Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Ik vind dat alles om balbezit draait en das moeilijk te krijgen in het spel.

Weet iemand met welke formatie en wat voor settings je het meeste balbezit kan krijgen?

Geplaatst
  • Auteur

Ik vind dat alles om balbezit draait en das moeilijk te krijgen in het spel.

Weet iemand met welke formatie en wat voor settings je het meeste balbezit kan krijgen?

Geplaatst

Re: Balbezit

logisch lijkt me om met 5 spelers op het middenveld te spelen om veel balbezit te verwerven.

En zeker niet langeb al want dan is de kans groot dat je de bal snel kwijt bent

Geplaatst

Slow tempo misschien? + short passing..

Geplaatst

ik heb 75% van al mijn wedstrijden meer dan 60% balbezit door kort spel (niet superkort maar middelmatig) verder tempo normaal, en als je de bal kwijt bent veel pressing.

maar als je veel pressing doet moet je wel meer spelers hebben want dan krijg je wel veel vermoeide spelers

Geplaatst

ik heb 75% van al mijn wedstrijden meer dan 60% balbezit door kort spel (niet superkort maar middelmatig) verder tempo normaal, en als je de bal kwijt bent veel pressing.

maar als je veel pressing doet moet je wel meer spelers hebben want dan krijg je wel veel vermoeide spelers

Geplaatst
  • Auteur

Een ander nadeel van veel pressing is ook dat je spelers vaak verkeerd lopen en dus je de bal moeilijk kwijt kunt.

Geplaatst
  • Auteur

Een ander nadeel van veel pressing is ook dat je spelers vaak verkeerd lopen en dus je de bal moeilijk kwijt kunt.

Geplaatst

daar heb ik nog niks van gemerkt, maar dat kan best zo zijn, bij mij is het vooral de vermoeidheid daarom heb ik ook best veel reserves en een groot rotatiesysteem.

Geplaatst

daar heb ik nog niks van gemerkt, maar dat kan best zo zijn, bij mij is het vooral de vermoeidheid daarom heb ik ook best veel reserves en een groot rotatiesysteem.

Geplaatst

Hey, mooi topic is dit: Hoe krijg je meer balbezit?

Zelf valt mij op dat een DMC enorm veel ballen opvangt die over of langs een MC gaan. Een MC verdedigend zetten is uiteraard ook een optie. Wat ik nu bij mijn Sampdoriagame heb is het volgende:

Palombo en Volpi zijn twee sterke MC's, ze spelen ook allebei MC. Palombo geef ik de mentaliteit verdedigend mee zonder teveel forwardruns. Ook heeft hij korte passing. Hij pakt zo heel veel ballen af verdedigend en vervolgens heeft hij het hele veld voor zich om zijn korte passen te geven. Volpi is ook MC met normale mentaliteit, maar wel met pressing hoog opdat de bal continu afgejaagd wordt op het middenveld. Ik heb Dalla Bona en Kerlon als vervangers voor hem en Palombo dus ik kan rouleren, wat ook nodig is. Volpi heb ik wel op aanvallende impulsen staan omdat hij een sterk afstandschot en goede passes geeft. Normaal is afstandschot dodelijk voor je balbezit maar met hem (of assuncao etc.) moet je er wel gebruik van maken.

Ook heb ik mijn backs op aanvallend staan met zon pijltje. Zodoende zijn ze meer aanspeelbaar en zoeken middenvelders niet direct de moeilijkste balverliezende optie maar kunnen ze ook rustig de zijkant zoeken. Spelers als Tonetto en Zenoni zoeken vervolgens weer de vrijstaande man.

Reacties?

Geplaatst

Ik denk dat balbezit begint bij het veroveren van de bal. Hoe je dat doet is niet altijd even makkelijk, maar ik hou er zelf van als mijn verdedigers de bal hebben vóór dat de spits er bij kan, zodat ze er niet achteraan hoeven te hollen. Dat is makkelijker met verdedigers die heel goed positiespel en anticipatie hebben.

Maargoed, balbezit houden als je eenmaal de bal hebt? Ik denk dat je in ieder geval niet op counteraanval moet spelen, want bij counters gaat het er om dat je snel een tegen aanval doet. Je spelers proberen de bal zo snel mogelijk naar de goal van de tegenstander te brengen en zullen dus niet de tijd nemen om op balbezit een opening te creëren.

Verlies van balbezit kan je voorkomen door spelers niet te veel te laten dribbelen, vooral als ze het niet kunnen. Kijk bijvoorbeeld ook eens of je een goede dribbelaar in plaats van vaak niet beter middelmatig kunt laten dribbelen. Van de dribbels die hij dan doet zullen er meer slagen omdat hij de momenten waarop hij moet gaan dribbelen spaarzamer uitkiest.

Voor voorzetten en doorsteekpasses geldt hetzelfde: elke voorzet of steekpass is méér kans op balverlies dan een gewone voortzetting van het spel. Voor afstandsschoten geldt dit nog erger, want de meeste mislukte afstandsschoten betekenen ook balverlies.

