Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
  • Auteur

Beste Truus,

Wederom staat er een druk weekend voor de deur. Ik schrijf dit bericht in de trein op weg naar Kuopio, waar ik, onder andere, een Finse liigacup wedstrijd tussen KuPS en FC Haka ga bekijken. De wedstrijd begint zometeen om 14:00 en de rest van het weekend staat vooral in het teken van lekker gamen en slap ouwehoeren over voetbal en muziek. De gebruikelijke activiteiten die we, toen mijn gastheer van dit weekend nog in Helsinki woonde, toch wel een keer of twee a drie per week de revue lieten passeren. Nu de afstand tussen ons beiden wat groter is geworden moeten we het stellen met een weekend zo eens in de 5-6 weken. Zoiets bied natuurlijk de ultieme gelegenheid om je lichtelijk te misdragen, maar voor het zover is zal ik mijn plicht even volbrengen door weer wat uit te wijden over mijn FM activiteiten.

De competitie gaat komend weekend van start en dat betekend dus dat de oefenpotjes achter de rug zijn. Over het algemeen ben ik zeer tevreden, alleen zou ik af en toe graag nog iets meer slimheid terug willen zien in het spel van mijn ploeg. Er is nog een flink aantal vrij zinloze breedtepasses en ook maakten we te weinig doelpunten. Tegen Rosenborg speelden we best redelijk en waarschijnlijk gewoon op niveau. We gingen weliswaar met 3-0 de boot in, maar desondanks denk ik toch dat we het niet zo slecht hebben gedaan. Het trainingskamp onder de Cypriotische zon verliep vlekkeloos, maar was helaas slechts een deel van mijn FM loopbaan en ik zal nog tot Juni moeten wachten voor ik zelf een sprankeltje van de Zuid-Europese zomerzon te zien zal krijgen.

De spelers die ik, allen transfervrij, binnen heb weten te halen bevallen prima en vooral Michael Karlsen, een 21-jarige spits die van Rosenborg geen nieuw contract kreeg aangeboden, blijkt een schot in de roos te zijn. Ook Mads Reginiussen (23 jaar, middenvelder, ex-Tromsø) en Arnar Førsund (24 jaar, verdediger, ex-HamKam) schroeven het niveau van het team omhoog met hun ervaring en kwaliteiten. De nieuwe eerste doelman is Knut Dørum Lillebakk en hij komt over van Molde, terwijl met Jon Masalin, onze reservekeeper, de eerste en enige Fin aan de selectie is toegevoegd.

Binnenkort begint de competitie, ik hou je op de hoogte!

[spoiler=reactie]Bedankt Benjamin!

• Antwoorden 176
  • Weergaven 529
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

Zat hier met smart op te wachten!

Geplaatst
  • Auteur

Hoi Truus,

Lichtelijk gebroken en met een slaaptekort van hier tot de Noordpool, ben ik weer terug in Helsinki aangekomen. Aangezien de treinreis van Kuopio naar mijn woonplaats zo'n 4,5 uur duurt had ik tijd genoeg om mijn loopbaan bij Moss FK voort te zetten.

Inmiddels is de competitie vijf speelronden op gang en staan we op een negende plek. Dat is, aangezien de Tippeligaen bestaat uit zestien teams, zeker niet slecht naar mijn mening. De seizoensopening leverde ons tot zover zeven punten op. We wisten zowel Odd Grenland als Viking Stavanger te verslaan, speelden gelijk tegen Hønefoss en beten ons helaas stuk op koplopers Rosenborg en Lyn.

Helaas is Petter Furuseth Olsen geblesseerd en heeft hij, als sterspeler van onze groep, nog niet zijn stempel kunnen drukken op onze wedstrijden. Hopelijk is hij snel weer terug, aangezien we wel wat creativiteit en snelheid kunnen gebruiken in onze ploeg. Michael Karlsen, die pas een aantal weken geleden aan de ploeg werd toegevoegd, is goed aan het seizoen begonnen en lijkt mijn eerste keus te worden voor de spitspositie.

Hoe het allemaal verder loopt is nog de vraag, maar ik heb het gevoel dat we niet alleen maar aan degradatie hoeven te denken en af en toe zelfs een mooie verrassende overwinning kunnen behalen. Let's see!

