeerde beslissing en je kunt het meteen goed verpesten. Het is realistisch, maar soms ook een ware plaag als het even niet zo mee zit.

Tot vanavond!

[spoiler=Reacties]Bedankt voor het bemoedigende commentaar!

Geplaatst

mooie schrijfstijl, is het verhaal erom heen (ontmoeting met ex-international etc.) verzonnen of ook echt gebeurt? :)

Geplaatst

Je schrijft het mooi hoor.

Vooral zo door blijven gaan ;)

Kan je niet aan de slag in Finland? Eredivisie?

Geplaatst
  • Auteur

Goedenavond Truus,

Heb jij dat nou ook wel eens? Dat je op een gegeven moment denkt: wat een ontiegelijk lam paard? Dat had ik zojuist namelijk wel even. Mwila, mijn rechtsbuiten, kwam met de schrijnende opmerking: "Ik denk dat de club ondermaats presteerd." Ik zeg dan: "Geef die kerel een bos bloemen en een dubbel maandsalaris." Wat een helder licht zeg, ongelofelijk. We staan met zes punten uit acht wedstrijden op een troosteloze vijftiende positie, en meneer DENKT dat we ondermaats presteren. Chapeau!

Maar goed, ik kan niet zoveel verwachten van de gemiddelde voetballer en dus laat ik het maar over waaien. Dat het niet goed loopt is gewoon een feit en daar is geen denkwerk bij nodig. Voor het zoeken van een oplossing echter wel. De eerste oplossing, het spitsenprobleem, word pas in de zomer opgelost. Dan zal de Jamaicaan Marlon King (ex Wigan) naar mijn cluppie komen, als ik er dan überhaupt nog op de bank zit. Ook ben ik op zoek gegaan naar een sterke houthakker voor centraal achterin, maar die zoektocht is nog niet helemaal gelukt.

Ik blijf maar een beetje wikken en wegen over de te gebruiken tactiek. Ik heb redelijk sneller buitenspelers, maar geen spits die ze er makkelijk in legt. Dus een 4-5-1 of 4-3-3 is dan iets minder ideaal. Een simpele 4-4-2 lijkt nu even handiger, vooral nu blijkt dan mijn spelers bij de gemiddelde IQ test het niveau van George W. Bush amper zouden halen, en zo'n soort tactiek het minste denkwerk vergt.

Zoals je wel merkt zit ik met een flinke portie FM-frustratie en het spijt me dat ik jou er zo mee op zadel. Ik ga wel weer lekker verder met ploeteren. Tot snel!

[spoiler=Reacties]Bedankt heren! De Finse competitie zou inderdaad een uitweg kunnen zijn, al wil ik ook best iets verder van huis aan de slag als er een mooie club vrij komt.

De ontmoeting met die oud international en alle dingen in het verhaal waren/zijn echt.

Geplaatst

Leuk idee zo in dagboek vorm, ik zal je proberen te blijven volgen! :) Misschien moet je eens voor versterkingen rondkijken in de JL, lopen wat aardige talentvolle spelers rond voor een prikkie, als spits Bob Schepers? Er lijkt ook een overvloed aan transfervrije Brazilianen op leeftijd beschikbaar te zijn bij mijn spel die nog zeer veel kwaliteit hebben. Succes verder.

Geplaatst
  • Auteur
Leuk idee zo in dagboek vorm, ik zal je proberen te blijven volgen! :) Misschien moet je eens voor versterkingen rondkijken in de JL, lopen wat aardige talentvolle spelers rond voor een prikkie, als spits Bob Schepers? Er lijkt ook een overvloed aan transfervrije Brazilianen op leeftijd beschikbaar te zijn bij mijn spel die nog zeer veel kwaliteit hebben. Succes verder.

Bedankt voor de tip :)

Ik probeer altijd eerst spelers uit het land zelf of omringende landen te zoeken voordat ik echt naar het buitenland vertrek met het scoutingsapparaat. Maar inderdaad, goeie spelers in de JL en redelijk wat transfervrije Brazilianen, al vragen die vaak wel een salaris waar ik in deze situatie bij DIF niet echt iets mee kan helaas.

@J.Beekwilder: Bedankt voor je reactie!

Geplaatst
  • Auteur

Hallo Truus,

Het is een droevige avond wat betreft mijn FM loopbaan. Voor het eerst in FM2010 heb ik de handdoek moeten werpen. Het liep goed, we stonden na 90 minuten spelen in de tweede ronde van de beker, 2-2 gelijk tegen IFK Göteborg. Na twee keer een kwartier verlengen gingen de blauw-witten echter met 2-4 van het veld en zat ons bekeravontuur er voor ons al na één enkele wedstrijd op. Een blamage, zelfs al was de tegenstander sterk.

Dit, naast het feit dat het in de competitie ook ronduit slecht gaat, was voor mij reden om mijn biezen te pakken en deze mooie club, wat het echt wel is, niet verder de stront in te helpen. Het is nu aan een ander om daar het roer over te nemen zodat ik me kan richten op een andere club. Ik kon er met mijn visie en deze selectie niet meer van maken helaas.

Nu ga ik rustig kijken, neem ik de tijd en aangezien het inmiddels half Mei is worden er straks vanzelf allerlei trainers ontslagen bij clubs waar de competitie nu ten einde loopt. Estland zie ik niet zitten, tenzij het een topclub is. Alle Scandinavische landen zijn voor mij een optie en ook West en Zuid Europa zijn interessant, tenzij de club een dusdanig niveau heeft dat ik er echt geen mogelijkheden zie.

Ik hou je op de hoogte Truus! Je bent de eerste die het hoort als ik een nieuwe werkgever heb gevonden. Nu ga ik even van mijn rust genieten!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]