Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

13zdefs.png

22-06-2009 - Gary Lineker terug op het oude nest

Gary Lineker gaat per direct aan de slag als trainer van Leicester City. De nodige namen passeerden de revue, maar uiteindelijk kwam het bestuur toch uit bij Lineker. De oud-voetballer wist de club in 2003 nog voor een faillisement te behoeden, nadat hij zo'n acht miljoen pond had ingezameld. Lineker zal naar verluid zo'n £2.200 pond per week gaan verdienen in het Walkers Stadium, maar de kersverse trainer zal alles gaan doneren aan verschillende goede doelen. ,,Ik ben al binnen, heb geld zat om van te leven tot mijn dood. Het leek me een mooi gebaar naar de club en naar de goede doelen om mijn geld aan hen te doneren,’’ aldus Gary Lineker. Leicester City wordt voor dit seizoen als één van de degradatiekandidaten gezien. Na twee seizoenen achtereen waarin The Foxes promotie wisten te bewerkstelligen, lijkt het erop dat dat er deze voetbaljaargang niet in zit. De club kan wel leunen op een uitstekende jeugdopleiding en heeft met enkele ex-spelers van Liverpool een goede basis om in ieder geval niet te degraderen. Lineker heeft echter nog geen ervaring als hoofdtrainer van een professionele club, dus er heerst nieuwsgierigheid alom onder de Engelse bevolking.

33o7140.png

Lineker heeft zelf een lange geschiedenis bij Leicester City. Als jongen uit Leicester kwam hij op zestienjarige leeftijd in de jeugdopleiding van desbetreffende club terecht, waar hij binnen no-time te boek stond als het grootste talent sinds jaren. De jonge Lineker brak op zijn achttiende door bij de club uit Leicester. Het duurde een paar jaar voordat de Engelsman met regelmaat het net wist te vinden. Vanaf die tijd was er geen houden meer aan voor Lineker, maar ook voor Leicester, en bestormden ze met grote snelheid de top van het Engelse clubvoetbal. In 1986 kwam een abrubt einde aan de opmars van The Foxes toen Lineker voor zijn ontwikkeling koos en naar Everton vertrok. Rond de eeuwwisseling vond er nog een goede periode plaats, die uiteindelijk zelfs in Europees voetbal resulteerde. Veel stelde het echter niet meer voor en een enorm debacle speelde zich af in de jaren daarna. De club stevende af op een faillisement. Lineker wist de club te behoeden voor het faillisement, maar kon de afdaling naar de Coca-Cola League 2 ook niet meer stoppen. Vanaf dat moment verkeert Leicester City weer in een opwaartse spiraal. Tweemaal op rij promoveerde de club en ook financieel staat Leicester er weer stukken beter voor. Een positief banksaldo van zo'n drie miljoen pond zijn uitstekende cijfers voor een club die amper acht jaar geleden nog in grote nood verkeerde. Aan clublegende Lineker de taak om ook dit seizoen de ontwikkeling voort te zetten. Niet degraderen en een positief banksaldo zijn het devies, maar Lineker kennende heeft hij meer doelen opgesteld voor zichzelf: ,,Ik wil fors investeren in de trainingsfaciliteiten voor de senioren en de jeugd. Met name de jeugd moet de komende jaren centraal staan, ik wil meer nieuwe 'Linekers', haha. Er moeten gekwalificeerde trainers komen om de jeugd te begeleiden, en alleen de grootste talenten mogen blijven. Het zou daarom handig zijn om contracten af te sluiten met enkele kleinere clubs, waaraan we onze talenten kunnen verhuren. Het doel is uiteindelijk de Premier League, maar dat moet geleidelijk gaan. Hoe sneller hoe beter, uiteraard, maar het moet qua structuur goed op orde zijn wil promotie realistisch zijn.''

1267720278-450.png

[spoiler=novelle + bedankje]Ik zal alles uitgebreid presenteren, een beetje op deze manier. En ik ga deze novelle heel lang volhouden!:D En ik wil Kloppie bedanken voor deze heldenbanner!_O_

• Antwoorden 50
  • Weergaven 168
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