[spoiler=reactie]Bedankt mannen! :)

Geplaatst

Hier nog zo'n stille zwijger die eigenlijk alleen leest en met smart wacht op de volgende update ;)

Origineel en héél lekker wordt het geschreven

Geplaatst

Ah, je bent er weer. Misschien kan je een keer een screentje van de stand toevoegen, of van je gespeelde wedstrijden.

Kijk uit naar de volgende update....

Geplaatst
  • Auteur

Goedenmiddag Truusje,

Eigenlijk is het vandaag zo'n dag waarop ik helemaal geen tijd heb voor FM. Er moet worden gewerkt van 9 tot 17, dan staat de kapper klaar om mij van een vers grasmatje te voorzien en daarna moet ik als een speer terug naar het centrum om een feest voor duizend man voor te bereiden. Toch, naast alle zinloze dingen die ik vandaag nog moet doen, is er nog wat tijd voor een serieuze activiteit, het spelen van FM.

Hopelijk, zo tussen het omkleden, opsmukken en het overmatige spuiten van eau de toilette door, kan ik nog mooi even wat wedstrijdjes afwerken met 'mijn' Moss FK. Ik had nog nooit van het team gehoord voor het begin van deze carriere en nu begin ik een echte band met de club te voelen. De spelersnamen ken ik uit mijn hoofd, de kwaliteiten van elke speler ken ik beter dan de vertrektijden van de bus naar mijn werk en als dat nog niet vreemd genoeg is, weet ik zelfs al tegen wie mijn ploeg over drie weken moet aantreden.

De resultaten zijn overigens bevredigend tot nu toe. We spelen vaak gelijk, maar blijven daardoor vrij gemakkelijk uit de degradatiezone. Ik ben tevreden met de negende postitie die we op dit moment bezetten en denk dat we zelfs nog wel iets zouden kunnen stijgen. We doen in ieder geval niet onder voor de overige Tippeligaen-teams, dat is een echte geruststelling en maakt mijn baan als manager van Moss FK toch stukken minder gestresst dan het zou kunnen zijn. Ik moet er niet aan denken om het hele seizoen onderaan te moeten bungelen.

Ik voel me erg lekker in mijn huidige rol, ben dankbaar voor de steun van alles en iedereen hier om me heen en ben van plan Moss FK te laten uitgroeien tot een stabiele ploeg in de Tippeligaen. Hopelijk kunnen we binnen een aantal jaren zelfs al Europees voetbal spelen, wie weet!

[spoiler=reacties]@Sacioli: Kijkend naar het aantal keren dat mijn blog is gelezen denk ik dat er inderdaad best een hoop stille zwijgers zijn :) bedankt voor je reactie!

@ai0l0s: Ik ben nu niet thuis dus helaas geen screens maar zal er in het vervolg eens af en toe een paar toevoegen :) thnx voor de tip!

Geplaatst

Ik heb het net bijgelezen, je schrijft leuk. Je bent qua behandelingswijze uniek op dit forum (voor zover ik weet) Mij bevalt het iig erg goed. Ik blijf m volgen.

Geplaatst
  • Auteur

Beste Truus,

Het is inmiddels alweer vrijdag en de week is voorbij gevlogen. Ik zit nu op het werk en tussen de zaken van alledag door heb ik wederom wat tijd vrijgemaakt voor FM. Natuurlijk ga ik niet op kantoor zitten spelen, maar al starend naar mijn beeldscherm, net doen of ik druk bezig ben en ondertussen lekker filosoferen over de tactiek, trainingen, spelers en dergelijke zaken meer, is inmiddels één van mijn handelsmerken geworden!

Gisteravond heb ik tussen het koken van een zalige maaltijd en het kijken van een film door nog even wat wedstrijden gespeeld. Het liep niet zo lekker en het verschil in niveau tussen mijn spelers en die van de (sub)toppers in de Tippeligaen is toch wel vrij duidelijk aanwezig.

We staan op een 12e positie en aangezien alleen de nummer 15 en 16 rechtstreeks degraderen hebben we voorlopig nog geen reden om de spreekwordelijke 'zeven kleuren stront' in de broek te hebben. Wel moeten we oppassen dat we niet verder afzakken en daar heb ik nu dus iets op gevonden!

