Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 176
  • Weergaven 529
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

Heerlijk, ik vind dit echt heerlijk om te lezen! Is alles wat je verteld over je "dagelijks" leven ook echt waarheidsgetrouw of zijn sommige dingen ook verzonnen. Ik zit nadat ik dit lees toch best na te denken over een novelle op deze manier:D. Ga zo door, dit is echt te baas gewoon_O_..

Geplaatst
  • Auteur
Heerlijk, ik vind dit echt heerlijk om te lezen! Is alles wat je verteld over je "dagelijks" leven ook echt waarheidsgetrouw of zijn sommige dingen ook verzonnen. Ik zit nadat ik dit lees toch best na te denken over een novelle op deze manier:D. Ga zo door, dit is echt te baas gewoon_O_..

Alles is, helaas :-D, waar! Bedankt voor je reactie en ik zal zeker zo doorgaan :)

Geplaatst
  • Auteur

Beste Truus,

Nog slechts vier duels te spelen terwijl we op een bevredigende elfde positie staan, niet slecht. Eerder vandaag had ik echter wel even een zwaar frustrerend moment toen Fredrik Berglund besloot de bal, bij een 1-1 tussenstand, van hooguit een meter of vijf voor het doel snoeihard over te schieten. "Jezus, hoe kan je die nou missen schele, schele hond," hoorde ik mezelf vloeken terwijl ik de lepel waarmee ik mijn cornflakes naar binnen zat te hengelen zowat uit mijn hand liet glijden. Ik heb verder niks tegen Berglund hoor, mijn op zo'n belangrijk moment in de wedstrijd zo'n kans missen, dat maakt mij gewoon lichtelijk aangebrand. Dat hebben we toch allemaal wel eens?

Verder ben ik inmiddels behoorlijk ziek en heb ik het gevoel dat mijn keel langzaam in rook op aan het gaan is. Gelukkig heb ik nog net de kracht om Football Manager te spelen, anders zou het weekend wel heel erg saai worden! Voor mijn werk heb ik de opdracht gekregen mij te verdiepen in Second Life. Het schijnt een geweldige manier te zijn om reclame te maken en te adverteren, en dus hebben ze mij de opdracht gegeven om er eens te gaan rondkijken. Best grappig hoor, maar geef mij maar gewoon 'good old FM'.

Oh ja, was ik bijna vergeten te melden dat we nu ook Sarpsborg op de knieën hebben laten gaan in de beker! Er wacht ons nu een ontmoeting met Vålerenga, wederom een Adeccoligaen ploeg, in de halve finale. Het zou echt prachtig zijn als we de beker finale weten te bereiken met deze ploeg, maar ik wil nog niet op de zaken vooruit lopen. Nu nog even flink aan de slag tijdens de laatste 5, misschien wel 6, wedstrijden van het seizoen en pas als alles goed is gegaan is er tijd om te genieten. Als je een professionele Football Manager wilt zijn, zul je je ook zo moeten gedragen.

Tot snel!

Geplaatst
  • Auteur

Beste Truus,

Het lijkt wel zo te zijn dat hoe slechter ik me voel en hoe drukker ik het heb, deste meer FM ik ga spelen. Ik heb zelfs via FM Britain een 77 paginas tellende guide aangeschaft die alle ins en outs over FM uit de boeken doet. Met tips over het managen van je team tot de best te gebruiken speeches in de rust, alles word erin besproken. Een must-have voor een FM verslaafde als ik en de guide is het bedrag (acht pond) zeker waard!

Mijn tweede seizoen als trainer van Moss FK is inmiddels ten einde gekomen. Met een twaalfde positie zijn we veilig boven de rode streep geeindigd. De mannen van Tromsø zullen zich moeten op maken voor de play-offs om degradatie, terwijl Haugesund en Hønefoss direct zijn gedegradeerd. Het is best een lekker gevoel om, zeker als degradatiekandidaat nummer één, veilig op een plek in de middenmoot te eindigen. Hopelijk kunnen we, als ik volgend seizoen nog trainer ben, rustig voortbouwen en met wat gerichte aankopen onze selectie efficient versterken.

Spelers als Mato Grubisic, Markus Ringberg, Bjørnar Johannessen, Bernt Hulsker, Lars Martin Engedal, Marius Gjestrumbakken en Svein Tore Brandshaug zijn allemaal te licht bevonden gedurende dit seizoen en ondanks het feit dat sommigen van hen af en toe in de basis mochten starten, heb ik ze toch laten weten dat ze op zoek mogen naar een andere werkgever. Nieuwe aanwinsten als Alfred Sankoh, Demar Filips, Petteri Forsell, Sebastian Männström en Gilberto zullen hun plaatsen gaan innemen. De aankoop waar ik echter het meeste van verwacht is Dickson Nwakaeme. Hij kwam drie jaar lang uit voor KuPS en werd afgelopen seizoen gekroond tot topscorer van de Finse eredivisie.