13zdefs.png

22-06-2009 - Gary Lineker terug op het oude nest

Gary Lineker gaat per direct aan de slag als trainer van Leicester City. De nodige namen passeerden de revue, maar uiteindelijk kwam het bestuur toch uit bij Lineker. De oud-voetballer wist de club in 2003 nog voor een faillisement te behoeden, nadat hij zo'n acht miljoen pond had ingezameld. Lineker zal naar verluid zo'n £2.200 pond per week gaan verdienen in het Walkers Stadium, maar de kersverse trainer zal alles gaan doneren aan verschillende goede doelen. ,,Ik ben al binnen, heb geld zat om van te leven tot mijn dood. Het leek me een mooi gebaar naar de club en naar de goede doelen om mijn geld aan hen te doneren,’’ aldus Gary Lineker. Leicester City wordt voor dit seizoen als één van de degradatiekandidaten gezien. Na twee seizoenen achtereen waarin The Foxes promotie wisten te bewerkstelligen, lijkt het erop dat dat er deze voetbaljaargang niet in zit. De club kan wel leunen op een uitstekende jeugdopleiding en heeft met enkele ex-spelers van Liverpool een goede basis om in ieder geval niet te degraderen. Lineker heeft echter nog geen ervaring als hoofdtrainer van een professionele club, dus er heerst nieuwsgierigheid alom onder de Engelse bevolking.

33o7140.png

Lineker heeft zelf een lange geschiedenis bij Leicester City. Als jongen uit Leicester kwam hij op zestienjarige leeftijd in de jeugdopleiding van desbetreffende club terecht, waar hij binnen no-time te boek stond als het grootste talent sinds jaren. De jonge Lineker brak op zijn achttiende door bij de club uit Leicester. Het duurde een paar jaar voordat de Engelsman met regelmaat het net wist te vinden. Vanaf die tijd was er geen houden meer aan voor Lineker, maar ook voor Leicester, en bestormden ze met grote snelheid de top van het Engelse clubvoetbal. In 1986 kwam een abrubt einde aan de opmars van The Foxes toen Lineker voor zijn ontwikkeling koos en naar Everton vertrok. Rond de eeuwwisseling vond er nog een goede periode plaats, die uiteindelijk zelfs in Europees voetbal resulteerde. Veel stelde het echter niet meer voor en een enorm debacle speelde zich af in de jaren daarna. De club stevende af op een faillisement. Lineker wist de club te behoeden voor het faillisement, maar kon de afdaling naar de Coca-Cola League 2 ook niet meer stoppen. Vanaf dat moment verkeert Leicester City weer in een opwaartse spiraal. Tweemaal op rij promoveerde de club en ook financieel staat Leicester er weer stukken beter voor. Een positief banksaldo van zo'n drie miljoen pond zijn uitstekende cijfers voor een club die amper acht jaar geleden nog in grote nood verkeerde. Aan clublegende Lineker de taak om ook dit seizoen de ontwikkeling voort te zetten. Niet degraderen en een positief banksaldo zijn het devies, maar Lineker kennende heeft hij meer doelen opgesteld voor zichzelf: ,,Ik wil fors investeren in de trainingsfaciliteiten voor de senioren en de jeugd. Met name de jeugd moet de komende jaren centraal staan, ik wil meer nieuwe 'Linekers', haha. Er moeten gekwalificeerde trainers komen om de jeugd te begeleiden, en alleen de grootste talenten mogen blijven. Het zou daarom handig zijn om contracten af te sluiten met enkele kleinere clubs, waaraan we onze talenten kunnen verhuren. Het doel is uiteindelijk de Premier League, maar dat moet geleidelijk gaan. Hoe sneller hoe beter, uiteraard, maar het moet qua structuur goed op orde zijn wil promotie realistisch zijn.''

1267720278-450.png

[spoiler=novelle + bedankje]Ik zal alles uitgebreid presenteren, een beetje op deze manier. En ik ga deze novelle heel lang volhouden!:D En ik wil Kloppie bedanken voor deze heldenbanner!_O_

Geplaatst

Heerlijk begin Barend. Dit belooft veel en Lineker is een held. Ga deze zeker volgen :)

Geplaatst

Mooie banner en een goede text! Zet 'm op.:)

Geplaatst

Mooie banner en plaatjes, en uiteraard ook goed geschreven. Al mag dat geen verrassing zijn;).

Geplaatst

Een mooi begin, veel succes met Leicester!

Geplaatst

Prachtige banner. En breng leicester terug naar de premier league.

Geplaatst
  • Auteur

13zdefs.png

30-06-2009 - Grote schoonmaak in Leicester

Vlak na de komst van Gary Lineker in Leicester laat de nieuwbakken trainer en geen gras over groeien. Maar liefst zeven jeugdspelers kregen te horen dat er geen toekomst meer voor ze was in het Walkers Stadium. Van de jeugdspelers werden de contracten direct ontbonden, voor hen was er geen enkele toekomst bij Leicester City. ,,Het zijn leuke amateurspelers, maar voor het echte werk verwacht ik toch wel voetballers van een ander kaliber'', aldus Lineker.