Aangezien de promotie naar de Tippeligaen en de nieuwe eigenaar redelijk wat extra geld hebben opgeleverd, heb ik de mogelijkheid om een aantal extra trainers aan te nemen. Daarnaast is er ook een bosje jonge spelers transfervrij aangetrokken van andere Tippeligaen teams. Er zitten best een aantal spelers tussen die al dit seizoen een rol van betekenis binnen mijn cluppie zouden kunnen gaan spelen en dus heb ik die extra trainers hard nodig om die jonge kereltjes uit te laten groeien tot echte mannen. Het is tijd voor de viking mentaliteit, degraderen is geen optie!

Morgenmiddag vertrek ik naar Stockholm om even lekker een weekendje te relaxen. Één van de meest belangrijke delen van mijn weekend in de Zweedse hoofdstad zal een bezoek aan Tifo Support zijn. Het is een winkel die allerlei supportersproducten, wedstrijdshirts, sjaals en al dat soort dingen meer verkoopt. Niets speciaals opzich, maar het leuke er aan is dat de eigenaar en zijn vrienden zelf de hele wereld afreizem om al die dingen in te kopen. Zo kun je er bijvoorbeeld wedstrijdshirts kopen van clubs uit Brazilie, hoodies van Engelse vierdeklassers, en sjaals van clubs waar je uberhaupt nog nooit van gehoord hebt. Oftewel, de hemel voor een echte voetbalfan!

[spoiler=reacties]Bedankt voor de reacties jongens :) Motiveerd enorm!

Geplaatst

Dit blijft er heel tof uitzien en je teksten lezen vlotweg. Die originele stukjes over Tifo Support geven dit een apart karakter. Doe zo voort

Geplaatst

Wat een leventje.... even naar Stockholm.... Nou heb ik wel eens foto's uit een nachtclub gezien......:|:|

Succes verder!

Geplaatst
  • Auteur

Hoi Truus,

Sorry dat ik je even een weekendje alleen heb gelaten. De focus lag de afgelopen dagen iets meer op feesten, shoppen en rondsjokken door de Zweedse hoofdstad. Met een mooi retrovest van Liverpool en een sjaal van AIK Solna op zak ben ik weer terug op vertrouwde bodem. Met 4 sloffen peuken, 20 pakjes snus (dat is een Zweeds tabakgoedje) en flink wat andere tax-free producten, had menig douanehond zich trouwens graag aan mijn koffer vergrepen. En dat terwijl ik zelf niet eens rook!

Wat FM betreft is er iets minder reden tot jovialiteit. Ik heb dan weliswaar de vierde ronde van de beker weten te bereiken met mijn team, maar in de competitie staan we op een vrij wankele twaalfde positie. Nog steeds zonder enorme problemen boven de degradatiezone, maar erg comfortabel is het allemaal niet. In de strijd om de nationale beker versloegen we Byåsen (4-1) en Kongsvinger (1-0) en zullen we volgende week Aalesund op bezoek krijgen.

In de europese competities is de zomerstop aangebroken en dat na een tamelijk verrassend seizoen. AC Milan heeft zelden zo'n slecht seizoen gekend. het werd negende in de Serie A en zag hun nieuwe aankoop, Bryan Ruiz, een maandenlange blessure oplopen. Arsenal kende een even zo bedroevend seizoen, het werd al in de groepsronde uit de Champions League gekegeld en kwam niet verder dan een achtste positie in de Premier League. De supporters van Sunderland hadden veel meer te vieren, hun ploeg werd verrassend vierde.

In Spanje ging de titelstrijd zoals gewoonlijk tussen Barcelona en Real Madrid. De Koninklijke trok uiteindelijk aan het langste eind en lieten de Catalanen met zeven punten ruim achter zich. Dit gold in Duitsland ook voor HSV, dat Schalke 04 op een veilige afstand tweede zag worden. In de Eredivisie was het Ajax dat met een voorsprong van maarliefst twaalf punten het AZ van Dick Advocaat achter zich wist te houden. PSV behaalde een zwaar teleurstellende zevende plaats en Fred Rutten moest dan ook al snel plaatsmaken voor een nieuwe manager, Foppe de Haan.