Nu ga ik even genieten van de winterstop en spreek ik je weer zo gauw de voorbereiding op gang is!

Geplaatst
  • Auteur

Hoi Truus,

Mijn leven lijkt een opeenhoping van avonturen en rare acties. Ik besloot vanmiddag dag een verfrissende sauna wel eens kon helpen tegen het griepje dat ik heb en nodigde wat vrienden uit om even een middagje te relaxen. Helaas liep het allemaal net iets anders, aangezien ik onder de douche na het sauna-bezoek ineens alles zwart zag worden voor mijn ogen en in elkaar zakte. gelukkig waren mijn vrienden er snel bij om me van de grond te hijsen en nadat ze me naar het balkon hadden gesleurd, kwam ik langzaam weer tot leven. Erg griezelig allemaal, maar gelukkig is het allemaal weer redelijk OK nu.

In FM begint mijn team wat overvol te raken en word het tijd voor een nieuwe schifting. De spelers die afgelopen seizoen tegenvielen, ondanks het feit dat ze misschien pas net bij de club waren, mogen allemaal op zoek naar een nieuwe club, om ze te zorgen voor een nieuwe frisse wind met talentvolle en jonge spelers. Zo mogen nu ook Fredrik Berglund, die erg tegenviel, Petter Furuseth Olsen, Vladan Grujic en Sebastian Mannström uitkijken naar een nieuwe club. Daar tegenover staat wel dat er wel degelijk een transfersom voor deze spelers betaald zal moeten worden. Verder zal ik nog op zoek gaan naar een extra linksback en zullen er ongetwijfeld wat spelers worden verhuurd.

Nu ga ik rustig beginnen met het plannen van de voorbereiding. We zullen onder andere uitkomen tegen Dinamo Minsk en gaan op trainingskamp richting het altijd zonnige Malta!

[spoiler=reacties]Wederom bedankt voor alle reacties! :)

Geplaatst
  • Auteur
Mmmm.... dan klinkt niet best. Stress om FM :)

Haha ja, wie weet... volgens de dokter heeft het te maken met een te lage bloeddruk. Gebruik medicijnen vanwege een hernia en die brengen ook m'n bloeddruk omlaag. Ga nu dus maar proberen die medicijnen af te bouwen, dan moet het goed komen!

Wat FM betreft is ziek zijn best OK. Deste meer tijd heb ik er tenslotte voor!

Geplaatst

Heerlijke stukjes schrijf je, ik lees ze allemaal met veel plezier!

Geplaatst
  • Auteur

Beste Truus,

Ze hebben me weer eens zo gek gekregen hoor. Wederom is het een miniscuul Afrikaans voetballand gelukt mij voor het karretje van hun nationale elftal te spannen. Zimbabwe is het land waarvoor ik me deze keer zal gaan inzetten. Met spelers in de selectie die het gemiddelde eerste divisie team nog niet zouden kunnen verslaan, word het vooral een kwestie van puntjes sprokkelen en mijn reputatie als manager enigszins opkrikken.

Naast de aanstelling als bondscoach van Zimbabwe heeft mijn digitale alter ego nog meer boeiende dingen meegemaakt. Zo was het trainingskamp op Malta een daverend succes. Na een totaal van vijf oefenwedstrijden staat de teller op 19 voor en 3 tegen en hebben we, op een gelijkspel tegen Sturm Graz na, alleen maar probleemloze overwinningen geboekt. De tegenstanders waren natuurlijk niet van wereldklasse, maar competitiegenoot Viking werd wel knap met 3-1 opzij gezet.

Over slechts twee weken begint de nieuwe competitie alweer en als we de prestaties in de voorbereiding als graadmeter mogen gebruiken, word het een boeiend seizoen. Nieuwe aankoop Luton Shelton lijkt de meest indrukwekkende versterking te zijn. Hij maakte maarliefst vier doelpunten en was daarnaast ook nog eens goed voor drie assists. Ook jongelingen Martin Holmen, Dan Roger Roland en Petteri Forsell hebben tot nu toe een erg goede indruk achter gelaten.

Over twee weken begint het hele circus dus weer. Bodø-Glimt is dan de eerste tegenstander in de Tippeligaen 2011!

[spoiler=reacties]Bedankt mannen :)

@MajinRico: Ik zal de sauna voorlopig even mijden inderdaad!

Geplaatst

Zimbabwe :-D Prachtig......

Doe ff een screentje van de sterspeler!