Het kan ook helpen om meer spelers met een goede pass, kracht en techniek op te stellen. Sterke spelers worden niet zo snel van de bal gezet (minder balverlies), technische spelers kunnen meer lastige situaties voetbaltechnich oplossen en een goede pass spreekt voor zich: hoe beter de passer hoe meer passes succesvol zullen zijn. Zorg er in dit laatste geval wel voor dat je spelers met een slechte pass geen lange bal laat geven, want dat leid vaak tot balverlies. Spelers met een wat beter pass kunnen dat beter aan. Korte passes zijn makkelijker, maar soms ook een beetje gevaarlijker als er veel druk gezet word bijvoorbeeld.

Een laatste, ook niet onbelangrijk punt is de afspeelmogelijkheden. Met een goede veldbezetting zorg je er voor dat spelers aanspeelbaar zijn. Zonder afspeelpunten zal je vaker balverlies leiden. Spelers met een goede waardering voor zonder bal hebben het vermogen om vrij te lopen, zich los te weken van hun directe tegenstander. Snelle spelers kunnen makkelijker diep gestuurd worden dan langzame spelers en sneller bij de bal zijn dan hun wellicht slomere directe tegenstander.

Hopelijk heb je hier iets aan, Danny?

EvA, jij speelt met Parma zeker? Palombo en Volpi zijn wel prachtige spelers! Backs mee op laten komen helpt bij mij ook vaak, het verzwakt verdedigend niet heel erg (vooral als ze een beetje snel zijn) maar kan wel duidelijk het middenveld ondersteunen, als is het alleen maar als aanspeelpunt.

Geplaatst
  • Auteur

Verlies van balbezit kan je voorkomen door spelers niet te veel te laten dribbelen, vooral als ze het niet kunnen. Kijk bijvoorbeeld ook eens of je een goede dribbelaar in plaats van vaak niet beter middelmatig kunt laten dribbelen. Van de dribbels die hij dan doet zullen er meer slagen omdat hij de momenten waarop hij moet gaan dribbelen spaarzamer uitkiest.

Voor voorzetten en doorsteekpasses geldt hetzelfde: elke voorzet of steekpass is méér kans op balverlies dan een gewone voortzetting van het spel. Voor afstandsschoten geldt dit nog erger, want de meeste mislukte afstandsschoten betekenen ook balverlies.

Je kunt als je op balbezit speelt wel balverliesleiden maar dan moet je ook zorgen dat je hem snel terug krijgt. Ofwel dan zou je dus een goede balans moeten vinden tussen pressie en creativiteit in je spel.

Hoe meer creativiteit een speler heeft des te meer zou die de ruimte opzoeken waar hij vrij staat. Als je pressing te hoog is bij dat soort spelers staan ze vaak verkeerd en vaak gedekt.

Ik wil balbezit hoog hebben omdat ik graag met Braziljanen speel. Dus veel dribbelaars in mijn opstelling.

Geplaatst

Dribbelen is vragen om de bal te verliezen, dat weet je toch.

Geplaatst
  • Auteur

Dribbelen is vragen om de bal te verliezen, dat weet je toch.

Dat weet ik maar als je goede dribbelaars heb van 15 of hoger dan denk ik dat dat wel meevalt.

Ik hou gewoon van veel balbezit en mogelijkheden te creeëren door dribbels.

Geplaatst

Dan valt het inderdaad wel mee, zoals Thomas zei kun je het rennen met de bal op gemiddeld zetten zodat de spelers zelf de goeie momenten kiezen en niet altijd gaan

Geplaatst
  • Auteur

Dan valt het inderdaad wel mee, zoals Thomas zei kun je het rennen met de bal op gemiddeld zetten zodat de spelers zelf de goeie momenten kiezen en niet altijd gaan

Alleen dit onderwerp is al zo oud dat ik niet meer met een ploeg speel met veel dribbelaars of Braziljanen maar met Canvey Island in Leage 2 in Engeland

Geplaatst

Als je veel balbezit wil hebben.. moet je ook kwaliteit hebben om de bal in de ploeg te houden.. maar ja das natuurlijk logisch..

Geplaatst

Alleen dit onderwerp is al zo oud dat ik niet meer met een ploeg speel met veel dribbelaars of Braziljanen maar met Canvey Island in Leage 2 in Engeland

Er zijn meer mensen op de wereld hé

Geplaatst
  • Auteur

Er zijn meer mensen op de wereld hé

Jah precies anderen kunnen hier nog wat aan hebben of ik zelf als ik later met een topteam begin. Of als het me lukt om ergens bij een top team aangenomen te worden terwijl ik nog in mijn Canvey Island game zit.

Geplaatst

Je hoeft niet altijd de meeste balbezit te hebben om wedstrijden te winnen.. ik speel met newcastle op de counter en win veel wedstrijden.. zonder veel balbezit te hebben.

Geplaatst

Inderdaad, het gaat niet over het percentage balbezit maar wat je er mee doet.

Geplaatst
  • Auteur

Je hoeft niet altijd de meeste balbezit te hebben om wedstrijden te winnen.. ik speel met newcastle op de counter en win veel wedstrijden.. zonder veel balbezit te hebben.

FF off topic he maar als je op de counter speelt denk ik dat je vooral met direct passing speelt he?

Geplaatst

Als je een topteam bent vindt ik dat je ook veel balbezit moet hebben.. het spel moet domineren.. helaas lukt dat niet bij mij.. ik ben Chelsea.. en als ik tegen sunderland ofzo speel dan heb k nooit meer balbezit dan de tegenstander.. het vreemde is wel dat als ik tegen man united speel dat ik dan heel veel balbezit heb

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]