Nu weet je dus ook hoe het er aan toe gaat buiten het Noorse voetbal, daar zal ik later weer meer over vertellen. Welterusten!

[spoiler=reacties]@ai0l0s: Was inderdaad zeker de moeite waard :) al was het maar om de tax-free stuff op de boot!

@Peterzinho: bedankt voor je reactie!

Geplaatst

:p Zoveel sloffen meenemen als je niet rookt.... Waar heb je de drank gelaten dan?

Geplaatst
  • Auteur
:p Zoveel sloffen meenemen als je niet rookt.... Waar heb je de drank gelaten dan?

@ ai0l0sHaha nouja het was gewoon een soort boodschappenlijst die ik meekreeg en daar stonden 4 sloffen peuken op haha. Zelf drink ik niet en er stond ook geen alcohol op mijn boodschappenlijst, dus die heb ik lekker met rust gelaten :)

P.S. volgende update pas weer op Donderdag waarschijnlijk, heb het eventjes druk vandaag en morgen!

Geplaatst
  • Auteur

Goedemorgen Truus,

Ik vrees dat ik echt verslaafd ben... zelfs als ik het eigenlijk veel te druk heb om te spelen, laat staan jou daarvan op de hoogte te houden, kan ik het simpelweg niet weerstaan om 's morgens voor het werk nog even gauw het spel op te starten.

Als er niets boeiends te melden was geweest had ik dat waarschijnlijk ook niet gedaan, en had je dus geduldig tot morgen moeten wachten. Gelukkig is er echter wel wat boeiends te melden! We zitten midden in de zomer en dat betekend dat er weer een wisseling van de wacht plaats vind binnen mijn selectie. Zo mochten twee oude rotten op zoek naar een andere ploeg en heb ik drie nieuwe, transfervrije, spelers binnen weten te hengelen.

Twee van deze drie spelers, zouden bij menig Nederlands voetballiefhebber misschien een belletje kunnen doen rinkelen. Zo is er met Thomas Bælum (33 jaren jong, speelde o.a. voor Willem II) een nieuwe verdediger aan de selectie toegevoegd, komt de 21-jarige middenvelder Vegar Landaas over van Monaco (waar hij toch zo'n dertig wedstrijd voor speelde) en hebben we in de spits een oud Roda JC speler rondlopen, Fredrik Berglund.

Ik was niet helemaal tevreden over de invulling van het middenveld en hoop dat Vegar daar wat meer creativiteit en vechtlust kan brengen. Fredrik is gewoon een geweldige 'catch' voor een ploeg als Moss. Hij is Zweeds international en is, ondanks dat hij al 32 is, nog steeds in goede vorm. Thomas Bælum word de nieuwe leider achterin. Hij heeft een fikse rugzak met ervaring en schuwt de duels niet, zo'n soort speler kan ieder team goed gebruiken.

Nu ga ik weer snel aan het werk en spreek ik je hopelijk morgen weer!

[spoiler=reacties]@Jorrittheman: Bedankt! Gelukkig duurde het niet zo lang als verwacht :)

Geplaatst

Leuke update weer. Die Berglund zou wel even de nieuwe Michael Owen worden, destijds toen die hier kwam!

Voor een ploeg als Moss zeker wel een aanwinst!

Geplaatst

LOL verslavend is het zeker!

En die Berglund, dat was inderdaad wel een giller toen ie hier kwam. Hopelijk schiet ie er bij jou wel een aantal in.....

Geplaatst

Leuk idee inderdaad! Orgineel en opzich leuk gepresenteerd, het heeft mij ook op een aantal ideetjes gebracht maar moet nog even kijken naar de uitvoering daarvan.

Ga vooral zo door!

Geplaatst
  • Auteur

Beste Truus,

Het had niet veel gescheeld of we hadden weer kunnen verhuizen. Ondanks het feit dat ik niet echt tevreden ben over de verloop van het seizoen tot nu toe, lijken de hoge heren bij andere clubs mijn prestatie van afgelopen seizoen belangrijker te vinden. Zo kwamen FC Den Bosch, VfL Bochum en Cagliari al één voor één vragen of ik Moss FK niet wou inruilen voor een ietwat meer zuidelijke bestemming. Ik heb er natuurlijk wel even goed over nagedacht, maar heb het gevoel dat ik in ieder geval één vol seizoen Tippeligaen wil meemaken met Moss alvorens een persoonlijke stap omhoog te maken.