Geplaatst
  • Auteur

Goedenavond Truus,

Ik heb de selectie van Zimbabwe eens onder de loep gehouden en ben tot de conclusie gekomen dat er misschien nog wel iets van potentie te vinden is. Linksback Onismor Bhasera (screen 1) en spits Musa Mguni (screen 2) zijn, naar mijn mening, de twee meest talentvolle spelers. Ondanks het feit dat ze toch al bijna 30 jaar oud zijn, zijn er nog geen jongere spelers die de kar echt kunnen trekken voor het Afrikaanse land.

Inmiddels is ook de competitie met Moss FK weer begonnen. Nieuwkomers Luton Shelton en Petteri Forsell stelen de show in een tot nu toe erg voortvarende seizoensopening. Mijn ploeg bivakkeerd op een gedeelde eerste plek, samen met Molde. Dit alles weliswaar pas na twee gespeelde wedstrijden, maar toch, het geeft een machtig gevoel! We wonnen onze eerste wedstrijd met 0-1 van Bodø-Glimt, terwijl het duel van afgelopen weekend eindigde in een 1-3 overwinning op bezoek bij Tromsø.

Vorig seizoen begonnen mijn mannen echter ook met twee overwinningen en ik hoop niet dat het ook nu weer op dezelfde manier zal gaan instorten als het toendertijd deed. We waren gelukkig al even voor het einde van het seizoen zeker van lijfsbehoud, maar het spel was nou niet om over naar huis te schrijven. Hopelijk lukt het dit seizoen wel om mijn ploeg op de rails te houden en een mooie positie op de ranglijst te bewerkstelligen. Ik ga mijn best doen mijn trainerskwaliteiten in FM tentoon te spreiden, al hou ik nog even een slag om de arm!

[spoiler=screen 1]2ufx2tj.png

[spoiler=screen 2]1zefonk.png

Geplaatst
  • Auteur

Hallo Truus,

Mijn naam word genoemd bij Heerenveen. Dat zegt althans het nieuwsbericht dat zojuist op mijn scherm tevoorschijn kwam. Jan Everse heeft een aflopend contract, en als de ploeg uit Friesland geen Europees ticket weet te behalen, zou het best kunnen dat de Rotterdammer op zoek mag naar een nieuwe werkgever. Het lijkt me wel tof, trainer van Heerenveen. Het is een mooie club met een rijke historie en een sympathieke uitstraling als je het mij vraagt. Er zijn echter nog meer gegadigden en het seizoen in Nederland is nog niet afgelopen, dus wil ik nog niet op de zaken vooruit gaan lopen. Ik kan je echter wel vertellen, dat als Heerenveen bij me aanklopt, ik zeker geen nee zal zeggen!

De Tippeligaen is nu overigens vijf duels oud en heeft wat te leiden gehad onder mijn verhuizing. Nu ik eindelijk in mijn nieuwe stulpje ben aangeland en alles zo goed als op zijn plek staat, is het tijd om mijn digitale trainersleventje weer te hervatten. We staan op een mooie vierde plaats en hebben tot nu toe 9 punten weten te verzamelen. Mijn ploegje wist slechts negen keer te scoren, maar aangezien ze slechts vier doelpunten hebben moeten toelaten ziet het er voorlopig zonnig uit. Luton Shelton scoorde tot nu toe drie keer en heeft met een 7.56 'by far' het beste gemiddelde. Dickson Nwakaeme lijkt het tot nu toe moeilijk te hebben, hij moet duidelijk nog wennen aan de speelstijl hier in Noorwegen.

Ook bij het nationale team van Zimbabwe loopt alles op rolletjes. De nationale trots van Somalië werd met 2-0 verslagen dankzij doelpunten van Mike en Honour Gombami. Binnenkort begint de kwalificatie voor het WK van 2014 waarin de Zimbabwanen het onder mijn leiding gaan opnemen tegen Nigeria, Togo en Chaad.

Nu ga ik even lekker mijn nieuwe huisje op beslaapbaarheid testen, de mazzel!

Geplaatst

Heerlijke manier van schrijven, ga zo door!

Geplaatst
  • Auteur
2ih43mu.png

Goedenavond Truus,

Na een wedstrijdje of elf zijn we gezakt naar een plek waar we toch wel zo ongeveer op thuis horen denk ik. De negende positie op de ranglijst lijkt natuurlijk wel wat tegenvallend aangezien we na drie wedstrijden op een mooie tweede plek stonden, maar toch ben ik wel tevreden. Als we dit kunnen vasthouden zou dat betekenen dat we op een mooie stek in de middenmoot terecht komen en daar zou Moss ook qua spelersgroep wel thuis kunnen horen.