2lxbif8.png DM - Rajaan Gill heeft naar eigen zeggen nimmer de wilskracht gehad om door te breken bij Leicester City. ,,Ik heb mezelf nooit overschat, ik weet dat ik geen exceptionele talenten bezit. In het voetbal dan. Leren gaat me beter af, dat heeft de prioriteit. Over een jaar rond ik mijn studie af en ga ik een opleiding management volgen.'' De zeventienjarige doelman kreeg dan ook te horen dat hij geen toekomst meer had in het Walkers Stadium en zich beter op zijn studie kan richten.

dqhu2w.png VC - Lee McArdle kreeg een enorme schok te verduren toen hij nu all afscheid moest van Leicester City. De zeventienjarige Welshman kwam een jaar geleden als groot talent over van Everton, maar heeft de verwachtingen nimmer kunnen waarmaken. Hij kreeg voor dit seizoen nog de mogelijkheid om op de positie centraal op het middenveld te spelen, waar Lineker in hem een veelbelovende speler zag, maar dat weigerde de jongeling.

2lxbif8.jpg MC - Ben Milnes is simpelweg niet goed genoeg. Zijn grote droom was doorbreken bij Leicester, maar sinds de komst van Gary Lineker spatte deze droom uiteen. Naar verluid heeft de technische mid-mid al stages achter de rug bij Maidenhead United en de Blyth Spartans. Milnes heeft nog steeds de ambitie om door te breken en Lineker te laten zien dat hij het niet bij het rechte eind heeft.

al46zt.png MR - Ellis Myles-Tebbutt heeft er zelf aan meegedragen dat hij moest vertrekken bij de club. De zeventienjarige Ier was een continue bron van onrust. De voorgaande jaren werden zijn daden hem weer vergeven, maar toen hij Lineker vertelde 'geen idee te hebben wie de nieuwe trainer was' schoot Lineker uit zijn slof. Een heftige discussie volgde, beëindigd met de ontbinding van het contract van Myles-Tebbutt.

2lxbif8.png MR - Rob Douglas is het slachtoffer van de enorme concurrentie op de rechtsbuiten positie. ,,Douglas is een goede voetballer met vrij veel potentie, maar zijn concurrenten schatten we iets beter in.'' Met name zijn passing wordt als groot mankement van de zeventienjarige Douglas gezien. Het is de vraag of de jongeling zijn droom nog wil najagen of dat hij een punt achter zijn voetbalcarrière zet. Naar verluid heeft Dagenham&Redbridge hem al een contract aangeboden.

mja2yp.png ML Claudiu Hoban kwam twee jaar geleden nog met veel bombarie over van Rapid Boekarest. De destijds vijftienjarige linksbuiten werd naar Leicester gelokt. Zijn vader kreeg een baan en een huis, zoonlief Claudiu vertrok naar Leicester City. De verwachting was dat het megatalent fysiek enorme stappen zou maken, maar hier is het jammer genoeg nooit van gekomen. Hoban heeft inmiddels de leeftijd bereikt dat er ook fysiek wat van hem verwacht wordt en kon dit niet brengen.

2pqkwv8.png

Er gaan de nodige geruchten over mogelijke aankopen voor Leicester City. Naar alle verwachting zal Lineker veel gebruik maken van zijn vele connecties in het voetbalwereldje. Al snel na zijn komst vallen de nodige namen. Opvallend is het feit dat er vooral geruchten klinken van spelers die in Nederland gevoetbald hebben of nog voetballen. Voor Eredivisie Live kwam de tachtigvoudig international van Engeland vaak in Nederland en hij lijkt er nu profijt van te hebben dat hij daar veel mensen tegengekomen is. De eerste naam die genoemd wordt is die van David N'Gog. Al vroeg in het seizoen kreeg N'Gog te horen van trainer Rafa Benitez dat er voor de Fransman weinig kans op speeltijd was in Liverpool. Verhuur geldt als een goede optie om ervaring op te doen. Naar alle waarschijnlijkheid wordt binnen enkele dagen bekendgemaakt dat N'Gog verhuurd wordt aan Leicester City. Hopelijk binnenkort meer nieuws, stay tuned!

Geplaatst

Zou een mooie transfer zijn!

Waarom is die Welshman nou weg, is hij niet goed genoeg in het spel?

Geplaatst

N'gog is een prima speler voor jou! GZD!

Geplaatst

Goed verkocht Barend en nu lekker kopen. N'Gog is wel een leuke spits. Ben benieuwd van de connecties met Nederland

Geplaatst

N'gog is zeker een goede.

Ben benieuwd naar de andere transfers.

Geplaatst

Was een leuke verplaatsing vorig seizoen naar the Foxes met de Lions.

Veel succes.

[YOUTUBE]xBY9vLTATWE[/YOUTUBE]

En dan lachen met die dikke drummer van Leicester ... ondertussen dat we een uurtje moesten wachten om buiten te mogen :banana:

[YOUTUBE]YskvtkVGqWQ[/YOUTUBE]

You fat c***nt :D

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]