Ik ben wel een voorstander van het motto dat het verandering van omgeving een mens goed kan doen, ook in FM, maar ik voel me verbonden met Moss en wil deze ploeg nog verder zien groeien. De spelers die ik heb weten te contracteren zorgen voor een bredere en kwalitatief sterkere selectie en dus wil ik dat niet zomaar inruilen. Ook het feit dat ik hier al aardig wat krediet heb opgebouwd, maakt mijn positie bij Moss een stuk veiliger dan wat die zou zijn bij een nieuwe club. We staan nu op een dertiende positie, net boven de rode streep, iets wat me bij Bochum en vooral Cagliari meteen de kop zou kosten.

Op de een of andere manier voelt het eigenlijk best lekker om op die ‘Reject’-knop te drukken. Het geeft een bepaalde vorm van machtsgevoel, het “Hopelijk kom ik nog ergens aan de bak als het fout gaatâ€, veranderd in “Ik bepaal zelf wat ik doe en waar ik manager van benâ€. Het is niet zo dat ik uit ben op macht en status, anders had ik natuurlijk nooit voor Moss FK gekozen, maar ik kan je wel vertellen dat dit niet mijn laatste voetbalstation is.

Als de trein, waar Koeman en menig ander trainer zo vaak over reppen, voorbij komt, zal ik zeker zorgen dat ik een geldig vervoersbewijs op zak heb. Maar maak je geen zorgen, je hoeft je spullen nog niet in te pakken, voorlopig zit ik goed!

[spoiler=reacties]Wederom bedankt voor de reacties! Hopelijk kan Berglund het net wat beter vinden dan in zijn Roda tijd inderdaad! :D

Geplaatst

Zo zo...nu al "wanted". Dan doe je toch iets goed. Ik moet daar zelf altijd veeeeeeel langer op wachten! Succes iig.

Geplaatst
  • Auteur

Goedenavond Truus,

Het weekend staat weer voor de deur en het is weer tijd om eens lekker te relaxen. Jammer genoeg zit ik echter midden in een verhuizing en nemen allerlei bijzaken in het leven een stuk meer tijd in dan me lief is. Want laten we nou toch eerlijk zijn... voor de meesten onder ons is alles behalve Football Manager een bijzaak.

Wat betreft de hoofdzaak van het leven gaat het nog steeds niet helemaal van een leien dakje. In de beker wisten we inmiddels al wel door te stoten tot de kwartfinale, iets wat me toch wel wat trots maakt. Aalesunds was niet bij machten om de vroege openingstreffer van Michael Karlsen ongedaan te maken, wat resulteerde in een krappe 1-0 overwinning. We komen in de kwartfinale uit tegen eerste divisie team Sarpsborg, een te nemen horde in mijn optiek.

Recht tegenover het succes in de beker, staat het teleurstellende optreden in de competitie. Van de laatste competitiewedstrijden wisten we er slechts één te winnen en speelden we er drie gelijk. Mijn ploeg bungelt nu op een 14e positie, wat zou betekenen dat ik ze moet klaarstomen voor een play-off duel om degradatie. Gelukkig is het verschil met de nummer 13, Tromsø, slechts één punt en is er dus nog wel het een en ander mogelijk.

Hopelijk weet ik, met de nieuwe aankopen nu eindelijk helemaal ingewerkt en fit, ervoor te zorgen dat we nog even een mooie eindsprint kunnen inzetten dit seizoen. Er zijn nog negen wedstrijden te spelen en naast een mooie eindranschikking boven de rode streep, staat ook mijn reputatie als manager op het spel. Weet ik de ploeg in de Tippeligaen te houden, dan zou het best kunnen dat andere clubs mij ook gaan zien als een mogelijke nieuwe manager voor hun eerste elftal...

[spoiler=@ ai0l0s]Was ook wel verbaasd ja! Maar goed, ik blijf voorlopig nog gewoon bij Moss FK.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]