Inmiddels staan we dus negende en heeft vooral Luton Shelton al acht keer het net weten te vinden. De Jamaicaan die afgelopen winter transfervrij door mij werd binnengesleept heeft een historie in de Premier League en doet het tot nu toe prima in Noorwegen. In een 4-2-3-1 opstelling is hij de diepste spits en krijgt hij een prima aanvoer van zowel de flanken als van de nummer '10'.

Ook in de beker gaat het voorlopig nog zoals gepland. In de eerste ronde werd derde divisie team Nesodden met 0-3 verslagen. Ik besloot een aantal reservespelers de kans te geven en ze hebben het goed gedaan. Dickson Nwakaeme scoorde voor twee van de drie treffers en hopelijk is hij ook in staat een vuist te maken tegen de wat pittigere tegenstanders. Naast al het voetbalgeweld in Noorwegen zal mijn digitale alter ego ook snel weer naar Afrika moeten afreizen. De Zimbabwanen beginnen namelijk over twee weken aan de kwalificatiereeks voor het WK 2014. Chaad is dan de tegenstander in Harare, de hoofdstad van Zimbabwe.

Dit was het weer voor vandaag, tot snel!

[spoiler=reacties]Bedankt voor de lovende reacties :) echt enorm motiverend!

Geplaatst
  • Auteur

Ik wil trouwens graag ferrari1993 bedanken voor de banner, geef het even iets meer body en maakt de posts makkelijker te herkennen :)

Geplaatst

Cedrick, wat geniaal man! Ik zie het topique nu pas, maar het is zo mooi herkenbaar hehe. Ik doe het ook al een tijdje met mijn San Marino game, waar ik gewoon een soort van dagboek bijhoudt van mijn Football Manager ervaring. Niet dat ik het hier post, het is gewoon voor mijn eigen hehe. Mooi voor later zal maar zeggen. (A)

Je schrijfstijl is om van te genieten. Iedere update is weer een genot om te lezen, het leest zo makkelijk weg allemaal. Ik zal niet altijd reageren, maar een vaste lezer heb je er sowieso bij. Jammer dat er weinig inhoudelijke reacties worden gegeven(over 't algemeen zo, dus trek het je niet aan), want zulke topiques zijn pareltjes in dit gedeelte.

Geplaatst
  • Auteur
2ih43mu.png

Beste Truus,

Zoals je zelf al zei: Allez allez Zimbabwe! Tsjaad is met een daverend pak slaag weer terug naar huis gestuurd. Met een overweldigende 5-0 overwinning zijn mijn mannen de kwalificatiereeks richting het WK van 2014 op een prachtige manier begonnen. Musa Mguni was goed voor twee prachtige treffers terwijl Gombami, Nengomashi en Nyandoro de andere drie doelpunten voor hun rekening namen. De tegenstander was dan weliswaar niet van een enorm beangstigend hoog niveau, maar toch geeft dit wel goede hoop. Misschien dat we ook tegen Nigeria en Togo wel een kans maken, wie weet.

Laatstgenoemden speelden op de zelfde dag ook tegen elkaar. De Nigerianen waren duidelijk de betere van de twee en gingen uiteindelijk met een 3-1 zege op zak van het veld. Over slechts 5 dagen wacht ons het duel tegen Togo, pas daarna kan ik zeggen of we echt een serieuze kans maken op plaatsing voor de volgende ronde.

Wat Moss FK betreft gaat het nu alweer over volgend seizoen. Reservedoelman Jon Masalin en rechtsback Jarle Steinsland zullen geen nieuw contract voorgeschoteld krijgen als het seizoen ten einde is, en ook Thomas Bælum is momenteel nog alles behalve verzekerd voor een nieuwe overeenkomst. Zijn contract loopt aan het einde van dit jaar af en hij heeft vooralsnog niet aangetoond dat hij een onmisbare speler zou zijn. De kans is dus groot dat ook de oud-Willem ll speler volgend jaar niet meer actief zal zijn voor mijn ploeg. Ik ben inmiddels al op zoek naar een nieuwe doelman die de plek van Masalin over zal gaan nemen en de scouts zijn al druk aan het speuren naar een nieuwe verdediger voor het geval dat Bælum ook zijn biezen mag gaan pakken.

De competitie kabbelt langzaam voort en de wedstrijden volgen elkaar in gestaag tempo op. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan in de komende weken. Door de dubbele rol die ik mezelf heb toebedeeld is het flink aanpoten, maar klagen doe ik niet... klagen is voor watjes!

[spoiler=reacties]@Dans: bedankt voor je complimenten! Mooi om te zien dat steeds meer mensen mijn blog gaan volgen :)

@ai0l0s: Heb je mooi even gequote, vind je vast niet erg!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]